Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2018, 16:55   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik speelde vroeger nooit cowboy en indiaan. Ik vond dat onnozel. Maar veel van mijn kameraadjes speelden het wel.
Ge ziet wat er van mij gekomen is ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2018, 18:50   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik speelde vroeger nooit cowboy en indiaan. Ik vond dat onnozel. Maar veel van mijn kameraadjes speelden het wel.
Ge ziet wat er van mij gekomen is ...
Het lijkt een indianenverhaal.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 11:09   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Betekent dit dat zij plotseling mensen zullen neermaaien met echte wapens ?
Er zijn 7 miljard mensen of zo. Met 100 keer minder zouden we een veel beter leven leiden. Ik heb er geen probleem mee dat mensen afgelapt worden, het is een kleine bijdrage in het verminderen van de wereldbevolking met 99%. Misschien is het ergens een natuurlijk signaal waar jongeren gevolg aan geven, die ergens in hun binnenste voelen dat er teveel mensen zijn. Een beetje zoals lemmings "weten" dat ze in de ravijn moeten springen of zo. Een zelf regel mechanisme. Of videospelletjes dat signaal helpen ontwikkelen of niet is een open vraag.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 11:23   #44
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn 7 miljard mensen of zo. Met 100 keer minder zouden we een veel beter leven leiden. Ik heb er geen probleem mee dat mensen afgelapt worden, het is een kleine bijdrage in het verminderen van de wereldbevolking met 99%. Misschien is het ergens een natuurlijk signaal waar jongeren gevolg aan geven, die ergens in hun binnenste voelen dat er teveel mensen zijn. Een beetje zoals lemmings "weten" dat ze in de ravijn moeten springen of zo. Een zelf regel mechanisme. Of videospelletjes dat signaal helpen ontwikkelen of niet is een open vraag.
Meesterlijk in cynicisme.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 11:25   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn 7 miljard mensen of zo. Met 100 keer minder zouden we een veel beter leven leiden. Ik heb er geen probleem mee dat mensen afgelapt worden, het is een kleine bijdrage in het verminderen van de wereldbevolking met 99%. Misschien is het ergens een natuurlijk signaal waar jongeren gevolg aan geven, die ergens in hun binnenste voelen dat er teveel mensen zijn. Een beetje zoals lemmings "weten" dat ze in de ravijn moeten springen of zo. Een zelf regel mechanisme. Of videospelletjes dat signaal helpen ontwikkelen of niet is een open vraag.
We zijn inderdaad met teveel op deze aardkloot.
Maar ik durf te betwijfelen of afschieten de juiste methode is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 22:10   #46
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee dat mensen afgelapt worden, het is een kleine bijdrage in het verminderen van de wereldbevolking met 99%.
Tot zolang het maar iemand anders is he ? En het liefst ook niemand van je familie of vriendenkring.

Behoorlijk hypocriet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 22:54   #47
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Agressief gedrag is meestal het resultaat van een aantal factoren. Kunnen videospelletjes één van die factoren zijn ?

Ik zie niet in waarom niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wetenschappelijke studies hebben nog niet het verband tussen die twee kunnen vinden.

En ja, alles kan. Alleen het kern van het probleem is natuurlijk gewoon dat dat jochie toegang had tot die geweer.
Wetenschappelijke studies....
Eigenlijk allemaal hypocriet. Toch in dit geval.

Alles wat we zien, ruiken, voelen heeft een invloed op ons.
Dat is wel al overduidelijk bewezen, en bepaalt voor een stuk ook ons gedrag nadien.
Vraag dat maar aan de mensen uit de reclamewereld, die weten daar alles van. Zelfs reclameboodschappen van 1 frame in een film heeft invloed op ons, en dat hebben ze wél bewezen, ook al zie je dat beeld maar 1/50 of 1/25 van een seconde, wat ondertussen al een tijdje verboden is.

