Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2019, 12:20   #141
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Natuurlijk staan Maduro en de zijnen niet volledig boven elke verdenking.

Ze hebben de "Bolivariaanse revolutie" stuntelig doorgevoerd, er was veel corruptie en inefficiëntie. Dat heeft de reactionaire elementen zeker geholpen. Maar er werd tenminste iets gedaan voor de arme meerderheid, dat is uniek in Latijns-Amerika.
Dus als Maduro dit overleeft hoop ik dat Cuba en China het land zullen helpen, vooral op organisatorisch vlak. En dat de rotte appels verwijderd worden.
Cubanen hebben al de leiding van de geheime dienst en andere cruciale organisaties op zich genomen. Chinezen zijn bezig om het land advies tegen geven over economisch beleid.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 februari 2019 om 12:21.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 23:11   #142
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Natuurlijk staan Maduro en de zijnen niet volledig boven elke verdenking.

Ze hebben de "Bolivariaanse revolutie" stuntelig doorgevoerd, er was veel corruptie en inefficiëntie. Dat heeft de reactionaire elementen zeker geholpen. Maar er werd tenminste iets gedaan voor de arme meerderheid, dat is uniek in Latijns-Amerika.
Dus als Maduro dit overleeft hoop ik dat Cuba en China het land zullen helpen, vooral op organisatorisch vlak. En dat de rotte appels verwijderd worden.
Cubanen hebben al de leiding van de geheime dienst en andere cruciale organisaties op zich genomen. Chinezen zijn bezig om het land advies tegen geven over economisch beleid.
Dus u denkt dat Cuba en China de democratie terug zullen brengen in Venezuela?
Kijk dan een naar Cuba en China en hoe democratisch die landen zijn.
Kijk eens naar de armoed van de Cubanen na Castro en zijn communisten.
Hebt u enig idee wat een inflatie van ettelijke miljoenen % per jaar betekent?
Mijn vrouw is uit Venezuele, ze ha
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 23:25   #143
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dus u denkt dat Cuba en China de democratie terug zullen brengen in Venezuela?
Kijk dan eens naar Cuba en China en hoe democratisch die landen zijn.
Kijk eens naar de armoede van de Cubanen na Castro en zijn communisten.
Hebt u enig idee wat een inflatie van ettelijke miljoenen % per jaar betekent?
Mijn vrouw is uit Venezuele, ze ha
ze had er een hogere functie in een overheidsbedrijf en verdiende dik haar boterham.
Na een leven werken heeft ze niets meer want haar geld en dat is een hoop, is zelfs te hard om er naar het toilet met te gaan.
De misdaad is er nog nooit zo hoog geweest en gewapende motorbendes in de vorm van paramilitairen zaaien paniek.
Er is niets meer te verkrijgen of het is met Westers geld op de zwarte markt. Kinderen verhongeren, ouderen hebben geen medicatie en in het land met de grootste petrolium voorraden schuif je 5 uur aan voor een halve tank brandstof. Dit na Chavez en Maduro, communisten.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 01:53   #144
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dus u denkt dat Cuba en China de democratie terug zullen brengen in Venezuela?
Kijk dan een naar Cuba en China en hoe democratisch die landen zijn.
Kijk eens naar de armoed van de Cubanen na Castro en zijn communisten.
Hebt u enig idee wat een inflatie van ettelijke miljoenen % per jaar betekent?
Mijn vrouw is uit Venezuele, ze ha
Het gaat natuurlijk niet over "democratie", wat dat ook wil zeggen.
In Brazilië won de rechtse kandidaat nadat de linkse, die volgens opiniepeilingen ruimschoots de verkiezingen ging winnen, valselijk in de gevangenis werd gegooid door rechters die deel uitmaken van het rechtse establishment. In Colombië worden politici en journalisten dagelijks vermoord. Ik denk dat dat het democratische proces "lichtjes" verstoord.

