Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 21 januari 2020, 14:06   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat zou het forum niet ten goede komen.
Oei, voelt er iemand nattigheid?
Dadeemelee is offline  
Oud 21 januari 2020, 14:30   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oei, voelt er iemand nattigheid?
Nee, helemaal niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 21 januari 2020, 14:32   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is iets dat je nogal aangehaald hebt. Van 10 jaar geleden blijkbaar, dat was 5 jaar voor ik hier begon.

En het toont perfect het gevaar aan van anoniem rapporteren, zeker als het georganiseerd gebeurt.
Het rapporteren gebeurt niet anoniem.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 21 januari 2020, 21:56   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het rapporteren gebeurt niet anoniem.
Ok dus je hebt er geen bezwaar tegen.

Ik concludeer dat iedereen akkoord is om de banmeldingen publiek te maken.
Dadeemelee is offline  
Oud 22 januari 2020, 22:51   #25
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.861
Standaard

Beste forumgebruikers,

Het openbaar maken van driehoekers en andere info i.v.m. bans is zowat het meest foute dat ik zou kunnen doen voor wat nog overschiet van een aangenaam forumgebruik.

Sinds een tijdje quoot ik bij de vermaningen de persoonlijke aanval of scheldpartij die aan de basis ligt van banpunten en geef hem mee met de berisping.
Dat is eigenlijk tegen mijn zin omdat zo vaak duidelijk wordt wie driehoekte, wat dan al snel in een banmeldingendraad op K&K publiek gemaakt wordt, met alle gevolgen vandien (kleuterachtige weerwraak, hersendodende vete's etc.)
Anderzijds bespaarde het mij een hoop gezeur en correspondentie via PM, want wie geconfronteerd wordt met zijn letterlijke bagger, begrijpt sneller dat hij weldegelijk aan het schelden sloeg.

Om op de ingeslagen weg door te kunnen gaan vond ik zelfs een oplossing om de privacy van de driehoekers te garanderen:
Vroeger knipte en vermaande ik enkel wanneer de beledigde mij iets meldde.
Nu reageer ik ook op klikspanen die niet geviseerd werden, en als ik bij het diagonaal lezen rotzooi merk, dan knip ik ook op eigen initiatief.
Op die wijze blijft het onduidelijk wie aan de basis ligt van de slechte punten. En zo hoort het.

En nu braaf allemaal terug in jullie forumhok.
De enen naar (extreem)links, de anderen naar (extreem)rechts en degenen die nog niet hersendood zijn naar bed.

Pontifex Fatigatus
Pontifex is offline  
Oud 23 januari 2020, 06:09   #26
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Redelijk droog in daddy's kakker dus.

Lijkt wel een rode draad...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 23 januari 2020, 06:19   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ok dus je hebt er geen bezwaar tegen.

Ik concludeer dat iedereen akkoord is om de banmeldingen publiek te maken.
U leest iets wat ik niet geschreven heb.

Het is niet omdat iets niet anoniem is dat het ook openbaar is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 23 januari 2020, 10:13   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste forumgebruikers,

Het openbaar maken van driehoekers en andere info i.v.m. bans is zowat het meest foute dat ik zou kunnen doen voor wat nog overschiet van een aangenaam forumgebruik.

Sinds een tijdje quoot ik bij de vermaningen de persoonlijke aanval of scheldpartij die aan de basis ligt van banpunten en geef hem mee met de berisping.
Dat is eigenlijk tegen mijn zin omdat zo vaak duidelijk wordt wie driehoekte, wat dan al snel in een banmeldingendraad op K&K publiek gemaakt wordt, met alle gevolgen vandien (kleuterachtige weerwraak, hersendodende vete's etc.)
Anderzijds bespaarde het mij een hoop gezeur en correspondentie via PM, want wie geconfronteerd wordt met zijn letterlijke bagger, begrijpt sneller dat hij weldegelijk aan het schelden sloeg.

Om op de ingeslagen weg door te kunnen gaan vond ik zelfs een oplossing om de privacy van de driehoekers te garanderen:
Vroeger knipte en vermaande ik enkel wanneer de beledigde mij iets meldde.
Nu reageer ik ook op klikspanen die niet geviseerd werden, en als ik bij het diagonaal lezen rotzooi merk, dan knip ik ook op eigen initiatief.
Op die wijze blijft het onduidelijk wie aan de basis ligt van de slechte punten.
En zo hoort het.

En nu braaf allemaal terug in jullie forumhok.
De enen naar (extreem)links, de anderen naar (extreem)rechts en degenen die nog niet hersendood zijn naar bed.

Pontifex Fatigatus
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 januari 2020, 10:38   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is iets dat je nogal aangehaald hebt. Van 10 jaar geleden blijkbaar, dat was 5 jaar voor ik hier begon.

