Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2018, 16:43   #141
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Bijna 50 jaar en tegen dat ik er 70 ben zal ik waarschijnlijk niet veel meer met de wagen rijden. Ik hoop van wel maar ben realistisch. Verdergaande op wat hier overal gezeverd wordt duurt het nog minstens 20 jaar alvorens de ICE wagens deels zullen verdwijnen. Dus ik ben nog 20 jaar gerust. Ik ben bij mijn huidige werkgever in opzegtermijn zonder nog te moeten komen. Voor de arbeidsmarkt ben ik te oud en te duur geworden. Ze willen nergens oudere mensen en zeker niet met een hoger diploma. Dus ik lul maar wat mee maar trek het mij niet aan. Nog te jong om te gaan petanquen of met de duiven te gaan spelen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 16:54   #142
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Bijna 50 jaar en tegen dat ik er 70 ben zal ik waarschijnlijk niet veel meer met de wagen rijden. Ik hoop van wel maar ben realistisch. Verdergaande op wat hier overal gezeverd wordt duurt het nog minstens 20 jaar alvorens de ICE wagens deels zullen verdwijnen. Dus ik ben nog 20 jaar gerust. Ik ben bij mijn huidige werkgever in opzegtermijn zonder nog te moeten komen. Voor de arbeidsmarkt ben ik te oud en te duur geworden. Ze willen nergens oudere mensen en zeker niet met een hoger diploma. Dus ik lul maar wat mee maar trek het mij niet aan. Nog te jong om te gaan petanquen of met de duiven te gaan spelen
Nog geen 50 jaar en je spreekt al van 70? Amai.

Met 50 jaar al bompapraat hebben is wel straf, ik ken er die zijn 75 en voelen zich jonger als gij.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 19:37   #143
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Bijna 50 jaar en tegen dat ik er 70 ben zal ik waarschijnlijk niet veel meer met de wagen rijden. Ik hoop van wel maar ben realistisch. Verdergaande op wat hier overal gezeverd wordt duurt het nog minstens 20 jaar alvorens de ICE wagens deels zullen verdwijnen. Dus ik ben nog 20 jaar gerust. Ik ben bij mijn huidige werkgever in opzegtermijn zonder nog te moeten komen. Voor de arbeidsmarkt ben ik te oud en te duur geworden. Ze willen nergens oudere mensen en zeker niet met een hoger diploma. Dus ik lul maar wat mee maar trek het mij niet aan. Nog te jong om te gaan petanquen of met de duiven te gaan spelen
Snel een Ford Mustang bestellen met V-8 dan.

Als je niet snel bent zal het verboden zijn door Micele
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 20:10   #144
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Snel een Ford Mustang bestellen met V-8 dan.

Als je niet snel bent zal het verboden zijn door Micele
Occasies zijn nooit verboden.

Nieuwe wagens die de emissienorm niet halen stopt men met te produceren, zie wankelmotor die de euronorm 5 niet haalde, Japanners zijn eerlijk daarin.
Citaat:
http://www.faz.net/aktuell/technik-m...z-1577033.html
Das Wankelcoupé scheitert an der Euro-5-Abgasnorm. Zum 31. Dezember stellt Mazda den Verkauf des RX-8 in Europa ein. Damit verschwindet das letzte Auto mit Wankelmotor vom deutschen Neuwagenmark - und bleibt ein Fall für Kenner und Liebhaber.

