Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2017, 11:17   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard Brugse N-VA ziet kopstuk overwandelen naar Open VLD-lijst

Wij wensen mevr. Soete veel geluk verder , net zoals de open VLD met haar wel moge varen.

Iedereen mag al eens van gedacht veranderen.
Een politieke partij kan een dakloze vaak goed gebruiken.


Titel: Brugse N-VA ziet kopstuk overwandelen naar Open VLD-lijst

Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170920_03083371
Citaat:
Ann Soete (ex-N-VA) komt als onafhankelijke op voor Open Vld Plus in Brugge. Dat kondigt lijsttrekster Mercedes Van Volcem aan.
Voormalig lijsttrekker van de Brugse N-VA Ann Soete (58) stapt over naar de Open VLD-lijst, maar staat daar als onafhankelijke op. De overstap zal de N-VA in Brugge pijn doen. Als winkelier ligt Soete goed bij de handelaars in de Brugse binnenstad. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2012 was ze goed voor 5.600 voorkeurstemmen.
Dat het lokale N-VA-bestuur eind vorig jaar uiteindelijk voor Pol Van Den Driessche koos, was voor Soete reden genoeg om niet op de Brugse ¬N-VA-lijst te staan. ‘Ik kan als vrouw niet aanvaarden dat ik word opzijgezet door iemand met zo’n vrouw¬onvriendelijk verleden’, zegt ze.
Soete verliet eind deze zomer met slaande deuren de Brugse N-VA-stal. Dat kwam door de ‘pesterijen’ die zij sindsdien in de Brugse N-VA-afdeling ervoer. ‘Het gaat zover dat mensen die met mij sympathiseren, afgedreigd worden’, zegt ze. ‘Ze krijgen te horen dat ze geen goede plaats op de lijst krijgen als ze nog met mij samenwerken. Op vergaderingen worden ze uitgescholden en belachelijk gemaakt. Ik hoef dat allemaal niet meer te pikken.’
Soete gaf al aan als onafhankelijke in de Brugse gemeenteraad te gaan zetelen. ‘Ik neem tot Nieuwjaar de tijd om me te beraden’, zei ze toen aan De Standaard. ‘Zowel Open VLD als CD&V heeft me al uitgenodigd voor een gesprek. Ik sluit ook niet uit dat we met een aparte lijst opkomen voor de gemeenteraadsverkiezingen.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 16:43   #2
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Ik lees overal neerbuigende, lacherige reacties van N-VA'ers (vooral van buiten Brugge dan), alsof dit much ado about nothing zou zijn. Wellicht nog in de roes van de jongste peiling, alsof niets hen nog de almacht in elke stad of dorp in de weg staat.
Lees dan eens deze zeer goede analyse van de politieke KW-journalist (Krant Van West-Vlaanderen).
Inderdaad een 'game changing' overstap en strategisch wellicht niet slecht gezien. Als de geruchten over voorakkoord Sp.a-CD&V-VLD al juist waren, dan ligt de weg naar die klassieke tripartite in Brugge nu serieus verder open.


http://www.knack.be/nieuws/belgie/an...al-903053.html

0/09/17 om 16:52 - Bijgewerkt om 17:09
De overstap van Ann Soete van N-VA naar Open VLD Plus is een game changer in Brugge, zegt journalist Olivier Neese van de Krant van West-Vlaanderen. Hij maakte eerder een reconstructie van de strijd die al vijf jaar de Brugse N-VA verdeelt. Vier vragen over de nieuwe ontwikkelingen.

nn Soete stapte begin september uit N-VA, omdat ze niet op één lijst wou staan met haar 'vrouwonvriendelijke' partijgenoot Pol Van Den Driessche. Ze was naar eigen zeggen al langer ontgoocheld in de partij. Vanochtend raakte bekend dat Soete, die nu als onafhankelijke in de gemeenteraad zetelt, overstapt naar Open VLD. Ze zal de derde plaats innemen op de Open VLD Plus-lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in oktober 2018.

