Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2019, 20:51   #301
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100 % akkoord: zo'n som geld zou rechtvaardig moeten verdeeld worden onder alle Fransen die angstig kijken naar het einde v.d. maand.
Je gaat 1 miljard euro schenkingen uitdelen aan 65 miljoen Fransen zodat iedereen éénmalig 15 euro krijgt...
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 20:53   #302
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat is gewoon omdat die mensen langer blootgesteld zijn aan hersenspoeling in die richting. Maar sommigen kunnen genoeg tot inzicht komen, en er zich van vrijmaken. Zie maar naar uw dienaar, een levend voorbeeld daarvan.

Net vergeten dat de wereld van de opleiding heel "weldenkend" is. Hoe meer ge daarin rondzwemt, hoe meer kans er is dat ge erdoor geindoctrineerd geraakt. En zelfs omgekeerd, als ge niet weldenkend zijt, dan zult ge er meer ambras in ondervinden. De meningen die ik hier uit, zijn niet uitbaar in mijn professioneel milieu dat voor veel uit hoogopgeleiden bestaat, he.

Maar als je over de notie van "rechtvaardigheid" gaat doorbomen, komt ge altijd op een logische contradictie uit.
Wat ik neerschreef zijn gewoon feiten die niet voor interpretatie vatbaar zijn.
Wat deze meiden trouwens aanhalen is gebaseerd op objectieve wetenschappelijke feiten en data en hun terechte bezorgdheid daar omtrent.

https://www.hln.be/wetenschap-planee...aars~a3c6a8d2/

Ik kan ze geen ongelijk geven. De mens is helaas een bijzonder kortzichtig wezen die gevangen zit in zijn eigen gewoontes en gewoon verder doet tot wanneer hij nog maar eens met zijn hoofd tegen de muur loopt en achter de feiten moet aanhollen. Het land van de Belgen moppen is er een sprekend voorbeeld van. Of het nu gaat om de elektriciteitsvoorziening, de ruimtelijke ordening, de files, het systematisch watertekort, ... steeds hetzelfde stramien.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 20:58   #303
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Je gaat 1 miljard euro schenkingen uitdelen aan 65 miljoen Fransen zodat iedereen éénmalig 15 euro krijgt...
Ik bedoelde "alle Franse gezinnen die angstig kijken naar het einde van de maand."
Dat zijn niet ALLE 65.000.000 Fransen...

Laatst gewijzigd door Boduo : 24 april 2019 om 20:58.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 21:01   #304
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar opvoeding en indoctrinatie zorgen ervoor dat velen het tegen zichzelf liegen zelfs niet meer doorhebben, of het gewoon aanvaarden omdat het een voordeel voor zichzelf bied in hun kringen.
Ik denk dat u eerder beschrijft hoe mensen reageren die tegen al de maatregelen voor het klimaat zijn.

Die mensen liegen zichzelf wat voor, doen aan wishful thinking. Immers het klimaat heeft altijd veranderingen gekend en wat zou de mens daarop invloed hebben toch? De achterliggende gedachte is dat ze hun leventje willen verder zetten als ze gewoon zijn en niet met een schuldgevoel geconfronteerd willen worden. Een mooi voorbeeld is de dikkerd tegen wie je zegt dat hij te dik is omdat hij teveel vreet. De reacties die je dan meestal krijgt is dat het niet waar is en dat het aan zijn genen ligt etc.

Citaat:
Ontkenning (Duits: Verneinung) is een psychisch afweermechanisme. Het verschijnsel treedt op als iemand wordt geconfronteerd met gevoelens of emoties die moeilijk of helemaal niet te accepteren zijn. De persoon spreekt dan de feiten tegen om het negatieve gevoel niet te hoeven confronteren.

Een ontkenning kan introvert of extravert zijn:

introverte ontkenningen zijn ontkenningen tegenover zichzelf. Je houdt dan dus jezelf voor de gek (spreekwoordelijk). Dit heeft volgens de theorie van de psychoanalyse te maken met het Ich en het Über-ich.
extraverte ontkenningen zijn ontkenningen tegenover anderen. Ook dit heeft volgens aanhangers van Sigmund Freud met het ich en het Über-ich te maken, maar heeft invloed op anderen.

