Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2012, 11:35   #41
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Wat hebben gemeenteraadsverkiezingen in godsnaam met de federale verkiezingen te maken?

Jij bevestigt met zo'n kortzichtige uitspraken eigenlijk dat je bij een machtsgeile sekte hoort. Postjespakkers in feite.

Wat gaan ze daar in die gemeentes doen? De gemeentes splitsen? Vlaamse volksfeesten organiseren? Jongens toch. Hoe weinig inzicht in de wereld kan een mens hebben om te denken dat er ook maar enige link is tussen de bevoegdheden van de federatie en de gemeenten, behalve dan soms de naam van de partijen.
Daarom dat alle partijen nu op elkaar gaan plakken om toch maar hun postjes te kunnen behouden.

Een nva doorbraak op gemeentelijk vlak is echt wel belangerijk voor hen.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 11:41   #42
Henkerd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 juli 2011
Locatie: Google het!
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar
Tiens,afbreken mag volgens jou wel maar verheerlijken niet...
Haha....
Waar typ ik dat? En dus verheerlijken is beter dan afbreken? Iedereen valt te verheerlijken, van Stalin tot Hitler, en dus valt iedereen ook af te breken. Het is makkelijker te verheerlijken dan af te breken.

Of mag ik ook een topic maken over Kim Jung Un waarin ik typ dat hij de kracht van de verandering is enz., zonder daarbij op afbrekende berichten te rekenen?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Over welke snol mogen er wel draden geopend worden?
Bied ik een alternatief voor misschien?

Laatst gewijzigd door Henkerd : 3 januari 2012 om 11:42.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 11:50   #43
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat is wel degelijk VOKA-is-mijn-baas-Bart....

Terloops, de enige democratische partijen die uit de onderhandelingen werden uitgesloten zijn Groen! en Ecolo. NVA verkoos zélf, in de oppositie te gaan. Jambon gaf 't openlijk toe in DS:

Geen twijfel mogelijk dus.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=378
Het enige wat u weeral bewijst, en deze keer met een link waarvoor dank, is nu net dat de NVA uit de regringsvorming is gebonjourd wegens niet willen plooien.
U bewijst dus net het tegendeel van hetgeen uw mediaoffensief aan "de mensen" zou willen laten geloven.

Let op; ik kijk daar niet raar van op...uw voorgangers nationale sossen die hebben het ook klaargespeeld om de Joden massaal te vermoorden "omdat het hun eigen fout was"...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 12:03   #44
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het enige wat u weeral bewijst, en deze keer met een link waarvoor dank, is nu net dat de NVA uit de regringsvorming is gebonjourd wegens niet willen plooien.
U bewijst dus net het tegendeel van hetgeen uw mediaoffensief aan "de mensen" zou willen laten geloven.

Let op; ik kijk daar niet raar van op...uw voorgangers nationale sossen die hebben het ook klaargespeeld om de Joden massaal te vermoorden "omdat het hun eigen fout was"...
Ah, je bedoelt de "nationale sossen" van het VNV ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 12:15   #45
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Steve Bart is God

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 januari 2012 om 12:16.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 12:16   #46
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ah, je bedoelt de "nationale sossen" van het VNV ??
geeuw strikeman

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 januari 2012 om 12:17.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 12:21   #47
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat is wel degelijk VOKA-is-mijn-baas-Bart....

Terloops, de enige democratische partijen die uit de onderhandelingen werden uitgesloten zijn Groen! en Ecolo. NVA verkoos zélf, in de oppositie te gaan. Jambon gaf 't openlijk toe in DS:

Geen twijfel mogelijk dus.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=378
Wat een onzin toch weer. De Wever kijkt gewoon naar de demografische realiteit en wil daar rekening mee houden.De vakbonden ontkennen echter liever het licht van de zon en jij doet blijkbaar graag gretig mee. Mij niet gelaten hoor, ook de negationistische conservatieven van de PS en SPA zullen er ooit mee geconfronteerd worden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 13:07   #49
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ah, je bedoelt de "nationale sossen" van het VNV ??
Neen, ik bedoel die gasten die zich sos noemden en er ook naar handelden...
A propos...het VNV....Elias en co collaboreerden met de nationale sossen maar hun daarvoor sos noemen zou toch wel zeer beledigend én zeer fout zijn....
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 13:08   #50
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
²

Typisch voor mensen met een laag zelfbeeld. Die proberen een hoog wij-beeld te bereiken en zich goed te voelen door onderdeel te zijn van iets dat ze als superieur kunnen beschouwen, ter compensatie van hun inferieure ik-beeld.
Laag zelfbeeld?

