Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2012, 20:26   #21
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
On-ge-loof-lijk waar die corrupte Euro zwik het lef vandaan halt om nationaal gestemde wetten zomaar te bekampen. Dit doet me gewoon denken aan aan totalitaire 1984-bezettingsmacht op ze,n Orwelliaans. "You will be soon controled". Meer en meer komt het ware gelaat van deze antidemocratische criminele instelling zichtbaar.
Inderdaad, waar halen ze het lef vandaan om te protesteren tegen het einde van de persvrijheid en de onafhankelijke rechtspraak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Leg aan de Hongaarse bevolking een referendum voor en ik verzeker u dat bijna 80% stemt voor uittreding net als in Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Dat Orban dan eerst maar eens zijn hervormingen voorlegt aan het Hongaarse volk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Hongarije wordt het volgende land dat ik bezoek, met veel sympathie bij voorbaat.
Ik dacht dat jij voor directe democratie was, waarom spreek je dan je sympathie uit voor een regime dat de grondwet compleet herschrijft zonder het volk zelfs maar te raadplegen en dat het quasi onmogelijk maakt voor toekomstige parlementen en regeringen om haar hervormingen ongedaan te maken?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 20:44   #22
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Inderdaad, waar halen ze het lef vandaan om te protesteren tegen het einde van de persvrijheid en de onafhankelijke rechtspraak. |
Luister eens even goed, mijnheer de Eurofiel. Hongarije is nog steeds een soevereine staat. Een land waar de Hongaren de baas zijn en niet 1 of andere corrupte bureauheld uit Brussel. Uw ziekelijke drang naar maakbaarheid en betutteling doet elke burger spontaan braakneigingen krijgen. U mag het dan wel niet eens zijn met Viktor Orban, hij is wel hun regeringsleider en als hij het te bont maakt zal het Hongaarse volk hem wel weer wegstemmen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat Orban dan eerst maar eens zijn hervormingen voorlegt aan het Hongaarse volk.
Zal hij zeker doen en dan zal het parlement van Hongaren oordelen. Niet 1 of andere club van buitenlanders die met hun verheven vingertje even andere de les gaan spellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik dacht dat jij voor directe democratie was, waarom spreek je dan je sympathie uit voor een regime dat de grondwet compleet herschrijft zonder het volk zelfs maar te raadplegen en dat het quasi onmogelijk maakt voor toekomstige parlementen en regeringen om haar hervormingen ongedaan te maken?
Uw leest teveel EU fabeltjes en al zou dit op waarheid berusten, dat ga ik nu in het midden laten dan nog dienen die verlichte despoten uit Brussel hun mond te houden. Dan ze eerst maar eens snijden in hun eigen taaie (linkse) vlees.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 21:07   #23
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Luister eens even goed, mijnheer de Eurofiel.
Van welke permbanneling ben jij ook weer de dubbelnick?

Citaat:
Hongarije is nog steeds een soevereine staat. Een land waar de Hongaren de baas zijn en niet 1 of andere corrupte bureauheld uit Brussel. Uw ziekelijke drang naar maakbaarheid en betutteling doet elke burger spontaan braakneigingen krijgen. U mag het dan wel niet eens zijn met Viktor Orban, hij is wel hun regeringsleider en als hij het te bont maakt zal het Hongaarse volk hem wel weer wegstemmen.
Dan is het al te laat hé... Het is zelfs al zeer twijfelachtig of je in de toekomst nog over vrije verkiezingen zal kunnen spreken in Hongarije, met alle media stevig onder regeringscontrole. Kritische zenders worden gesloten, mondige journalisten ontslagen en elke krant die het waagt een artikel te brengen dat "onevenwichtig" is (lees: een standpunt inneemt dat de regeringspartij niet bevalt) kan zich verwachten aan draconische boetes vanwege de "mediaraad".

