Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2020, 16:57   #361
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Juist !
Op de redactie van DM zullen ze het ook wel over tRutten hebben
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 16:58   #362
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toevallig is er net in de Morgen een opiniestuk van Bart Eeckhout dat bijna letterlijk hetzelfde zegt al wat ik beweer:

https://www.demorgen.be/politiek/het...tand~bd84f9a3/




De Belg/Vlaming wil geen extreme oplossingen.
Wanner pocojournalisten verkiezingen negeren
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 17:06   #363
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
En vergeet het niet; het gaat niet om wat folklore of de taal, het gaat om centen en niets anders... Akkoord, zeg dat tegen Janbon die zich rijkelijk laat betalen, meer dan de Belgische Eerste minister en veel , veel meer dan de Nederlandse eerste minister. En dan maar ijveren voor een folkloristische canon.
Als het alleen maar Jambon zou zijn... Waarom wordt hij zo rijkelijk betaald??? Is ineens, sinds hij aangesteld is geworden tot premier van Vlaanderen dat loon omhoog gedreven of was het voor hem al zo hoog en waarom klaag je er dan nu over en nooit ervoor???

Het is verdomme niet de eerste keer dat telkens als een NVa'er de ene of andere post bekleedt dat ineens de daarbij horende te grote wedde een probleem schijnt te zijn geworden, terwijl die wedde al sinds jaar en dag door de echte verraders van Vlaanderen werd binnengereven zonder dat de ene of andere Belgicist er zijn beklacht over deed...

Wat de vlaamse canon, zo verachterlijk afgeschilderd als folklore, betreft...
Met al de Belgicistische wolven in de omgeving zal elk item inderdaad ontleed worden tot in het absurde... Maar niemand heeft ooit gereclameerd dat alle Belgische leerlingen sinds eeuwiger dagen meer de geschiedenis van Frankrijk en de francofonie moest van buiten leren, folklore of niet, dan de echte Belgische geschiedenis van het Vlaamse volk, zijn uitbuiting door de francofonie, zijn armoede waar door de federale regering weinig of niets tegen gedaan werd en de echte oorzaken van de Belgische onafhankelijkheid...

Maar u heeft gelijk; er is niets dat ons bewijst dat Vlaanderen eens onafhankelijk niet geleidelijk aan opnieuw in de handen van de geldmaffia zal komen... zoals de francofonie al ter eeuwiger dage is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 17:15   #364
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Arm Vlaanderen. Wat een beleid 2 miljard besparen op onderwijs en dan maar pochen dat men zo goed bezig is. Toch wil men in Brussel niet meer onafhankelijkheid toestaan. Scholen die inkomsten willen krijgen door bv. turnzalen te verhuren krijgen verbod hierover. Met wat is men bezig?
Zou het niet beter zijn gezamenlijke doelen kiezen (sommige universiteiten hebben specifieke gebieden waarin ze goed zijn), studenten via beurzen selecteren, gezamenlijk duur onderzoeksmateriaal (electronenmicroscopen, deeltjesversnellers e.d). Verdelen volgens taal is niet meer van deze tijd. Engels blijft de brugtaal.

PS. Voor Limburgers zou het interessant zijn de ontwikkeling van de universiteiten van Maastricht en Hasselt/Diepenbeek met elkaar te vergelijken. Zij zijn ongeveer op hetzelfde ogenblik begonnen. Qua aantallen studenten en qua uitstraling is er een groot verschil. Wat is de oorzaak? Waarom heeft de samenwerking zich niet verder gezet?
Eerst en vooral; dat was 2 miljard, veertig jaar geleden... Hoeveel zou dat vandaag zijn, denk je???

Sorry, maar ik ben toevallig een paar maanden terug mijn vroegere school gaan bezoeken met een klasgenoot die daar later lerares was...
De turnzaal werd wel degelijk ook door buitenschoolse groepen gebruikt en de bevloering leed daar erg onder want de discipline, het toezicht liet te wensen over...

