Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2006, 20:52   #41
Onzin
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 27
Standaard

Misschien een dom idee . Maar laat ze misschien eens mee van de macht proeven . Laat ze meeregeren . Niet ?
Onzin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 21:02   #42
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Je hebt alleen maar een meerderheid aan vlamingen nodig om het land te splitsen. Nog nooit van zelfbeschikkingsrecht gehoord? Een vlaamse meerderheid die in het vlaams parlement de onafhankelijkheid uitroept volstaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht


Hoe denk je dat Montenegro onafhankelijk is geworden ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Of de splitsing van Tsjechoslowakije.
Oh, menen jullie dat nu?

Bah, de dag dat Vlaanderen onafhankelijk wordt ben ik hier weg. Of nee, waarschijnlijk wordt ik dan op het vliegtuig gezet met eindbestemming "land van herkomst" .. doh
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 21:04   #43
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzin Bekijk bericht
Misschien een dom idee . Maar laat ze misschien eens mee van de macht proeven . Laat ze meeregeren . Niet ?
Doen ze dat niet al een beetje (veel) ?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 21:04   #44
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzin Bekijk bericht
Misschien een dom idee . Maar laat ze misschien eens mee van de macht proeven . Laat ze meeregeren . Niet ?
Niet dom,....slim zelfs


Want ofwel krijgen we dan(met VB) een goed bestuur, ofwel een slecht bestuur(wat we nu ook al hebben )
Nix te verliezen dus...

Het voordeel van een goed bestuur is.......nouja, goed bestuur.

En het enige voordeel van een slecht VB-bestuur zou wel kunnen zijn dat daar dan een leegloop gebeurt(�* la LPF) en alzo de NVA, CD&V, VLD groter worden en de sossen en/of Groen! niet meer nodig hebben om een meerderheid te behalen.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 21:07   #45
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Oh, menen jullie dat nu?

Bah, de dag dat Vlaanderen onafhankelijk wordt ben ik hier weg. Of nee, waarschijnlijk wordt ik dan op het vliegtuig gezet met eindbestemming "land van herkomst" .. doh
Wie heeft u dat wijsgemaakt?

U gelooft die fabeltjes toch niet....
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 21:43   #46
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Wie heeft u dat wijsgemaakt?

U gelooft die fabeltjes toch niet....
Fabeltjes?

"In Vlaanderen moet aan vreemdelingen en inwijkelingen duidelijk gemaakt worden dat zij in de eerste plaats onze wetten moeten respecteren en vervolgens dat zij zich moeten aanpassen aan onze cultuur, onze normen en waarden, onze leefgewoonten en aan belangrijke traditionele principes van de beschaving, die zich op het Europees grondgebied heeft ontwikkeld, zoals ondermeer de scheiding van kerk en staat, de democratie, de vrije meningsuiting en de gelijkwaardigheid van man en vrouw.

Voor vreemdelingen en inwijkelingen die dit afwijzen, negeren of bestrijden, moet een terugkeerpolitiek worden ontwikkeld. Wetgeving inzake politiek asiel, nationaliteit, veiligheid en uitwijzing, moet aan deze principes worden aangepast. Illegale en criminele vreemdelingen moeten daadwerkelijk worden gerepatrieerd. Stemrecht is vanzelfsprekend voorbehouden aan staatsburgers."

http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=16

Ik zal maar eens "het geluk" hebben om door een VB ambtenaar te worden beschouwd als niet passend binnenin de "Vlaamse identiteit"..
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 21:54   #47
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Fabeltjes?