Het gaat over wie de macht heeft, al de rest is schone schijn en propaganda.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 02:00   #145
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
ze had er een hogere functie in een overheidsbedrijf en verdiende dik haar boterham.
Na een leven werken heeft ze niets meer want haar geld en dat is een hoop, is zelfs te hard om er naar het toilet met te gaan.
De misdaad is er nog nooit zo hoog geweest en gewapende motorbendes in de vorm van paramilitairen zaaien paniek.
Er is niets meer te verkrijgen of het is met Westers geld op de zwarte markt. Kinderen verhongeren, ouderen hebben geen medicatie en in het land met de grootste petrolium voorraden schuif je 5 uur aan voor een halve tank brandstof. Dit na Chavez en Maduro, communisten.
Dikke zever, zoals gezegd volgens de VN is de levensstandaard in Venezuela nog steeds hoger dan in buurlanden Brazilië, Colombië en Guyana.
De misdaad is overal hoog in Latijns-Amerika, behalve in Cuba.
Ik heb maanden op Cuba gewoond en ga regelmatig terug, ik spreek Spaans (met Cubaans accent omdat ik m'n Spaans op Cuba geleerd heb, Cubaans en Dominicaans accent is trouwens hetzelfde). Ben zeer recent naar de Dominicaanse republiek en Haiti geweest. Een land (Dominicaanse) dat voor de revolutie op hetzelfde niveau als Cuba stond en cultureel zeer gelijkaardig is. Wel, zoals ook de VN cijfers bewijzen, de levensstandaard op Cuba is veel hoger. En dan heb ik het nog niet over Haiti natuurlijk, Haïtianen vluchten massaal de zee over naar Cuba. In Cuba krijgen ze eten, onderdak, en gezondheidszorg die op iets trekt. Maar door het communistische systeem kunnen ze niet in Cuba blijven. Toch prefereren ze Cuba boven buurland Dominicaanse republiek.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 02:05   #146
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dus u denkt dat Cuba en China de democratie terug zullen brengen in Venezuela?
Kijk dan een naar Cuba en China en hoe democratisch die landen zijn.
Kijk eens naar de armoed van de Cubanen na Castro en zijn communisten.
Hebt u enig idee wat een inflatie van ettelijke miljoenen % per jaar betekent?
Mijn vrouw is uit Venezuele, ze ha
Zoals gezegd extreem gepolitiseerde landen. Afhankelijk van met wie je spreekt krijg je een heel ander beeld.
Ik ga niet zeggen dat Chavez en Maduro een goede job hebben gedaan. Ik heb veel kritiek op hen. Maar je moet toegeven dat ze tenminste iets voor de armen hebben gedaan. In de meeste Latijns-Amerikaanse landen worden de armen aan hun lot overgelaten door de elite die de politiek, economie, etc. beheerst. Meestal vanuit Miami.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 06:03   #147
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dikke zever, zoals gezegd volgens de VN is de levensstandaard in Venezuela nog steeds hoger dan in buurlanden Brazilië, Colombië en Guyana.
1.De misdaad is overal hoog in Latijns-Amerika, behalve in Cuba.
Ik heb maanden op Cuba gewoond en ga regelmatig terug, ik spreek Spaans (met Cubaans accent omdat ik m'n Spaans op Cuba geleerd heb, Cubaans en Dominicaans accent is trouwens hetzelfde). Ben zeer recent naar de Dominicaanse republiek en Haiti geweest. Een land (Dominicaanse) dat voor de revolutie op hetzelfde niveau als Cuba stond en cultureel zeer gelijkaardig is. Wel, zoals ook de VN cijfers bewijzen, de levensstandaard op Cuba is veel hoger. En dan heb ik het nog niet over Haiti natuurlijk, Haïtianen vluchten massaal de zee over naar Cuba. In Cuba krijgen ze eten, onderdak, en gezondheidszorg die op iets trekt. Maar door het communistische systeem kunnen ze niet in Cuba blijven. 2Toch prefereren ze Cuba boven buurland Dominicaanse republiek.
2, Haitianen, Ze krijgen de kogel in DR.
Nu heb ik in het verleden regelmatig met Haitianen gewerkt. Het zijn op het eerste gezicht aardige jongens maar daarachter schuilt een façade van angstaanjagende domheid tegen het dierlijke aan.

Ps, ik ben eens bedreigd geweest door die Haitiaanse 'collega's', dit om landbouwproeven uit te voeren. Een deel van de proef lukt, een ander deel mislukt, met daartussen verschillen. Zoals het bij een proef betaamt.

