Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 december 2017, 17:30   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard burgemeester Rotterdam: “Elke moslim is een beetje salafist”

Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, deed in een radioshow een reeks nogal vreemde uitspraken die bepaalde zaken blootleggen:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...fist~abfa4988/

Zo zien we maar weer dat er een jihadist schuilt in wat sommigen gematigde moslims noemen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 18:23   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Als de bruine dat al van elkaar beginnen te zeggen....Dan zal er wel iets van aan zijn zeker?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 22:49   #3
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, deed in een radioshow een reeks nogal vreemde uitspraken die bepaalde zaken blootleggen:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...fist~abfa4988/

Zo zien we maar weer dat er een jihadist schuilt in wat sommigen gematigde moslims noemen.
Tja..als moslim kijkt die man overal anders tegenaan. Wat hij zegt is" op Mohammed of Jezus willen lijken is helemaal niet verkeerd en eigenlijk willen we dit allemaal wel, of toch een beetje"
Hij maakt geen onderscheid tussen de leer van jezus en deze van een warlord, omdat hij moslim is.
De invloed van het salafisme op een samenleving lijkt hij niet te zien, of te erkennen. Jammer maar ik vindt de man niet langer een geschikte burgemeester.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 03:31   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja..als moslim kijkt die man overal anders tegenaan. Wat hij zegt is" op Mohammed of Jezus willen lijken is helemaal niet verkeerd en eigenlijk willen we dit allemaal wel, of toch een beetje"
Hij maakt geen onderscheid tussen de leer van jezus en deze van een warlord, omdat hij moslim is.
De invloed van het salafisme op een samenleving lijkt hij niet te zien, of te erkennen. Jammer maar ik vindt de man niet langer een geschikte burgemeester.
Elk zijn gedacht alice maar op een gestoorde meedogenloze pedofiele roofmoordenaar als Mohammed wil ik zeker niet lijken !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 04:11   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, deed in een radioshow een reeks nogal vreemde uitspraken die bepaalde zaken blootleggen:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...fist~abfa4988/

Zo zien we maar weer dat er een jihadist schuilt in wat sommigen gematigde moslims noemen.
De man zei ook waar het waar het Salafisme op slaat. Ik geef toe dat ik dat net als vele mensen niet wist. Ik dacht gewoon dat het een strekking was zondermeer.
Het willen lijken op (salaf) is blijkbaar nogal eigen aan extreem gelovigen van verschillende godsdiensten. Willen leven als Boeddha Jezus of Jehova bestaat eveneens. Wel denk ik dat dat er in de Islam nog veel sterker is ingebakken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2017 om 04:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 08:23   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Dat is waar.
Wat ook waar is: iedere christen heeft dat ook.
Een goed christen is bereid te doden, om te vermijden dat zijn dochter moet aanhoren dat god niet zou bestaan.

Gelukkig zijn er niet veel goede christenen meer in Vlaanderen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 december 2017 om 08:23.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 09:05   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is waar.
Wat ook waar is: iedere christen heeft dat ook.
Een goed christen is bereid te doden, om te vermijden dat zijn dochter moet aanhoren dat god niet zou bestaan.

Gelukkig zijn er niet veel goede christenen meer in Vlaanderen ...

Gelukkig hebben we nog JVDB ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2017 om 09:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 09:20   #8
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De man zei ook waar het waar het Salafisme op slaat. Ik geef toe dat ik dat net als vele mensen niet wist. Ik dacht gewoon dat het een strekking was zondermeer.
Het willen lijken op (salaf) is blijkbaar nogal eigen aan extreem gelovigen van verschillende godsdiensten. Willen leven als Boeddha Jezus of Jehova bestaat eveneens. Wel denk ik dat dat er in de Islam nog veel sterker is ingebakken.
Goed. En wordt je dan gerustgesteld?

Besef wel dat Mo volgen, betekent dat je een geschifte moordenaar volgt. Sex slavinnen maakt van je vrouwelijke oorlogsbuit, overspelige vrouwen stenigt ....

De figuur van Jezus was niet altijd tolerant, maar heeft nooit opgeroepen om iemand te doden. Het suicude commando dat geen slachtoffers maakt, behalve zichzelf.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 09:57   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Goed. En wordt je dan gerustgesteld?

Besef wel dat Mo volgen, betekent dat je een geschifte moordenaar volgt. Sex slavinnen maakt van je vrouwelijke oorlogsbuit, overspelige vrouwen stenigt ....

De figuur van Jezus was niet altijd tolerant, maar heeft nooit opgeroepen om iemand te doden. Het suicude commando dat geen slachtoffers maakt, behalve zichzelf.
Kan allemaal zijn maar nu gaan beweren dat het Christendom altijd vredelievend was is beetje overdreven niet ? Jezus heeft misschien niet opgeroepen om iemand te dopen maar zijn volgers des te meer.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 11:42   #10
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De man zei ook waar het waar het Salafisme op slaat. Ik geef toe dat ik dat net als vele mensen niet wist. Ik dacht gewoon dat het een strekking was zondermeer.
Het willen lijken op (salaf) is blijkbaar nogal eigen aan extreem gelovigen van verschillende godsdiensten. Willen leven als Boeddha Jezus of Jehova bestaat eveneens. Wel denk ik dat dat er in de Islam nog veel sterker is ingebakken.
Het is dan ook een strekking. Het is een fundamentalistische stroming binnen de soennitische islam.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 11:42   #11
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.616
Standaard

