Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2002, 18:26   #1
jan breydel
Partijlid
 
jan breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 218
Standaard

Uitreksel uit De Standaard van 21 / 08 / '02

SOHAM (ap) -- Ian Huntley, een van de twee verdachten van de moord op de Britse meisjes Jessica en Holly, is gisteren officieel in staat van beschuldiging gesteld voor dubbele moord. De 28-jarige schoolconciërge werd overgebracht naar een speciale psychiatrische eenheid.

,,Op advies van verschillende psychiaters en op basis van de wet op de geestelijke gezondsheidszorg van 1983 is verdachte Ian Huntley in de loop van de dag overgebracht naar een gesloten centrum. Intussen heeft de politie ook voldoende bewijsmateriaal verzameld om Huntley officieel te beschuldigen van tweevoudige moord.'' Dat meldde gisteravond de politie van Cambridgeshire.

Vandaag moet Huntley een eerste keer verschijnen voor het Petersborough Magistrates Court in Cambridgeshire. De politie liet uitschijnen dat het onwaarschijnlijk is dat Huntley daar lijfelijk zal opdagen. Voor een officiële inbeschuldigingstelling van de tweede verdachte, Maxine Carr, keek de Britse politie tegen een nachtelijke deadline aan. De vriendin van Huntley moet volgens de bepalingen van de Britse wetgeving tegen zes uur woensdagmorgen ofwel vrijgelaten ofwel officieel aangeklaagd worden.


De vermoedelijke moordenaar wordt dus naar een psychiatrische kliniek.
Vnden jullie dit een goede beslissing of moet hij in gewone voorhechtenis blijven tot het proces.
Zou het een 'stunt' kunnen zijn dat Ian Huntley zich anders voordoet dan hij in werkelijkheid is om zo onder de zachte vleugels van een psychiatrisch ziekenhuis te verblijven?
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2002, 23:22   #2
Swakke
Burger
 
Swakke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2002
Locatie: Tisselt
Berichten: 150
Standaard

Ik ben nog niet zo zeker dat de vleugels van een psychiatrisch ziekenhuis zacht zijn hoor.
En een advokaat krijgt zijn klient er ook niet uit met 'procedurefouten', het geëigende zeer werkzame recept.
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 08:07   #3
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Vaak wordt voor ontoerekeningsvatbaarheid (wat een woord) gepleit. Heel waarschijnlijk is het zo dat daartoe, in sommige gevallen, gepleit wordt om een mildere of geen straf te krijgen. Dat is normaal, achterpoortjes zoeken en vinden in de justitie wordt toch aanvaard.
Waar ik nu mijn vragen bijheb is of dit wel ten goede komt van de personen die deze hulp echt nodige hebben. Kan het personeel steeds hetverschil maken tussen de echte en de voor de gelegenheid ontoerekeningsvatbaren?
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2002, 11:50   #4
de moralist
Partijlid
 
de moralist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 254
Standaard

Het is allemaal zo dubieus . Als iemand zoiets doet kan je toch niet normaal zijn .De vraag is nu: is Dutroux ook zo'n geval? Volgens mij wel.
Maar het algemeen publiek zal mij natuurlijk maximaal tegenspreken.Iemand die zo iets doet en daarbij nog zodanig gewiekst is om het gerecht op diverse manieren zo te misleiden is volgens mij volledig gestroord. Het gevaar bestaat erin wanneer gasten zoals Huntley en Dutroux opsluit in psychiatrische instelling de kans bestaat dat ze na een tijd vrij komen. Alhoewel daar ik ernstig aan durf twijfelen. Het is de regering samen met de gerechtelijke experts die een wet moeten uitdokteren opdat niet zou gebeuren
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be