Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2019, 13:53   #41861
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
System/Het Oosten heeft gewonnen, ik migreer naar NL. Ik blijf wel een voorstaander van de Groot-Nederlandse ideologie en kan nog steeds stemmen in België.
welkom, vluchteling uit het Zuiden.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 01:15   #41862
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
welkom, vluchteling uit het Zuiden.
Holland is er groot mee geworden.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 16:58   #41863
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Holland is er groot mee geworden.
System zou voor Holland gewonnen moeten worden. Het zou een groot intellectueel bijkrijgen uit een land van cultuur. Helaas, die taak is vooralsnog onsuccesvol.

Hij moet toch wel beseffen dat de diversiteit van de Lage Landen op zich een mooi ding is.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2019, 18:48   #41864
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
System zou voor Holland gewonnen moeten worden. Het zou een groot intellectueel bijkrijgen uit een land van cultuur. Helaas, die taak is vooralsnog onsuccesvol.

Hij moet toch wel beseffen dat de diversiteit van de Lage Landen op zich een mooi ding is.
we hebben al grote intellectuelen uit landen van cultuur.

noem een Erasmus, een Spinoza, een Voltaire, een Einstein, een Descartes, een John Locke.

Ze kennen allemaal de weg naar de (Noordelijke) Lage Landen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 18:40   #41865
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
we hebben al grote intellectuelen uit landen van cultuur.

noem een Erasmus, een Spinoza, een Voltaire, een Einstein, een Descartes, een John Locke.

Ze kennen allemaal de weg naar de (Noordelijke) Lage Landen.
We staan open voor denkers en doeners, gisteren, vandaag en tot in de eeuwen der eeuwen.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 17 april 2019 om 18:41.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 01:47   #41866
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
We staan open voor denkers en doeners, gisteren, vandaag en tot in de eeuwen der eeuwen.
Amen?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 18:04   #41867
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Veel meer Nederlanders werken/wonen in BE dan vice versa, ook als je de hogere populatie van NL in acht neemt. Veel Belgen en Nederlanders denken dat dat is omdat de werkvoorwaarden in BE veel beter zijn dan in NL, maar dat is onzin (amper verschillend wat voordelen betreft en de Nederlandse koopkracht is bovendien hoger dan de Belgische). Voorts studeren ook veel meer Nederlanders in België dan vice versa, en dat is niet slechts omdat het studeren hier goedkoper is en ons onderwijs hoger aangeschreven (zeer twijfelachtig). Dat heeft een veel diepere reden.
De ware reden is omdat Nederlanders geen kerktorenmentaliteit bezitten en zelfs in eigen land niet vies zijn van verhuizen naar de andere kant van het land. Mij werd ook vaak verteld 'een Belg die in NL werkt is echt niet alledaags vergeleken met vice versa'. We weten allemaal waarom, maar het kind een naam geven doen we zelden of nooit. Als Belg zit je ook in een benarde situatie daarin, gezien je toch iets van een eigen regionale trots wil uitstralen, maar toch de waarheid kent.

Maar ik doe het toch en heb er geen spijt van.

Die baan is trouwens op de grens van Noord-Brabant en Zuid-Holland en ik zoek in Zuid-Holland te wonen. Lijkt me cultureel het interessantst. Of misschien verhuis ik naar Zeeland, ook een leuke optie. Al is Noord-Brabant toch een heerlijke provincie; de provincie waar ik me informeler kan opstellen wegens gelijkaardige mentaliteit en taalgebruik. Ik kies bewust voor wat meer verschilt van wat ik gewend ben, om zo als persoon nieuwe inzichten te verwerven.

Laatst gewijzigd door Weyland : 23 april 2019 om 18:21.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 18:36   #41868
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ken het Nederlandse hoger onderwijs zeer goed uit ervaring.

De kwaliteit is vergelijkbaar. Dezelfde neergang in BE is daar zichtbaar afgelopen 10 jaar.

Alleen is het betaalbaarder. En scoren universiteiten zoals de KU Leuven goed internationaal, dus waarom niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 18:51   #41869
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ken het Nederlandse hoger onderwijs zeer goed uit ervaring.

De kwaliteit is vergelijkbaar. Dezelfde neergang in BE is daar zichtbaar afgelopen 10 jaar.