En weet maar dat als er iemand over de onderwijskoepel die alles beslist en misregeert klaagt het wel de oude leerkrachten zijn die zien, hoe zonder ook maar de minste inspraak van de leerkrachten in de klas, zoveel misloopt...
Maar je weet wel de politieke correcte kultuur met het ideaal van iedereen gelijk ook als het peil dan onverdraagelijk laag moet zakken...

Ik vind dat gewoon eerder een gevolg van te veel en zeker niet van te weinig Belgische inspraak... Mensen die het volgens de Vlaamse eerder realistische onderstroom, totaal niet verdienden wisten zo met de steun van la Belgique toch hun stem zwaar te laten doorwegen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 25 januari 2020 om 17:17.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 17:30   #365
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Vlaanderen is sociaal, Wallonië is het op alle gebied veel en veel minder en voert zijn hele bevolking, de zwakkeren het eerste, regelrecht in de armen van dat, door hen zo gezegd verfoeiende, grootkapitaal...

Ko, kom geloof je dat zelf. Wees dankbaar vanuit het zuiden krijg je zuivere lucht en goed drinkwater. Allemaal gratis
Wat die zuivere lucht en dat goed drinkwater betreft positief nieuws, maar leer dan ook met een economie steunend daarop leven en eist niet dat dat Vlaanderen dat veel harder werkt en dus meer vervuilde lucht en water heeft jullie bestaanspeil op dezelfde hoogte dan in Vlaanderen houdt...
Zo kan ik het ook... Op mijn luie kont gaan zitten en eisen dat iemand die zijn mouwen opstroopt er maar voor moet zorgen dat iedereen, ik het eerste, hetzelfde verdient...

Bovendien is dat goede water dat naar Vlaanderen wordt afgevoerd alles behalve gratis... en heeft Vlaanderen ten andere tientallen jaren lang moeten vechten opdat Wallonië ook, zoals Vlaanderen al veel langer deed, zijn afvalwater zou zuiveren. Want dat Vlaanderen door hun vuil afvalwater vervuild werd was de laatste van hun francofone problemen...

Ik was vroeger in een vrijwilligers groep van het franstalige 'kind en gezin' dat in onze gemeente de mensen, moeders, kinderen en... wilden steunen...

Wij kregen van de franstalige 'kind en gezin' uitleg bij vanalles en nog wat en vreemd... elke vooruitgang op het gebied van het sociale, de vuilophaling... het kwam allemaal uit Vlaanderen want Vlaanderen had geld en zij, arme francofonie niet...
Terwijl, zeker op dat ogenblik, de sociale zekerheid totaal niet geregionaliseerd was en Wallonië relatief gezien even veel, als het al niet meer was, dan Vlaanderen kreeg...
Maar vreemd, zoals altijd en overal, Vlaanderen wist met de gekregen gelden veel meer te doen dan la Wallonie... Hoe kwam en hoe komt dat???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 17:36   #366
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Denk dat ze meer twijfel hebben over de vorm van die onafhankelijkheid van dat zogenaamd Vlaanderen. Limburg zullen jullie er wel willen bijhouden en als parking of wingewest verder willen uitbuiten. Maar Brussel? Gaan jullie dat gewapenderhand heroveren? Het geld graaien van de Vlaamse minister-president doet het ergste vermoeden.
Wat, zie ik het verkeerd, maar is het niet juist Bruxelles dat al sinds jaar en dag er alles aan gedaan heeft om de minste Vlaamse invloed, van wat eens een Vlaamse stad was, in zijn regio met man en macht uit te roeien???
Het belachelijke is dat de francofonie en de Belgicisten nu Bruxelles als zogezegd cement van la Belgique heeft uitgeroepen... Het is juist het uithangbord van alles dat er verkeerd is gelopen met dit land...