Ze wantrouwden mij en verdachten mij dat ik hen express fouten liet maken waardoor ik hen kon ontslaan. Het begon hoog spel te worden, waarbij bedreigingen en werksabotage mij als leidinggevende (dagelijks) deel werden. Ook leugens om op de meest gore achterbakse wijze die je maar kunt voorstellen werd via via naar de de hoogste directie gespeeld - dit gesodemieter om niets heeft ca. langer dan een 1/2 jaar geduurd. Zo zijn er meer voorbeelden die ik over Haitianen kan geven - maar daar dit genoemde stompzinnige voorbeeld staat wel het meest in mijn geheugen gegrift.

Ergens kan ik die Dominicanen wel begrijpen in hun ongekende hardheid optreden naar hun buren. Mijn ervaring staat niet opzichzelf, ook andere negers in de regio hebben weinig met hen op. Het is ergens gewoon kutvolk, zeker de generatie die na 1970 is geboren. Daarvoor zijn harde werkers waar je weinig last van hebt, doch wel inmiddels versleten..

Cuba moet het waarschijnlijk nog leren, ergo een land waar ervaringen met deze eigenaardige lieden nog moet worden opgedaan. Zweden is ook zo'n voorbeeld van een naief immigratieland geweest die het tuig uit de meest extreme hoeken heeft omarmd en heeft binnengehaald. De 'voorkennis' die Frankrijk en Belgie bv had met Marokkanen hadden ze niet ziet.. Het is hard daar in Zweden achteruitgegaan. Misschien is Cuba het volgende slachtoffer ? Of zij de wetten daat zo draconisch hard dat ze wel 10x uitkijken om dergelijke grappen uit te halen..

1. Dat valt wel mee hoor. In elk steegje kan ik in PA rondlopen zonder mij bedreigd te voelen, ik herhaal elk steegje,ook nagenoeg ook alle steegjes 's nachts en dit notabene als blanke.. Goudvelden zijn een ander verhaal, die liggen diep in het bos en is geen gezag. Maar nogmaals, deze liggen vr weg van de bewoonde wereld.

De pakkans van criminelen is groot. Sedert de crisis van afgelopen 5 jaar worden bandieten soms -nadruk soms- standrechtelijk op straat afgeknald. Dit helpt, de schrik zit er goed in bij criminelen, en roofovervallen zijn gedropt. Ook komen er meer camera's dus houdt men zich rustiger.

Ook Chili, Peru en Costa Rica zijn veilig landen heb ik begrepen.

Wat ik echter 11 jaar geleden heb gezien in Venezuela was HEL !!. Nu blijkt het dus een veelvoud erger te zijn. Oik kan het mij haast niest voorstellen. Ik begrijp dat Chavesta's hun eigen motoreenheden hebben die de favela's on de knoet houden. Gekker moet het gdv niet worden.

Anders dan wat ik verneem van toeristen waar onder Antillianen die naar naar Colombia gaan, misdaad is daar aardig gedropt, en dit zijn niet alleen de toerische gebieden waar ze heengaan, - Brazilie is weer fors gestegen mocht ik de verhalen van Brazilianen in Suriname geloven. Ook een aardige hell in wording - daarom heeft een fascist waarschijnlijk ook de verkiezingen daar gewonnen. Dit ga je krijgen, oog om oog, tand om tand. Chrral meth gebruikers zullen het waarschijnlijk net als in de Filipijnen kunnen schudden; ergo afschijd nemen van ca 3% van de bevolking - om de rust te doen terugkeren.. Mensen willen gewoon geen Venezolaanse toestanden. De situatie nu in Curacao spreekt boekdelen. Maduro is gewoon een grote flikker en moet oprotten; na hem moet men onmiddelijk het basisinkomen invoeren en de economie moet weer op rails komen, ergo de productieven in de maatschappij extra belonen, de parasieten daarentegen aanpakken.