Knack.be: verrast de keuze voor Open VLD?

Olivier Neese: 'Als politici van partij verwisselen, spreken ze vaak over "thuiskomen". In het geval van Ann Soete wil ik dit geloven. Als zaakvoerster van muziekhandel Rombaux in het Brugse centrum heeft ze een grote voeling met wat er leeft binnen de lokale middenstand. Elke gemeenteraad opnieuw vroeg ze als oppositieraadslid meer steun voor de Brugse kleinhandel en laakte ze de gevolgen van onder meer het nieuwe parkeerplan voor de ondernemers.

DELEN
Het typeert Ann Soete: eerst zakenvrouw, dan pas Vlaams-nationalist
Olivier Neese
'Veelzeggend is ook dat N-VA haar verweet dat ze nooit een Vlaamse Leeuw aan haar gevel hing. Als zaakvoerster kon ze dat niet maken, vond Soete. Dit typeert haar: eerst zakenvrouw, dan pas Vlaams-nationalist.

'Het is bovendien geen geheim dat het zeer goed klikt tussen lijsttrekster Mercedes Van Volcem en Soete. Op de Brugse gemeenteraad vormden ze al een tandem tegen het huidige stadsbestuur. Van haar drie opties - Open VLD, CD&V of de Brugse BurgerBeweging (die niet van de grond lijkt te komen) - was de liberale partij de meest evidente keuze.'

Hoe hard komt dit aan voor N-VA: zal Soete veel stemmen meepakken?

'Ann Soete heeft een vaste achterban, die je vooral bij de Brugse ondernemers en bourgeoisie moet zoeken. Dat leverde haar bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen 5.650 voorkeurstemmen op. N-VA zal dit voelen, vooral omdat er nog geen nieuwe (vrouwelijke) gezichten gemeld hebben om de N-VA-lijst te versterken. Door de openlijke ruzies komt N-VA verzwakt aan de start van de gemeenteraadsverkiezingen: er heerst een beeld van een verdeelde partij en een handvol mensen stapte op. En die vertrekkers deinzen er niet voor terug om even na te trappen. En zullen dat de komende maanden allicht nog doen.'

Is dit goed nieuws voor Renaat Landuyt (SP.A)? Met andere woorden: is N-VA, de belangrijkste tegenkandidaat, nu danig verzwakt?

'De winnaar van de laatste maanden is voor mij Renaat Landuyt. Een half jaar geleden gaf ik hem amper nog een kans om voor de tweede keer burgemeester te worden. Door alle communicatie over belangrijke dossiers naar zich toe te trekken, associëren de mensen hem constant met alle beslissingen en gevolgen. Toen recent zijn huis beklad werd, kon je meteen tientallen groepen met een motief opsommen. Het beleid is Renaat Landuyt. In Brugge lijkt er amper een sterk alternatief: coalitiepartner en OCMW-voorzitter Dirk De fauw heeft het imago van een grijze muis, Pol Van Den Driessche moet zich losschudden van zijn verleden en de heibel binnen N-VA Brugge.

Van Volcem haalde bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen al minder stemmen dan ze had gehoopt. Groen vindt geen lijsttrekker, Vlaams Belang is volledig van de kaart geveegd en PVDA komt nog maar voor de eerste keer op. Bovendien zal Landuyt in 2018 de ene na de andere verwezenlijking kunnen inhuldigen.'

In hoeverre verandert dit het spel in Brugge?

'Met wie moet N-VA nog een coalitie vormen? Open VLD leek een logische partner, maar na de overstap van Soete is dit toch wel heel onwaarschijnlijk. De enige mogelijke partner lijkt nog CD&V, maar zullen zij samen groot genoeg worden? Gaan we terug naar het kartel? In Brugge doet de ronde dat er al een (logisch) voorakkoord zou zijn tussen SP.A, CD&V en Open VLD.'
__________________
Brugge
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 16:48   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij wensen mevr. Soete veel geluk verder , net zoals de open VLD met haar wel moge varen.