Maar... er is veel geld mee gemoeid, met geweld dan toch.
Filmindustrie, boeken, spelen, video games, etc....
Dat is het grote probleem.

Bewijzen dat het invloed zou hebben en op onze daden, is eigenlijk zo belachelijk als het woordje maar groot is.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 23:00   #48
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn 7 miljard mensen of zo. Met 100 keer minder zouden we een veel beter leven leiden. Ik heb er geen probleem mee dat mensen afgelapt worden, het is een kleine bijdrage in het verminderen van de wereldbevolking met 99%. Misschien is het ergens een natuurlijk signaal waar jongeren gevolg aan geven, die ergens in hun binnenste voelen dat er teveel mensen zijn. Een beetje zoals lemmings "weten" dat ze in de ravijn moeten springen of zo. Een zelf regel mechanisme. Of videospelletjes dat signaal helpen ontwikkelen of niet is een open vraag.
Ik zou, moest ik jou zijn, gaan solliciteren in een schietclub.
Voor een jobke als een wandelende schietschijf.
Een weledel beroep als je het mij vraagt.
Hopelijk heeft het veel bijval, en wordt er zo een groot probleem opgelost.

ps: vergeet je levensverzekering niet hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 13:11   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We zijn inderdaad met teveel op deze aardkloot.
Maar ik durf te betwijfelen of afschieten de juiste methode is.
Te traag en te duur aan kogels. Tegen dat ge er 20 000 afgelapt hebt, hebben de Indiers en de Chinezen er 20 000 bijgekweekt. Niet te doen op die manier.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 13:13   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Tot zolang het maar iemand anders is he ? En het liefst ook niemand van je familie of vriendenkring.

Behoorlijk hypocriet.
Nee, de essentie van het leven. Leven, en de andere omzeep helpen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 13:39   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik zou, moest ik jou zijn, gaan solliciteren in een schietclub.
Voor een jobke als een wandelende schietschijf.
Een weledel beroep als je het mij vraagt.
Hopelijk heeft het veel bijval, en wordt er zo een groot probleem opgelost.

ps: vergeet je levensverzekering niet hé.
Kijk, ik ga op een zekere dag dood gaan. Gij ook. Wat er nadien gebeurt, heeft dus totaal geen invloed op mijn "welzijn en geluk" want dat concept bestaat dan niet meer (tenzij ik in een of ander indianenverhaal geloof waarbij ik beloond of bestraft zal worden als spook in het hiernamaals naarmate ik meer of minder naar de pijpen van een of andere machthebber/goeroe heb gedanst). Wat van tel is, is het geluk van de mensen die leven, niet van die die dood zijn, want dat concept bestaat niet.

70 miljoen mensen op aarde zullen veel gelukkiger zijn dan 7 miljard op diezelfde aardkloot. Of ge nu bij die 70 miljoen "gelukkigen" behoort, of ge behoort tot die (7 miljard - 70 miljoen) "afgelapten", maakt uiteindelijk niet veel uit: die laatsten moeten wel een lastig moment meemaken, maar dat is toch een klein offertje om nadien een wereld vol gelukkige mensen te hebben, nee ? Of zijt ge zo nen egoist dat ge gans de wereld (van 70 miljoen mensen) geen groot geluk toewenst, gewoon omdat ge wat langer uw eigen miserabel bestaan wilt laten voortduren ?

Natuurlijk kan ik niet direct als schietschijf dienen, want ik moet eerst de blijde boodschap brengen. De mensen snappen het nog niet goed. Ik ben nog nodig om het hen te vertellen, ziet ge. Ik maak deel uit van de bron van het wereldse geluk in de toekomst...