Alleen is het betaalbaarder. En scoren universiteiten zoals de KU Leuven goed internationaal, dus waarom niet.
KU Leuven doet het iets beter dan de Universiteit van Amsterdam, maar UvA scoort ook erg goed internationaal.

Het wordt er niet beter op, want onderwijs taant zienderogen op alle vlakken. Jammer natuurlijk.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 19:32   #41870
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
KU Leuven doet het iets beter dan de Universiteit van Amsterdam, maar UvA scoort ook erg goed internationaal.

Het wordt er niet beter op, want onderwijs taant zienderogen op alle vlakken. Jammer natuurlijk.
Het is compleet idioot dat men nu op de universiteiten de Nederlandse taal heeft ingeruild voor het Engels. Vreselijk gewoon..
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 20:40   #41871
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Het is compleet idioot dat men nu op de universiteiten de Nederlandse taal heeft ingeruild voor het Engels. Vreselijk gewoon..
Eén van Nederlands domste beslissingen, helaas. Hopelijk onderhevig aan een ommekeer, want die zou zeker geen terugkeer betekenen naar mijn mening.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 22:32   #41872
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Veel meer Nederlanders werken/wonen in BE dan vice versa, ook als je de hogere populatie van NL in acht neemt. Veel Belgen en Nederlanders denken dat dat is omdat de werkvoorwaarden in BE veel beter zijn dan in NL, maar dat is onzin (amper verschillend wat voordelen betreft en de Nederlandse koopkracht is bovendien hoger dan de Belgische). Voorts studeren ook veel meer Nederlanders in België dan vice versa, en dat is niet slechts omdat het studeren hier goedkoper is en ons onderwijs hoger aangeschreven (zeer twijfelachtig). Dat heeft een veel diepere reden.
De ware reden is omdat Nederlanders geen kerktorenmentaliteit bezitten en zelfs in eigen land niet vies zijn van verhuizen naar de andere kant van het land. Mij werd ook vaak verteld 'een Belg die in NL werkt is echt niet alledaags vergeleken met vice versa'. We weten allemaal waarom, maar het kind een naam geven doen we zelden of nooit. Als Belg zit je ook in een benarde situatie daarin, gezien je toch iets van een eigen regionale trots wil uitstralen, maar toch de waarheid kent.

Maar ik doe het toch en heb er geen spijt van.

Die baan is trouwens op de grens van Noord-Brabant en Zuid-Holland en ik zoek in Zuid-Holland te wonen. Lijkt me cultureel het interessantst. Of misschien verhuis ik naar Zeeland, ook een leuke optie. Al is Noord-Brabant toch een heerlijke provincie; de provincie waar ik me informeler kan opstellen wegens gelijkaardige mentaliteit en taalgebruik. Ik kies bewust voor wat meer verschilt van wat ik gewend ben, om zo als persoon nieuwe inzichten te verwerven.
Ik zal u een aantal andere redenen opnoemen.

Nederlanders zijn genoodzaakt om gelijk waar (ook in België) werk te vinden als gevolg van hun werkloosheidsuitkering die beperkt is in tijd.
Nederlanders komen in België studeren omdat de verhouding prijs/kwaliteit hier véél beter is. Doorgaans is (meer dan) de helft van mijn klasgenoten in het volwassenenonderwijs Nederlander.
Nederlanders verhuizen gemakkeliker naar België omdat ze hier een woning kunnen kopen met meer comfort voor een lagere prijs dan ze kregen bij de verkoop van hun woning in Nederland. Voor Belgen is dat het tegenovergestelde. Dus helemaal niet interessant.

Bij mijn weten is de kost/belasting in Nederland bij kopen en verkopen van woningen veel lager dan in België. Een reden waarom Belgen meer honkvast zijn.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 17:15   #41873
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik zal u een aantal andere redenen opnoemen.

Nederlanders zijn genoodzaakt om gelijk waar (ook in België) werk te vinden als gevolg van hun werkloosheidsuitkering die beperkt is in tijd.
Nederlanders komen in België studeren omdat de verhouding prijs/kwaliteit hier véél beter is. Doorgaans is (meer dan) de helft van mijn klasgenoten in het volwassenenonderwijs Nederlander.
Nederlanders verhuizen gemakkeliker naar België omdat ze hier een woning kunnen kopen met meer comfort voor een lagere prijs dan ze kregen bij de verkoop van hun woning in Nederland. Voor Belgen is dat het tegenovergestelde. Dus helemaal niet interessant.