Iedereen mag al eens van gedacht veranderen.
Een politieke partij kan een dakloze vaak goed gebruiken.


Titel: Brugse N-VA ziet kopstuk overwandelen naar Open VLD-lijst

Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170920_03083371
Allemaal te danken aan dat vettig Polleke.
Ik weet niet wat Bart ziet in dat stuk vreten.
De glibberigheid drijft er van af.
Bah
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 17:41   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Allemaal te danken aan dat vettig Polleke.
Ik weet niet wat Bart ziet in dat stuk vreten.
De glibberigheid drijft er van af.
Bah
2!

zo'n glibberige met klamme slappe handjes, en zo'n "smile" met toegenepen billen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 20:16   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Allemaal te danken aan dat vettig Polleke.
Ik weet niet wat Bart ziet in dat stuk vreten.
De glibberigheid drijft er van af.
Bah
Zijn adresboekje tsjien. Polleke poot heeft in zowat alle politieke partijen gezeten en voor alle media gewerkt.

Laatst gewijzigd door Vlad : 20 september 2017 om 20:16.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 20:18   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zijn adresboekje tsjien. Polleke poot heeft in zowat alle politieke partijen gezeten en voor alle media gewerkt.
Ik moet die slijmbal gewoon niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 21:25   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Het gaat in deze draad wel over de gelukwensen voor het nieuwe politieke huwelijk, van de VlD met de Zoete.

Er waren al wel enkele draden over het verwachte negatieve effect op de nva,
maar nu gaat het over het te verwachten, maar onzekere, positieve effect op de vld.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 17:09   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij wensen mevr. Soete veel geluk verder , net zoals de open VLD met haar wel moge varen.

Iedereen mag al eens van gedacht veranderen.
Een politieke partij kan een dakloze vaak goed gebruiken.


Titel: Brugse N-VA ziet kopstuk overwandelen naar Open VLD-lijst

Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170920_03083371
Er zijn in het verleden een hele resem VU-voorzitters naar de VLD overgelopen. Er zitten vandaag een hele resem VLD-ers in de N-VA. "Vettig Polleke" zit daar voor niets tussen.
Het is het lokale N-VA-bestuur dat eind vorig jaar voor Pol Van Den Driessche koos ipv voor Soete. Mij maakt niemand wijs dat Soete zonder reden moest schuiven voor "een man met een vrouwonvriendelijk verleden". De man-en partijvriendelijkheid van Soete drijft er overigens ook niet vanaf.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 17:12   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Aan de massale interesse te zien op dit forum zullen we over minder dan geen tijd niet meer over Soete horen praten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 10:42   #10
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Aan de massale interesse te zien op dit forum zullen we over minder dan geen tijd niet meer over Soete horen praten.
Je reactie typeert wel wat de arrogantie van de N-VA, die ik ook beu aan het geraken ben. Het is hier toch een nationaal forum en lokale verkiezingen gaan over een stad, gemeente, dorp. Lokale discussies gebeuren tegenwoordig op Facebook, veel interessanter dan dit schuilnamenforum.

Politiek gezien gaat het niet zozeer over de persoon Soete, maar over de traditionele partij VLD die de grote winnaar in dit verhaal is. En die wellicht mee zal mogen besturen in een traditionele tripartite CD&-V-Sp.a-VLD. N-VA en VB blijven dan in de oppositie, iets wat ze vooral aan hun eigen hoogmoed te danken hebben in de jaren na hun verkiezingsoverwinningen. Vlamingen houden niet van dikke nekken, ook niet van Vlaams-nationale dikke nekken.

