Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2018, 11:19   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik weet niet van welke planeet jij komt maar de 'sukkelaars' die jij hier beschrijft konden zich financieel zowat alles permitteren waar ze zin in hadden.
Komt er nog bij dat van de huidige overdaad aan regels nog helemaal geen sprake was.

Een auto kopen? Dezelfde dag rijbewijs afhalen aan het gemeentehuis.
Een huis bouwen? Grote en plaats naar eigen keuze...
Een wasmachine kopen aan een vergelijkbare prijs waarmee je vandaag een wasmachine,tv, smartphone, laptop, enz kan aanschaffen? Geen probleem...
Pintje drinken, sigaretje roken werd nog niet uitgemolken om de staatskas te vullen.


Er is maar één waarheid ... hoeveel tijd zit er tussen beide biljetten? Wat is het waardeverschil?

[/url]
Dat er minder mag en veel meer regeltjes klopt maar dat is toch een andere discussie.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 11:45   #22
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Heel veel dingen zijn pakken goedkoper en democratischer geworden als vroeger. Een bediende af arbeider kan zich heden ten dage meer permitteren dan pakweg 40 jaar geleden.
Een auto is goedkoper.Een wasmachine.Televisie.Kledij. Reizen. Schoenen.Vliegticktets. Toiletartikelen. huishoudtoestellen aller handen. Voeding is als je beetje uit je doppen kijkt goedkoper.
Begin jaren 80 kostte benzine op zeker ogenblik bijna 35 Bfr. Een auto verbruikte toen soms 10 liter. rijden was toen op dat ogenblik duurder als nu.
Veel andere dingen bestonden nog niet. Zo veel dingen waren er niet goedkoper volgens mij. Integendeel
Ik zou kunnen reageren met 'lol', maar het is gewoon niet grappig meer.

Mijn grootvader heeft met het loon van een spoorbediende 7 kinderen op een comfortabele manier grootgebracht (de eerste het huis uit midden jaren '60 en de laatste omstreeks '85), waarvan 6 minstens een hogeschooldiploma hebben.

Mijn grootmoeder was altijd huisvrouw. Ze hadden een eigen ruime, halfopen bebouwing in voorstedelijk gebied, aten en dronken bourgondisch, gaven hun kinderen nooit hand-me-downs, waren altijd mee met nieuwe technologieën (kleurenTV, microgolf,...). Wat ze wel niet deden was reizen of uit eten gaan. Bij hun overlijden een dik decennium geleden bleef er naast het huis een klein miljoen euro over, te verdelen over de zeven. Ze hadden altijd gespaard via kasbons en staatsobligaties en nooit grote bedragen geërfd.

Ik weet niet hoe ze het deden. Maar 1 ding weet ik wel. Als een middenkader bij de NMBS vandaag de dag 7 kinderen moet grootbrengen met 1 loon, is dat een one way ticket naar het OCMW.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 12:48   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik zou kunnen reageren met 'lol', maar het is gewoon niet grappig meer.

Mijn grootvader heeft met het loon van een spoorbediende 7 kinderen op een comfortabele manier grootgebracht (de eerste het huis uit midden jaren '60 en de laatste omstreeks '85), waarvan 6 minstens een hogeschooldiploma hebben.

Mijn grootmoeder was altijd huisvrouw. Ze hadden een eigen ruime, halfopen bebouwing in voorstedelijk gebied, aten en dronken bourgondisch, gaven hun kinderen nooit hand-me-downs, waren altijd mee met nieuwe technologieën (kleurenTV, microgolf,...). Wat ze wel niet deden was reizen of uit eten gaan. Bij hun overlijden een dik decennium geleden bleef er naast het huis een klein miljoen euro over, te verdelen over de zeven. Ze hadden altijd gespaard via kasbons en staatsobligaties en nooit grote bedragen geërfd.