Zaken met Cuba vergelijken is te eenvoudig dunkt me. Het is een eiland, dus kan het wapen - en drugsmokkel tegenhouden en dingen doen / zaken aanpakken die in continentale lanen voor onmogelijk wordt gehouden. Zoals IJsland bijvoorbeeld de bankiers en verantwoordelijke politici in de gevangenis hebben gegooid en niet alleen dat , nml op een afgelegen deel van het eiland.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 februari 2019 om 06:32.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 06:59   #148
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dus u denkt dat Cuba en China de democratie terug zullen brengen in Venezuela?
Kijk dan een naar Cuba en China en hoe democratisch die landen zijn.
Kijk eens naar de armoed van de Cubanen na Castro en zijn communisten.
Hebt u enig idee wat een inflatie van ettelijke miljoenen % per jaar betekent?
Mijn vrouw is uit Venezuele, ze ha
Daar ben ik ik het dus niet mee eens. Eten, zeep, kookgas of hout, drinkwater in een een straal van 100 meter, een dak boven je je hoofd dat enkel bij hevige regenbuien lekt, voedsel bananen, rijst, vis en soms kip. Een radio waar muziek uitkomt. Voor mij is dat voldoende. 3 onderbroeken, 3 overhemden, 2 broeken, riem. Misschien ben ik nog wat vergeten. Hiervoor moet wel een 20-urige werkweek tegenover staan + redelijk gezondheidszorg (gratis) en redelijk fatsoenlijke scholing + redelijk goede universiteiten; geen klassen met 90 leerlingen.

Mensen moeten ergens gewoon niet zeiken.

Wij zouden bijvoorbeeld nationale feestdag moeten organiseren. Bijvoorbeeld gooi je bankstel en TV uit het raam, schrap je voor 5 jaar je vakanties, gooi je auto onder een sloophamer. > Please terug maar de basics.

Ik zie ons over 100 jaar nog huilen dat wij arm zijn omdat wij geen reisje naar de maan of mars kunnen permitteren. Wanneer houdt het op het nu eens op denk ik dan.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 februari 2019 om 07:01.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 13:35   #149
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Frankenstein


Citaat:
2, Haitianen, Ze krijgen de kogel in DR.
Nu heb ik in het verleden regelmatig met Haitianen gewerkt. Het zijn op het eerste gezicht aardige jongens maar daarachter schuilt een façade van angstaanjagende domheid tegen het dierlijke aan.

Ps, ik ben eens bedreigd geweest door die Haitiaanse 'collega's', dit om landbouwproeven uit te voeren. Een deel van de proef lukt, een ander deel mislukt, met daartussen verschillen. Zoals het bij een proef betaamt.

Ze wantrouwden mij en verdachten mij dat ik hen express fouten liet maken waardoor ik hen kon ontslaan. Het begon hoog spel te worden, waarbij bedreigingen en werksabotage mij als leidinggevende (dagelijks) deel werden. Ook leugens om op de meest gore achterbakse wijze die je maar kunt voorstellen werd via via naar de de hoogste directie gespeeld - dit gesodemieter om niets heeft ca. langer dan een 1/2 jaar geduurd. Zo zijn er meer voorbeelden die ik over Haitianen kan geven - maar daar dit genoemde stompzinnige voorbeeld staat wel het meest in mijn geheugen gegrift.