Het is nu net omdat we van onszelf vinden dat we héél goed zijn dat we oordelen dat dit luidop mag gezegd worden en dat de Francofonen uit het zogezegde "WalloBrux" best een toontje lager mogen zingen. Nogal kras dat wie om de haverklap met zijn handje open staat centen te vragen aan de Vlamingen desondanks wil blijven de lakens uitdelen in la Belgique.

Wie betaalt bepaalt!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 13:10   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Over welke snol mogen er wel draden geopend worden?
2
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 14:30   #52
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Theoretisch gezien hebben de gemeenteraadsverkiezingen en federale niets met elkaar te maken. Je bent natuurlijk uitermate naief als je denkt dat de huidige federale impasse geen weerslag zal hebben op de verkiezingen. Dat de N-VA streeft naar een overwinning, tja, wat wil je dat ik daarop antwoord? Is dat niet het doel van elke politieke partij?
Natuurlijk zal het een weerslag hebben op het gemeentelijke niveau, het federale. Maar dat is enkel omdat bepaalde mensen verkocht zijn aan een partij i.p.v. aan ideeën, want de gemeenten hebben echt totaal andere bevoegdheden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Een nva doorbraak op gemeentelijk vlak is echt wel belangerijk voor hen.
Ja, natuurlijk. Die mannen verdienen graag geld, he.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 14:56   #53
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Natuurlijk zal het een weerslag hebben op het gemeentelijke niveau, het federale. Maar dat is enkel omdat bepaalde mensen verkocht zijn aan een partij i.p.v. aan ideeën, want de gemeenten hebben echt totaal andere bevoegdheden.



Ja, natuurlijk. Die mannen verdienen graag geld, he.
Ja straf, hé? Daarom dat we hier zeker Stief Stunt, Luc Vandenbossche, Bruno Tuybens, Johan Vandelanotte en co niet vernoemen. Dat zijn mensen die aan hunploilitieke carrière geen cent hebben overgehouden. Ocharme , de dutskes!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 januari 2012 om 14:56.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 16:02   #54
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Natuurlijk zal het een weerslag hebben op het gemeentelijke niveau, het federale. Maar dat is enkel omdat bepaalde mensen verkocht zijn aan een partij i.p.v. aan ideeën, want de gemeenten hebben echt totaal andere bevoegdheden.

Ja, natuurlijk. Die mannen verdienen graag geld, he.

Of misschien omdat ze de partij hebben zien falen of slagen (in hun opinie) op federaal vlak en hun vertrouwen ofwel verloren hebben of versterkt zien in die partij of een andere. Een partij die ik niet vertrouw mag nog met de beste ideeën afkomen, ik zal niet op hen stemmen. Omgekeerd kan je die redenering natuurlijk ook maken. Al zal ik niet ontkennen dat veel mensen ook verkocht zijn aan hun partij en flaters met de mantel der liefde worden bedekt (al is dit uiteraard erg dom).

Iedereen verdient graag geld hé, en sommige al wat liever dan anderen. Maar N-VA heeft natuurlijk als partij vooral een overwinning nodig om te kunnen verder groeien en te bevestigen. Al twijfel ik niet aan een Vlaams-Brabant dat mooi oranje-geel gekleurd zal worden op de TV-beelden op het einde van het jaar.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 16:42   #55
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Of misschien omdat ze de partij hebben zien falen of slagen (in hun opinie) op federaal vlak en hun vertrouwen ofwel verloren hebben of versterkt zien in die partij of een andere. Een partij die ik niet vertrouw mag nog met de beste ideeën afkomen, ik zal niet op hen stemmen. Omgekeerd kan je die redenering natuurlijk ook maken. Al zal ik niet ontkennen dat veel mensen ook verkocht zijn aan hun partij en flaters met de mantel der liefde worden bedekt (al is dit uiteraard erg dom).