Bij mijn weten is de kost/belasting in Nederland bij kopen en verkopen van woningen veel lager dan in België. Een reden waarom Belgen meer honkvast zijn.
Allemaal reële maar oppervlakkige voordelen voor mij. Persoonlijk ben ik beter op mijn gemak in Nederland waar veel meer plichtsbesef en orde heerst en waar het individu beter tot ontplooiing komt (voor mij persoonlijk). Het is er competitiever, dat wel, maar dat hoeft niet slecht te zijn. Nederlanders scheppen ook minder op over hun persoonlijke successen dan Belgen; ze zijn minder arrogant ondanks geloof in het tegendeel. Wel vinden Nederlanders hun land superieur aan België.

Verder is het heus zo nadelig niet in Nederland wat betreft werkvoorwaarden. Geen gedoe met weekcontracten en dergelijke onzin en een sollicitatie in Nederland is veel grondiger en intensiever. Je weet er veel beter wat voor vlees je in de kuip hebt langs beide zijden. De communicatie verloopt ook veel eerlijker en transparanter over het wel of niet aanwerven van iemand, waar de Belg eerder rond de pot draait.

Verder is de gemiddelde koopkracht van de Nederlander 10% sterker dan die van de Belg.

Ik kies dus voor het deel waar mijn voorkeur naar uitgaat, en u voor het uwe.

Laatst gewijzigd door Weyland : 26 april 2019 om 17:20.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 19:21   #41874
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Allemaal reële maar oppervlakkige voordelen voor mij. Persoonlijk ben ik beter op mijn gemak in Nederland waar veel meer plichtsbesef en orde heerst en waar het individu beter tot ontplooiing komt (voor mij persoonlijk). Het is er competitiever, dat wel, maar dat hoeft niet slecht te zijn. Nederlanders scheppen ook minder op over hun persoonlijke successen dan Belgen; ze zijn minder arrogant ondanks geloof in het tegendeel. Wel vinden Nederlanders hun land superieur aan België.

Verder is het heus zo nadelig niet in Nederland wat betreft werkvoorwaarden. Geen gedoe met weekcontracten en dergelijke onzin en een sollicitatie in Nederland is veel grondiger en intensiever. Je weet er veel beter wat voor vlees je in de kuip hebt langs beide zijden. De communicatie verloopt ook veel eerlijker en transparanter over het wel of niet aanwerven van iemand, waar de Belg eerder rond de pot draait.

Verder is de gemiddelde koopkracht van de Nederlander 10% sterker dan die van de Belg.

Ik kies dus voor het deel waar mijn voorkeur naar uitgaat, en u voor het uwe.
Meer orde? Toch niet in het onderwijs.

Werken (mentaliteit, gemoedelijkheid tussen werknemers, werkgevers) is volgens mij idd. beter in Nederland.

Koopkracht hoger? Daar geloof ik niks van. Mijn Nederlandse vrienden vrezen trouwens een enorme belastingstijging. Omdat de hoge inkomsten van gas weg vallen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 00:09   #41875
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Het is compleet idioot dat men nu op de universiteiten de Nederlandse taal heeft ingeruild voor het Engels. Vreselijk gewoon..
Op alle universiteiten ?
En voor alle vakken ?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 08:06   #41876
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Op alle universiteiten ?
En voor alle vakken ?
Twente en Maastricht;
https://nos.nl/l/2232341
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 01:35   #41877
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

En is er intussen daarover een gerechtelijke uitspraak...?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 21:38   #41878
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Twente en Maastricht;
https://nos.nl/l/2232341
Als ik de cijfers van het aantal buitenlandse studenten in Maastricht zie, 52%, lijkt me dat een logische keuze. Maastricht wordt zo nog aantrekkelijker voor studentrn uit de hele euregio Maas-Rijn. Met een uitstekende ligging binnen de euregio heeft de UM het potentieel om daar dé universiteit te worden. Hasselt had ook potentieel, maar de navelstaarders uit de ruit.....

