Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2020, 00:02   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard Waar is de Europese hulp voor Italië?

Vanmiddag de boodschap van Romelu Lukaku die 100 000 euro schenkt aan het overbezette ziekenhuis in Bergamo. Maximumcapaciteit is er quasi bereikt en nieuwe materialen zijn hoognodig. Nieuwe patiënten kunnen niet geholpen worden.

We geven miljarden aan economische vluchtelingen waar de bevolking amper affiniteit mee heeft. Maar geeft de Europese Unie eigenlijk geld aan dit soort ziekenhuizen? Of zijn er andere steunmaatregelen? Ik denk dat de gemiddelde belastingbetaler hier graag voor betaalt.

Ik las zonet dat Prada, Giorgio Armani en Moncler miljoenen euros doneren. Maar van de EU heb ik nog niks gehoord
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 07:42   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Vanmiddag de boodschap van Romelu Lukaku die 100 000 euro schenkt aan het overbezette ziekenhuis in Bergamo. Maximumcapaciteit is er quasi bereikt en nieuwe materialen zijn hoognodig. Nieuwe patiënten kunnen niet geholpen worden.

We geven miljarden aan economische vluchtelingen waar de bevolking amper affiniteit mee heeft. Maar geeft de Europese Unie eigenlijk geld aan dit soort ziekenhuizen? Of zijn er andere steunmaatregelen? Ik denk dat de gemiddelde belastingbetaler hier graag voor betaalt.

Ik las zonet dat Prada, Giorgio Armani en Moncler miljoenen euros doneren. Maar van de EU heb ik nog niks gehoord

Het toegestane loslaten van de begrotingsdiscipline is een hulp van het allerhoogste kaliber ....Dat betekent dat Italie niet met "geld" moet inzitten.

Als dat geen EU-hulp is,dan weet ik het niet meer hoor.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 maart 2020 om 07:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 07:49   #3
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Vanmiddag de boodschap van Romelu Lukaku die 100 000 euro schenkt aan het overbezette ziekenhuis in Bergamo. Maximumcapaciteit is er quasi bereikt en nieuwe materialen zijn hoognodig. Nieuwe patiënten kunnen niet geholpen worden.

We geven miljarden aan economische vluchtelingen waar de bevolking amper affiniteit mee heeft. Maar geeft de Europese Unie eigenlijk geld aan dit soort ziekenhuizen? Of zijn er andere steunmaatregelen? Ik denk dat de gemiddelde belastingbetaler hier graag voor betaalt.

Ik las zonet dat Prada, Giorgio Armani en Moncler miljoenen euros doneren. Maar van de EU heb ik nog niks gehoord
En wat kunnen ze met dat geld doen ?

Gaan de Italianen zich dan correcter gedragen ?

Het enige wat hen kan helpen is de piek te verspreiden door in hun kot te blijven en wie ziek is te isoleren.

Citaat:
Maar bij het door de bevolking opvolgen van de decreten waren de verschillen groot. De Italiaanse democratie is geen Chinese partijdictatuur en de gezagsgetrouwe Chinezen die je met drones kunt achtervolgen zijn geen losbandige Italianen die wel een spelletje durven spelen met de overheid. Het virus verkiest de laatsten, zo blijkt nu. Daar komt bij dat Italiaanse families traditioneel met meerdere generaties samenwonen of in ieder geval in de buurt, wat verspreiding bevordert. Sommige Italiaanse bejaarden zouden ook veel eigenzinniger zijn dan Chinese generatiegenoten en liever rustig thuis doodgaan dan verkassen naar de hectiek van het ziekenhuis. In Spanje is het overigens niet anders. De verwachting is dat dat land Italië nog gaat inhalen. Ook in Spanje keek men eerst de kat uit de boom en besloot daarna tot de lockdown waarbij niemand zonder geldige reden nog de deur uit mag.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 07:53   #4
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik las zonet dat Prada, Giorgio Armani en Moncler miljoenen euros doneren. Maar van de EU heb ik nog niks gehoord
DE EU is niet alleen waardeloos in deze crisis, door laattijdig optreden en onnodig virtuesignalling heeft ze de situatie nog verergerd.