Laatst gewijzigd door Geert C : 17 januari 2012 om 21:08.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 21:08   #24
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Wat is er eigenlijk mis met het feit dat de (bureaucratische en ondemocratische) centrale bank onder toezicht komt te staan van democratische verkozenen?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 22:02   #25
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Luister eens even goed, mijnheer de Eurofiel. Hongarije is nog steeds een soevereine staat. Een land waar de Hongaren de baas zijn en niet 1 of andere corrupte bureauheld uit Brussel. Uw ziekelijke drang naar maakbaarheid en betutteling doet elke burger spontaan braakneigingen krijgen. U mag het dan wel niet eens zijn met Viktor Orban, hij is wel hun regeringsleider en als hij het te bont maakt zal het Hongaarse volk hem wel weer wegstemmen.



Zal hij zeker doen en dan zal het parlement van Hongaren oordelen. Niet 1 of andere club van buitenlanders die met hun verheven vingertje even andere de les gaan spellen.



Uw leest teveel EU fabeltjes en al zou dit op waarheid berusten, dat ga ik nu in het midden laten dan nog dienen die verlichte despoten uit Brussel hun mond te houden. Dan ze eerst maar eens snijden in hun eigen taaie (linkse) vlees.
Hongarije vraagt 20 miljard aan Europa. Fuck Hongarije. Hongarije wil uit Europa. No problem. Grenzen dicht. Hongarije wordt agressief. Nuke them.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 23:02   #26
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Wat is er eigenlijk mis met het feit dat de (bureaucratische en ondemocratische) centrale bank onder toezicht komt te staan van democratische verkozenen?
Niet democratisch genoeg. De Hongaren moeten overigens ophouden met hun eigen grondwet te maken, en het lichtende voorbeeld volgen van de EU, die haar grondwet heeft laten goedkeuren in Frankrijk, Nederland en Ierland, en hem sindsdien zelf mag wijzigen zonder dat nog één nationaal parlement er iets over te zeggen heeft.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 23:06   #27
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Inderdaad, waar halen ze het lef vandaan om te protesteren tegen het einde van de persvrijheid en de onafhankelijke rechtspraak.
|
Kan best zijn dat er wat schort met die rechtspraak in Hongarije; ik heb me nog niet geïnformeerd.

Maar de EU-rechters, die van de 100 000 bladzijden "communautair acquis" hoofdzakelijk hun eigen jurisprudentie toepassen, die ze speciaal voor de ene rechtszaak in de andere rechtszaak mogen "prefabriceren", die zijn zeker onafhankelijk? Hun mandaat moet om de drie jaar worden hernieuwd door degenen die in vrijwel alle processen wel ergens partij zijn.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 23:08   #28
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Laten we net hopen dat de Hongaarse omwenteling heel Europa aan steekt. Om op die manier sterk en verenigd één blok te vormen tegen Amerika-Israel, Rusland, en China.
Om een sterk en verenigd blok te vormen tegen het EU-apparaat!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 23:14   #29
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Hongarije vraagt 20 miljard aan Europa. Fuck Hongarije. Hongarije wil uit Europa. No problem. Grenzen dicht. Hongarije wordt agressief. Nuke them.
Alle democraten verenigd tegen de ondemocratische Hongaren. Ze willen zelfbestuur? Nuke them!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 23:15   #30
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Van welke permbanneling ben jij ook weer de dubbelnick?
Van welke vetbetaalde EU-ambtenaar ben jij ook weer de singlenick?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 23:17   #31
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Om een sterk en verenigd blok te vormen tegen het EU-apparaat!
Een Europese samenwerking, zelfs unie, is op zich geen slecht idee. De huidige werking is slecht, maar we moeten niet per se het kind met het badwater wegwerpen.