Sein hoher Benzinverbrauch und, damit verbunden, die schlechten Emissionswerte sorgen dafür, dass der stilvolle Viertürer an der strengen, seit Jahresbeginn gültigen Euro-5-Abgasnorm für alle neu zugelassenen Kraftfahrzeuge scheitert

Sein hoher Benzinverbrauch und, damit verbunden, die schlechten Emissionswerte sorgen dafür, dass der stilvolle Viertürer an der strengen, seit Jahresbeginn gültigen Euro-5-Abgasnorm für alle neu zugelassenen Kraftfahrzeuge scheitert
(vind ik overigens spijtig, want minder giftig dan menige sjoemeldiesel, ondanks zijn hoog specifiek verbruik... moeilijk te sjoemelen op de sjoemeltestbank... )

Maar wie weet zeg nooit nooit ondanks geruchten gehoord dat ze nog eens gaan proberen... in elk geval in een hybride als range extender:
Citaat:
https://www.autoevolution.com/news/m...ts-121062.html

But before the RX-9, the SkyActiv-R will be implemented in a battery-powered plug-in hybrid as a range extender. Think Mazda’s answer to the BMW i3 REx, which according to the Sustainable Zoom-Zoom 2030 business plan’s timeline, it will be launched in 2019. That’s also the year when Mazda will launch an electric car, but not much is known about what exactly is in the pipeline.

Speaking to Automotive News, global powertrain boss Mitsuo Hitomi confirmed that the SkyActiv-R is the main contender for a range extender. "I think that's probably what it will be," he declared at a technology preview in Japan. Though 1.6 liters (two 800cc rotors) and turbocharging are a bit too much for a range-extended PHEV, Mazda might offer different variants of the SkyActiv-R for the yet-unnamed plug-in hybrid and the long-awaited RX-9.

Hitomi confirmed that Mazda is developing a larger displacement rotary “that might someday power a sports car,” and that’s that. As for the 2019 PHEV and 2019 EV, the plug-in hybrid targets the North American market while the all-electric vehicle is designed with Japan, Europe, and China in mind.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 februari 2018 om 20:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 09:44   #145
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Bijna 50 jaar en tegen dat ik er 70 ben zal ik waarschijnlijk niet veel meer met de wagen rijden. Ik hoop van wel maar ben realistisch. Verdergaande op wat hier overal gezeverd wordt duurt het nog minstens 20 jaar alvorens de ICE wagens deels zullen verdwijnen. Dus ik ben nog 20 jaar gerust. Ik ben bij mijn huidige werkgever in opzegtermijn zonder nog te moeten komen. Voor de arbeidsmarkt ben ik te oud en te duur geworden. Ze willen nergens oudere mensen en zeker niet met een hoger diploma. Dus ik lul maar wat mee maar trek het mij niet aan. Nog te jong om te gaan petanquen of met de duiven te gaan spelen
Was jij geen ir. of had ik dat verkeerd begrepen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 14:20   #146
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Audi wordt momenteel door openbaar ministerie (Kriminalpolizei-razzia) uitgekamd naar sjoemelbewijzen, dit teruggaand naar dieselmotoren van 2009 voor de Europese en Amerikaanse markt.

Sprake is van minstens 210.000 dieselmotoren extra, 3000 cc V6.

Momenteel zit maar een Audi-Porsche-bobo in den bak (UH).
Porsche gebruikte dezelfde V6-dieselmotoren.

Citaat:
http://www.spiegel.de/wirtschaft/unt...a-1191969.html

Razzia in Ingolstadt

Staatsanwaltschaft durchsucht Audi-Zentrale

Wegen des Abgasskandals haben Strafverfolger die Zentrale und ein Werk der VW-Tochter Audi durchkämmt. Der Autokonzern soll bei Fahrzeugen die Abgasreinigung manipuliert haben.


Dienstag, 06.02.2018

Die Staatsanwaltschaft München II hat im Zuge des Abgasskandals den Firmensitz und ein Werk des Autobauers Audi durchsuchen lassen. 18 Staatsanwälte sowie zahlreiche Beamte des Bayerischen Landeskriminalamtes und des Landeskriminalamtes Baden-Württemberg seien im Einsatz, teilte eine Behördensprecherin mit. Auch eine Privatwohnung in Baden-Württemberg sei durchkämmt worden.

