Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2003, 21:47   #61
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Go Dino, go ! Go and get him!

Ben vrijwel zeker dat vriend Ali hier niet kan op antwoorden.


Dutch

http://dutch.faithfreedom.org/forum
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 22:37   #62
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde
 
Thomas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 812
Standaard

Abou Jahjah verwoorde eindelijk de rascistische behandeling en vooral de vooringenomenheid van sommige leden van het Antwerps politiecorps tav migrantenjongeren. Te pas en te onpas identiteitscontroles omdat m'n de migrant in de straat in kwestie op geen crimineel feit kon betrappen. Nadat veel Marokkaanse jongeren, allerlei intimiderend optreden en pesterijen van een aantal agenten sinds jaren hebben moeten slikken begrijp ik dat zij zich dan geheel als een blok achter Jahjah scharen. ' Ik zou niet graag een Marokkaanse jongen zijn vandaag de dag' zei een allochtone vrouw.

Iemand die zijn stem durft en kan roeren. Dat dit torenhoog frustraties opwekt bij mensen die zich irriteren aan Marokanen en Turken in hun straat. begrijp ik zeker.
__________________
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 23:01   #63
Dino
Burger
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Abou Jahjah verwoorde eindelijk de rascistische behandeling en vooral de vooringenomenheid van sommige leden van het Antwerps politiecorps tav migrantenjongeren. Te pas en te onpas identiteitscontroles omdat m'n de migrant in de straat in kwestie op geen crimineel feit kon betrappen. Nadat veel Marokkaanse jongeren, allerlei intimiderend optreden en pesterijen van een aantal agenten sinds jaren hebben moeten slikken begrijp ik dat zij zich dan geheel als een blok achter Jahjah scharen. ' Ik zou niet graag een Marokkaanse jongen zijn vandaag de dag' zei een allochtone vrouw.
Was het een allochtone vrouw die dat zei? Wauw!
Kijk, als jij dit simpel, oppervlakkig argument wil gebruiken om het "succes" van Jah Jah te verklaren dan kun je al raden wat ik ervan vindt. Wat moet dat dan met al die autochtone jongens die worden lastiggevallen door de lokale Mohammed in de straat? Gewoon negeren of wat? Doen of er niets aan de hand is?

Ja, ik kan me goed inbeelden waarom de Antwerpse flikken zo nu en dan eens een identiteitscontrole doen hoor...

En ja, ik kan me goed inbeelden dat er veel Marokkanen worden geweigerd in discotheken en café's... Waarom? Omdat het hun eigen schuld is!

Als jij een discotheek opent en er komt veel volk over de vloer en de zaken draaien goed. Maar stillaan zie jij je vaste klantenbestand zienderogend verminderen en er valt je op dat er meer en meer allochtone jongeren de boel komen verzieken en je discotheek krijgt een slechte naam. Wat doe je dan? Juist ja, de portiers de opdracht geven geen allochtonen meer binnen te laten... Ook al staat er geregeld een onschuldige, normale Marokkaan voor de deur... ja dat is inderdaad spijtig mais c'est la vie...
Dino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 23:03   #64
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Thomas, iedereen moet ongestoord zijn zeg kunnen doen en racisme is totaal ongehoord ! Maar dat is geen reden om een Abou Jahjah te dulden met zijn islamistische visie en doelstellingen. En ik kan u verzekeren dat binnen die visie geen vrije meningsuiting noch tolerantie mogelijk is!

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 23:04   #65
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde
 
Thomas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 812
Standaard

Wel, Dino, ik geef eerlijk toe, als het waar is wat je schrijft moet men die spedifieke jongeren aanpakken zoals je iedere andere jongere van die leeftijd zou aanpakken, zonder hun hele cultuur, godsdienst en afkomst erbij te sleuren.