Ergens kan ik die Dominicanen wel begrijpen in hun ongekende hardheid optreden naar hun buren. Mijn ervaring staat niet opzichzelf, ook andere negers in de regio hebben weinig met hen op. Het is ergens gewoon kutvolk, zeker de generatie die na 1970 is geboren. Daarvoor zijn harde werkers waar je weinig last van hebt, doch wel inmiddels versleten..
Ik ben net terug van Haiti. De eerste dagen vroegen we ons af waaraan dat land zijn slechte reputatie verdiend heeft. Beleefde, eerlijke mensen, geen straatkinderen overal met bijbehorende platiek fles lijm zoals in Kenia, zelfs de krottenwijken zouden middenklasse wijken zijn in Kenia of andere Afrikaanse landen. Zal wel meer aan de vele internationale donaties liggen dan aan een goed functionerende overheid maar goed.
Daarnaast een ontzettend mooi land met groot toeristisch potentieel. Super om uit te gaan. Ze hebben een soort muziek verwant aan merengue, fantastisch en ik kende het niet. Mooie vrouwen ook...
Maar de vuiligheid, wegen, corruptie zijn wel op Afrikaans niveau.
En dan de laatste dag 7 februari als we weg wilden, begon een opstand tegen de zittende president. (een van de redenen heb ik mij laten vertellen is dat die president onder Amerikaanse druk Guaido erkende, terwijl Chavez heel populair is in Haiti) Overal wegversperringen door zogenaamde "tijgers" (het woord voor bandieten in DR en Haiti) De ambassade raadde ons aan binnen te blijven en zeker niet proberen de grens te bereiken. (ik had een vlucht uit Puerto Plata 2 dagen later en moest de volgende dag gaan werken)
We hebben dat advies in de wind geslagen, een taxi man gehuurd met ballen, en hebben de wegversperringen getrotseerd. (denk: jongens met roze panties over hun kop, high van de coke, met machetes, geweren en brandende banden) Elke wegversperring gaven we 10 euro, veel geld in Haiti. We hebben het gehaald, Canadezen in ons hotel werden pas een week later met helicopters geëvacueerd. M'n toeristische plannen voor Haiti heb ik jammer genoeg maar weer opgeborgen...
De bus naar Puerto Plata zat vol Haitianen. De meeste hebben geen geld om het visa (250 dollar in het consulaat van Cap Haitien) te betalen, ze kopen gewoon de Dominicaanse politie om. Dominicanen in de bus noemden hen ratten, toch merkte ik dat ze samen grapjes maakten en rum dronken. In Latijns-Amerika worden zelfs de zwaarste spanningen weggewerkt met een "trago de ron", een dansje en een grapje.

Citaat:
Cuba moet het waarschijnlijk nog leren, ergo een land waar ervaringen met deze eigenaardige lieden nog moet worden opgedaan. Zweden is ook zo'n voorbeeld van een naief immigratieland geweest die het tuig uit de meest extreme hoeken heeft omarmd en heeft binnengehaald. De 'voorkennis' die Frankrijk en Belgie bv had met Marokkanen hadden ze niet ziet.. Het is hard daar in Zweden achteruitgegaan. Misschien is Cuba het volgende slachtoffer ? Of zij de wetten daat zo draconisch hard dat ze wel 10x uitkijken om dergelijke grappen uit te halen..
Haitianen worden opgevangen in Cuba maar mogen daar niet blijven of werken. Ze willen niet dat Haitianen de jobs van Cubanen innemen. Ze moeten dus weer weg, de meeste proberen zich als Cubaan voor te doen en in Miami te raken. Als dat niet lukt Mexico en dan naar Chili.
Cuba is heel veilig en strikt door de buurtcomite's CDR (comite de la defensie de la revolucion) die werkelijk alles in de gaten hebben.

Citaat:
1. Dat valt wel mee hoor. In elk steegje kan ik in PA rondlopen zonder mij bedreigd te voelen, ik herhaal elk steegje,ook nagenoeg ook alle steegjes 's nachts en dit notabene als blanke.. Goudvelden zijn een ander verhaal, die liggen diep in het bos en is geen gezag. Maar nogmaals, deze liggen vr weg van de bewoonde wereld.

De pakkans van criminelen is groot. Sedert de crisis van afgelopen 5 jaar worden bandieten soms -nadruk soms- standrechtelijk op straat afgeknald. Dit helpt, de schrik zit er goed in bij criminelen, en roofovervallen zijn gedropt. Ook komen er meer camera's dus houdt men zich rustiger.

Ook Chili, Peru en Costa Rica zijn veilig landen heb ik begrepen.
In Dominicaanse republiek staan er zelfs mannen met machinegeweer voor de apotheek. Door die onveiligheid blijven de meeste toeristen in hun resort. Zo jammer want zo'n mooi land en toffe bevolking. Cubanen hebben het duidelijk beter aangepakt en gebruiken hun "eigenheid" als toeristische troef.
In de 2 weken dat ik daar was 3 keer smeergeld moeten betalen aan de politie, dat is meer dan Afrika...