De EU zou een vrijwillig samenwerkingsverband moeten zijn voor regulering, bijvoorbeeld standaardisatie van stopcontacten, en het regelen van zaken die beter werken op hogere niveaus, zoals het de verkeersregels.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 23:23   #32
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik dacht dat jij voor directe democratie was, waarom spreek je dan je sympathie uit voor een regime dat de grondwet compleet herschrijft zonder het volk zelfs maar te raadplegen en dat het quasi onmogelijk maakt voor toekomstige parlementen en regeringen om haar hervormingen ongedaan te maken?
Van Hongarije weet ik niet veel. Ik spreek hier dan ook mijn antipathie uit tegen het EU-regime, dat niemand lessen in democratie te geven heeft. En ik maak me wel sterk - dus nog voordat ik het heb nagetrokken; ik neem een risico - dat onze media de feiten verdraaien. Ze doen het in ieder geval al wat de EU betreft, want het allerbelangrijkste, namelijk dat de EU zélf geen sikkepit democratisch is, heb ik in die paar flarden radionieuws die ik opvang als ik naar mijn werk rijd nog niet gehoord. Het was wel de Franse radio, maar de VRT zal zeker niet minder slaafs zijn, leert mijn ervaring.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 23:25   #33
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Een Europese samenwerking, zelfs unie, is op zich geen slecht idee. De huidige werking is slecht, maar we moeten niet per se het kind met het badwater wegwerpen.

De EU zou een vrijwillig samenwerkingsverband moeten zijn voor regulering, bijvoorbeeld standaardisatie van stopcontacten, en het regelen van zaken die beter werken op hogere niveaus, zoals het de verkeersregels.
En wat vind je van het idee dat die apparatsjiks Europa één kunnen maken door bij een half miljard vrijheidslievende burgers een grote gezamenlijke, solidaire afkeer te wekken? Als het Europese volk nou eens zijn eigen EU wou opzetten!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 23:32   #34
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Een Europese samenwerking, zelfs unie, is op zich geen slecht idee. De huidige werking is slecht, maar we moeten niet per se het kind met het badwater wegwerpen..
Maar waarom een totale fake "identiteit" proberen te creëren. Wat hebben bijvoorbeeld Nederlanders gemeen met Bulgaren of Portugezen?? Waarom geen unie met Rusland, de VSA of Tartarstan?? Men kan perfect economisch samenwerken zonder dat daarvoor de nationale identiteit diende afgeschaft te worden, zonder dat onze douaniers werkeloos werden aan de grensovergangen. En dan vergeet ik nog het belangrijkste: De burgers van België en Nederland hebben zich in de geschiedenis nooit mogen uitspreken over dit waanzinnige project.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 23:39   #35
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Maar waarom een totale fake "identiteit" proberen te creëren.
Ik zie in een ideale toekomst als basis van de wereld natiestaten die ruime volken omvatten, De Nederlanden, Duitsland, ...

Er zijn echter wel factoren die ons 'Europeanen' toch ietwat verenigen, vooral cultureel.

Citaat:
Wat hebben bijvoorbeeld Nederlanders gemeen met Bulgaren of Portugezen?? Waarom geen unie met Rusland, de VSA of Tartarstan??
Rusland mag er voor mijn part ook bij. Liefst zelfs, eigenlijk.

Citaat:
Men kan perfect economisch samenwerken zonder dat daarvoor de nationale identiteit diende afgeschaft te worden, zonder dat onze douaniers werkeloos werden aan de grensovergangen.
Ik spreek nergens over het afschaffen van nationale identiteit.

Citaat:
En dan vergeet ik nog het belangrijkste: De burgers van België en Nederland hebben zich in de geschiedenis nooit mogen uitspreken over dit waanzinnige project.
Ik spreek dan ook over "vrijwillig".
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 23:55   #36
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Rusland mag er voor mijn part ook bij. Liefst zelfs, eigenlijk.
Een toekomstgerichte opmerking bij de meestal reactionaire (terugkerend naar oude, voorbije tijden) zever in deze draad.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 00:00   #37
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik zie in een ideale toekomst als basis van de wereld natiestaten die ruime volken omvatten, De Nederlanden, Duitsland, ...