Nu afkomen met de zogezegde redelijkheid nadat sinds jaar en dag iedere redelijkheid vanuit franstalige kant werd afgeschoten, want voor hen telde alleen maar de grote francofonie... is niet één maar wel meer bruggen te ver...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 17:37   #367
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Je meent er recht op te hebben. Je profiteert ervan maar solidariteit met een andere taalgroep is dan weer een zonde.
Solidariteit bedoel je, alleen als het volgens de francofone eisen verloopt... anders onbestaande...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 17:42   #368
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Vanwaar komt dat fabeltje ? Dat is niet de realiteit die ik meemaakte.
Inderdaad, op dat ogenblik mochten ze in Frankrijk niet buiten terwijl in la Belgique er gewoon niets gezegd werd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 17:45   #369
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toevallig is er net in de Morgen een opiniestuk van Bart Eeckhout dat bijna letterlijk hetzelfde zegt al wat ik beweer:

https://www.demorgen.be/politiek/het...tand~bd84f9a3/




De Belg/Vlaming wil geen extreme oplossingen.
Inderdaad, de Vlaming wil redelijke oplossingen; maar dat blijkt onmogelijk te zijn in la Belgique...
Leer er mee leven in plaats van hier onnozeliteiten te komen vertellen over wat de Vlamingen allemaal wel of niet zouden willen...
De Vlamingen wil wat hem toekomt; punt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 17:52   #370
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toevallig is er net in de Morgen een opiniestuk van Bart Eeckhout dat bijna letterlijk hetzelfde zegt al wat ik beweer:

https://www.demorgen.be/politiek/het...tand~bd84f9a3/




De Belg/Vlaming wil geen extreme oplossingen.
Wat een ongelofelijk toeval he: een linkse journalist zegt hetzelfde als u
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 17:57   #371
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat een ongelofelijk toeval he: een linkse journalist zegt hetzelfde als u
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 19:17   #372
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toevallig is er net in de Morgen een opiniestuk van Bart Eeckhout dat bijna letterlijk hetzelfde zegt al wat ik beweer:

De Belg/Vlaming wil geen extreme oplossingen.
Is confederalisme dan extreem? Waarom dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 19:22   #373
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Was het maar zo beperkt. Er bestaat:
Een Franstalige Gemeenschap
Een Franstalig gewest
Een Duitstalige Gemeenschap
Een Vlaams Gewest dat tegelijk een Nederlandstalige Gemeenschap (maar een minister president toch de bezoldiging van beiden opeist)
Een hoofdstedelijk Gewest Brussel
Een federale regering die verder uitgekleed wordt.

Er bestaat nog een land dat een gelijkaardige staatsorganisatie heeft: Bosnië-Hercegowina. Daar functioneert het ook niet goed. De onderlinge tegenwerking en onderlinge haat neemt maar moeilijk af. Mijn angst is dat hier ook meer en meer mensen worden opgezweept en wapens beginnen te roepen. Iemand maar niet Jan Modaal zal er voordeel aan hebben.
Correctie: een Franse gemeenschap (geen "Franstalige"), een Waals gewest (geen Franstalig gewest), een Vlaamse gemeenschap (geen "Nederlandstalige").

Er is geen dubbele vergoeding voorzien voor de minister-president.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 19:24   #374
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij heeft ook gezegd dat een Onafhankelijk Vlaanderen een droom is die er nooit gaat komen.

Unitarisme en Separatisme zijn twee uitersten die er nooit gaan komen.

We zitten in een Federale staat en gaan dat blijven. Er kan wel nog gespeeld worden met enkele bevoegdheden. Zoals Els Ampe gisteren zei: Milieu zou best teruggaan naar het Federale niveau. Verkeer mag daar voor mij ook bij.