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2018 om 13:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 13:44   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
De fout zit bij de eigenaar van het wapen.
Ja, zeg, de "fout" zit hem bij die "oppas". Is dat hoe ge op klein kinderen let ? Maar zie, het probleem heeft zichzelf geregeld. Een onbekwame oppas die gevaarlijk is voor kleine kinderen wegens verzuim minder !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 21:00   #53
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, ik ga op een zekere dag dood gaan. Gij ook. Wat er nadien gebeurt, heeft dus totaal geen invloed op mijn "welzijn en geluk" want dat concept bestaat dan niet meer (tenzij ik in een of ander indianenverhaal geloof waarbij ik beloond of bestraft zal worden als spook in het hiernamaals naarmate ik meer of minder naar de pijpen van een of andere machthebber/goeroe heb gedanst). Wat van tel is, is het geluk van de mensen die leven, niet van die die dood zijn, want dat concept bestaat niet.

70 miljoen mensen op aarde zullen veel gelukkiger zijn dan 7 miljard op diezelfde aardkloot. Of ge nu bij die 70 miljoen "gelukkigen" behoort, of ge behoort tot die (7 miljard - 70 miljoen) "afgelapten", maakt uiteindelijk niet veel uit: die laatsten moeten wel een lastig moment meemaken, maar dat is toch een klein offertje om nadien een wereld vol gelukkige mensen te hebben, nee ? Of zijt ge zo nen egoist dat ge gans de wereld (van 70 miljoen mensen) geen groot geluk toewenst, gewoon omdat ge wat langer uw eigen miserabel bestaan wilt laten voortduren ?

Natuurlijk kan ik niet direct als schietschijf dienen, want ik moet eerst de blijde boodschap brengen. De mensen snappen het nog niet goed. Ik ben nog nodig om het hen te vertellen, ziet ge. Ik maak deel uit van de bron van het wereldse geluk in de toekomst...
Klinkt allemaal heel redelijk....

Gevecht tegen de bierkaai. Lagere IQ mensen planten zich massaal voort en plunderen de sociale zekerheid.

De Christelijke reflex is diepgeworteld, men moet ten dienste staan van anderen uit eigen egoïstische motieven. Als ik die anderen help voel ik mij zelf goed. Het komt niet uit hun hart.

Maar die boodschap moet verkondigd worden in Christelijke landen, Europa is dan weer het pad ingedraaid van ver doorgedreven secularisatie. Ook weer geen wondermiddel...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 22:33   #54
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

In dit geval zou er zelfs nog weleens iets in de link met GTA kunnen zitten. Er zijn studies geweest die een link vonden tussen agressieve spelletjes en agressief gedrag, en dat betrof voor zover ik weet altijd of bijna altijd een link met het gedrag direct na het spelen. Je bent na een gewonnen boksmatch in de stemming om iemand te slaan, maar je wordt niet gewelddadig in het algemeen van boksen als hobby hebben, dat idee. Met een pistool zwaaien net nadat je GTA gespeeld hebt is dus nog niet eens super ver gezocht.

Dat gezegd hebbende, dit alles gaat ervan uit dat het een agressieve daad betrof. Een kind van acht dat nog minder goed dan de rest van ons bevat wat de dood is, dat geen goed beeld heeft van wat een pistool doet, dat geen goed onderscheid kan maken tussen speelgoed en levensgevaarlijke objecten etc dat een pistool op zijn oma richt en schiet, is dat per se een agressieve daad? Is dat kind niet gewoon hyperactief aan het spelen onder na te denken over wat daar het gevolg van is?

In dat geval is hij misschien nog steeds geïnspireerd om op dat moment met een pistool te gaan lopen zwaaien door GTA, maar hij had net zo goed geïnspireerd kunnen zijn door een agent op het nieuws. Hij is niet gewelddadig, hij is dom, want dat zijn kinderen nog weleens.

In alle gevallen hebben we te maken met ouders die de toegang tot hun pistool niet goed genoeg beveiligd hebben, en ook nog wel dik kans met ouders die hun kind niet goed geleerd hebben dat papa's pistool geen speelgoed is. En als dat kind er nog niet klaar voor is om die les te leren, want acht, zie het eerste puntje van deze paragraaf.