Iedereen verdient graag geld hé, en sommige al wat liever dan anderen. Maar N-VA heeft natuurlijk als partij vooral een overwinning nodig om te kunnen verder groeien en te bevestigen. Al twijfel ik niet aan een Vlaams-Brabant dat mooi oranje-geel gekleurd zal worden op de TV-beelden op het einde van het jaar.
FEDERAAL =/= GEMEENTELIJK

Federaal falen (in hun ogen) dient federaal afgestraft te worden. De gemeenteraadsleden =/= de parlementsleden. Gemeentelijk beleid =/= federaal beleid.

Bijgevolg: Gemeentelijke stem baseren op het federale niveau = LOMP. Een ander woord heb ik daar echt niet voor. Dat het waarschijnlijk door heel veel mensen gedaan zal worden, bevestigd enkel het vermoeden dat de N-VA kenmerken van een sekte heeft.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 17:00   #56
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
FEDERAAL =/= GEMEENTELIJK

Federaal falen (in hun ogen) dient federaal afgestraft te worden. De gemeenteraadsleden =/= de parlementsleden. Gemeentelijk beleid =/= federaal beleid.

Bijgevolg: Gemeentelijke stem baseren op het federale niveau = LOMP. Een ander woord heb ik daar echt niet voor.
Eerst moet je voor jezelf je doelstellingen opstellen, alvorens je de graad van intelligentie van de methodiek kan afleiden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat het waarschijnlijk door heel veel mensen gedaan zal worden, bevestigd enkel het vermoeden dat de N-VA kenmerken van een sekte heeft.
hallelujah
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 17:07   #57
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Eerst moet je voor jezelf je doelstellingen opstellen, alvorens je de graad van intelligentie van de methodiek kan afleiden.
Op welke manier is dat een tegenargument?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
hallelujah
Je vindt het blijkbaar nog grappig ook dat de N-VA een (totalitaire) sekte aan het worden is. Ze willen langs alle wegen van de maatschappij binnendringen in de levens van mensen. De sekteleden moeten hen overal steunen, ook op plaatsen waar die steun geen politieke verandering brengt (gemeentes), wat de Grote Sekteleider ook beweert.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 17:21   #58
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
FEDERAAL =/= GEMEENTELIJK

Federaal falen (in hun ogen) dient federaal afgestraft te worden. De gemeenteraadsleden =/= de parlementsleden. Gemeentelijk beleid =/= federaal beleid.

Bijgevolg: Gemeentelijke stem baseren op het federale niveau = LOMP. Een ander woord heb ik daar echt niet voor. Dat het waarschijnlijk door heel veel mensen gedaan zal worden, bevestigd enkel het vermoeden dat de N-VA kenmerken van een sekte heeft.
Ja, want voor het tijdperk van de N-VA was dat compleet anders hoor.

Je moet aanvaarden dat als je stemplicht in stand houdt, er heel wat mensen zullen stemmen zonder zich te verdiepen in de politiek. En dit is één van de gevolgen van zulk een systeem.

Laatst gewijzigd door Athelas : 3 januari 2012 om 17:25.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 17:29   #59
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het enige wat u weeral bewijst, en deze keer met een link waarvoor dank, is nu net dat de NVA uit de regringsvorming is gebonjourd wegens niet willen plooien.
U bewijst dus net het tegendeel van hetgeen uw mediaoffensief aan "de mensen" zou willen laten geloven.

Let op; ik kijk daar niet raar van op...uw voorgangers nationale sossen die hebben het ook klaargespeeld om de Joden massaal te vermoorden "omdat het hun eigen fout was"...


En d�*t vanwege een neo...

sounds desperate...

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 januari 2012 om 17:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 17:29   #60
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Op welke manier is dat een tegenargument?



Je vindt het blijkbaar nog grappig ook dat de N-VA een (totalitaire) sekte aan het worden is. Ze willen langs alle wegen van de maatschappij binnendringen in de levens van mensen. De sekteleden moeten hen overal steunen, ook op plaatsen waar die steun geen politieke verandering brengt (gemeentes), wat de Grote Sekteleider ook beweert.
Politiek racisme??? Wie N-VA denkt, is per definitie te liquideren? Leuke jongens, die linkiewinkies! En democratisch!!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be