Toen Trump op 11 maart vluchten uit de schengenzonen bande kreeg hij allerlei crap op zijn bord. We hadden toen beter ook alle interne vluchten stopgezet.

Maar nee, Trump bashen heeft prioriteit. De duizenden extra doden die we nu gaan hebben zijn een kleine prijs daarvoor in de gedachten van deze enge mensen die nooit onze leiders hadden mogen zijn.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 08:15   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Feit is dat ieder land nu met deze crisis te maken krijgt en nu vanzelfsprekend iedereen eerst voor zichzelf aan het kijken is. Het is hard maar in crisistijden gaat het nu eenmaal zo.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 08:58   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wat gaat een moloch zoals een EU overheid kunnen doen? 50 keer vergaderen om een comité samen te stellen, dat tot de conclusie te komt dat het toch al te laat is?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 09:21   #7
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat gaat een moloch zoals een EU overheid kunnen doen? 50 keer vergaderen om een comité samen te stellen, dat tot de conclusie te komt dat het toch al te laat is?
Ze kunnen misschien beter tot de conclusie komen dat ze totaal overbodig zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 09:35   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ze kunnen misschien beter tot de conclusie komen dat ze totaal overbodig zijn.
In de huidige vorm wel ja. Zo'n kolossaal waterhoofd van regelg(n)evende parasieten.

Het idee van een EEG, dat zou kunnen gewerkt hebben, omdat het de economische slagkracht van Europa had kunnen versterken.

helaas zijn de politici met het idee gaan lopen, en hebben ze vooral zichzelf en hun directe omgeving ferm bediend. Nu is het gewoon een alternatief voor de VN, een uitrangeerstation voor verlepte ambtenaren, aangebrande politici en doorgezopen diplomaten. Steunende op een bureaucratie waar de Sovjet Apparatsjik vol bewondering op zouden kwijlen
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 09:59   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

De Block heeft gisteren 42 miljoen extra goedgekeurd. Voor asielzoekers.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 10:00   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Vanmiddag de boodschap van Romelu Lukaku die 100 000 euro schenkt aan het overbezette ziekenhuis in Bergamo. Maximumcapaciteit is er quasi bereikt en nieuwe materialen zijn hoognodig. Nieuwe patiënten kunnen niet geholpen worden.

We geven miljarden aan economische vluchtelingen waar de bevolking amper affiniteit mee heeft. Maar geeft de Europese Unie eigenlijk geld aan dit soort ziekenhuizen? Of zijn er andere steunmaatregelen? Ik denk dat de gemiddelde belastingbetaler hier graag voor betaalt.

Ik las zonet dat Prada, Giorgio Armani en Moncler miljoenen euros doneren. Maar van de EU heb ik nog niks gehoord
Het is geen kwestie van geld. Momenteel wil de ganse wereld beademingstoestellen, mondkapjes, testkits etc.
Verders dokters, verpleegsters en bedden. Dat los je niet op met geld.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 10:02   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is geen kwestie van geld. Momenteel wil de ganse wereld beademingstoestellen, mondkapjes, testkits etc.
Verders dokters, verpleegsters en bedden. Dat los je niet op met geld.
Klopt, ik heb vannacht nog een zuurstof-toevoeg toestel in elkaar geknutseld. Moet vandaag de mal maken om de siliconen maskertjes te maken aan de lopende band. (alhoewel, voor de paar mensen die ik rond mij heb, is dat maar een kort lopende bandje)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 10:32   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt, ik heb vannacht nog een zuurstof-toevoeg toestel in elkaar geknutseld. Moet vandaag de mal maken om de siliconen maskertjes te maken aan de lopende band. (alhoewel, voor de paar mensen die ik rond mij heb, is dat maar een kort lopende bandje)
Die zijn er genoeg in ziekenhuizen denk ik. Elke kamer in ziekenhuizen heeft zo'n aansluiting voor zuurstof via dopjes die in de neus gestopt worden.
Het zijn beademinstoestellen voor mensen die niet zelfstandig meer kunnen ademen die tekort zijn.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 maart 2020 om 10:32.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 10:36   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De Block heeft gisteren 42 miljoen extra goedgekeurd. Voor asielzoekers.
Waanzin.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 11:11   #14
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waanzin.
Het beste moet nog komen, de EU gaat geld uitgeven om propaganda te voeren dat de reden dat ze zo'n slechte beurt heeft geslagen is omdat ze nog niet niet genoeg geld en macht heeft.