Edit: eigenlijk zou dat op EU vlak moeten geregeld worden.
In feite zouden al de federale restbevoegdheden gerust op EU niveau kunnen afgehandeld worden. De EU speelt al waakhond bij het opstellen vd begroting en voor defensie hangen we toch al af van internationale verdragen zoals de NAVO. En milieunormen zouden idd best op een zo groot mogelijke schaal geregeld worden. Een Brussels gewest met eigen geluidsnormen is een Belgenmop (of belegen mop?)
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 19:29   #375
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Theoretisch zou het wel mogelijk moeten kunnen zijn. Maar het huidige kunststuk in gewesten en gemeenschappen maakt het moeilijker. Indien daar bij de Vlaamse minister president eis dat hij meer moet verdienen dan de Belgische eerste minister (omdat hij verantwoordelijk is en voor de gemeenschap en voor het gewest ?) dan begin ik mij vragen te stellen. Gaat het uiteindelijk niet alleen om macht en geld en is de verantwoordelijkheid voor de levenskwaliteit van de Belgische burger maar van ondergeschikt belang. Er zit toch ook iets pervers in. Een groep laat zich in door een organisatie (België) betalen om die organisatie ten onder te brengen.
U zegt in feite dat Vlaamse zakkenvullerij erger is dan Belgische zakkenvullerij. Dat politici zakkenvullers zijn daar wil ik niet over redetwisten. Maar om daar meteen uit af te leiden dat de sociale zekerheid onrechtmatig gaat verdeeld worden lijkt me nu ook een brug te ver.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 19:40   #376
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Theoretisch zou het wel mogelijk moeten kunnen zijn. Maar het huidige kunststuk in gewesten en gemeenschappen maakt het moeilijker. Indien daar bij de Vlaamse minister president eis dat hij meer moet verdienen dan de Belgische eerste minister (omdat hij verantwoordelijk is en voor de gemeenschap en voor het gewest ?) dan begin ik mij vragen te stellen. Gaat het uiteindelijk niet alleen om macht en geld en is de verantwoordelijkheid voor de levenskwaliteit van de Belgische burger maar van ondergeschikt belang. Er zit toch ook iets pervers in. Een groep laat zich in door een organisatie (België) betalen om die organisatie ten onder te brengen.
Ik vraag me af waar u hebt gelezen dat er geëist wordt dat een minister-president meer moet verdienen dan de Belgische premier.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 19:43   #377
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij heeft ook gezegd dat een Onafhankelijk Vlaanderen een droom is die er nooit gaat komen.

Unitarisme en Separatisme zijn twee uitersten die er nooit gaan komen.

We zitten in een Federale staat en gaan dat blijven. Er kan wel nog gespeeld worden met enkele bevoegdheden. Zoals Els Ampe gisteren zei: Milieu zou best teruggaan naar het Federale niveau. Verkeer mag daar voor mij ook bij.

Edit: eigenlijk zou dat op EU vlak moeten geregeld worden.
Madame Soleil spelen... een bijzonder riskante aangelegenheid. Wie in 1870 beweerde hebben dat België een federale staat zou worden, was hoogstwaarschijnlijk uitgelachen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 19:57   #378
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U zegt in feite dat Vlaamse zakkenvullerij erger is dan Belgische zakkenvullerij. Dat politici zakkenvullers zijn daar wil ik niet over redetwisten. Maar om daar meteen uit af te leiden dat de sociale zekerheid onrechtmatig gaat verdeeld worden lijkt me nu ook een brug te ver.
De sociale zekerheid wordt onrechtmatig verdeeld:
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 20:01   #379
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als het alleen maar Jambon zou zijn... Waarom wordt hij zo rijkelijk betaald??? Is ineens, sinds hij aangesteld is geworden tot premier van Vlaanderen dat loon omhoog gedreven of was het voor hem al zo hoog en waarom klaag je er dan nu over en nooit ervoor???

Het is verdomme niet de eerste keer dat telkens als een NVa'er de ene of andere post bekleedt dat ineens de daarbij horende te grote wedde een probleem schijnt te zijn geworden, terwijl die wedde al sinds jaar en dag door de echte verraders van Vlaanderen werd binnengereven zonder dat de ene of andere Belgicist er zijn beklacht over deed...
Zolang de traditio's aan de vetpotten zitten, is er geen probleem. Zodra de N-VA aantreedt, is er een acuut probleem met allerlei zaken. U hebt meer dan gelijk dat merkwaardig tijdsschema aan te halen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2020, 20:03   #380
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad het waren de Nederlandse koeien die moesten binnen blijven

en de Belgische koeien mochten buiten blijven grazen ,

omdat volgens Miet Smet "Nederland dichter bij Rusland lag dan België"
Vanwaar haal je dat fabeltje ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be