Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 januari 2018, 00:43   #1
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard Boudewijn "Bo" Van Spilbeeck: “Ik wil al sinds m’n achtste een meisje zijn”

https://www.hln.be/showbizz/tv/vtm-j...-zijn~a1190c1d



Deze halve zool van een flutjournalist is eindelijk knettergek geworden.
De laatste zekering in zijn kop is gesprongen.
Blijkt dat hij zich opeens herinnert dat hij sinds zijn 8 jaar een meisje wil zijn.
Ik herinner me helemaal niks meer van die tijd.

Mensen, het jarenlange feminisme dat deze nicht moest ondergaan heeft catastrofale gevolgen.

Niet enkel voor hem, maar voor de hele samenleving.

Dat dominante foorwijf naast hem is meer man dan Bo'tje.
Niemand werd zo hard femdom gebetacuckt als deze mentaal zieke man.

Feminisme zorgt voor een totale ontsporing van normen en waarden.
De compleet waardeloze mannelijke Europeaan moet en zal door het stof kruipen, recht naar de beerput van het moreel verval waar hij kan in zwemmen.

Ondertussen doet men er alles aan om illegalen en vreemdelingen hier te krijgen en vooral te houden.
Vrouwen zetten zich in voor goede doelen, hebben seks in asielcentra en huwen zuiderse, dominante types.

Geloof me vrij, dat feminisme mag je in jullie bolle kut steken.
Deze ranzigheid hoef ik niet, jullie zijn totaal gestoord.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.

Laatst gewijzigd door Demper : 30 januari 2018 om 00:44.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 00:51   #2
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Het is een vuil spel geworden tussen mannen en vrouwen; ik ga dat niet ontkennen. Iemand moet het vuile werk doen; 99% van de tijd zijn dat mannen.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 06:52   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
https://www.hln.be/showbizz/tv/vtm-j...-zijn~a1190c1d



Deze halve zool van een flutjournalist is eindelijk knettergek geworden.
De laatste zekering in zijn kop is gesprongen.
Blijkt dat hij zich opeens herinnert dat hij sinds zijn 8 jaar een meisje wil zijn.
Ik herinner me helemaal niks meer van die tijd.

Mensen, het jarenlange feminisme dat deze nicht moest ondergaan heeft catastrofale gevolgen.


Niet enkel voor hem, maar voor de hele samenleving.

Dat dominante foorwijf naast hem is meer man dan Bo'tje.
Niemand werd zo hard femdom gebetacuckt als deze mentaal zieke man.

Feminisme zorgt voor een totale ontsporing van normen en waarden.
De compleet waardeloze mannelijke Europeaan moet en zal door het stof kruipen, recht naar de beerput van het moreel verval waar hij kan in zwemmen.

Ondertussen doet men er alles aan om illegalen en vreemdelingen hier te krijgen en vooral te houden.
Vrouwen zetten zich in voor goede doelen, hebben seks in asielcentra en huwen zuiderse, dominante types.

Geloof me vrij, dat feminisme mag je in jullie bolle kut steken.
Deze ranzigheid hoef ik niet, jullie zijn totaal gestoord.
Mo vent toch, zelden om 6:51 zo goed gelachen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 08:37   #4
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Kindjes komen uit bloemkolen, Homo's komen uit een kast, vraag me af uit wat transgenders komen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 08:56   #5
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Kindjes komen uit bloemkolen, Homo's komen uit een kast, vraag me af uit wat transgenders komen.
de psychiatrie
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 09:00   #6
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Uitstekende reporter. Deze had ik echt niet zien aankomen, al had je wel kunnen zien dat er ergens een hoekje af was.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 09:56   #7
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Nog even en normale hetero vrouwen & mannen zijn een maatschappelijke attractie .
Die slinger van tolerantie is al een tijdje (veel) te ver doorgeslagen .
Is dit alles nu werkelijk echt nodig ? Moet heel die abnormaliteit nu zo in de verf worden gezet of maken we er het nieuwe normaal van ?!
Het heeft hem , of is het haar , er evenwel niet van tegengehouden om ' als man ' kinderen te maken . Wordt hij ( zij ?) nu meteen ook lesbisch ?
Dit zijn situaties om kinderen hun houvast in het leven te doen verliezen , er zijn geen zekerheden meer en nut cases maken meer en meer de dienst uit .
Je kan er niet aan doen als je als " freak " of instabiel geboren wordt , maar die schijnwerpers trekken zonder twijfel ook wel copycats aan .

Een mens gaat op de duur nog trachten naar een Sharia wetgeving , al was het maar om die progressieve westerse excessen te vermijden .

Groetjes
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 10:26   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Hoe oud is Bootje eigenlijk al?

Kijk, ik wil hier erg voorzichtig in zijn. Ik ga dus niet betwisten dat sommige mensen, door een (van bij de conceptie???) speling van de natuur in hun lichaam een afwijking kunnen vertonen t.a.v. de normale verhouding van mannelijke en vrouwelijke hormonen. Tenzij het een 100% psychische kwestie zou zijn? Ik ben onbevoegd, ik weet het niet.

