Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2020, 23:41   #1661
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Vandaag toch weer een interessant artikel in de Standaard.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 11:28   #1662
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard



Even toch een zijsprong maken gezien de Interessante benaming "knevelarij" die in het artikel is opgedoken.

Amper 3 maand geleden krijgen we een subsidiaire belasting (nu 400.000€) in ons bus op basis van zeer oude conclusies van de dienst BTW-controle Ciney doorgestuurd naar IPP Ciney. De gegevens in die conclusies dateren van 2008/2009. Nu is de hele opzet om die belasting op een geloofwaardige manier intern en extern verkocht te krijgen door een onderzoek van de GP (2012-2020) al zeer vroeg naar de prullenmand verwezen.
Die resultaten zijn in de periode 2013 - 2019 op verschillende tijdstippen naar zowat alle niveaus van onze fiscus gestuurd, twijfelen aan de echtheid van stukken uit het onderzoek is uitgesloten.

Als ik het dossier overloop, een dossier dat ik in zijn kleinste details beter ken dan wie ook, dan springt de maand december 2009 toch wel torenhoog boven de rest uit.
Documenten tonen aan dat dit het kantelmoment moet zijn geweest dat onwetendheid omslaat in een bewuste strategie om enerzijds, eerder gemaakte fouten niet te hoeven herstellen en anderzijds een grote som geld onterecht richting schatkist te sturen.

Dus vraag ik me af of in mijn geschil ook kan gesproken worden van knevelarij en zo ja, vanaf wanneer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 7 februari 2020 om 11:30.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 16:31   #1663
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dus vraag ik me af of in mijn geschil ook kan gesproken worden van knevelarij en zo ja, vanaf wanneer.
Kwam er afpersing aan te passen bij het heffen of innen van de niet verschuldigde belasting ?

https://www.jureca.be/verklaring/afp...rsen-afgeperst

Een afpersing is het doen afgeven met geweld of bedreiging van gelden, waarden, roerende voorwerpen, schuldbrieven, biljetten, promessen, kwijtingen, ofwel de ondertekening of de afgifte van enig stuk dat een verbintenis, beschikking of schuldbevrijding inhoudt of teweegbrengt (artikel 470 Belgisch Strafwetboek). Het wordt gestraft alsof de dader een diefstal met geweld of bedreiging had gepleegd.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 17:52   #1664
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kwam er afpersing aan te passen bij het heffen of innen van de niet verschuldigde belasting ?
Ten tijde van de aanslag (2010) zaten we net in een verkoop/aankoopfase van onze gezinswoning. Verkoop in België, aankoop in Frankrijk. Afpersing (zoals ik het begrijp) was dus niet nodig gezien de notaris alles van de verkoop netjes naar de fiscus heeft doorgestort.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 7 februari 2020 om 17:55.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 00:09   #1665
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Er wacht me weer een zware opdracht, nog een laatste keer het manuscript nalezen en eventuele fouten corrigeren. Een opnieuw afdalen naar de hel, een herbeleven van 10 jaar waanzin gecreëerd door wat zou moeten doorgaan voor een correct werkende overheidsdienst in een beschaafd westers land.

Hopelijk de laatste keer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2020, 10:47   #1666
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Gisteren de tegen einde maart binnen te sturen conclusies binnen gekregen van de nieuwe ploeg.
Op aanraden en met hulp van onze goeie Bert zijn het nu echt advocaten die thuis zijn in de materie. Het verschil is logischerwijze merkbaar. Er zijn opnieuw extra fouten van onze fiscus komen bovendrijven en dat is dus een bevestiging van wat ik al lang weet.
De ambtenaren die dit dossier in 2008 hebben gecreëerd weten echt niet waar ze mee bezig waren. Zolang hun slachtoffers zonder centen zitten en geen noemenswaardige verdediging kunnen betalen zitten ze op rozen. Justitie zelf kijkt zeer gemakkelijk de andere kant uit en geeft ze maar al te graag gelijk. Ook intern hoeven die mensen niks te vrezen, bezwaar ... ombudsdiensten... intern toezicht ... het is allemaal doen alsof en dit om tijd te winnen door de burger een rad voor de ogen te draaien.

Soit, ik ben benieuw of ze deze keer de moed hebben om IETS te antwoorden.
Tot op vandaag is het de oorspronkelijke aanslag en de eerste conclusies ( 2011) van de fiscus het enige wat er door hen is opgemaakt en ingediend.