Het lijkt er op dat hetgeen ik hier jaren geleden al schreef stilaan realiteit wordt. Engels wordt de standaardtaal. In de privésfeer gaan mensen een regiotaal spreken. Dat kan ook een nieuwe taal zijn zoals de citétaal in Genk uitgroeit tot een plaatselijk dialect.
AN zal langzaam verdwijnen voor dagelijks gebruik.

Laatst gewijzigd door pajoske : 28 april 2019 om 21:39.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 06:06   #41879
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
welkom, vluchteling uit het Zuiden.
Zelfs de Belgische koning werd door Wilhelma in bescherming genomen.

citaat Trouw:
Wilhelmina overwoog ruil met hoge nazi’s om Belgische koning te redden
Koningin Wilhelmina heeft aan het einde van de Tweede Wereldoorlog aan haar minister van Buitenlandse Zaken gevraagd of er een uitruil mogelijk was met de nazi’s. Dat meldt Trouw vandaag. Ze maakte zich zorgen over het lot van de Belgische koning Leopold III die met zijn gezin in Oostenrijk gevangen werd gehouden door de Duitsers.

Wilhelmina zou daarom in maart 1945 aan minister Eelco van Kleffens hebben gevraagd om via het Vaticaan ‘af te tasten’ of hoge nazi’s een vluchtweg kon worden geboden in ruil voor de vrijlating van de Belgische koning en zijn familie. Volgens Trouw blijkt dat uit een bundel met originele oorlogsdagboeken van Van Kleffens, die vandaag verschijnt onder de titel: ‘Majesteit, U kent het werkelijke leven niet’.

Wilhelmina ondernam haar actie na een gesprek met de Belgische koningin-moeder Elisabeth, die zich grote zorgen maakte over het lot van haar familie. Over dat gesprek is overigens al wel eerder geschreven, zegt historicus Michael Riemens in de krant. Wat er uiteindelijk met het verzoek is gebeurd, wordt niet duidelijk uit Nederlandse bronnen, zegt hij. Leopold III en zijn gezin hebben de oorlog wel overleefd.

Van Kleffens was tijdens de oorlog een van de weinige leden van het Nederlandse oorlogskabinet met een redelijke vertrouwensband met Wilhelmina. De minister vond de koningin behoorlijk wereldvreemd. De boektitel ‘Majesteit, U kent het werkelijke leven niet’ verwijst daarnaar.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...dden~be1f951c/

Laatst gewijzigd door cato : 30 april 2019 om 06:07.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 09:59   #41880
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Zelfs de Belgische koning werd door Wilhelma in bescherming genomen.

citaat Trouw:
Wilhelmina overwoog ruil met hoge nazi’s om Belgische koning te redden
Koningin Wilhelmina heeft aan het einde van de Tweede Wereldoorlog aan haar minister van Buitenlandse Zaken gevraagd of er een uitruil mogelijk was met de nazi’s. Dat meldt Trouw vandaag. Ze maakte zich zorgen over het lot van de Belgische koning Leopold III die met zijn gezin in Oostenrijk gevangen werd gehouden door de Duitsers.

Wilhelmina zou daarom in maart 1945 aan minister Eelco van Kleffens hebben gevraagd om via het Vaticaan ‘af te tasten’ of hoge nazi’s een vluchtweg kon worden geboden in ruil voor de vrijlating van de Belgische koning en zijn familie. Volgens Trouw blijkt dat uit een bundel met originele oorlogsdagboeken van Van Kleffens, die vandaag verschijnt onder de titel: ‘Majesteit, U kent het werkelijke leven niet’.

Wilhelmina ondernam haar actie na een gesprek met de Belgische koningin-moeder Elisabeth, die zich grote zorgen maakte over het lot van haar familie. Over dat gesprek is overigens al wel eerder geschreven, zegt historicus Michael Riemens in de krant. Wat er uiteindelijk met het verzoek is gebeurd, wordt niet duidelijk uit Nederlandse bronnen, zegt hij. Leopold III en zijn gezin hebben de oorlog wel overleefd.

Van Kleffens was tijdens de oorlog een van de weinige leden van het Nederlandse oorlogskabinet met een redelijke vertrouwensband met Wilhelmina. De minister vond de koningin behoorlijk wereldvreemd. De boektitel ‘Majesteit, U kent het werkelijke leven niet’ verwijst daarnaar.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...dden~be1f951c/
Kortom en samengevat: 'Ons kent ons'.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be