Maar hoe dan ook, gans het scenario komt toch maar potsierlijk over. De kerel is al jaren getrouwd, heeft kinderen, en nu herinnert hij zich dat hij als kind van acht jaar "meisje" had willen zijn.

En zijn vrouw "steunt" hem... . Arme vrouw en arme kinderen...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 10:40   #9
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Het zal me worst wezen.
Als die mens dat wil, en het kan, good for him. Als zijn familie hem daar in steunt, des te beter voor hem.
Het is voor mij nog altijd een keuze die een individu moet kunnen maken.
Zolang ze maar niet met die opgedrongen voornaamwoorden-zever zoals in de VS beginnen. Enfin, ze mogen dat, maar ik pas daarvoor, tenzij misschien in het geval dat ik een band met de persoon in kwestie zou hebben.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 10:42   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoe oud is Bootje eigenlijk al?

Kijk, ik wil hier erg voorzichtig in zijn. Ik ga dus niet betwisten dat sommige mensen, door een (van bij de conceptie???) speling van de natuur in hun lichaam een afwijking kunnen vertonen t.a.v. de normale verhouding van mannelijke en vrouwelijke hormonen. Tenzij het een 100% psychische kwestie zou zijn? Ik ben onbevoegd, ik weet het niet.

Maar hoe dan ook, gans het scenario komt toch maar potsierlijk over. De kerel is al jaren getrouwd, heeft kinderen, en nu herinnert hij zich dat hij als kind van acht jaar "meisje" had willen zijn.

En zijn vrouw "steunt" hem... . Arme vrouw en arme kinderen...
dit is niet iets dat "plots" komt. Het is blijkbaar al héél veel jaren gekend dat hij in feite een vrouw wil zijn. Het is pas nu dat het naar de buitenwereld wordt gecommuniceerd, hij gaat pas nu de definitieve stap zetten richting vrouw-zijn.

Op zich zou dit geen nieuws mogen zijn, gelukkig dat dit kan in onze maatschappij.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 10:42   #11
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoe oud is Bootje eigenlijk al?

Kijk, ik wil hier erg voorzichtig in zijn. Ik ga dus niet betwisten dat sommige mensen, door een (van bij de conceptie???) speling van de natuur in hun lichaam een afwijking kunnen vertonen t.a.v. de normale verhouding van mannelijke en vrouwelijke hormonen. Tenzij het een 100% psychische kwestie zou zijn? Ik ben onbevoegd, ik weet het niet.

Maar hoe dan ook, gans het scenario komt toch maar potsierlijk over. De kerel is al jaren getrouwd, heeft kinderen, en nu herinnert hij zich dat hij als kind van acht jaar "meisje" had willen zijn.

En zijn vrouw "steunt" hem... . Arme vrouw en arme kinderen...

Dat komt, monsieur Quercus, omdat de christelijke moraal die tot dusver gehanteerd werd in onze maatschappij en die uiteindelijk steunt op de joodse ethiek geen plaats bood voor zulke gevoelens.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 10:52   #12
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat komt, monsieur Quercus, omdat de christelijke moraal die tot dusver gehanteerd werd in onze maatschappij en die uiteindelijk steunt op de joodse ethiek geen plaats bood voor zulke gevoelens.
Dat ga ik niet betwisten, monsieur l'Orient.

Maar het verschijnsel van de transgenders dateert niet van vandaag. Het is reeds twintig jaar of meer dat dergelijk soort berichten in de media opduiken. De invloed van de christelijke moraal is reeds veel langer flink aan het afbrokkelen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 10:57   #13
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat ga ik niet betwisten, monsieur l'Orient.

Maar het verschijnsel van de transgenders dateert niet van vandaag. Het is reeds twintig jaar of meer dat dergelijk soort berichten in de media opduiken. De invloed van de christelijke moraal is reeds veel langer flink aan het afbrokkelen.
Aan het afbrokkelen wel, monsieur Quercus, maar ze is niet verdwenen. De judeo-christelijke moraal blijft hardnekkig na al die eeuwen. En deze problematiek is hier een toonbeeld van.

Niet in andere culturen:


Shiva als transgender.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 januari 2018 om 11:19.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 11:42   #14
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Tsja, moet kunnen zeker?...

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 12:03   #15
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Feminisme zorgt voor een totale ontsporing van normen en waarden.
De compleet waardeloze mannelijke Europeaan moet en zal door het stof kruipen, recht naar de beerput van het moreel verval waar hij kan in zwemmen.
Dit heeft eerder te maken met de liberaal-postmodernistische omslag, die alle cultuur verdacht maakt.