Die Ermittler gehen dem Verdacht nach, Audi habe die Abgaswerte bei seinen Dreiliter-Dieselmotoren V6 mit technischen Vorrichtungen manipuliert. Im Straßenbetrieb soll die Abgasreinigung weitgehend ausgeschaltet worden sein. Nur auf dem Prüfstand - bei offiziellen der Prüfdienste - soll sie funktioniert haben.

Bereits im März 2017 hatten Ermittler - in einer spektakulären Aktion während der Jahres-Pressekonferenz von Audi-Chef Rupert Stadler - wegen der Abgasaffäre die Audi-Zentrale durchsucht. Vergangene Woche ließ die Staatsanwaltschaft zudem Privaträume von Audi-Mitarbeitern in Bayern, Baden-Württemberg und Rheinland-Pfalz durchkämmen.

Betroffen sind laut Staatsanwaltschaft Autos, die seit 2009 auf dem europäischen und dem US-amerikanischen Markt ausgeliefert wurden. Der Tatverdacht des Betrugs und der strafbaren Werbung trifft laut Staatsanwaltschaft derzeit auf Dieselmotoren in mindestens 210.000 Fahrzeugen zu.

Zum Verkauf von manipulierten Diesel-Fahrzeugen auf dem US-Markt würden inzwischen 14 Personen als Beschuldigte geführt, teilte die Staatsanwaltschaft mit. Darunter seien aber keine aktuellen oder ehemaligen Audi-Vorstandsmitglieder. Gegen das noch unbekannte Audi-Vorstände führt die Staatsanwaltschaft aber ein Bußgeldverfahren.

Als einziger Beschuldigter im Zuge des Abgasskandals sitzt der ehemalige Chef der Audi-Motorenentwicklung und Porsche-Entwicklungsvorstand in Untersuchungshaft. Er wurde im September 2017 festgenommen. Eine Haftbeschwerde ist derzeit beim Oberlandesgericht München anhängig. Einer seiner früheren Mitarbeiter bei Audi in Neckarsulm war nach mehreren Monaten Untersuchungshaft im November 2017 wieder freigekommen.

Ein Audi-Sprecher sagte, auch im Vorstandsbereich werde durchsucht. Details nannte er nicht. Audi kooperiere mit den Ermittlern und stelle Daten zur Verfügung.
Was vandaag nieuws op Duitse TV, niets speciaals, want D is al wat gewend...

Volgens mij gaan ze niets vinden, want 2,5 jaar na dieselgate zal men toch wel tijd genoeg gehad hebben alles te laten verdwijnen, tenzij iemand nog ergens een (digitaal) restje heeft laten hangen...

Laatst gewijzigd door Micele : 6 februari 2018 om 14:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 14:29   #147
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Audi wordt momenteel door openbaar ministerie (Kriminalpolizei-razzia) uitgekamd naar sjoemelbewijzen, dit teruggaand naar dieselmotoren van 2009 voor de Europese en Amerikaanse markt.

Sprake is van minstens 210.000 dieselmotoren extra, 3000 cc V6.

Momenteel zit maar een Audi-Porsche-bobo in den bak (UH).
Porsche gebruikte dezelfde V6-dieselmotoren.


Was vandaag nieuws op Duitse TV, niets speciaals, want D is al wat gewend...

Volgens mij gaan ze niets vinden, want 2,5 jaar na dieselgate zal men toch wel tijd genoeg gehad hebben alles te laten verdwijnen, tenzij iemand nog ergens een (digitaal) restje heeft laten hangen...
Er is altijd een misnoegde werknemer die ergens nog een usb stick heeft liggen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 14:37   #148
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is altijd een misnoegde werknemer die ergens nog een usb stick heeft liggen....
Daar dacht ik ook aan...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 09:40   #149
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nog geen 50 jaar en je spreekt al van 70? Amai.