Als iemand bijvoorbeeld is ontslagen, kan hij dit ontkennen door zichzelf en zijn omgeving ervan te overtuigen dat het wel weer goed zal komen als hij weer naar zijn werk gaat. Als de relatie met een partner is beëindigd, kan iemand dit ontkennen door te vinden dat het alleen maar om een tijdelijke ruzie gaat.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 21:12   #305
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik denk dat u eerder beschrijft hoe mensen reageren die tegen al de maatregelen voor het klimaat zijn.

Die mensen liegen zichzelf wat voor, doen aan wishful thinking. Immers het klimaat heeft altijd veranderingen gekend en wat zou de mens daarop invloed hebben toch? De achterliggende gedachte is dat ze hun leventje willen verder zetten als ze gewoon zijn en niet met een schuldgevoel geconfronteerd willen worden. Een mooi voorbeeld is de dikkerd tegen wie je zegt dat hij te dik is omdat hij teveel vreet. De reacties die je dan meestal krijgt is dat het niet waar is en dat het aan zijn genen ligt etc.
Ik denk dat veel afhangt van hun levenstijl.
Een producent van zonnepanelen zal die maatregels wel toejuichen.
Iemand die met moeite de eindjes aan elkaar kan knopen zal niet staan springen om zijn dak te isoleren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 21:14   #306
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100 % akkoord: zo'n som geld zou rechtvaardig moeten verdeeld worden onder alle Fransen die angstig kijken naar het einde v.d. maand.
Als ik in Macron z'n schoenen stond, zorgde ik ervoor dat al dat geld werd gebruikt voor LSD in het Franse leidingwater.

Het zou daar in Frankrijk hoogstwaarschijnlijk voor eens en altijd gedaan zijn met 'angstig kijken' naar wat dan ook

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 21:20   #307
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Onze opvolgers zullen zich dan hoogstwaarschijnlijk ook van 'genot' ontdoen, en dus ook van 'esthetiek'.

Mijn vraag blijft dus geldig: waarom zouden 'we' nog veel energie, geld en tijd in het herstel van de Notre-Dame steken?


Ik heb dit laatste weekend gebruikt om 2 belangrijke Franse kathedralen te bezoeken en ook hun historische steden, Dat was voor mij zeer belangrijk en ook een link met het verleden niettegenstaande ik toekomstgericht ben. Het gevoel van op de plaats te staan waar Jeanne d'Arc levend verbrand werd was voor mij een kik die die duizend keer groter is dan een cocaine snuiver.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 21:20   #308
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat ik neerschreef zijn gewoon feiten die niet voor interpretatie vatbaar zijn.
Wat deze meiden trouwens aanhalen is gebaseerd op objectieve wetenschappelijke feiten en data en hun terechte bezorgdheid daar omtrent.

https://www.hln.be/wetenschap-planee...aars~a3c6a8d2/

Ik kan ze geen ongelijk geven. De mens is helaas een bijzonder kortzichtig wezen die gevangen zit in zijn eigen gewoontes en gewoon verder doet tot wanneer hij nog maar eens met zijn hoofd tegen de muur loopt en achter de feiten moet aanhollen. Het land van de Belgen moppen is er een sprekend voorbeeld van. Of het nu gaat om de elektriciteitsvoorziening, de ruimtelijke ordening, de files, het systematisch watertekort, ... steeds hetzelfde stramien.

Waarom 'helaas'?

Diezelfde kortzichtigheid levert toch ook bijzonder véél materiaal op voor stand up en andere comedy?

En - voorzover 'we' diverse profeten mogen geloven - zijn 'we' binnenkort toch voorgoed van die mens verlost.

Laat hem dus nog maar wat met zijn hoofd tegen de muur lopen, en achter de feiten aanhollen.