Er zijn echter wel factoren die ons 'Europeanen' toch ietwat verenigen, vooral cultureel. ".
Ik totaal niet. Een Spanjaard met zijn stierenvechten en siësta heeft toch een totaal andere cultuur als een Zweed, een Deen of een Nederlander.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Rusland mag er voor mijn part ook bij. Liefst zelfs, eigenlijk.

Ik spreek nergens over het afschaffen van nationale identiteit.

Ik spreek dan ook over "vrijwillig".
De eeuwige droom van fascisten. Eurazië. Kijk jongen, de Sovjet Unie is ook terloor gegaan in hun eeuwige droom om een massa aan volkeren te verenigen in 1 land. De toenmalige USSR telde 293.047.571 inwoners. ]Ondanks hun centralisme wisten de machthebbers in Moskou totaal niets af van het dagelijkse leven in bv. Vladivostok zo,n 4.000 km verwijderd van de hoofdstad.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 00:11   #38
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Een toekomstgerichte opmerking bij de meestal reactionaire (terugkerend naar oude, voorbije tijden) zever in deze draad.
U zal misschien als vetbetaalde EU ambtenaar luidop dromen van uw "wereldburger" utopieën waarbij Duitsers, Fransen, Belgen, Britten en Nederlanders elkaar in de armen vallen en nog nooit zo blij zijn geweest dat ze elkaar hebben. Men gaat vooral samen aan een groot kampvuur zitten en luidkeels "europeSSe liederen" zingen en de kelk wijn broederlijk verdelen. Helaas, zit de wereld niet zo in elkaar als uw utopische denkbeelden. Mensen in een eenheidsworst persen heeft altijd al oorlogen en haat opgeflakkerd en zo zal het ook in de EU vergaan. Uw ideeën zijn naiëf en levensgevaarlijk.

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 18 januari 2012 om 00:12.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 00:16   #39
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Ik totaal niet. Een Spanjaard met zijn stierenvechten en siësta heeft toch een totaal andere cultuur als een Zweed, een Deen of een Nederlander.
Natuurlijk is er verschil, en dat is goed! Saaie duffe eenheidsworst brengt alleen maar ellende en volksvervreemding.

Maar neem nu onze bouwstijlen en muziekstijlen; daar is enorm veel overlapping in. Onze religieuze geschiedenis is overwegend Christen. ...
Citaat:
De eeuwige droom van fascisten. Eurazië.
En wat heeft dat met mij te maken?
Citaat:
Kijk jongen, de Sovjet Unie is ook terloor gegaan in hun eeuwige droom om een massa aan volkeren te verenigen in 1 land.
En wat heeft dat met mij te maken? Ik spreek nergens over één land.
Citaat:
Ondanks hun centralisme wisten de machthebbers in Moskou totaal niets af van het dagelijkse leven in bv. Vladivostok zo,n 4.000 km verwijderd van de hoofdstad.
Ik ben voorstander van decentralisme.

Al vanaf het begin dat je hier komt schrijf je me een hoop dingen toe die ik nooit gezegd heb.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 18 januari 2012 om 00:17.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 02:18   #40
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Natuurlijk is er verschil, en dat is goed! Saaie duffe eenheidsworst brengt alleen maar ellende en volksvervreemding.

Maar neem nu onze bouwstijlen en muziekstijlen; daar is enorm veel overlapping in. Onze religieuze geschiedenis is overwegend Christen. ...
.
Europa is geen land, Europa is geen volk, Europa is geen cultuur, Europa is slechts een (geografisch) continent met vele natiestaten, volken en culturen (en daar horen grenzen bij, letterlijk en figuurlijk, zoals met alles in het leven). En als je wat vrijer denkt dan zou je nog kunnen zeggen dat 'Europees' correspondeert met 'Westers' en dan kun je ook zeggen dat landen als Canada, Amerika, Chili, Nieuw-Zeeland etc. veel 'Europeser' zijn dan de meeste landen in 'Europa'. Eenwording van Europa is dus niet onvermijdelijk maar een onmogelijkheid, tenzij je terug wilt naar de tijd van Napoleon en Hitler, dus via de bezetting en onderdrukking.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be