Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2018, 20:35   #361
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alweer onzin. Als christen mag ik in alle vrijheid en met een volkomen gerust hart geloven - en het ook uiten - dat ik homoseksualiteit moreel verwerpelijk vind. Daarmee overtreed ik geen enkele wet.

U hebt overduidelijk totaal geen kaas gegeten van onze wetgeving. Het lijkt er sterk op dat u juist het geheel van onze rechten en vrijheden juist wil inperken en afbouwen.
Het was u ook al opgevallen?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 20:38   #362
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Echt? Of is het betoog gewoon iets waar je niets tegenin kunt brengen?
Welke extra zorg hebben moslima's nodig zodat ze apart moeten zwemmen?
Want voor scholen ( veel kinderen die je in de gaten moet houden) ouderen ( zijn minder mobiel en zelfredzaam) of sportclub ( trainen) zie ik hen niet als aparte doelgroep die behalve apartheid een reden hebben om niet gelijk aan anderen het zwembad te gebruiken en al zeker niet om te discrimineren op basis van gender ( geen mannen terwijl wij plonzen, dus ook geen redders)


Mogen we niet de pijlers waarop onze samenleving georganiseerd is ( geen discriminatie of apartheid op basis van religie) beschermen tegen de achterlijkheid van religies?
Wanneer moslima's niet kunnen leven met de basis van deze samenleving kunnen ze landen uitzoeken waar religie wel de samenleving ordent, terecht wordt gesteld dat de samenleving zich niet moet aanpassen, ookal zijn er kwezels die dit maar al te graag zouden zien gebeuren
Heb je die rechten al gevonden die worden geschonden omdat vrouwen aparte zwemuurtjes organiseren?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 20:48   #363
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Heb je die rechten al gevonden die worden geschonden omdat vrouwen aparte zwemuurtjes organiseren?
Als aparte zwemuurtjes vragen ze schenden ze geen rechten maar wel als ze de aanwezigheid van mannelijke werknemers niet willen, het recht op arbeid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 21:23   #364
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als aparte zwemuurtjes vragen ze schenden ze geen rechten maar wel als ze de aanwezigheid van mannelijke werknemers niet willen, het recht op arbeid.
Dat heeft niks te maken met het recht op arbeid. Recht op arbeid gaat erover dat de staat een economische gunstig klimaat moet proberen creëren. Het houdt niet in dat de staat iedereen werk moet garanderen.

Volgens uw eigen logica zou een christen het recht op werk worden ontzegd wanneer hij als loketbediende niet openlijk een kruisje zou mogen dragen. Zie je hoe je jezelf weer in de voet hebt geschoten?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 21:29   #365
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat heeft niks te maken met het recht op arbeid. Recht op arbeid gaat erover dat de staat een economische gunstig klimaat moet proberen creëren.
En ook dat je een man niet mag verbieden te werken omdat hij een man is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 21:36   #366
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat heeft niks te maken met het recht op arbeid. Recht op arbeid gaat erover dat de staat een economische gunstig klimaat moet proberen creëren. Het houdt niet in dat de staat iedereen werk moet garanderen.

Volgens uw eigen logica zou een christen het recht op werk worden ontzegd wanneer hij als loketbediende niet openlijk een kruisje zou mogen dragen. Zie je hoe je jezelf weer in de voet hebt geschoten?
Nee dat betekent ook dat men niemand werk mag ontzeggen.
Wat uw christen met zijn kruisje daarmee te maken heeft is mij onduidelijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 21:37   #367
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En ook dat je een man niet mag verbieden te werken omdat hij een man is.
Dat verbod bestaat helemaal niet.

In hoeveel zwembaden zijn er trouwens al mannelijke redders ontslaan omwille van die gescheiden zwemuurtjes? Vinden mannelijke redders opeens geen werk meer sinds die gescheiden zwemuurtjes?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 21:38   #368
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee dat betekent ook dat men niemand werk mag ontzeggen.
Wat uw christen met zijn kruisje daarmee te maken heeft is mij onduidelijk.
ja bobke, dat ge het weer niet snapt verbaast mij niet.

