Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2018, 13:46   #21
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat krijg je als je de blanke boeren buitenstampt en het land aan zwarten geeft.
Zouden ze hun lesje geleerd hebben die zwarten? Als het economisch niet lukt dan hebben we trouwens nog steeds onze superieure blanke wapens.

Alleen....niet in mijn naam
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 13:48   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zouden ze hun lesje geleerd hebben die zwarten? Als het economisch niet lukt dan hebben we trouwens nog steeds onze superieure blanke wapens.

Alleen....niet in mijn naam
als het je echt om hongerende zwarten te doen was zou je beter die blanke boeren niet laten verdrijven in jouw naam.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 13:49   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zouden ze hun lesje geleerd hebben die zwarten? Als het economisch niet lukt dan hebben we trouwens nog steeds onze superieure blanke wapens.

Alleen....niet in mijn naam
Ik weet het niet, maar de kans dat de blank boer daar zijn grond zonder slag of stoot gaat afgeven lijkt me alvast 0.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 13:50   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik weet het niet, maar de kans dat de blank boer daar zijn grond zonder slag of stoot gaat afgeven lijkt me alvast 0.
als ik naar de cijfers kijk, ... ze hebben geen kans die blanke boeren als de regering hen vogelvrij verklaart, en dat is wat zo'n gedwongen onteigening zonder vergoeding is.

maar honger en armoede zal er komen dan in SA.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 13:56   #25
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ik naar de cijfers kijk, ... ze hebben geen kans die blanke boeren als de regering hen vogelvrij verklaart, en dat is wat zo'n gedwongen onteigening zonder vergoeding is.

maar honger en armoede zal er komen dan in SA.
Dat weet ik zo nog niet. In Zimbabwe waren ze met enkele tienduizenden in SA zijn ze met 5,5 miljoen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:01   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat weet ik zo nog niet. In Zimbabwe waren ze met enkele tienduizenden in SA zijn ze met 5,5 miljoen.
het zal ervan af hangen hoe erg de regering de zwarten opjut tot plaatsmoorden hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:06   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het zal ervan af hangen hoe erg de regering de zwarten opjut tot plaatsmoorden hé
Kunnen ze proberen. 2 moorden en de blanken gaan daar beginnen uitroeien.
Uit zelfbehoud. En als ze daar niet opletten dan sturen de Britten hulptroepen, destijds in Zimbabwe scheelde het al geen haar.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:08   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kunnen ze proberen. 2 moorden en de blanken gaan daar beginnen uitroeien.
Uit zelfbehoud. En als ze daar niet opletten dan sturen de Britten hulptroepen, destijds in Zimbabwe scheelde het al geen haar.
jij bent er optimistischer over dan ik ben.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:27   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb een kameraad die Z-Afrikaan is.

Denk maar niet dat die zich zomaar laten doen. Als het ANC oproept tot geweld tegen de blanken, slaan die gewoon terug, en dan wordt het bijzonder bloederig. Ze zijn namelijk niet ongewapend. En met geld, veel geld, geraak je ook ergens in deze wereld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:34   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.034
Standaard

Als de zwarte S-Afrikanen die weg opgaan, en de blanken wegjagen, wordt Zuid-Afrika een "tweede Congo". Daar moesten de blanken in 1960 ook allemaal weg.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:36   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als de zwarte S-Afrikanen die weg opgaan, en de blanken wegjagen, wordt Zuid-Afrika een "tweede Congo". Daar moesten de blanken in 1960 ook allemaal weg.
de Afrikaners gelijkstellen met kolonisten is wel compleet historische nonsens.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:39   #32
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de Afrikaners gelijkstellen met kolonisten is wel compleet historische nonsens.
De zwarte Z-Afrikanen lijken hen wel zo te behandelen. Algemene onteigening betekent zoveel als "bol het af".
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:41   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als die 5.5 miljoen afrikaners zich bewapenen en stoppen met belastingen betalen, is het ook game over voor de Zuid Afrikaanse staat hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:07   #34
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Indien intelligent en onderhandeld gedaan kan het doorbreken van het grootgrondbezit positief zijn voor de Zuid-Afrikaanse economie en maatschappij in het algemeen. Zuid Afrika belooft niet dezelfde fouten als Zimbabwe te maken. We zullen zien.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:10   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Indien intelligent en onderhandeld gedaan kan het doorbreken van het grootgrondbezit positief zijn voor de Zuid-Afrikaanse economie en maatschappij in het algemeen. Zuid Afrika belooft niet dezelfde fouten als Zimbabwe te maken. We zullen zien.
Er zal dik betaald moeten worden voor die grond. Heel dik.