Even overlopen:

Op onze eerste conclusies voor de rechtbank in eerste aanleg - van de fiscus GEEN ANTWOORD
Op onze tweede aanvullende conclusies voor de rechtbank van eerste aanleg - van de fiscus GEEN ANTWOORD
Op onze derde aanvullende conclusies voor de rechtbank van eerste aanleg - van de fiscus GEEN ANTWOORD

Op onze eerste conclusies voor het Hof van beroep Luik - van de fiscus GEEN ANTWOORD
Op onze tweede aanvullende conclusies voor het Hof van beroep Luik - van de fiscus GEEN ANTWOORD
Op onze derde aanvullende conclusies voor het Hof van beroep Luik - van de fiscus GEEN ANTWOORD

Tegenconclusies door de fiscus opgemaakt moeten binnen zijn einde juni.
Ik ben echt benieuw of ze ook nu nog verkiezen om hun middenvinger op te steken.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2020, 22:39   #1667
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 maart 2020 om 22:44.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2020, 22:43   #1668
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Gedurende 10 jaar alles uit de kast gehaald om het bedrog van een beperkte groep opgelost te krijgen. Niks heeft geholpen - veel leesplezier met het boek dat er zit aan te komen.

https://www.erikraeven.be/een-nieuw-boek/

Er is ook een domeinnaam voor de website vastgelegd. Hier gaat men de link tussen boek en realiteit aan de hand van honderden documenten kunnen nagaan.
Hou u vast, er gaan ogen open gaan.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 maart 2020 om 22:44.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2020, 23:58   #1669
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waar koop ik het?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 23:54   #1670
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waar koop ik het?
Ik heb het moeten navragen en het boek zou verdeeld worden in de reguliere boekhandel.
Uitgever is Kritak.

https://www.lannoo.be/nl/uitgeverij-kritak
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 00:14   #1671
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben het nog niet tegengekomen in de reguliere boekhandel, en via de link is het ook geen succes.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 09:34   #1672
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben het nog niet tegengekomen in de reguliere boekhandel, en via de link is het ook geen succes.
Natuurlijk niet, de uitgave is voorzien voor deze zomer of het najaar.
Ik heb nog net het definitieve manuscript moeten nalezen.
We wachten ook nog op een belangrijk voorwoord.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2020, 17:24   #1673
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Vandaag langs geweest bij Bloom Law, de conclusies gaan overlopen die tegen einde maart moeten binnen gestuurd worden.
Vorige week hebben ze het strafdossier (*)gaan inkijken, kwestie van up to date te zijn, ook met de laatst toegevoegde documenten.
Sinds oktober 2017 blijkt niks echt ‘wereldschokkends’ aan toegevoegd te zijn geweest – niks dat de moeite waard was om vermeld te worden.

Ik was wel verbaasd dat er wel inzage was verleend maar opnieuw geen toelating om kopijen te nemen.
Even het geheugen opfrissen, na 5 vorige weigeringen om kopijen te nemen hebben we op aanwijzen van een lid van het juridisch forum een procedure opgestart (Hof van Beroep / Kamer van inbeschuldigingstelling Antwerpen) en die heeft geoordeeld dat de weigering van de onderzoeksrechter om kopiename toe te staan onterecht was.
Ik snap dus niet goed waarom kopiename ditmaal opnieuw werd geweigerd.

(*) nog steeds niet afgerond.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 16 maart 2020 om 17:25.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2020, 17:31   #1674
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200227_04867448

"De bedrijven in ons land hebben in het aanslagjaar 2019 voor 172,3 miljard euro aan betalingen naar de beruchtste belastingparadijzen gedaan. Dat blijkt donderdag uit cijfers die De Tijd heeft opgevraagd bij de fiscus."

Dat ze daar bij de fiscus is wat meer tijd insteken i.p.v. alles uit de kast te halen om eigen fouten in te dekken ten koste van gewone burgers.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2020, 22:24   #1675
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Men wil alle mails van en naar de BBI, opgestuurd door de diverse partijen eens van naderbij bekijken en dus duiken we weer eens in de archieven. Wat in die mails steeds terugkeert is de weigering tot enig zinnig antwoord.
Indien een burger een medemens in nood voorbij loopt zonder hulp te bieden dan schreeuwt men moord en brand en wil men die strafrechtelijk vervolgen .. Als de BBI weigert om een medemens in nood te helpen dan noemt men dat ... goed bestuur ..? Welk zinnig excuus kan men bedenken dat rechtvaardigt om cruciale informatie achter te houden opdat de waarheid ZEKER niet naar andere diensten wordt doorgestuurd?

Tijdens mijn wandeling door mijn archieven kwam ik nog nog onderstaande mail tegen (april 2013).
Deze geeft opnieuw een duidelijk beeld van de onmenselijkheid waarin onze diensten vertoeven. Volgens mij bestaat er een de te volgen rode draad ... hoe mensenlevens verkloten.



We zijn nu 2020 ... ondertussen is er niks veranderd.
Nog even meegeven, toen ook in CC ook alles naar Koen Geens gestuurd via [email protected]

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 16 maart 2020 om 22:28.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 10:38   #1676
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

CDBC ....

Centrale dienst bestrijding corruptie.
Na wat schermen doorlopen te hebben wordt je doorverwezen naar het centraal meldpunt fraude.

https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/nl/faq

Daar heb je de keuze:

* particulier
* onderneming

Corruptie (overheid) is nergens meer te bekennen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 09:24   #1677
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kwam er afpersing aan te passen bij het heffen of innen van de niet verschuldigde belasting ?

https://www.jureca.be/verklaring/afp...rsen-afgeperst
Ondertussen werkt die link niet meer.
Nu ja, met alle 'verdwenen' berichten kan je een nieuw forum opstarten.
Dat zou wat zijn ... een juridisch forum met accurate info in een taal die door de gewone burger kan begrepen worden.