Citaat:
Wat ik echter 11 jaar geleden heb gezien in Venezuela was HEL !!. Nu blijkt het dus een veelvoud erger te zijn. Oik kan het mij haast niest voorstellen. Ik begrijp dat Chavesta's hun eigen motoreenheden hebben die de favela's on de knoet houden. Gekker moet het gdv niet worden.
Dat begrijp ik wel want de middenklasse en rijken staan hen naar het leven.
Natuurlijk voor de veiligheid is dat een slechte zaak die gangs. Net als in Haiti en Colombië.

Citaat:
Anders dan wat ik verneem van toeristen waar onder Antillianen die naar naar Colombia gaan, misdaad is daar aardig gedropt, en dit zijn niet alleen de toerische gebieden waar ze heengaan, - Brazilie is weer fors gestegen mocht ik de verhalen van Brazilianen in Suriname geloven. Ook een aardige hell in wording - daarom heeft een fascist waarschijnlijk ook de verkiezingen daar gewonnen. Dit ga je krijgen, oog om oog, tand om tand. Chrral meth gebruikers zullen het waarschijnlijk net als in de Filipijnen kunnen schudden; ergo afschijd nemen van ca 3% van de bevolking - om de rust te doen terugkeren.. Mensen willen gewoon geen Venezolaanse toestanden. De situatie nu in Curacao spreekt boekdelen. Maduro is gewoon een grote flikker en moet oprotten; na hem moet men onmiddelijk het basisinkomen invoeren en de economie moet weer op rails komen, ergo de productieven in de maatschappij extra belonen, de parasieten daarentegen aanpakken.
Maduro wordt al jaren ondermijnd door de VS. Ik denk dat de huidige dagen cruciaal zijn. Als Maduro dat overleeft voorspel ik een grote schoonmaak.
Citaat:
Zaken met Cuba vergelijken is te eenvoudig dunkt me. Het is een eiland, dus kan het wapen - en drugsmokkel tegenhouden en dingen doen / zaken aanpakken die in continentale lanen voor onmogelijk wordt gehouden. Zoals IJsland bijvoorbeeld de bankiers en verantwoordelijke politici in de gevangenis hebben gegooid en niet alleen dat , nml op een afgelegen deel van het eiland.
DR is ook een eiland en toch crimineel. Idem dito Jamaica. Ook verschillende Caraïbische kleine eilanden zijn gevaarlijk heb ik mij laten vertellen.
Cuba maakt het verschil door de CDR s (zie boven). Die hebben overal ogen en oren en hebben alles in het snotje. Ooit bijna 20 jaar geleden namen we de zus van een vriendin van een vriend mee naar m'n appartement, dat meisje was 16. Gewoon voor een drankje. Nog geen 5 minuten later klopte de CDR aan. Of ik wist dat dat meisje 16 was?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 14:03   #150
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Ik heb ook met Venezuelanen gesproken in de DR.
Ze zeggen dat de omstandigheden inderdaad moeilijk zijn in hun land. Wie verantwoordelijk is, daar waar ze het niet over eens. Hun bedoeling is om de VS te bereiken.
Ze volgen dezelfde route als de cocaïne. Ontzettend veel gebruik en handel van cocaïne in de DR, openlijk ook, en de politie doet duidelijk mee. Ik denk dat DR een draaischijf is van de cocaïne handel naar de VS.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 20:37   #151
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door unapologeticstalinist
Not "Real" Communism.
FTFYall
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 21:12   #152
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Frankenstein

Ik ben net terug van Haiti. De eerste dagen vroegen we ons af waaraan dat land zijn slechte reputatie verdiend heeft.
Het zijn dus ook echt de alleraardigste mensen -van alle negers die ik ken ken, kunnen zij het hardste en meeste lachen.

Maar toch pas op met deze kerels. >Om maar weer een schepje er bovenop te doen,in 5 seconde kunnen ze alles kapot doen, voorgoed..

Ze zijn ook op een ongekende manier wantrouwig wat je natuurlijk niet merkt in de korte tijd dat je kennis met hem maakt - logisch ook als je hun geschiedenis kent...

Daarbij merk je terecht op dat DR op de route staat van Cocaïne. Alle Dominicaanse prostituees in Curaçao zaten eraan. Zoiets als een dagelijks kopje thee, maar dan uiteraard destructiever..