Voor de rest interesseert het me weinig, één pot nat al die politieke partijen. Laat bij de volgende peiling eens de optie "blanco" of "geen van allen" open en die optie haalt méér dan de 30% van N-VA uit de jongste peiling. Iets om over na te denken, voor al wie politiek actief is.
__________________
Brugge
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 13:00   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Je reactie typeert wel wat de arrogantie van de N-VA, die ik ook beu aan het geraken ben. Het is hier toch een nationaal forum en lokale verkiezingen gaan over een stad, gemeente, dorp. Lokale discussies gebeuren tegenwoordig op Facebook, veel interessanter dan dit schuilnamenforum.

Politiek gezien gaat het niet zozeer over de persoon Soete, maar over de traditionele partij VLD die de grote winnaar in dit verhaal is. En die wellicht mee zal mogen besturen in een traditionele tripartite CD&-V-Sp.a-VLD. N-VA en VB blijven dan in de oppositie, iets wat ze vooral aan hun eigen hoogmoed te danken hebben in de jaren na hun verkiezingsoverwinningen. Vlamingen houden niet van dikke nekken, ook niet van Vlaams-nationale dikke nekken.

Voor de rest interesseert het me weinig, één pot nat al die politieke partijen. Laat bij de volgende peiling eens de optie "blanco" of "geen van allen" open en die optie haalt méér dan de 30% van N-VA uit de jongste peiling. Iets om over na te denken, voor al wie politiek actief is.
Pffft....Typeert het de arrogantie van de N-VA dat dit forum niet aan jouw oogmerk (nationaal forum) beantwoordt? Allemaal typerend voor de arrogantie van de N-VA? Arrogantie die jij beu begint te geraken?
Wie houdt jou tegen om je kakske op Faecesbook achter te laten? Onder je echte naam? Haast je als de weerlicht naar de faeceshoek als je dat zoveel interessanter vindt dan dit forum!

Wat baarlijke nonsens kraam jij uit zeg.
Om te beginnen is dit geen "nationaal" forum maar een politiek forum. Op geen énkel ander forum vindt je zoveel variatie in de onderwerpen. Als jij het debat wil verengen tot een stad, dorp of gemeente ben je op dit forum aan het verkeerde adres.

Jouw "logica" is moeilijk te vatten. Politiek gezien gaat het volgens jou niet over Soete maar over de VLD die jij als grote winnaar ziet in dit verhaal? Welk verhaal? Ik snap niet goed hoe de overstap van één politica, eender van welke partij, de VLD tot grote overwinnaar zou maken. Feit is dat zelfs de overstap van een hele resem VU-voorzitters naar de VLD die partij niet tot grote overwinnaar heeft gemaakt. (Gabriëls, Van Krunkelsven, Borgingnon. En dan hebben we het niet eens over de mindere VU-goden zoals o.a. Bart Somers, Koen Anciaux en Jef Valkeniers...)
De VLD haalt al verkiezing na verkiezing geen 15 % van de stemmen meer. Een grote overwinning hebben al die overlopers de VLD duidelijk niet opgebracht.

"Vlamingen houden niet van dikke nekken, ook niet van Vlaams-nationale dikke nekken", zei je? Hoe rijm je dat met het feit dat er dubbel zoveel Vlamingen voor de Vlaams-nationale ""dikke nekken" stemden dan voor jouw grote winnaar, de VLD?
De laatste peiling wijst in dezelfde richting. Volgens de laatste peiling verliezen alle drie de traditionele partijen zoveel dat ze zelfs geen coalitie meer kunnen vormen met elkaar. Erg hé voor een niet in de politiek geïnteresseerde Vlaams-nationalisten-hater?

Een goede raad. Denk er beter zélf eens over na waarom niet alleen de optie "blanco" of "geen van allen" voorkomt op je stembrief maar vooral waarom de stemming in Belgique (officieel) nog steeds verplicht is.