Met 50 jaar al bompapraat hebben is wel straf, ik ken er die zijn 75 en voelen zich jonger als gij.
Het zijn sommige autistische medeforummers die het bompapraat noemen. Er is een groot verschil tussen een dromer en een realist. En daarbij ik voel mij ook nog heel jong. De mooie jaren gaan er nu pas aankomen. Geen schulden meer, wat ik wou heb ik grotendeels wel, ik ben gezond, ik heb een gelukkig gezinsleven, twee kinderen die ook hun levensweg op een prachtige manier invullen, een ruime vriendenkring ... En als ik er zo over nadenk waarom klagen? Nog enkele maanden en dan is het weer zomer. Nu zitten we op het internet en tegen de zomer wandelen we in de natuur rond. Een mens zou in winterslaap moeten kunnen gaan. Vorige maand van een goede vriend slecht nieuws gekregen. Kanker en ze gaven hem nog 2 maanden. Nu 3 weken later ligt hij al aan de beademing en zal ik eerstdaags wel een overlijdensbericht mogen ontvangen. Dan pas besef je hoe snel het gedaan kan zijn. Dus mijn motto is pluk de dag en geniet er de volle 100 percent van

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Was jij geen ir. of had ik dat verkeerd begrepen ?
Idd en dus te duur. Voor een schamele 2000 euro bruto kan ik overal beginnen. Als ik wat zoek misschien 2500 euro. Maar we zullen wel zien. Eerst de opzegtermijn uit doen en dan gaan rekenen of het nog wel rendeert om met zijn tweeën voltijds te gaan werken. Eerlijk gezegd lig ik er eigenlijk niet wakker van. Toen ik mijn ontslag kreeg dacht ik dat dit het einde van de wereld was. Ik vreesde dat ik in een zwart gat en een depressie zou belanden. Maar thuis zijn went snel. Nu prijs ik mezelf gelukkig dat ik van al de stress en dagelijkse werkzorgen verlost ben. Mijn GSM nummer hebben ze naar prepaid omgezet en mocht ik behouden. Wel de SIM kaart ligt hier in een keukenschuif. Ik heb een ander nummer genomen zodat ze mij bij problemen niet meer kunnen bereiken. Waarom zou ik ze nog helpen? En de e-mails die ze mij nog sturen zullen onbeantwoord blijven. Ik was te duur geworden en overbodig dus dan moeten ze ook geen hulp meer verwachten. Op papier staat dat ik tijdens de opzegtermijn niet meer moet komen en niet meer verantwoordelijk ben voor de dienst die ik jarenlang leidde. Dus einde verhaal en zoals hierboven al gezegd "pluk de dag en geniet".
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 09:59   #150
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het zijn sommige autistische medeforummers die het bompapraat noemen. Er is een groot verschil tussen een dromer en een realist. En daarbij ik voel mij ook nog heel jong. De mooie jaren gaan er nu pas aankomen. Geen schulden meer, wat ik wou heb ik grotendeels wel, ik ben gezond, ik heb een gelukkig gezinsleven, twee kinderen die ook hun levensweg op een prachtige manier invullen, een ruime vriendenkring ... En als ik er zo over nadenk waarom klagen? Nog enkele maanden en dan is het weer zomer. Nu zitten we op het internet en tegen de zomer wandelen we in de natuur rond. Een mens zou in winterslaap moeten kunnen gaan. Vorige maand van een goede vriend slecht nieuws gekregen. Kanker en ze gaven hem nog 2 maanden. Nu 3 weken later ligt hij al aan de beademing en zal ik eerstdaags wel een overlijdensbericht mogen ontvangen. Dan pas besef je hoe snel het gedaan kan zijn. Dus mijn motto is pluk de dag en geniet er de volle 100 percent van