"In Vlaanderen moet aan vreemdelingen en inwijkelingen duidelijk gemaakt worden dat zij in de eerste plaats onze wetten moeten respecteren en vervolgens dat zij zich moeten aanpassen aan onze cultuur, onze normen en waarden, onze leefgewoonten en aan belangrijke traditionele principes van de beschaving, die zich op het Europees grondgebied heeft ontwikkeld, zoals ondermeer de scheiding van kerk en staat, de democratie, de vrije meningsuiting en de gelijkwaardigheid van man en vrouw.
Wat is in deze tekst uw probleem?
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 22:00   #48
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Wat is in deze tekst uw probleem?
Het beoordelen ofdat iemand, al dan niet, genoeg "aangepast" is, is nogal subjectief. Voor de ene zal die wel aangepast zijn en voor een ander misschien niet?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 23:54   #49
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het beoordelen ofdat iemand, al dan niet, genoeg "aangepast" is, is nogal subjectief. Voor de ene zal die wel aangepast zijn en voor een ander misschien niet?
Ik begrijp het niet: waarom gaan ze gewoon niet zelf weg? Zijn ze nog niet onaangepast genoeg misschien????
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 23:56   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het beoordelen ofdat iemand, al dan niet, genoeg "aangepast" is, is nogal subjectief. Voor de ene zal die wel aangepast zijn en voor een ander misschien niet?
Ik denk dat common sense daar wel meespeelt. Iemand is voor de ene mens racist, voor de andere niet. Ook wel subjectief, he? Nochtans staan er zware straffen op dat begrip.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 00:04   #51
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik denk dat common sense daar wel meespeelt. Iemand is voor de ene mens racist, voor de andere niet. Ook wel subjectief, he? Nochtans staan er zware straffen op dat begrip.
Ja, maar je moet toch wel toegeven dat "racisme" makkelijker te definiëren is dan "aangepast" of "niet aangepast" volgens de maatstaven van het VB.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 9 augustus 2006 om 00:06.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 00:21   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ja, maar je moet toch wel toegeven dat "racisme" makkelijker te definiëren is dan "aangepast" of "niet aangepast" volgens de maatstaven van het VB.
O ja? Begin er eens aan? Ik heb al voor peulschillen "racist" naar mijn hoofd gesmeten gekregen. Zodanig dat dat woord totaal uitgehold is. Ik hoor meer en meer mensen zeggen dat ze die term stilaan als compliment beschouwen en dat is niet omdat ze slechter zijn gaan denken over andere rassen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 00:36   #53
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
O ja? Begin er eens aan? Ik heb al voor peulschillen "racist" naar mijn hoofd gesmeten gekregen. Zodanig dat dat woord totaal uitgehold is. Ik hoor meer en meer mensen zeggen dat ze die term stilaan als compliment beschouwen en dat is niet omdat ze slechter zijn gaan denken over andere rassen.
Hopelijk heeft niemand je een proces aangespannen in een rechtbank

Ik bedoelde dat de term "racisme" makkelijker te definiëren is, waardoor het minder subjectief is dat je ervoor wordt veroordeeld.

"Aangepast" of "niet aangepast" volgens de maatstaven van het VB, is minder subjectief. Als je je daarop baseerd, kun je "onaangepast" worden beschouwd voor bv. het dragen van de "foute" kledij, het niet consumeren van bepaalde voedingswaren, het niet bezoeken van bepaalde culturele aangelegenheden, het "vies" kijken naar een Vlo�*ming (grapje ), enz..
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 00:57   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Hopelijk heeft niemand je een proces aangespannen in een rechtbank

Ik bedoelde dat de term "racisme" makkelijker te definiëren is, waardoor het minder subjectief is dat je ervoor wordt veroordeeld.

"Aangepast" of "niet aangepast" volgens de maatstaven van het VB, is minder subjectief. Als je je daarop baseerd, kun je "onaangepast" worden beschouwd voor bv. het dragen van de "foute" kledij, het niet consumeren van bepaalde voedingswaren, het niet bezoeken van bepaalde culturele aangelegenheden, het "vies" kijken naar een Vlo�*ming (grapje ), enz..
"Aangepast volgens het VB" is zoiets als "Racisme volgens PVDA", snappie ?

Het VB heeft niet het alleenzeggenschap over wat algemeen als "aangepast" of "racistisch" beschouwd wordt. In een normaal land was die partij in coalitie gegaan en dan had de andere partij een rem geweest of een mengende invloed. Die termen horen het eindproduct te zijn van de appreciatie van de bevolking, niet van die van een partij. Als je dat laatste al aanvaardt, dan ben je serieus verkeerd bezig.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 01:00   #55
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Hopelijk heeft niemand je een proces aangespannen in een rechtbank

Ik bedoelde dat de term "racisme" makkelijker te definiëren is, waardoor het minder subjectief is dat je ervoor wordt veroordeeld.

"Aangepast" of "niet aangepast" volgens de maatstaven van het VB, is minder subjectief. Als je je daarop baseerd, kun je "onaangepast" worden beschouwd voor bv. het dragen van de "foute" kledij, het niet consumeren van bepaalde voedingswaren, het niet bezoeken van bepaalde culturele aangelegenheden, het "vies" kijken naar een Vlo�*ming (grapje ), enz..

Racisme is de meest uitgeholde en verwaterde term van de laatste 20 jaar geworden, dat u dat als voorbeeld aanhaalt Ik bedoel maar, voor mij is racisme qua betekenis gebonden aan RAS. Tegenwoordig echter valt blijkbaar het kritiek hebben op ongebreidelde immigratie of op een bepaalde achterlijke godsdienst daar ook al onder.

Wat betreft aangepast zijn op zijn minst een aantal criteria véél duidelijker op te stellen:

- degelijke kennis van het Nederlands
- respect voor scheiding kerk- en staat
- geen criminele feiten

Mensen die naar hier komen en die aan 1 van die 3 dingen niet voldoen kunnen hier niet blijven imo. En mbt het Nederlands is er natuurlijk een periode waarin u de taal kunt leren indien u ze (nog) niet machtig bent.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 01:09   #56
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Racisme is de meest uitgeholde en verwaterde term van de laatste 20 jaar geworden, dat u dat als voorbeeld aanhaalt Ik bedoel maar, voor mij is racisme qua betekenis gebonden aan RAS. Tegenwoordig echter valt blijkbaar het kritiek hebben op ongebreidelde immigratie of op een bepaalde achterlijke godsdienst daar ook al onder.
Nu ja, de rechtbank kan er ook niets aan doen dat bepaalde achterlijke, op hun tenen getrapte VB-kiezers, niet inzien hoe gevaarlijk het is om haat te zaaien binnen in een maatschappij. Problemen heb je altijd, met of zonder immigratie en met of zonder godsdienst.
Het VB streeft naar een soort van utopisch Vlaanderen dat nooit heeft bestaan en nooit zal bestaan.