Als ik als christen een kruisteken wil dragen, en dat mag niet bij de gemeente, of bij een bepaald bedrijf. Wordt mijn recht op arbeid dan geschonden?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 21:45   #369
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
ja bobke, dat ge het weer niet snapt verbaast mij niet.

Als ik als christen een kruisteken wil dragen, en dat mag niet bij de gemeente, of bij een bepaald bedrijf. Wordt mijn recht op arbeid dan geschonden?
Maar wel als men mannelijke redders, hulpverleners, dokters weigert.
Probeer het mij nog een uit te leggen.

Laatst gewijzigd door Bobke : 5 januari 2018 om 21:46.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 21:45   #370
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee dat betekent ook dat men niemand werk mag ontzeggen.
Wie is 'men'?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 21:47   #371
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee, maar wel als men mannelijke redders, hulpverleners, dokters weigert.
Probeer het mij nog een uit te leggen.
Onzin, een 'klant' kan nooit het recht op arbeid schenden omdat hij een specifieke eis heeft betreffende een product/dienst.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 21:56   #372
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er "beledigend" aan het dragen van een hoofddoek door een moslima? Is het ook beledigend wanneer een orthodoxe Jodin uit Antwerpen een sjeitel over haar eigen haar draagt?
Omdat zij zich dan ONDERSCHEIDEN van de REST VAN ONZE MAATSCHAPPIJ omdat ZIJ ZICH SUPERIEUR VINDEN MET HOOFDDOEK
EN ZICH ONDERSCHEIDEN IS DE DEFINITIE VAN DISCRIMINATIE waardoor alle andere vrouwen ZONDER HOOFDDOEK GEDISCRIMINEERD worden en dat is beledigend en getuigt van minachting en respectloosheid voor de vrouwen, de maatschappij en de cultuur waarin zij verkiezen te leven.
Zij weigeren zich te integreren, sluiten zichzelf uit van deelname aan de (westelijke, verderfelijke) maatschappij en komen dan op de koop toe in de slachtofferrol jammeren dat ze gediscrimineerd worden terwijl zijzelf de discriminator en oorzaak van uitsluiting zijn.

En nee, de Jodinnen dragen het niet om ons te schofferen of omdat zij zich superieur wanen aan andersgelovigen of ten teken van verovering van grondgebied.
Dát is het verschil.
moslims beschouwen ons als minderwaardigen en uiten dát door zich te onderscheiden met de hoofddoek, wij, ongelovige honden en hoeren worden zelfs niet beschouwd als méns....maar zover ben je blijkbaar nog steeds niet, je zou beter eens wat gesprekken voeren met een 'echte' moslim, die kan het je haarfijn uitleggen als hij tenminste niet de takkyia hanteert om je zand in de ogen te strooien.

Hetzelfde met de mensenrechten: moslims weigeren URVM te erkennen, ze hebben zelfs een eigen 'versie' (Caïro) gemaakt voor hun 'mensheid', zijnde: moslims only, géén van de andere 5,5 miljárd ménsen behoort volgens hen tot de mensheid maar de schijnheiligen beroepen zich wél op URVM als het in hun straatje past en om gelijk te pogen halen.
Mensenrechten ontzeggen aan anderen maar dan wel zelf er beroep op doen, de hypocrieten...maar daar zul je ook wel weer een opportunistische draai aan willen geven, zeker? Probeer eens samen met mvd?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 22:00   #373
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Onzin, een 'klant' kan nooit het recht op arbeid schenden omdat hij een specifieke eis heeft betreffende een product/dienst.
De vraag was om het mij nog eens uit te leggen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 22:14   #374
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is niet zo dat er geen discriminatie is omdat er nog geen bezwaar is aangetekend door een mannelijke werknemer.

Als hij dat doet op vraag van moslima' s of vrouwen wel.
Zie artikel 18 van Unia.
U herhaalt nu al de hele tijd "het is discriminatie", maar waar zit de discriminatie dan eigenlijk? Sedert wanneer bepaalt een werknemer al zijn eigen werkuren?