Ik weet niet hoe ze het deden. Maar 1 ding weet ik wel. Als een middenkader bij de NMBS vandaag de dag 7 kinderen moet grootbrengen met 1 loon, is dat een one way ticket naar het OCMW.
Hoe ze het deden lijkt ook mij op zijn minst heel eigenaardig ?? Vooral dat miljoen euro ?? Zoveel had de man nog niet kunnen verdienen op zijn ganse carrière laat staan sparen met een kroost van 8 mensen?? Uiteraard waren de rentevoeten een pak gunstiger. Zelfs al had hij gans zijn leven zijn wedde van kant gezet dan kwam hij nog niet aan dat bedrag.
Vergeet ook niet dat lenen voor een huis een pak duurder was
Feit is wel dat wie 7 kinderen ten laste heeft zijn bruto loon ook zijn nettoloon is. Meestal komen daar dan nog een paar extra voordelen bij waarvan kroostrijke gezinnen kunnen genieten.
Dus t'ja ik had ook zuinige grootouders en ouders die een mooie betrekking hadden en zeker niet zot deden maar dat eigen huis zeven kinderen en dan nog een miljoen euro op je spaarboek als gewone NMBS man lijkt me toch een zeer grappig verhaaltje waar ik weinig van geloof of er is iets dat je nooit hebt geweten.
Fred heeft zo zijn twijfels


Naam: maxresdefault.jpg
Bekeken: 83
Grootte: 58,7 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 maart 2018 om 12:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 12:55   #24
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heel veel dingen zijn pakken goedkoper en democratischer geworden als vroeger. Een bediende af arbeider kan zich heden ten dage meer permitteren dan pakweg 40 jaar geleden.
Ik ken geen enkele bewering die verder staat van de realiteit.
Een bediende of arbeider kan zich in de verre verte niet meer permitteren dan wat hij kon 40 jaar geleden.
Laat je niet verblinden door goedkoop geworden digitale prullen die na een paar jaar toch niets meer waard zijn. Kijk naar de mogelijkheid om de doodnormale maandelijkse facturen te betalen. Kijk naar de mogelijkheid om aan een gezonde - zelfs minuscule - woning te geraken.
Kortom, kijk naar wat vele organisaties die te maken krijgen met uw 'rijke' bedienden en arbeiders en wat die u vertellen over hun kansen om de eindjes aan elkaar te knopen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 12:57   #25
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat er minder mag en veel meer regeltjes klopt maar dat is toch een andere discussie.
Helemaal niet. Regeltjes kosten geld, veel geld, vaak niet meer bij elkaar te rapen sommen. Als je langs beide zijden van een plank telkens kleine stukjes afzaagt hou je op het einde niks meer over.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 13:02   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik ken geen enkele bewering die verder staat van de realiteit.
Een bediende of arbeider kan zich in de verre verte niet meer permitteren dan wat hij kon 40 jaar geleden.
Laat je niet verblinden door goedkoop geworden digitale prullen die na een paar jaar toch niets meer waard zijn. Kijk naar de mogelijkheid om de doodnormale maandelijkse facturen te betalen. Kijk naar de mogelijkheid om aan een gezonde - zelfs minuscule - woning te geraken.
Kortom, kijk naar wat vele organisaties die te maken krijgen met uw 'rijke' bedienden en arbeiders en wat die u vertellen over hun kansen om de eindjes aan elkaar te knopen.
Een modale woning is toch haalbaar voor de gewone werkmens ? Zelfs meubels zijn een pak haalbaarder. Lenen is ook een pak goedkoper als vroeger ?
Facturen zijn uiteraard een zware dobber ...maar vergeet niet dat wat je nu van facturen betaalt 40 jaar geleden zelfs niet bestond. U kan nog altijd een gewone vaste telefoonlijn hebben als het moet een brief schrijven en een goedkoop analoog tv abonnement nemen. U kan ook nog altijd stoken met kolen.

Het leven is NIET duurder maar we LEVEN duurder.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 maart 2018 om 13:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 13:03   #27
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus t'ja ik had ook zuinige grootouders en ouders die een mooie betrekking hadden en zeker niet zot deden maar dat eigen huis zeven kinderen en dan nog een miljoen euro op je spaarboek als gewone NMBS man lijkt me toch een zeer grappig verhaaltje waar ik weinig van geloof of er is iets dat je nooit hebt geweten.
Fred heeft zo zijn twijfels
Ik weet niet waar je het miljoen euro vandaan haalt in uw reactie maar dat terzijde, geloof het maar.
Eén loon van arbeider was voldoende om een huis recht te zetten, kinderen naar school te sturen en met de nieuwe auto één of twee keer per jaar naar zee voor 14 dagen. Lijkt dat jou een slecht leven?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 13:09   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik weet niet waar je het miljoen euro vandaan haalt in uw reactie maar dat terzijde, geloof het maar.
Eén loon van arbeider was voldoende om een huis recht te zetten, kinderen naar school te sturen en met de nieuwe auto één of twee keer per jaar naar zee voor 14 dagen. Lijkt dat jou een slecht leven?
Dat miljoen euro moet je vragen aan onze vriend ZEUS zijn opa treinbediende heeft dat kunnen sparen blijkbaar