Moet ik er een tekeningetje bijmaken, of snap je het "waarom" op mijn vraag zonder je de pap in de mond te geven?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 13:26   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
'Ann Soete heeft een vaste achterban, die je vooral bij de Brugse ondernemers en bourgeoisie moet zoeken.

Ze (Soete) was naar eigen zeggen al langer ontgoocheld in de partij.

De vertrekkers deinzen er niet voor terug om even na te trappen. En zullen dat de komende maanden allicht nog doen[/b].'
Van arrogantie gesproken....Maar we begrijpen nu beter waar het schoentje wringt...
Soete had die overgelopen tsjeef zo te zien niet echt nodig om "ontgoogeld -" te zijn, maar het komt haar wel goed van pas om na te trappen nu ze zélf het leger der politieke overlopers vervoegt. Dat de emmer pas overloopt nu Soete plaats moet ruimen voor een intussen ex.partijgenoot is, uiteraard, puur toeval....

Dat Soete, die men vooral bij de Brugse ondernemers en de bourgeoisie moet zoeken, "thuis komt" bij de blauwe bende verwondert allicht niemand.
Het typeert Ann Soete: eerst zakenvrouw, dan pas Vlaams-nationalist.

Je hebt dat uitstekend verwoord, Blauwzwart.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 14:31   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Van arrogantie gesproken....Maar we begrijpen nu beter waar het schoentje wringt...
Soete had die overgelopen tsjeef zo te zien niet echt nodig om "ontgoogeld -" te zijn, maar het komt haar wel goed van pas om na te trappen nu ze zélf het leger der politieke overlopers vervoegt. Dat de emmer pas overloopt nu Soete plaats moet ruimen voor een intussen ex.partijgenoot is, uiteraard, puur toeval....

Dat Soete, die men vooral bij de Brugse ondernemers en de bourgeoisie moet zoeken, "thuis komt" bij de blauwe bende verwondert allicht niemand.
Het typeert Ann Soete: eerst zakenvrouw, dan pas Vlaams-nationalist.

Je hebt dat uitstekend verwoord, Blauwzwart.
Vlaams-Nationalist in de OVLD...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 18:55   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Herhaling: het zal pas na de gemeenteraadsverkiezingen zijn dat we zullen weten of de lokale Brugse NVA afdeling de juiste keuze gemaakt heeft tussen heet Polleke en tante Zoete.
Of die lokale afdeling de juiste voeling heeft met de kiezer dus.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 20:49   #15
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Je reactie typeert wel wat de arrogantie van de N-VA, die ik ook beu aan het geraken ben. Het is hier toch een nationaal forum en lokale verkiezingen gaan over een stad, gemeente, dorp. Lokale discussies gebeuren tegenwoordig op Facebook, veel interessanter dan dit schuilnamenforum.

Politiek gezien gaat het niet zozeer over de persoon Soete, maar over de traditionele partij VLD die de grote winnaar in dit verhaal is. En die wellicht mee zal mogen besturen in een traditionele tripartite CD&-V-Sp.a-VLD. N-VA en VB blijven dan in de oppositie, iets wat ze vooral aan hun eigen hoogmoed te danken hebben in de jaren na hun verkiezingsoverwinningen. Vlamingen houden niet van dikke nekken, ook niet van Vlaams-nationale dikke nekken.