Hoe ze het doen met handel - bv met onderzeeboten weet ik het fijne niet van. Ook Haiti draait mee. Voor de generaties na 1970 geboren heeft dat een slechte impact. 'Iedereen' leeft of droomt voor die ene grote klapper, funest om een gezond land op te bouwen.

Het is niet overigens dat ik Haitianen neerzet als een soort vn ongeciviliseerd Marokkaans straattuig. Het zijn over het algemeen echte werkers.

Doch, ze kunnen niet logisch denken en zijn er niet vies van om je in de rug de steken als het hen uitkomt. Met nadruk, deze backstabbing is exponentieel groter dan bij andere zwarte bevoliingen - is mijn ervaring.

In tegenstelling tot hun buren zijn ze ook niet bang. Ze hebben er totaal geen moeite mee om een president uit zijn paleis te trappen. Dit spontaan - zowaar uit het niets. Je zat er middenin begrijp ik.

De eerste indrukken met hen zijn goed, maar gaandeweg begint het gesodemieter.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 februari 2019 om 21:30.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 21:40   #153
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

+

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 februari 2019 om 21:48.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 10:51   #154
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

De fake news ellende blijft maar duren. Beelden duiken op van een Guaido supporter die een molotovcocktail gooit op een "humanitarian aid" vrachtwagen. De media echter hadden de schuld reeds op Maduro "de dictator" gestoken "die zijn mensen wil uithongeren en geen hulp in het land wil laten". Vergeet het dat we een rechtzetting zullen krijgen.

Dit zal niet op houden. Het is op eierschalen lopen voor Maduro om niet in te gaan op de provocaties die als een excuus moeten dienen voor regime change.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 februari 2019 om 10:52.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 12:26   #155
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De fake news ellende blijft maar duren. Beelden duiken op van een Guaido supporter die een molotovcocktail gooit op een "humanitarian aid" vrachtwagen. De media echter hadden de schuld reeds op Maduro "de dictator" gestoken "die zijn mensen wil uithongeren en geen hulp in het land wil laten". Vergeet het dat we een rechtzetting zullen krijgen.

Dit zal niet op houden. Het is op eierschalen lopen voor Maduro om niet in te gaan op de provocaties die als een excuus moeten dienen voor regime change.
Ik hoop dat ze Maduro met de benen omhoog hangen zoals Mussolini.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 12:41   #156
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik hoop dat ze Maduro met de benen omhoog hangen zoals Mussolini.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 13:29   #157
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Bij sommigen is democratie blijkbaar maar een dun velletje.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 13:31   #158
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bij sommigen is democratie blijkbaar maar een dun velletje.


ja, dictators die hun bevolking bewapenen en hulpgoederen weigeren terwijl er al +3 mio mensen gevlucht zijn van de honger, die kunnen op niet veel blijvende steun rekenen.


communisme eindigt altijd in honger en mensen die onder de prikkeldraad door hun land trachten te ontvluchten.

overal ter wereld, telkens op nieuw.

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 februari 2019 om 13:32.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 13:36   #159
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht


ja, dictators die hun bevolking bewapenen en hulpgoederen weigeren terwijl er al +3 mio mensen gevlucht zijn van de honger, die kunnen op niet veel blijvende steun rekenen.
Graag een foto van die uitgehongerde Venezolanen. Een paar VS journalisten gingen eens kijken vorige week en vonden geen lege supermarkten.

Ondertussen steunt het westen de blokkade tegen Jemen die volgens save the children reeds 80000 kinderen het leven koste. Als men echt bezorgd zou zijn om de bevolking zou men daar eens tegen zijn mond durven open trekken.

Stelletje hypocrieten en misdadigers. Jullie steunen de uithongering van een volk om regime change the bekomen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 13:38   #160
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht


ja, dictators die hun bevolking bewapenen en hulpgoederen weigeren terwijl er al +3 mio mensen gevlucht zijn van de honger, die kunnen op niet veel blijvende steun rekenen.


communisme eindigt altijd in honger en mensen die onder de prikkeldraad door hun land trachten te ontvluchten.

overal ter wereld, telkens op nieuw.
"Het communisme"? Het is oorlog en blokkades die uithongering veroorzaken.

Gebrainwashte bompas
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be