En het toont perfect het gevaar aan van anoniem rapporteren, zeker als het georganiseerd gebeurt.
Het punt is dat het geen vendelzwaaiers waren die georganiseerd te werk gingen maar linksen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 januari 2020, 13:52   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

It wasn't me
Tavek is offline  
Oud 23 januari 2020, 15:43   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
It wasn't me
Me either.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 24 januari 2020, 20:19   #32
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste forumgebruikers,

Het openbaar maken van driehoekers en andere info i.v.m. bans is zowat het meest foute dat ik zou kunnen doen voor wat nog overschiet van een aangenaam forumgebruik.

Sinds een tijdje quoot ik bij de vermaningen de persoonlijke aanval of scheldpartij die aan de basis ligt van banpunten en geef hem mee met de berisping.
Dat is eigenlijk tegen mijn zin omdat zo vaak duidelijk wordt wie driehoekte, wat dan al snel in een banmeldingendraad op K&K publiek gemaakt wordt, met alle gevolgen vandien (kleuterachtige weerwraak, hersendodende vete's etc.)
Anderzijds bespaarde het mij een hoop gezeur en correspondentie via PM, want wie geconfronteerd wordt met zijn letterlijke bagger, begrijpt sneller dat hij weldegelijk aan het schelden sloeg.

Om op de ingeslagen weg door te kunnen gaan vond ik zelfs een oplossing om de privacy van de driehoekers te garanderen:
Vroeger knipte en vermaande ik enkel wanneer de beledigde mij iets meldde.
Nu reageer ik ook op klikspanen die niet geviseerd werden, en als ik bij het diagonaal lezen rotzooi merk, dan knip ik ook op eigen initiatief.
Op die wijze blijft het onduidelijk wie aan de basis ligt van de slechte punten. En zo hoort het.

En nu braaf allemaal terug in jullie forumhok.
De enen naar (extreem)links, de anderen naar (extreem)rechts en degenen die nog niet hersendood zijn naar bed.

Pontifex Fatigatus
Waarom geen extra risico leggen bij het driehoeken?
Wie onterecht driehoekt of misbruik maakt krijgt zelf een banpunt.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 24 januari 2020, 21:23   #33
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

ik ben zoals mijn vriend Vladimir: ik lap er iedereen bij die ik kan, gewoon voor het plezier
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline  
Oud 24 januari 2020, 23:05   #34
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Waarom geen extra risico leggen bij het driehoeken?
Wie onterecht driehoekt of misbruik maakt krijgt zelf een banpunt.
Beste,

Ondanks toenemend bewijs van het tegendeel, probeer ik nog steeds te geloven dat de meeste deelnemers aan dit forum volwassenen zijn, die doorgaans capabel zijn om zich volwassen te gedragen.
Om die reden vind ik dat hele banpuntenspelletje zoals het nu is, een tamelijk onnozele moderatietool.
U begrijpt hopelijk dat ik zoiets niet ga uitbreiden voor meldingen die te licht wegen.
Maar ik geef toe: bij deelnemers die een berisping kregen en die plots uit infantiel revanchisme buiten proportie veel beginnen te driehoeken (om vermeende klikkers of collega-overtreders erbij te lappen) jeukt het wel eens om er mij gemakkelijk vanaf te maken en mij via de manuele banmodule wat rust te verschaffen...
Eveneens ben ik de laatste tijd vaker geneigd om mensen die over een evidente verwittiging of terechte vermaning oeverloos per PM blijven doorzeuren, of er zelfs het forum mee terroriseren, een handmatige ban voor onbepaalde duur te bezorgen, volledig buitenom het gangbare banpuntengegeven.
Maar laat dit de forumpret niet drukken.


Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 25 januari 2020, 01:21   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Ondanks toenemend bewijs van het tegendeel, probeer ik nog steeds te geloven dat de meeste deelnemers aan dit forum volwassenen zijn, die doorgaans capabel zijn om zich volwassen te gedragen.
Om die reden vind ik dat hele banpuntenspelletje zoals het nu is, een tamelijk onnozele moderatietool.
U begrijpt hopelijk dat ik zoiets niet ga uitbreiden voor meldingen die te licht wegen.
Maar ik geef toe: bij deelnemers die een berisping kregen en die plots uit infantiel revanchisme buiten proportie veel beginnen te driehoeken (om vermeende klikkers of collega-overtreders erbij te lappen) jeukt het wel eens om er mij gemakkelijk vanaf te maken en mij via de manuele banmodule wat rust te verschaffen...
Eveneens ben ik de laatste tijd vaker geneigd om mensen die over een evidente verwittiging of terechte vermaning oeverloos per PM blijven doorzeuren, of er zelfs het forum mee terroriseren, een handmatige ban voor onbepaalde duur te bezorgen, volledig buitenom het gangbare banpuntengegeven.
Maar laat dit de forumpret niet drukken.