Mijn vraag naar een concrete zaak waarbij men klacht heeft neergelegd, zou uw bewering enige grond kunnen geven. Indien er echt sprake is van discriminatie zoals u hier staalhard beweert, dan ga ik ervan uit dat wel een of andere advocaat daar een zaak in zou zien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 22:14   #375
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Behalve van mannelijke werknemers.
Voor jou kunnen hun rechten de pot op als moslima's dat vragen.
Welke rechten van mannelijke werknemers worden geschonden als de werkgever het werkschema eens aanpast?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 22:15   #376
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als aparte zwemuurtjes vragen ze schenden ze geen rechten maar wel als ze de aanwezigheid van mannelijke werknemers niet willen, het recht op arbeid.
Onzin. Het is nog steeds de werkgever die binnen de krijtlijnen van de arbeidswetgeving en -reglement de werkuren van zijn werknemers bepaalt. Dat heeft niets te maken met "recht op arbeid" (waar staat dat recht trouwens in onze Belgische wetgeving?).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 22:18   #377
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En ook dat je een man niet mag verbieden te werken omdat hij een man is.
Fout. Er wordt hem niet ontzegd te werken, tenzij u ons concreet kunt aantonen dat de zwembadbeheerder bepaalde mannelijke werknemers plotseling minder uren liet opnemen en hen die vermindering ook in hun loon doorrekende.

Kunt u dat?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 22:22   #378
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Omdat zij zich dan ONDERSCHEIDEN van de REST VAN ONZE MAATSCHAPPIJ omdat ZIJ ZICH SUPERIEUR VINDEN MET HOOFDDOEK :
En dan?

De redenen waarom iemand een bepaald kledingstuk draagt, doen er totaal niet toe. Misschien vinden orthodoxe Joden met hun specifieke kledij (toch heel onderscheidend niet...?) zich ook wel superieur. Misschien vindt een vrouwelijke Getuige van Jehova zich ook wel superieur (u weet dat ze binnen die gemeenschap immers lange rokken voorschrijven en het dragen van een broek niet toegelaten is bij vrouwen).

Wat maakt het uit waarom iemand een bepaalde kledij wil aantrekken? Niets uiteindelijk. De overheid gaat daar niet over, net zoals u als burger ook geen andere burgers kunt (of hoort te) dwingen om iets anders te dragen. De overheid betreedt het terrein niet van de gedachten, van de opinies, van de levensbeschouwing.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 22:23   #379
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
EN ZICH ONDERSCHEIDEN IS DE DEFINITIE VAN DISCRIMINATIE waardoor alle andere vrouwen ZONDER HOOFDDOEK GEDISCRIMINEERD worden ...
Echt? Leg mij nu eens haarfijn uit hoe een vrouw zonder hoofddoek gediscrimineerd wordt als een moslima wel een hoofddoek draagt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 22:28   #380
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
... en dat is beledigend en getuigt van minachting en respectloosheid voor de vrouwen, de maatschappij en de cultuur waarin zij verkiezen te leven.
Zij weigeren zich te integreren, sluiten zichzelf uit van deelname aan de (westelijke, verderfelijke) maatschappij en komen dan op de koop toe in de slachtofferrol jammeren dat ze gediscrimineerd worden terwijl zijzelf de discriminator en oorzaak van uitsluiting zijn.
Wat is volgens u dan wel integratie? Naar welke Vlaming moeten de moslims zich richten om te weten te komen wat "integratie" eigenlijk is?

Mag ik die referentie zijn? Een traditioneel katholiek, vader van een groot gezin, Vlaamsgezind. Of is de referentie mijn buurman? Een brave man die niet veel op heeft met de Kerk, maar het wel belangrijk vindt dat al zijn kleinkinderen gedoopt en gevormd worden? Of is de referentie een man uit onze straat over wie geroddeld wordt dat hij veel te veel drinkt en dat hij afval verbrandt in zijn haard? Of de Jehova die aan de andere kant van het dorp woont? En zo kan ik nog vele andere mensentypes beschrijven die Vlaanderen rijk is.

Wie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be