Dat bespaart 'ons' alleszins enkele dure avondjes in de bioscoop (die trouwens niet goed zijn 'voor het klimaat')
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 24 april 2019 om 21:21.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 21:28   #309
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb dit laatste weekend gebruikt om 2 belangrijke Franse kathedralen te bezoeken en ook hun historische steden, Dat was voor mij zeer belangrijk en ook een link met het verleden niettegenstaande ik toekomstgericht ben. Het gevoel van op de plaats te staan waar Jeanne d'Arc levend verbrand werd was voor mij een kik die die duizend keer groter is dan een cocaine snuiver.
Om het even waar ik mij bevind, kan ik desgewenst een link met het verleden voelen; en een plaats vinden waar niet ooit iemand leven werd verbrand wordt steeds moeilijker.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 09:59   #310
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb dit laatste weekend gebruikt om 2 belangrijke Franse kathedralen te bezoeken en ook hun historische steden, Dat was voor mij zeer belangrijk en ook een link met het verleden niettegenstaande ik toekomstgericht ben. Het gevoel van op de plaats te staan waar Jeanne d'Arc levend verbrand werd was voor mij een kik die die duizend keer groter is dan een cocaine snuiver.
Dat is pervers.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 12:59   #311
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Onze opvolgers zullen zich dan hoogstwaarschijnlijk ook van 'genot' ontdoen, en dus ook van 'esthetiek'.
Dat is niet gezegd. Er is een verschil tussen genot ervaren en empathie.

Citaat:
Mijn vraag blijft dus geldig: waarom zouden 'we' nog veel energie, geld en tijd in het herstel van de Notre-Dame steken?
Voor de lol van het restaureren tiens, niet voor het nageslacht. Voor onszelf. Het plezier dat erin zit om zo een ding terug te bouwen zoals het was, de uitdaging ervan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 13:04   #312
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat ik neerschreef zijn gewoon feiten die niet voor interpretatie vatbaar zijn.
Wat deze meiden trouwens aanhalen is gebaseerd op objectieve wetenschappelijke feiten en data en hun terechte bezorgdheid daar omtrent.

https://www.hln.be/wetenschap-planee...aars~a3c6a8d2/
Ik heb al 100 keer gezegd dat die dan ageren als politiek wezen, en niet als wetenschapper.

Een wetenschapper is immers niet 'bezorgd'. Om "bezorgd" te zijn, moet je doelstellingen hebben, en denken dat er iets is dat die in de weg staan. Anders heb je geen bezorgdheid.

Welnu, de doelstelling van een wetenschapper moet zijn om de wetten van de natuur te ontluisteren. Op geen enkele manier gaat een klimaatsverandering beletten om de wetten van de natuur te ontluisteren. In tegendeel zelfs, het is een onverhoopt experiment in klimaatswetenschappen. je zou bijna als wetenschapper zoveel CO2 willen uitstoten om HET EXPERIMENT TE DOEN.

Dus hebben wetenschappers "geen reden tot bezorgdheid", toch niet in de hoedanigheid van wetenschapper: ze zullen zelfs nog meer aan wetenschap kunnen doen.

Citaat:
Ik kan ze geen ongelijk geven. De mens is helaas een bijzonder kortzichtig wezen die gevangen zit in zijn eigen gewoontes en gewoon verder doet tot wanneer hij nog maar eens met zijn hoofd tegen de muur loopt en achter de feiten moet aanhollen.
Maar jij noemt dat "kortzichtig" omdat je dwaze doelstellingen hebt zoals "toekomstige generaties" terwijl die geen belang hebben. Eens de biosfeer en de mens verdwenen, speelt dat geen rol meer. Het is beter van nu te genieten, dan achter uw dada aan te lopen van toekomstige denkbeeldige mensen die niet zullen bestaan een "goed leven te willen geven".