Idd en dus te duur. Voor een schamele 2000 euro bruto kan ik overal beginnen. Als ik wat zoek misschien 2500 euro. Maar we zullen wel zien. Eerst de opzegtermijn uit doen en dan gaan rekenen of het nog wel rendeert om met zijn tweeën voltijds te gaan werken. Eerlijk gezegd lig ik er eigenlijk niet wakker van. Toen ik mijn ontslag kreeg dacht ik dat dit het einde van de wereld was. Ik vreesde dat ik in een zwart gat en een depressie zou belanden. Maar thuis zijn went snel. Nu prijs ik mezelf gelukkig dat ik van al de stress en dagelijkse werkzorgen verlost ben. Mijn GSM nummer hebben ze naar prepaid omgezet en mocht ik behouden. Wel de SIM kaart ligt hier in een keukenschuif. Ik heb een ander nummer genomen zodat ze mij bij problemen niet meer kunnen bereiken. Waarom zou ik ze nog helpen? En de e-mails die ze mij nog sturen zullen onbeantwoord blijven. Ik was te duur geworden en overbodig dus dan moeten ze ook geen hulp meer verwachten. Op papier staat dat ik tijdens de opzegtermijn niet meer moet komen en niet meer verantwoordelijk ben voor de dienst die ik jarenlang leidde. Dus einde verhaal en zoals hierboven al gezegd "pluk de dag en geniet".
Je weet dat snottebellen die pas vant ingenieursschoolke komen 2800 brut vangen ?

Als je 50 jaar bent, en je CV niet hebt verkracht met allerhande carrierebochten, mag je toch eigenlijk een 5k bruto verwachten. Wil je "goed aanwerfbaar zijn" en wil je direct de job hebben, 4-4.5k bruto vragen en je kan zo beginnen.

50 jaar....man, ze zouden zot zijn om u niet in te huren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 10:10   #151
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Graag een adres waar ik aan 5000 kan beginnen aub! Maar ik wil niet sloeber zijn. We zullen 4000 zeggen. Duizenden vacatures ja maar nergens nemen ze echt iemand aan. Dus stuur maar de adressen waar ze echt iemand zoeken en willen aannemen. Aan een deftig loon. Mag via PM.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 10:11   #152
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
De berichtgeving over dit "schandaal" is vooral een PR-ramp voor VW; als je kijkt naar wat er eigenlijk écht aan de hand is, dan lijkt het wel mee te vallen...

...en ondertussen gaat het niet over belangrijke dingen, namelijk dat de autolobby op Europees niveau heeft bekomen dat het nog een tijdje mag doorgaan met niet-naleving van de Europese uitstoot normen (conformaty-factor).

We hebben NIKS geleerd.

Waar is de pers nu om dit op te pikken? ipv een "pseudo bombshell" waar het alleen maar over schijn gaat...
komkom PR-ramp ... VW heeft er al andere gehad, en sterk te boven gekomen ... in vergelijking is dit een akkefietje ...

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 10:32   #153
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Graag een adres waar ik aan 5000 kan beginnen aub! Maar ik wil niet sloeber zijn. We zullen 4000 zeggen. Duizenden vacatures ja maar nergens nemen ze echt iemand aan. Dus stuur maar de adressen waar ze echt iemand zoeken en willen aannemen. Aan een deftig loon. Mag via PM.
:o

Ik zit in de technologiesector, ze smeken om goede ingenieurs. Als er iets is dat er tekort is, zijn het goede ingenieur.

Fris uw linkedin profiel op, maak een goed cv...en in feite zou je zelf al gecontacteerd moeten worden door headhunters.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 10:46   #154
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik wacht op de PM.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 11:28   #155
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
:o

Ik zit in de technologiesector, ze smeken om goede ingenieurs. Als er iets is dat er tekort is, zijn het goede ingenieur.

Fris uw linkedin profiel op, maak een goed cv...en in feite zou je zelf al gecontacteerd moeten worden door headhunters.
Een goede ir tech die werk wil had dat al lang zelf gedaan.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2018 om 11:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be