Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2018, 09:41   #61
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik schreef wel kunde (aka kennis). Heel goeie ervaringen daar persoonlijk. (eind tachtiger jaren). Hun ingesteldheid van pennelikkende vakbonden heeft er uiteraard negatief gewerkt. Ik had op vliegtuig technisch gebied heel goede ervaring met hun mensen voor oplossing van een paar probleempjes ivm met directieven qua herstellingen,
.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 mei 2018 om 09:42.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 12:02   #62
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De piloten zetten door.

Laat ons ze een hart onder de riem steken.




https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...ag-in-staking/
Een schop onder hun kont ja.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 12:56   #63
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Een schop onder hun kont ja.
Tegen hun kloten, liever
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 13:21   #64
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Tegen hun kloten, liever
t hoeft niet of/of te zijn.

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 13:24   #65
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
t hoeft niet of/of te zijn.
Gelukkig zijn dat geen vakbonden want ze werken samen!
Alleen al die twee laatste woorden!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 14:10   #66
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Het ziet er niet echt rooskleurig uit. Na een marathon onderhandeling hebben de vakbonden de stekker uit de onderhandelingen getrokken en zijn ze van plan hun stakingacties nog te verscherpen. Afgelopen nacht om 3 uur hebben ze B-House van BA kwaad verlaten. Ze hebben zelfs hun eisen nog wat verhoogd. Zelfs hoger dan wat ze oorspronkelijk vroegen. Het gaat enkel nog om veel meer loon, veel meer verlofdagen en sneller op pensioen mogen gaan. Allemaal eisen zonder tegemoetkomingen. Lufthansa is een plan B aan het uitwerken en als er nog stakingdagen volgen zouden zij wel eens de stekker uit BA kunnen trekken. De afbouw van bepaalde diensten zal sneller gaan dan gepland en ook de term lage kosten maatschappij komt terug op de proppen. Juist nu er een nieuwe intercontinentale vlucht in de pijplijn zat en de leasing van een extra A330 bijna rond was. Als deze afspringt hebben de piloten al 180 jobs verkloot.

Goed bezig mannen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 14:13   #67
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het ziet er niet echt rooskleurig uit. Na een marathon onderhandeling hebben de vakbonden de stekker uit de onderhandelingen getrokken en zijn ze van plan hun stakingacties nog te verscherpen. Afgelopen nacht om 3 uur hebben ze B-House van BA kwaad verlaten. Ze hebben zelfs hun eisen nog wat verhoogd. Zelfs hoger dan wat ze oorspronkelijk vroegen. Het gaat enkel nog om veel meer loon, veel meer verlofdagen en sneller op pensioen mogen gaan. Allemaal eisen zonder tegemoetkomingen. Lufthansa is een plan B aan het uitwerken en als er nog stakingdagen volgen zouden zij wel eens de stekker uit BA kunnen trekken. De afbouw van bepaalde diensten zal sneller gaan dan gepland en ook de term lage kosten maatschappij komt terug op de proppen. Juist nu er een nieuwe intercontinentale vlucht in de pijplijn zat en de leasing van een extra A330 bijna rond was. Als deze afspringt hebben de piloten al 180 jobs verkloot.

Goed bezig mannen
ze hebben al >10 miljoen Euro gekost met hun actie. dat Duitsland nu maar rap de geldkraan toe draait en t boeltje hier op de fles laat gaan. 3900 jobs. tijd dat ze weg zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 20:52   #68
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze hebben al >10 miljoen Euro gekost met hun actie. dat Duitsland nu maar rap de geldkraan toe draait en t boeltje hier op de fles laat gaan. 3900 jobs. tijd dat ze weg zijn.
Zonder piloten heb je geen vliegtuigmaatschappij. Dat ze er maar een echte lap op geven, misschien staken dan de collega’s van Lufthansa wel mee.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 01:22   #69
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zonder piloten heb je geen vliegtuigmaatschappij. Dat ze er maar een echte lap op geven, misschien staken dan de collega’s van Lufthansa wel mee.
Dat zou lomp zijn: hopen piloten (die dringend hun dure opleidingskosten moeten gaan afbetalen) staan klaar om het van de stakers over te nemen.
Denk aan Ryan-Air bvb. Die piloten zullen met plezier naar Lufthansa & consoorten vertrekken. Per direct.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 18:31   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat zou lomp zijn: hopen piloten (die dringend hun dure opleidingskosten moeten gaan afbetalen) staan klaar om het van de stakers over te nemen.
Denk aan Ryan-Air bvb. Die piloten zullen met plezier naar Lufthansa & consoorten vertrekken. Per direct.
Beetje lompe reactie toch ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 14:07   #71
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het ziet er niet echt rooskleurig uit. Na een marathon onderhandeling hebben de vakbonden de stekker uit de onderhandelingen getrokken en zijn ze van plan hun stakingacties nog te verscherpen. Afgelopen nacht om 3 uur hebben ze B-House van BA kwaad verlaten. Ze hebben zelfs hun eisen nog wat verhoogd. Zelfs hoger dan wat ze oorspronkelijk vroegen. Het gaat enkel nog om veel meer loon, veel meer verlofdagen en sneller op pensioen mogen gaan. Allemaal eisen zonder tegemoetkomingen. Lufthansa is een plan B aan het uitwerken en als er nog stakingdagen volgen zouden zij wel eens de stekker uit BA kunnen trekken. De afbouw van bepaalde diensten zal sneller gaan dan gepland en ook de term lage kosten maatschappij komt terug op de proppen. Juist nu er een nieuwe intercontinentale vlucht in de pijplijn zat en de leasing van een extra A330 bijna rond was. Als deze afspringt hebben de piloten al 180 jobs verkloot.

Goed bezig mannen
Wat mij betreft mogen ze staken nu. Ze hebben mij braafjes tot mijn bestemming gevlogen dees maand...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 14:27   #72
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Beetje lompe reactie toch ?
waarom? die RyanAir en charterpiloten gaan zich zeker sterk kunnen verbeteren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 06:45   #73
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Citaat:
De luchtverkeersleiding van Defensie is verhuisd van de regio Gent naar de controletoren van Skeyes in Steenokkerzeel. De militaire luchtverkeersleiders zitten voortaan dus in hetzelfde bureau als de civiele. Bron: Kanaal Z
...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be