Dat huis recht zetten met een arbeidersloon klopt maar was niet altijd de regel. Waar dat huis werd rechtgezet was ook van tel en meestal door wie.
En je hebt auto en auto. Een Mercedes was toen alleen voor welstellende mensen. Nu moet je eens zien wie allemaal met een mercedes rijdt.
Trouwens je koopt nu een nieuwe auto voor 10.000 euro als je niet al te kieskeurig bent. En dat is dan geen slechte auto.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 13:13   #29
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een modale woning is toch haalbaar voor de gewone werkmens ?
Voor een gezin dat van nul moet vertrekken is overleven met één loon al onhaalbaar, laat staan een modale woning aanschaffen.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zelfs meubels zijn een pak haalbaarder.
Meubels met een houdbaarheidsdatum van enkele jaren zijn inderdaad goedkoper maar dat veranderd weinig aan de situatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Lenen is ook een pak goedkoper als vroeger ?
Maakt ook niks uit als de prijzen van de woningen evenredig stijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Facturen zijn uiteraard een zware dobber ...maar vergeet niet dat wat je nu van facturen betaalt 40 jaar geleden zelfs niet bestond.
Juist en wie mogen we daarvoor bedanken? Overheid en nutsbedrijven.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U kan nog altijd een gewone vaste telefoonlijn hebben als het moet een brief schrijven en een goedkoop analoog tv abonnement nemen. U kan ook nog altijd stoken met kolen.
Weet je hoeveel mensen van datgene wat ju nu opnoemt niet meer hebben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het leven is NIET duurder maar we LEVEN duurder.
Grootste onzin ooit neergeschreven. (mijn bescheiden mening... )
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 13:55   #30
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een modale woning is toch haalbaar voor de gewone werkmens ? Zelfs meubels zijn een pak haalbaarder. Lenen is ook een pak goedkoper als vroeger ?
Facturen zijn uiteraard een zware dobber ...maar vergeet niet dat wat je nu van facturen betaalt 40 jaar geleden zelfs niet bestond. U kan nog altijd een gewone vaste telefoonlijn hebben als het moet een brief schrijven en een goedkoop analoog tv abonnement nemen. U kan ook nog altijd stoken met kolen.

Het leven is NIET duurder maar we LEVEN duurder.
Woningbezit is amper nog haalbaar als je geen financiële steun hebt van je ouders. Lenen is niet zoveel goedkoper. Ja, de rentevoeten liggen uitzonderlijk laag door QE, maar vroeger was de inflatie ook veel hoger, wat de pijn voor diegenen met een vaste rentevoet héél wat verzachtte.

Hebt u de afgelopen 5 jaar een nieuwe woning gezet? Probeer het eens en verbaas u over de regelneverij en 1001 eco-vereisten die u klauwen vol geld kosten. Dat is heel wat anders 40 jaar geleden in het wilde weg een woning te metsen met de hulp van nonkel Jos en vader Julien. Probeer ook maar eens uit te leggen aan het ambtenarenleger dat je wil verwarmen met kolen.

We leven ONVRIJWILLIG duurder. we hebben meer kosten waar je niet omheen kan. Nutsvoorzieningen zijn geëxplodeerd (deze week nog in een weekblad gelezen dat water op 10 jaar tijd meer dan verdubbeld is), elektriciteit is duurder door allerhande heffingen (voornamelijk distributie), afvalophaling is duurder (40 jaar geleden kon iedereen gewoon naar het stort, nu rekenen containparken al per kilo, om nog maar te zwijgen van de stickers voor de groenbak en zakken in 3 kleuren). We betalen verplichte zorgpremie, Tommeleintol, we dekken ons in tegen de juridisering van de maatschappij met immer duurder wordende verzekeringen (familiale, rechtsbijstand, hospitalisatie, ...), de schoolfacturen zijn veel zwaarder, accijnzen worden door elke regering verhoogd, wagens zijn nog meer melkkoe (ondanks hun noodzaak om naar het werk te gaan), door diploma-inflatie moeten jongeren langer studeren en dus meer investeren om een leefbare job te krijgen, ...