Ik bedoel, er is natuurlijk een kans dat het kind een psycho- dan wel sociopaat is, een heuse Syriëganger in de dop, en in dat geval was het misschien wel een bewuste moord, en in dat geval was het kind misschien wel opgefokt dankzij GTA4. Maar om GTA4 daar dan de schuld van te geven gaat me wel wat ver. Een kind van 8 dat bewust mensen omlegt was vroeger of later sowieso wel ontspoord.




Geheel terzijde:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk kan ik niet direct als schietschijf dienen,
O nee, natuurlijk, jij niet, jij bent veel te belangrijk. Alle andere mensen moeten dood. Misschien kan je een grote advertentie op de stoep tekenen "de wereldbevolking moet omlaag dus schiet je buurman dood", en dan van een hoog gebouw op die tekening springen zodat hij op het journaal komt? Twee vliegen in één klap!
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 22:50   #55
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.036
Standaard

"Schiet je buurman dood."

@ Bovenbuur.

Is allemaal veel te drastisch. Maar er zijn toch ook argumenten tegen bepaalde volkeren die nog totaal onder de knoet liggen van godsdienstwaanzin ipv wetenschap en kapitalisme.

Okay, het Westen heeft in de 20ste eeuw de atoombom uitgevonden. De "verlosser" van deze tijd. Sieg Heil!

Voor de rest is er wat gemodder in de marge en de groeipijnen van het kapitalisme. Een paar eeuwen terug was je blij als je eens een paard zag langskomen in je dorp, grote happening...

Al die "studies" over agressief gedrag gaan agressief gedrag niet veranderen. Alleen eens af en toe weg van de drukte en het kip zonder kop gedoe. Daar zijn toch.wetenschappelijke studies over, beesten hebben territorium nodig en mensen ook.

Zijn er geen grotere gewelddaden en zelfmoorden in steden? ....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 23:49   #56
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
"Schiet je buurman dood."

@ Bovenbuur.....
Maar niet de bovenbuur hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 09:43   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
O nee, natuurlijk, jij niet, jij bent veel te belangrijk. Alle andere mensen moeten dood. Misschien kan je een grote advertentie op de stoep tekenen "de wereldbevolking moet omlaag dus schiet je buurman dood", en dan van een hoog gebouw op die tekening springen zodat hij op het journaal komt? Twee vliegen in één klap!
Dat heeft die andere die een blijde boodschap ging verkondigen,ook gedaan he Als reclame stunt werkte dat toen wel. Nu veel minder, want al veel te veel gekopieerd. Er komt sleet op.