Ik kan me best voorstellen dat er heel wat Marokkaanse jongeren zijn die dit niet doen en gewoon zich willen amuseren.
__________________
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 23:15   #66
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde
 
Thomas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 812
Standaard

Wel, als Abou Jajah inderdaad de gehele sharia mondjesmaat wil laten binnensijpelen in ons recht, ben ik daar ook radikaal tegen. Het jammere is inderdaad dat de Islam blijkbaar multi-interpretabel is. Het westen hoedt zich, volgens mij terecht, voor Komeiniachtige toestanden.
Ieder Moslim die het woord Islam in de mond neemt kan dus van fundamentalistish Moslim tot vrijdenker over zijn godsdienst uitgebreid bijkomende uitleg geven. Zoveel Moslims, zoveel soorten Allah's, zo komt het over. Voorbeelden van landen waar de Islam het duidelijkst in naar voor komt, blijken helaas allen zeer anti-vrijdenken.
Dat rechtvaardigt natuurlijk geen enkel anti-Islamitishe houding.

Want langs de andere kant moet je kunnen begrijpen dat mensen hun godsdienst een enorm gevoelig punt is Ze zijn daar van kleinsaf in grootgebracht en is dus elke nuance bij godsdienstkritiek zeer wenselijk

Op dat vlak weet ik dus niet wat de plannen van Abou Jahjah zijn.
__________________
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 00:32   #67
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
De komst van JahJah heeft enorm veel paniek in Vlaanderen gezaaid.

ZEVER IN PAKSKES!

t komt volgens mij omdat ze zelf weten dat JahJah gelijk heeft.



Allochtonen moeten van de Vlamingen gewoon hun bek houden en doen wat ze gezegd worden.

GIJ WEET HET ZE ?NU JE BROEDERS NOG!
Allochtonen hebben gelijke rechten maar als ze die rechten opeisen raken de Vlamingen in paniek.
Je hebt bij deze het recht om naar je land van herkomst te crossen!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 10:43   #68
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Thomas schrijft :
Citaat:
Want langs de andere kant moet je kunnen begrijpen dat mensen hun godsdienst een enorm gevoelig punt is Ze zijn daar van kleinsaf in grootgebracht en is dus elke nuance bij godsdienstkritiek zeer wenselijk
Het gaat hier niet om al dan niet nuanceren van kritiek op islam, het gaat erom dat islam GEEN KRITIEK duldt! Lees er de Koran op na, iemand die kritiek heeft of enigzins durft te twijfelen aan de leer van de Koran is een afvallige en verdient de doodsstraf. Bovendien is men moslim, zonder daar zélf voor gekozen te hebben. De Koran vermeldt duidelijk dat kinderen en kleinkinderen van moslims zelf onherroepelijk moslim zijn. Eens moslim altijd moslim bovendien, op straffe van dood (wordt in moslimlanden wel degelijk uitgevoerd).

Beste Thomas, vraag eens aan uw moslimvrienden wat zij in de Koran aangepast zouden willen zien om toepasselijk te zijn in de 21e eeuw. Hun antwoord zal u verbazen! Namelijk, dat aan de Koran geen iota mag veranderd worden, op straffe van dood.
Mijn moslimvrienden zijn mij uiterst dierbaar, zeer zeker, daar sommige ook mijn directe familieleden zijn, maar dat belet mij niet om klaar en duidelijk de islam te doorzien, integendeel het heeft mij ertoe geholpen.

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 13:30   #69
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Thomas:
... als Abou Jajah inderdaad de gehele sharia mondjesmaat wil laten binnensijpelen in ons recht, ben ik daar ook radikaal tegen...
ydde:
't is de jahjah niet alléén zenne!
Thomas:
Dat rechtvaardigt natuurlijk geen enkel anti-Islamitische houding.
ydde:
't Is dat hetgeen "ze" ook willen binnen "onze" democratie.
Thomas:
Ze zijn daar van kleinsaf in grootgebracht en is dus elke nuance bij godsdienstkritiek zeer wenselijk
ydde:
"Hun" Allah bekritiseren, probeer het eens joenge 't mag zelfs bij uw muzzelman-vriend zijn!
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be