Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2005, 12:34   #1
raket-man
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 4
Standaard NEE: volgt iemand dit?

Na hun twijfelachtige bekendmaking enkele maanden geleden blijkt de protestbeweging NEE toch wel the real deal te zijn. Voor diegenen die het nieuws toen gemist hebben of het niet meer goed weten: NEE is een protestbeweging die opkomt voor de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar en die de kiezers in antwerpen de mogelijkheid geeft om een proteststem te geven tegen de huidige politieke cultuur. NEE heeft op zich geen programma maar zal gewoon op alle wetsvoorstellen 'NEE' stemmen. Toch is het hun bedoeling hiermee de politiek gezonder te maken want ze gaan er van uit dat ze op deze manier politici confronteren met het feit dat er een massa kiezers is die nog liever op een onpartijdige protestbeweging stemt zonder programma dan op een partijprogramma waar ze toch niet meer van geloven dat het deftig wordt uitgevoerd. Op die manier hopen ze politici wakker te schudden en te dwingen tot meer integriteit enz... Dat zou trouwens de enige manier zijn voor partijen om hun kiezers die ze aan NEE verliezen terug te winnen.

Ze zijn maar met een kleine groep jongeren en ze doen het op volledig vrijwillige basis maar hun gedrevenheid is wel bewonderenswaardig, op de website http://www.nee-antwerpen.be kan je het dagboek volgen van de twee kopstukken van NEE op hun 'inforeis'. Ze zijn namelijk met twee man heel Antwerpen full-time deur aan deur aan het afgaan om bij de mensen even aan te bellen, het concept even uit te leggen, flyer te overhandigen en dan naar de volgende deur te gaan... Ze hopen zo tegen de volgende gemeenteraadsverkiezingen heel Antwerpen gedaan te hebben.

Het concept van NEE begint me meer en meer aan te spreken, ik weet nog niet zeker of ik er op zou stemmen... Ik vind het in ieder geval zeer entertainend om het dagboek van die twee kerels op hun inforeis te volgen op hun site, vrij crazy om zoiets te ondernemen...
raket-man is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be