Pontifex.
Waarom laat u dan toe dat bepaalde forummers anderen op het forum hier vrijelijk mogen verlagen tot het predikaat mestkevers en hun een even vurig einde toewensen zonder dat u ook maar ingrijpt...
Svennies is offline  
Oud 25 januari 2020, 11:59   #36
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Waarom laat u dan toe dat bepaalde forummers anderen op het forum hier vrijelijk mogen verlagen tot het predikaat mestkevers en hun een even vurig einde toewensen zonder dat u ook maar ingrijpt...
Beste,

U mag me steeds melden als iemand u persoonlijk heeft uitgemaakt voor mestkever.
Dan doe ik het nodige.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 25 januari 2020, 12:07   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Er komt de laatste tijd nogal veel gehuil van de linkerzijde van dit forum: openbaar maken van driehoekers, blok vrije zones en dergelijke meer. Hun slinkse plannetjes werken niet meer dus gaan ze over tot liegen, zielig doen, klagen en zagen en lachwekkende voorstellen bij de vleet lanceren...

Men kan zich gaan inbeelden wat voor leven deze types leiden...
Hypochonder is offline  
Oud 25 januari 2020, 13:28   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.031
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er komt de laatste tijd nogal veel gehuil van de linkerzijde van dit forum: openbaar maken van driehoekers, blok vrije zones en dergelijke meer. Hun slinkse plannetjes werken niet meer dus gaan ze over tot liegen, zielig doen, klagen en zagen en lachwekkende voorstellen bij de vleet lanceren...

Men kan zich gaan inbeelden wat voor leven deze types leiden...
En Dadeetje heeft er gelegen. Amen.
quercus is offline  
Oud 25 januari 2020, 17:15   #39
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er komt de laatste tijd nogal veel gehuil van de linkerzijde van dit forum: openbaar maken van driehoekers, blok vrije zones en dergelijke meer. Hun slinkse plannetjes werken niet meer dus gaan ze over tot liegen, zielig doen, klagen en zagen en lachwekkende voorstellen bij de vleet lanceren...

Men kan zich gaan inbeelden wat voor leven deze types leiden...
Bof, ik ben niet links en ook niet rechts en buiten wat je komt te posten is er ook nog het veelvuldig gebruik van al dan niet mooie troetelnaamptjes op dit forum. Naar groepen, naar personen toe. Al dan niet lid van dit forum.
En beide fenomenen zie ik in beide hoeken van dit forum gebeuren.
Niet alleen aan de linkerzijde, maar ook aan de rechterzijde, ook ten opzichte van derden, ttz, groepen die hier amper of niet aanwezig zijn op dit forum.
En écht uitzonderlijk is dit nu ook weer niet want in onze politiek, niet alleen de onze maar wereldwijd zie je net hetzelfde fenomeen.
En alle kampen klagen daar over.
Dan moet ik wel ff denken aan splinters, zwarte balken ketels en potten en van die toestanden.
Nu ja, ik zondig daar soms ook wel eens aan, dus ik ga me hier nu ook niet heilig gaan verklaren. Ik zeg dit er bij want wie vrij van zonde is, moge de eerste steen werpen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 25 januari 2020, 18:46   #40
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Bof, ik ben niet links en ook niet rechts en buiten wat je komt te posten is er ook nog het veelvuldig gebruik van al dan niet mooie troetelnaamptjes op dit forum. Naar groepen, naar personen toe. Al dan niet lid van dit forum.
En beide fenomenen zie ik in beide hoeken van dit forum gebeuren.
Niet alleen aan de linkerzijde, maar ook aan de rechterzijde, ook ten opzichte van derden, ttz, groepen die hier amper of niet aanwezig zijn op dit forum.
En écht uitzonderlijk is dit nu ook weer niet want in onze politiek, niet alleen de onze maar wereldwijd zie je net hetzelfde fenomeen.
En alle kampen klagen daar over.
Dan moet ik wel ff denken aan splinters, zwarte balken ketels en potten en van die toestanden.
Nu ja, ik zondig daar soms ook wel eens aan, dus ik ga me hier nu ook niet heilig gaan verklaren. Ik zeg dit er bij want wie vrij van zonde is, moge de eerste steen werpen.
Zeer juist, kojak.

Zulke situaties kunnen escaleren. Dan moet iemand worden opgeofferd als kanonnenvoer. Beetje respect mag wel.

Weledele vorst, kojak. We moesten eens samen een glas melk drinken. >_<
TV-verslaafde is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be