Voor de rest interesseert het me weinig, één pot nat al die politieke partijen. Laat bij de volgende peiling eens de optie "blanco" of "geen van allen" open en die optie haalt méér dan de 30% van N-VA uit de jongste peiling. Iets om over na te denken, voor al wie politiek actief is.
De arrogantie van de CD&V die constant oppositie voert in de twee regeringen en te Antwerpen waar ze samen met de N-VA besturen telt niet voor jou waarschijnlijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 28 september 2017 om 20:50.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 23:22   #16
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Een gemeentemandaat duurt zes jaar. De nationale partijbesturen interesseren zich nauwelijks voor wat lokaal gebeurt, maar een jaar voor de verkiezingen schieten ze wakker en plaatsen hun pionnen te velde, vanuit hun Brussels hoofdkwartier. Ze parachuteren iemand of laten zelfs iemand verhuizen.
Persoonlijk vind ik dat een misprijzen vanuit de partijen voor het lokaal politiek niveau en het bepaalt mijn stemgedrag : ik zal volgend jaar zeker niet stemmen voor een geparachuteerde grote vedette, maar voor iemand die zes jaar lang op het lokaal terrein actief was, geen nationaal gekende persoon dus maar wel lokaal verdienstelijk zes jaar lang. Ik hoop dat veel kiezers dat ook zullen doen. Het is de enige manier om de particratie af te straffen.
__________________
Brugge
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 10:56   #17
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie houdt jou tegen om je kakske op Faecesbook achter te laten? Onder je echte naam? Haast je als de weerlicht naar de faeceshoek als je dat zoveel interessanter vindt dan dit forum!
Doe ik, ik volg dagelijks wel wat er in mijn stad gebeurt. Facebook is daar geschikt voor, moet je ook eens proberen. Burgerparticipatie, inspraak, betrokkenheid bij het stadsleven en zo, je hebt daar misschien ooit nog van gehoord. Vlaamse onafhankelijkheid daarentegen, dat staat zelden op de agenda van een gemeenteraad. En volgend jaar zijn het gemeenteraadsverkiezingen, ter uwer info, geen communautaire verkiezingen.

Daarom voelt het altijd raar aan als er iemand uit een andere provincie een jaar voor de verkiezingen zijn mening komt geven over politici uit mijn stad. Keer naar uw dorp en laat ons Bruggelingen in oktober volgend jaar maar zelf oordelen over wie er een plaats verdient in het bestuur van onze stad.
Doei.
__________________
Brugge

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 29 september 2017 om 11:01.
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 12:03   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling: het zal pas na de gemeenteraadsverkiezingen zijn dat we zullen weten of de lokale Brugse NVA afdeling de juiste keuze gemaakt heeft tussen heet Polleke en tante Zoete.
Of die lokale afdeling de juiste voeling heeft met de kiezer dus.
De keuze voor die vuile vieze vettige Pol is altijd verkeerd.
Het aantal stemmen dat die haalt doet er niet toe.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 06:30   #19
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
De arrogantie van de CD&V die constant oppositie voert in de twee regeringen en te Antwerpen waar ze samen met de N-VA besturen telt niet voor jou waarschijnlijk.
Nee, of merk je nog steeds niet dat N-VA zelfs oppositie voert tegen hun regeringen, waar ze zelf inzitten?

Zonder iets anders te verwezenlijken dan belastingverhogingen voor de gewone werkmens en zoals het supertsjeven past, verdoken belastingen.

Praat over hun verwezenlijken ipv. over hun interne ruzies, die ze enkel voeren om meer geld en macht.

De overgang heeft geen enkele betekenis of denken jullie dat iemand van vandaag op morgen zijn standpunten volledig omgooit?

Politiek is verworden tot een macht en zoveel mogelijk mee graaien spel.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 10:29   #20
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Nee, of merk je nog steeds niet dat N-VA zelfs oppositie voert tegen hun regeringen, waar ze zelf inzitten?

Zonder iets anders te verwezenlijken dan belastingverhogingen voor de gewone werkmens en zoals het supertsjeven past, verdoken belastingen.

Praat over hun verwezenlijken ipv. over hun interne ruzies, die ze enkel voeren om meer geld en macht.

De overgang heeft geen enkele betekenis of denken jullie dat iemand van vandaag op morgen zijn standpunten volledig omgooit?

Politiek is verworden tot een macht en zoveel mogelijk mee graaien spel.
Zo, Koen Geens, Kris Peeters, Eric Van Rompuy, Wouter Beke, Orry Van De Wauwer...

Dat zijn allemaal N-VAers ofzo?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be