We spenderen veel meer aan wat we moeten en veel minder aan wat we willen
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 18 maart 2018 om 13:57.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 15:01   #31
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
We spenderen veel meer aan wat we moeten en veel minder aan wat we willen
En onze arbeid is nog amper 30% waard vergeleken met 40 jaar geleden.
Ik ben nog verbaasd dat onze jeugd dit allemaal vrij rustig over zich heen laat gaan.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 15:17   #32
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En onze arbeid is nog amper 30% waard vergeleken met 40 jaar geleden.
Ik ben nog verbaasd dat onze jeugd dit allemaal vrij rustig over zich heen laat gaan.
Weinig keuze. Als je niet mee in de race stapt, eindig je onder de brug.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 15:48   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Weinig keuze. Als je niet mee in de race stapt, eindig je onder de brug.
Die keuze is er wel. Echter willen weinigen onderdoen. Ze lopen gewoon met een blinddoek op. Niks zo dom als de massa.
Ik ken wel mensen die met een schamel inkomen een leuk leventje leiden. Ze zijn wel met een pak minder gelukkig. Het zijn stuk voor stuk mensen die niet de grote sloef volgen en al zeker geen materialisten zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 maart 2018 om 15:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 15:54   #34
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die keuze is er wel. Echter willen weinigen onderdoen. Ze lopen gewoon met een blinddoek op. Niks zo dom als de massa.
Ik ken wel mensen die met een schamel inkomen een leuk leventje leiden. Ze zijn wel met een pak minder gelukkig. Het zijn stuk voor stuk mensen die niet de grote sloef volgen en al zeker geen materialisten zijn.
Dat gaat enkel als je geen kinderen hebt
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 16:10   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat gaat enkel als je geen kinderen hebt
Klopt. Echter is ook dat een keuze....net als een madamme in huis nemen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 16:34   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat gaat enkel als je geen kinderen hebt
Die zijn toch altijd een teleurstelling.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 16:42   #37
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt. Echter is ook dat een keuze....net als een madamme in huis nemen
Woon jij alleen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 16:44   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Woon jij alleen?
Ja meestal wel . Is dat verboden misschien
Want met al die regeltjes tegenwoordig...een mens weet maar nooit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 maart 2018 om 17:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 22:00   #39
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Gedurende de geschiedenis van de mensheid was het altijd de oudere generatie die zuchtte hoeveel beter het vroeger was, terwijl de jongeren dat obsoleet en afgedaan beschouwden

Dit moet wel de eerste generatie zijn in de geschiedenis waar jongeren vinden dat het vroeger beter was. En dan nog de schuld dat ze het slechter hebben steken op die ouderen. Dat is wel compleet hilarisch.

Als je niet tevreden ben, trek dan uw kop uit uw i-phone en doe er iets aan, zoals de generaties vroeger.

Wat ik hier zie van getallen is belachelijk. Een goedkope smartphone nu kost 200 €, da's 8000 BEF. Dat was de prijs van het wetenschappelijk rekenmachientje dat ik met de hulp van mijn ouders kon aanschaffen toen ik naar de unief ging in 1976. Een serieuze investering voor een arbeidersgezin. Nu zitten ze allemaal op hun 200 € of meer smartphone candycrush te spelen en foto's van hun piemel op instagram zetten.

Hoe woonden arbeidersfamilies in de jaren 1960 en vroege 1970's denk je ? Zouden jullie zo willen leven ? Doén. Levenskwaliteit en gezondheid is 1000 keer verbeterd in 50 jaar. Ja dat kost wat. Maar ik weet wel zeker dat er geen enkele van deze verwende fat-generatie terug zou willen gaan leven als toen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 18 maart 2018 om 22:07.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 00:11   #40
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dit moet wel de eerste generatie zijn in de geschiedenis waar jongeren vinden dat het vroeger beter was. En dan nog de schuld dat ze het slechter hebben steken op die ouderen. Dat is wel compleet hilarisch.
Wie heeft volgens jou de toekomst van onze jeugd verbrast?
Onze kleuters van vandaag? Ik dacht het niet.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be