Het punt is dat ik voor een dilemma sta: ik zou op bovenstaande manier inderdaad de boodschap kunnen trachten over te brengen, maar als ik er aan ben, dan is het voor mij niet nodig dat de boodschap aangebracht wordt (die anderen zoeken het dan zelf maar uit). Maw, die boodschap heeft enkel maar zin als ik er zelf kan van profiteren. Dat is misschien het verschil met de vorige "blijde boodschap". Zijn drager ervan wilde ze ook uitdragen al ging-ie er zelf aan dood. Voor mij heeft het uitdragen van die boodschap enkel maar enig nut als het mij ten goede komt natuurlijk. Zoniet, boer maar door met 7 of 8 of 20 miljard zonder mij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2018 om 09:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 10:06   #58
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik speelde vroeger nooit cowboy en indiaan. Ik vond dat onnozel. Maar veel van mijn kameraadjes speelden het wel.
Ge ziet wat er van mij gekomen is ...
NVA'er geworden?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 14:46   #59
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is dat ik voor een dilemma sta: ik zou op bovenstaande manier inderdaad de boodschap kunnen trachten over te brengen, maar als ik er aan ben, dan is het voor mij niet nodig dat de boodschap aangebracht wordt (die anderen zoeken het dan zelf maar uit). Maw, die boodschap heeft enkel maar zin als ik er zelf kan van profiteren. Dat is misschien het verschil met de vorige "blijde boodschap". Zijn drager ervan wilde ze ook uitdragen al ging-ie er zelf aan dood. Voor mij heeft het uitdragen van die boodschap enkel maar enig nut als het mij ten goede komt natuurlijk. Zoniet, boer maar door met 7 of 8 of 20 miljard zonder mij.
Kijk, en dat is een veel eerlijkere verhandeling van het concept dan "ik niet want ik ben te belangrijk". Zelfs als we stellen dat het leven veel beter zou zijn met 100 keer minder inwoners (op zichzelf al niet vanzelfsprekend, want er zou bijvoorbeeld veel minder technologische vooruitgang en veel minder geproduceerde cultuur zijn, en hetzelfde niveau van wereldwijde infrastructuur onderhouden wordt onhoudbaar, dus er komen vanzelf een hoop gebieden die niet of veel minder door mensen gebruikt worden, mensen gaan toch bij elkaar in steden wonen en de gevoelsmatige ruimtewinst is uiteindelijk maar klein), het zou absoluut niet per persoon 100 keer beter zijn. Zeker niet als we de methode afschieten gebruiken. Als ik van mijn 100 meest nabije kennissen en familieleden opeens de enige overgeblevene ben ga ik daar niet bepaald vrolijk van worden. Dus het is vanuit het oogpunt van de mensheid als geheel geen goed voorstel. Er is gespreid over iedereen geen netto gelukswinst. Het zou hooguit vanuit het oogpunt van de overgebleven mensen een goed voorstel kunnen zijn (als ze een beetje goed kunnen speed-rouwen).

Maar, en daar zit hem de kink, als ik een kans van 99% heb om dood te gaan is mijn verwachte winst negatief, want in 99% van de gevallen ben ik dood en in het overgebleven procentje misschien iets gelukkiger. Dus zonder overleefgarantie is het voor niemand een goede deal. De enige theoretische optie is daarom volkerenmoord, de zwaarst bewapende 70 miljoen schieten de rest af. Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze dat zouden winnen, dus er is niemand op de wereld die bij welke versie van dit plan dan ook gebaat is.



Maar goed, dat dus allemaal bezijden het verhaal over de killerkleuter.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 mei 2018 om 14:53.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 19:06   #60
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, ik ga op een zekere dag dood gaan. Gij ook. Wat er nadien gebeurt, heeft dus totaal geen invloed op mijn "welzijn en geluk" want dat concept bestaat dan niet meer (tenzij ik in een of ander indianenverhaal geloof waarbij ik beloond of bestraft zal worden als spook in het hiernamaals naarmate ik meer of minder naar de pijpen van een of andere machthebber/goeroe heb gedanst). Wat van tel is, is het geluk van de mensen die leven, niet van die die dood zijn, want dat concept bestaat niet.

70 miljoen mensen op aarde zullen veel gelukkiger zijn dan 7 miljard op diezelfde aardkloot. Of ge nu bij die 70 miljoen "gelukkigen" behoort, of ge behoort tot die (7 miljard - 70 miljoen) "afgelapten", maakt uiteindelijk niet veel uit: die laatsten moeten wel een lastig moment meemaken, maar dat is toch een klein offertje om nadien een wereld vol gelukkige mensen te hebben, nee ? Of zijt ge zo nen egoist dat ge gans de wereld (van 70 miljoen mensen) geen groot geluk toewenst, gewoon omdat ge wat langer uw eigen miserabel bestaan wilt laten voortduren ?

Natuurlijk kan ik niet direct als schietschijf dienen, want ik moet eerst de blijde boodschap brengen. De mensen snappen het nog niet goed. Ik ben nog nodig om het hen te vertellen, ziet ge. Ik maak deel uit van de bron van het wereldse geluk in de toekomst...
Er zijn slaven nodig Patrick, dat u daar niet aan gedacht heeft.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be