Wel, ik zal nog eens proberen om toegang te krijgen tot het forum van jureca. Al is het maar om na te gaan hoeveel van mijn op weinig enthousiasme onthaalde draden de censuur op dat forum heeft overleefd.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 april 2020 om 09:25.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 10:42   #1678
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Hoe geloofwaardig is een PV waarvan het kladwerk door een aanwezige ambtenaar (Ciney) is opgemaakt 13 maand na de feiten?
Hoe geloofwaardig is dat PV nog nadat het kladwerk ter nazicht wordt opgestuurd en door een regionaal directeur (Brussel2) – opnieuw 6 maand later - wordt ‘verbeterd’ en ‘aangepast’.
Even ter verduidelijking , die directeur zit 80 km verder in Brussel, er zit dus zowel in tijd (19 maand) als in afstand (80km) toch wat ‘afstand’.
En de aanpassingen zijn niet van het minste.

[ajoute1] - er wordt plots een verklaring van een getuige bijgevoegd. Deze getuigenis moet het excuus vormen voor de maanden eerder verkeerd verstuurde belasting door de dienst personenbelasting Ciney.

[ajoute2] – hier komt opnieuw een eigen interpretatie te staan die tot doel heeft de oprichter van de bvba (2001) mee te tillen over de datum van overname en tegelijkertijd – tussen de lijnen – te beschuldigen als fraudeur.

Ik (en zovele anderen) sta door deze werkwijze een beetje verwonderd te kijken.
Ambtenaar A schrijft een kladwerk van een PV dat door ambtenaar B (voor alle duidelijkheid, bij de feiten niet aanwezig) wordt vervolledigd en vervolgens – met bijzondere bewijskracht - door ambtenaar A onder haar naam aan het dossier wordt toegevoegd.

Zo’n twee weken geleden naar onze top van financiën alle relevante documenten doorgestuurd en de vraag gesteld hoe ik dit moet interpreteren.
Is dit een gewone gangbare werkwijze of moeten we het eerder zien onder ‘vergissingen’ of zelfs corruptie?

Men gaat het opnieuw onderzoeken.

Wat we wel na de afgelopen 10 jaar hebben moeten vaststellen is de hardnekkigheid – ja zelfs pure onwil – van onze fiscus om hun eigen fouten recht te zetten. En in dit dossier bulkt het er van.
Domheid of perfect uitgekiende werkwijze om vermoedelijke fraudeurs alvast financieel te plunderen? De algemeen aanvaarding om werkwijzen te hanteren die eigenlijk onwettig zijn maar stand houden of zelfs van hogerhand worden aangespoord omdat het geviseerde slachtoffer toch geen kans maakt?

En dan komt een gerechtelijk onderzoek om de hoek kijken waardoor het hele opgezette spel op de helling komt te staan… en het gespartel begint … bezig van 2013 …

Deze merkwaardigheid en vele andere 'rare' zaken die in het dossier terug te vinden zijn, zijn einde 2018 ter onderzoek naar de dienst intern toezicht fiscus gestuurd.
Ik had eigenlijk een antwoord en uitleg verwacht per merkwaardig feit, dat ik de documenten verkeerd zou hebben begrepen voor die of die reden...
Niks van dat alles.

Er is geen fout vastgesteld ... zie post 1521 - 22 november 2019
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 11:09   #1679
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Het is een langlopende soap.
Beetje saai en langdradig misschien...

Kwam er geen boek?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 13:10   #1680
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Ha, de Jaak.
Welkom terug hé man.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kwam er geen boek?
Dat zou voor het najaar zijn. Het boek gaat eigenlijk meer over de invloed van zo'n fout opgestelde (en ook effectief achterover gedrukte) belasting op een gezin.
Hoe ga je er mee om als je van vandaag op morgen met je gezin zonder centen op straat wordt gezet. Welke invloed het heeft op die mensen hun studies, professionele carrière en geloofwaardigheid. Wat blijft er over van de vriendenkring? Er wordt hulp gevraagd, hoe wie of welke dienst gaat na ontvangst van bewijzen deze hulp aanbieden?
Dat soort dingen gaan het verhaal maken.

Hoe het er bij de fiscus echt aan toe is gegaan en hoe dit dossier tot stand is gekomen kan iedereen die om één of andere reden een antwoord zoekt voor zichzelf uitmaken via een website.
De bedoeling is dat we daar alle documenten toegankelijk maken en we gaan ons zelfs wagen aan eigen analyses. We claimen niet dat onze interpretatie 100% accuraat is maar de mogelijkheid om te reageren is voorzien. Hopelijk reageren ook mensen van binnen de fiscus.
Ik geloof er vast in de overgrote meerderheid correct werkt. Zij hebben er alle belang bij dat de rotte appels uit de mand worden gekieperd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be