Dat is de enigste manier. En als ze niet willen, pech.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:13   #36
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Indien intelligent en onderhandeld gedaan kan het doorbreken van het grootgrondbezit positief zijn voor de Zuid-Afrikaanse economie en maatschappij in het algemeen. Zuid Afrika belooft niet dezelfde fouten als Zimbabwe te maken. We zullen zien.
In de krant staat: we gaan het afpakken zonder vergoeding.
Wel, dat zal niet lukken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:22   #37
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zal dik betaald moeten worden voor die grond. Heel dik.

Dat is de enigste manier. En als ze niet willen, pech.
De macht van de blanke komt uit de loop van zijn geweer wil u zeggen? Daarom dat die Nederlanders en Engelsen nooit betaald hebben voor de grond die ze bezetten. Toch denk ik dat als het erop aan komt het voor iedereen beter is wat grond te herverdelen op vrijwillige basis.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:25   #38
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De macht van de blanke komt uit de loop van zijn geweer wil u zeggen? Daarom dat die Nederlanders en Engelsen nooit betaald hebben voor de grond die ze bezetten. Toch denk ik dat als het erop aan komt het voor iedereen beter is wat grond te herverdelen op vrijwillige basis.
Het is ook de grond van de Zoeloes niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 15:34   #39
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De macht van de blanke komt uit de loop van zijn geweer wil u zeggen? Daarom dat die Nederlanders en Engelsen nooit betaald hebben voor de grond die ze bezetten. Toch denk ik dat als het erop aan komt het voor iedereen beter is wat grond te herverdelen op vrijwillige basis.
Neen, op basis van simpele princiepes dat je iemand niet kan onteigenen zonder goede reden en billijke en marktconforme vergoeding.

Wat het ANC wilt is diefstal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 17:23   #40
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik stel de realistische feiten. In Zimbabwe zijn de blanken onteigend door Mugabe en co. 80 % van de inwomers zijn afhankelijk van landbouw voor hun inkomen. De economie van Zimbabwe geobserveerd onder zwarte dictatuur de laatste jaren ? Giga inflatie, werkloosheid, en ga zo maar door.

De nieuwe president heeft goed door dat ze die blanken terug moet halen, omdat die een boerderij kunnen runnen, kunnen produceren en werk verschaffen.

In Z-Afrika de blanken onteigenen, is economische wanspoed uitnodigen. Inflatie a la volonte omwille van voedselschaarste.
zo is dat.

Ik heb voor een vorige job nogal veel tijd gespendeerd in Z-A, en wanneer ik daar met de collega's het informeel eens had over de stand van het land, kwam er na een tijd altijd hetzelfde uit: sinds de afschaffing van de apartheid gaan alle faciliteiten & voorzieningen zienderogen achteruit. Via nieuwe wetgeving heeft het ANC simpelweg een soort rangschikking opgesteld voor bepaalde jobs, wie er prioriteit heeft: de blanke man staat helemaal onderaan op die lijst. Met als gevolg dat in de overheidsbedrijven en masse blanke ingenieurs en technici zijn buitengevlogen. Toen hadden de wetenschappers al voorspeld dat ze op tijd moesten investeren in infrastructuur, te beginnen met elektriciteitsvoorziening. Ze hebben die raad gewoon in de vuilbak gesmeten ("uw rijk is uit, blanke, wij gaan het nu wel beslissen") Toen ik daar was (tien jaar geleden) waren ze op het punt uitgekomen dat ze massale 'load shifts' hadden (= afschakelen van ganse delen van kaapstad wegens te weinig elektriciteit. Ze zeiden me toen "watervoorziening gaat het volgende probleem worden als ze niet investeren in nieuwe spaarbekkens" Et voila, het is zover...
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be