Na mij moet er niks meer zijn. Wie anders denkt, is een kieken die ergens in een illusionaire wereld rondloopt, en in plaats van zijn genot na te streven, dwaze onhoudbare dada's achterna loopt. Zoals een religieuze. Maar ik ben niet eens "ongerust". Ik ben er VRIJ ZEKER van dat wij door intelligente machines zullen opgevolgd worden, en ik vind dat FANTASTISCH. Dus is er bij mij geen enkele grond tot "ongerustheid". Ik zie enkel maar een ei dat op ontluiken staat, en vind mijzelf geprivilegieerd tot een van de laatste generaties te behoren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 april 2019 om 13:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 13:08   #313
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100 % akkoord: zo'n som geld zou rechtvaardig moeten verdeeld worden onder alle Fransen die angstig kijken naar het einde v.d. maand.
Het zou beter zijn van die af te maken, dan hebben die nadien nooit meer dat probleem en zijn ze van die angst af.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 14:44   #314
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik bedoelde "alle Franse gezinnen die angstig kijken naar het einde van de maand."
Dat zijn niet ALLE 65.000.000 Fransen...
het zijn er een 9 miljoen, ik heb nu toevallig mijn rekenmachine niet bij.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...oede~a58fd8f2/
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 14:49   #315
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als ik in Macron z'n schoenen stond, zorgde ik ervoor dat al dat geld werd gebruikt voor LSD in het Franse leidingwater.
Le trip!
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 16:33   #316
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
het zijn er een 9 miljoen, ik heb nu toevallig mijn rekenmachine niet bij.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...oede~a58fd8f2/
Voor Westerse landen is dat een normaal gemiddelde. En ik vind dat nogal kort door de bocht om het bedrag van elk project dat men niet "nuttig" acht te gaan uitdelen. Wat toch maar een tijdelijke pleister is want ze gaan dat bedrag er op de kortste keren doordraaien zelfs aan luxeproducten. Een groot percentage van die armen is gedoemd in hun situatie. De meeste zoeken niet eens een job.

Bovendien is Parijs één van de meest, zoniet de meest bezochte toeristische stad ter wereld. Alleen het Notre Dame wordt door 13 miljoen toeristen bezocht. Die overnachten, gaan in restaurants, kopen luxeproducten. Het zijn tientallen miljarden inkomsten, voor Parijs alleen wordt geschat dat er 300.000 mensen werken, restaurants, hotels, winkels, transport, agentschappen etc voor toeristen.


Buiten de historische waarde is het ook financiëel enorm kortzichtig zo een redenering te houden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 20:09   #317
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het zou beter zijn van die af te maken, dan hebben die nadien nooit meer dat probleem en zijn ze van die angst af.
Het is hier al gezegd: bij wijze van experiment: beginnen in de Franse Alpen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 20:13   #318
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor Westerse landen is dat een normaal gemiddelde. En ik vind dat nogal kort door de bocht om het bedrag van elk project dat men niet "nuttig" acht te gaan uitdelen. Wat toch maar een tijdelijke pleister is want ze gaan dat bedrag er op de kortste keren doordraaien zelfs aan luxeproducten. Een groot percentage van die armen is gedoemd in hun situatie. De meeste zoeken niet eens een job.

Bovendien is Parijs één van de meest, zoniet de meest bezochte toeristische stad ter wereld. Alleen het Notre Dame wordt door 13 miljoen toeristen bezocht. Die overnachten, gaan in restaurants, kopen luxeproducten. Het zijn tientallen miljarden inkomsten, voor Parijs alleen wordt geschat dat er 300.000 mensen werken, restaurants, hotels, winkels, transport, agentschappen etc voor toeristen.


Buiten de historische waarde is het ook financiëel enorm kortzichtig zo een redenering te houden.
OK De Notre Dame heeft wel een culturele waarde.
Anderzijds zie je weer: godsdienst is opium voor het volk
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 20:18   #319
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
...

Voor de lol van het restaureren tiens, niet voor het nageslacht. Voor onszelf. Het plezier dat erin zit om zo een ding terug te bouwen zoals het was, de uitdaging ervan.
OK, dat vind ik een bruikbaar argument.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 05:15   #320
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
OK, dat vind ik een bruikbaar argument.
Ik stel voor dat Gretaatje en Anunaatje ff onderstaande video bekijken alvorens mijnen diesel aan te pakken, ze zullen oogjes trekken. Kwestie van terug met de beentjes op de grond te komen.

Supervervuiling in Nigeria illegale olieraffinage
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be