By the way, als u goed had gelezen zou u hebben geweten dat ik niet eerst de term "racisme" als voorbeeld gebruikte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Wat betreft aangepast zijn op zijn minst een aantal criteria véél duidelijker op te stellen:

- degelijke kennis van het Nederlands
- respect voor scheiding kerk- en staat
- geen criminele feiten

Mensen die naar hier komen en die aan 1 van die 3 dingen niet voldoen kunnen hier niet blijven imo. En mbt het Nederlands is er natuurlijk een periode waarin u de taal kunt leren indien u ze (nog) niet machtig bent.
Buiten punt 3, klinkt dit zeer redelijk.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 9 augustus 2006 om 01:14.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 01:15   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nu ja, de rechtbank kan er ook niets aan doen dat bepaalde achterlijke, op hun tenen getrapte VB-kiezers, niet inzien hoe gevaarlijk het is om haat te zaaien binnen in een maatschappij. Problemen heb je altijd, met of zonder immigratie en met of zonder godsdienst.
Het VB streeft naar een soort van utopisch Vlaanderen dat nooit heeft bestaan en nooit zal bestaan.
Hoe weet jij dat het nooit heeft bestaan? En meer nog... Ik roep HOERA naar een partij die een utopie nastreeft in plaats van de boel te laten verwilderen en enkel te kijken naar de volgende vakantie/verkiezing/begrotingscontrole.

Citaat:
By the way, als u goed had gelezen zou u hebben geweten dat niet ik eerst de term "racisme" als voorbeeld gebruikte.
Nee, dat deed ik. Maar je mag nog steeds op mijn antwoord terzake antwoorden hoor

Citaat:
Buiten punt 3, klinkt dit zeer redelijk.
Wat is er mis met punt 3? Je treedt op als gastheer bij migratie. Stel dat jij gastheer bent en een gast gaat andere gasten terroriseren of je kinderen schoppen. Die flikker je toch je huis uit of niet ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 augustus 2006 om 01:17.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 01:25   #58
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hoe weet jij dat het nooit heeft bestaan? En meer nog... Ik roep HOERA naar een partij die een utopie nastreeft in plaats van de boel te laten verwilderen en enkel te kijken naar de volgende vakantie/verkiezing/begrotingscontrole.
Ik heb ook geschiedenis gehad op school hoor. En natuurlijk mag je de boel niet laten verwilderen maar je moet ook realistisch blijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat is er mis met punt 3? Je treedt op als gastheer bij migratie. Stel dat jij gastheer bent en een gast gaat andere gasten terroriseren of je kinderen schoppen. Die flikker je toch je huis uit of niet ?
Je kan niet bewijzen dat een gast de criminele feiten opnieuw zal plegen in het land van de gastheer. Je kan iemand niet veroordelen voor een misdaad die hij/zij nog niet heeft begaan.
Trouwens, wat ga je dan doen met al de autochtone Belgen die criminele feiten plegen? Op basis van welk recht mogen die wél in België blijven? Want de genaturaliseerde zouden worden teruggestuurd?

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 9 augustus 2006 om 01:26.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 01:31   #59
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
"Aangepast volgens het VB" is zoiets als "Racisme volgens PVDA", snappie ?
Nee, niet snappie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het VB heeft niet het alleenzeggenschap over wat algemeen als "aangepast" of "racistisch" beschouwd wordt. In een normaal land was die partij in coalitie gegaan en dan had de andere partij een rem geweest of een mengende invloed.
Jep, dat klinkt inderdaad juist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die termen horen het eindproduct te zijn van de appreciatie van de bevolking, niet van die van een partij. Als je dat laatste al aanvaardt, dan ben je serieus verkeerd bezig.
Jaja, dat is ook wat de partij op dit moment nog beweerd maar je weet dat "macht" (in de verkeerde handen) alles kan veranderen.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 9 augustus 2006 om 01:32.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 07:47   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Aaaahh, men gaat daar zomaar van uit. Om België te splitsen heb je wel een meerderheid Vlamingen, Brusselaars en Walen nodig die er voorstander van zijn, zodat je aan de grondwet kan "prutsen". Oh ja, vergeet ook niet de koning & co.

Ik zie die splitsing helemaal niet zo snel en zo makkelijk gebeuren..
dat is flauwe kul, om Belgie te splitsen heb je een meerderheid nodig in het Vlaams parlement, die de onafhankelijkheid uitroept, niet meer, niet minder.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be