Het hangt ferm mijn kloten uit al die religie. In de media komt het tegenwoordig ook te pas en vooral te onpas ter sprake. Als die zedenverloedering nog lang aanhoudt, loop ik dra gewoon in mijne blote flikker te masturberen op straat. Als al die godsdienstwaanzin in het openbaar mag de rest ook.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 27 december 2017 om 11:43.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 11:57   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het hangt ferm mijn kloten uit al die religie. In de media komt het tegenwoordig ook te pas en vooral te onpas ter sprake. Als die zedenverloedering nog lang aanhoudt, loop ik dra gewoon in mijne blote flikker te masturberen op straat. Als al die godsdienstwaanzin in het openbaar mag de rest ook.
Ja waarom niet....er zijn er U al veel voorgegaan

Naam: streaker-opent-modeshow-dolce-gabbana.jpg
Bekeken: 185
Grootte: 44,6 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 12:29   #13
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Elk zijn gedacht alice maar op een gestoorde meedogenloze pedofiele roofmoordenaar als Mohammed wil ik zeker niet lijken !
Nee en daarom bent u geen moslim!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 12:32   #14
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het is dan ook een strekking. Het is een fundamentalistische stroming binnen de soennitische islam.
Heb er mee te maken gehad, gezellige jongens kun je ze niet noemen.
Hun invloed is groot, vooral onder jongeren, ze zijn goed georganiseerd, en hebben eigen fin middelen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 12:36   #15
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja..als moslim kijkt die man overal anders tegenaan. Wat hij zegt is" op Mohammed of Jezus willen lijken is helemaal niet verkeerd en eigenlijk willen we dit allemaal wel, of toch een beetje"
Hij maakt geen onderscheid tussen de leer van jezus en deze van een warlord, omdat hij moslim is.
De invloed van het salafisme op een samenleving lijkt hij niet te zien, of te erkennen. Jammer maar ik vindt de man niet langer een geschikte burgemeester.

Spot on.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 00:32   #16
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kan allemaal zijn maar nu gaan beweren dat het Christendom altijd vredelievend was is beetje overdreven niet ? Jezus heeft misschien niet opgeroepen om iemand te dopen maar zijn volgers des te meer.
Ik heb de woorden Christendom en vredelievend niet in 1 zin genoemd.

Wat wel enorm belangrijk is dat je een salafistische Christen erop kan wijzen dat hij ongelovigen niet mag doden, omdat hun grote voorbeeld dat niet deed.

Een salafistische moslim kan je wijzen op het geweld dat Mohammed gebruikte tegen zijn tegenstanders en ongelovigen.

Laatst gewijzigd door Odol : 28 december 2017 om 00:33.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 00:55   #17
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het hangt ferm mijn kloten uit al die religie. In de media komt het tegenwoordig ook te pas en vooral te onpas ter sprake. Als die zedenverloedering nog lang aanhoudt, loop ik dra gewoon in mijne blote flikker te masturberen op straat. Als al die godsdienstwaanzin in het openbaar mag de rest ook.
Steek wat pluimen in uw gat, en zet vooral een rare hoed op uw hoofd.

Dan geraakt ge er wellicht nog mee weg ook.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 01:01   #18
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De man zei ook waar het waar het Salafisme op slaat. Ik geef toe dat ik dat net als vele mensen niet wist. Ik dacht gewoon dat het een strekking was zondermeer.
Het willen lijken op (salaf) is blijkbaar nogal eigen aan extreem gelovigen van verschillende godsdiensten.

Willen leven als Boeddha Jezus of Jehova bestaat eveneens. Wel denk ik dat dat er in de Islam nog veel sterker is ingebakken.

Noch van de Boeddha, noch van Jezus kan worden beweerd dat ze moord goed hebben gekeurd.

Noch van de Boeddha, noch van Jezus kan worden beweerd dat ze slavernij aanvaardbaar vonden.


Wie de 'voorganger' van de moslims vrij wil pleiten, kan zich de tevergeefse moeite nu al besparen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 12:11   #19
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is waar.
Wat ook waar is: iedere christen heeft dat ook.
Een goed christen is bereid te doden, om te vermijden dat zijn dochter moet aanhoren dat god niet zou bestaan.

Gelukkig zijn er niet veel goede christenen meer in Vlaanderen ...

U heeft een wonderbaarlijke duim. Wat voor onzin u daar uit blijft zuigen is hallucinant.

Hetgeen u beweert is een kaakslag voor al die goede christenen, die heel hun leven hebben gewijd aan het verzachten van de miserie van andere mensen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 12:29   #20
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kan allemaal zijn maar nu gaan beweren dat het Christendom altijd vredelievend was is beetje overdreven niet ? Jezus heeft misschien niet opgeroepen om iemand te dopen maar zijn volgers des te meer.
De Kerk heeft een heel vuile rol gespeeld uit machtswellust en hebzucht. De volgevreten kerkleiders stonden mijlenver verwijderd van de principes van JC. Hetgeen de kerk heeft aangericht zou JC hebben doen walgen.

Als iedereen leeft volgens de principes van JC krijgen we gegarandeerd een betere wereld. Mensen die volgens de richtlijnen van de profeet Mohammed leven, zijn een gevaar voor de mensheid. Ik heb de indruk dat veel mensen niet weten waar Mohammed voor stond en wat voor leven hij leidde. Als moslims zich aan hem willen spiegelen, krijgen we toestanden zoals IS, Boko Haram, Al Quaida en nog vele anderen. Wanneer gaat men dat eindelijk eens willen inzien? Wanneer wordt eindelijk eens de discussie gestart in de media over de brutaliteiten, moordpartijen, verkrachtingen en onderdrukking door deze 'profeet'? Zal natuurlijk weer niet politiek correct zijn ....
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be