Zo'n typisch cultuurkenmerk is de mannelijke en vrouwelijke genderrol. Van een jongen wordt verwacht dat hij niet slechts fysiek tot man uitgroeit, maar ook een hele set van 'typische mannelijke' gedragingen en voorkeuren aanleert. Dat botst natuurlijk op zekere grenzen. Sommige mannen zijn van nature wat te week voor de mannenrol en aarden beter als ze wat vrouwelijker mogen zijn. Die gaan liever korfballen dan voetballen bijvoorbeeld, om even een cliché te gebruiken. Weer andere jongens blijken homoseksueel te zijn, wat ook al niet correspondeert met wat van hen als man verwacht wordt.

Op die genderrollen mag van mij dus gerust wat speling zitten. Maar dat betekent niet dat die genderrollen an sich maar in hun geheel op de schop moeten. Ik vind die waardevol. Net zoals ik de afzonderlijke vader- en moederrol waardevol vind. En voor het overgrote deel van de bevolking bieden ze handzame modellen om mee op te groeien en zich een volwassen identiteit te verwerven.

Hier gaat men eigenlijk nog een stap verder: de genderidentiteit wordt als zo absoluut, als zo versteend beschouwd dat het biologische geslacht zich moet aanpassen aan de vermeende genderidentiteit. Het 'ik' heeft lak aan zowel de maatschappelijke norm als aan het dictaat van het lichaam. Dat is de triomf van het liberalisme: de hele wereld draait rond het psychologische 'ik'. De rest is daaraan ondergeschikt.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 30 januari 2018 om 12:09.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 12:03   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Tsja, moet kunnen zeker?...

Nee dank u
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 12:04   #17
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat ga ik niet betwisten, monsieur l'Orient.

Maar het verschijnsel van de transgenders dateert niet van vandaag. Het is reeds twintig jaar of meer dat dergelijk soort berichten in de media opduiken. De invloed van de christelijke moraal is reeds veel langer flink aan het afbrokkelen.
Lol. Dat is net de invloed van de christelijke moraal. De christelijke moraal is pas goed beginnen doordringen eens god stervende en ten dode op geschreven was. Christus nam het op voor de hoeren, de dieven, de verworpenen, de uitgestotenen, ... .
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 12:07   #18
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Op zich zou dit geen nieuws mogen zijn, gelukkig dat dit kan in onze maatschappij.
Hier stelt zich natuurlijk de vraag of de maatschappij ook de financiële kosten op zich moet nemen. Moeten zulke ingrepen (deels) terugbetaald worden? Het gaat eigenlijk om ingrepen in een perfect gezond lichaam.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 12:28   #19
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hier gaat men eigenlijk nog een stap verder: de genderidentiteit wordt als zo absoluut, als zo versteend beschouwd dat het biologische geslacht zich moet aanpassen aan de vermeende genderidentiteit. Het 'ik' heeft lak aan zowel de maatschappelijke norm als aan het dictaat van het lichaam. Dat is de triomf van het liberalisme: de hele wereld draait rond het psychologische 'ik'. De rest is daaraan ondergeschikt.
Het kan echter wel biologisch zijn. Uit hersenonderzoeken, verricht door Prof. dr. Dick Swaab, blijkt dat er in de hersenen in de hypothalamus een gedeelte is dat seksebepaald is en bij transseksuelen precies tegengesteld aan het biologische geslacht ontwikkeld is. Dit gegeven is inmiddels in veel andere onderzoeken door andere onderzoekers, onder andere door Sarah Burke van het VU Medisch Centrum met fMRI-scans,[3] bevestigd.

Link: wikipedia
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 12:38   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dit heeft eerder te maken met de liberaal-postmodernistische omslag, die alle cultuur verdacht maakt.

Zo'n typisch cultuurkenmerk is de mannelijke en vrouwelijke genderrol. Van een jongen wordt verwacht dat hij niet slechts fysiek tot man uitgroeit, maar ook een hele set van 'typische mannelijke' gedragingen en voorkeuren aanleert. Dat botst natuurlijk op zekere grenzen. Sommige mannen zijn van nature wat te week voor de mannenrol en aarden beter als ze wat vrouwelijker mogen zijn. Die gaan liever korfballen dan voetballen bijvoorbeeld, om even een cliché te gebruiken. Weer andere jongens blijken homoseksueel te zijn, wat ook al niet correspondeert met wat van hen als man verwacht wordt.

Op die genderrollen mag van mij dus gerust wat speling zitten. Maar dat betekent niet dat die genderrollen an sich maar in hun geheel op de schop moeten. Ik vind die waardevol. Net zoals ik de afzonderlijke vader- en moederrol waardevol vind. En voor het overgrote deel van de bevolking bieden ze handzame modellen om mee op te groeien en zich een volwassen identiteit te verwerven.

Hier gaat men eigenlijk nog een stap verder: de genderidentiteit wordt als zo absoluut, als zo versteend beschouwd dat het biologische geslacht zich moet aanpassen aan de vermeende genderidentiteit. Het 'ik' heeft lak aan zowel de maatschappelijke norm als aan het dictaat van het lichaam. Dat is de triomf van het liberalisme: de hele wereld draait rond het psychologische 'ik'. De rest is daaraan ondergeschikt.
Het 'ik', is dat Adler psychologie?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be