Meer geld en bevoegdheden zijn nodig!
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 12:42   #15
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.432
Standaard

En ook, voor we dit vergeten:

Citaat:
“I’m not a virus. I’m human. Eradicate the prejudice.” This was the message of videos released in northern Italy in February this year, urging Italians to hug Chinese people to encourage them in the fight against the coronavirus.

These videos — as the saying goes — have not aged well.

Northern Italy is now the home of the Coronavirus’s deadliest cluster, with hospitals overwhelmed, approaching 2,000 dead and the entire country in lockdown. Pity the poor fools who were seduced into giving out hugs when, really, the sensible money was on scaling back close physical contact with strangers.

The videos were put out by Associazione Unione Giovani Italo Cinesi, a local organisation, funded by the Chinese government.

What’s clear now, is that they belong to an era which no longer exists.

https://www.breitbart.com/europe/202...idnt-age-well/
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 15:12   #16
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En wat kunnen ze met dat geld doen ?

Gaan de Italianen zich dan correcter gedragen ?

Het enige wat hen kan helpen is de piek te verspreiden door in hun kot te blijven en wie ziek is te isoleren.
Volgens alles wat we meekrijgen gedragen de Italianen zich voorbeeldig.

Geld alleen zal niet de oplossing zijn. Men doet beroep op gepensioneerde artsen om mee te helpen. Er zijn ziekenhuizen in Vlaanderen waar men buiten tentenkampen opstelt om extra mensen op te vangen in geval van overrompeling. Italië moet het ook zo doen, maar daar is wel geld voor nodig.
De overrompeling is nu al een feit. Volgende week loopt de emmer over, tenzij er hulp komt van buitenaf
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 15:15   #17
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De overrompeling is nu al een feit. Volgende week loopt de emmer over, tenzij er hulp komt van buitenaf
Er zal geen hulp komen, want het Chinese virus is overal.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 15:25   #18
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Volgens alles wat we meekrijgen gedragen de Italianen zich voorbeeldig.

Geld alleen zal niet de oplossing zijn. Men doet beroep op gepensioneerde artsen om mee te helpen. Er zijn ziekenhuizen in Vlaanderen waar men buiten tentenkampen opstelt om extra mensen op te vangen in geval van overrompeling. Italië moet het ook zo doen, maar daar is wel geld voor nodig.
De overrompeling is nu al een feit. Volgende week loopt de emmer over, tenzij er hulp komt van buitenaf
Neen dat deden ze nog steeds niet.

Daarom zijn ze de regels aan het verstrengen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 15:27   #19
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De Block heeft gisteren 42 miljoen extra goedgekeurd. Voor asielzoekers.
Mijn grootvader zegt altijd "Wiens brood men eet, diens woord men spreekt".

De Block staat duidelijk op de payroll van EU - globalisten die ons willen overspoelen met de achterlijke en vijandige cultuur der Islam. Geen toeval dat het grotendeels mannen zijn, economische vluchtelingen die vrouw en kinderen in de miserie hebben achtergelaten.

Voor mij lijkt het er sterk op dat ze de boel hier naar de kloten willen. Deels met een Islamitische invasie en nu met een virus. Maar zoiets zeggen is de vinger op de zere plek leggen, en dan kun je je natuurlijk verwachten aan labels over paranoïde complotwaanzin.

Niemand zal ooit kunnen bewijzen hoe dit virus zijn intrede heeft gemaakt.

Meerdere van die "complotdebielen" die ik online volg, zeggen dat dit virus de speldenprik is die de gigantische schuldenzeepbel van het Westen (inclusief de USA) zal opblazen. Een gezondheidscrisis die de wereld economisch op de knieën krijgt. De schuldenberg is nu veel hoger dan in 2008, en de economische gevolgen zullen dus ook veel groter zijn.

Het Westen heeft veel meer schulden dan wat het jaarlijks aan BBP/GDP genereert.
Een aantal economen denken dat dit virus zal leiden tot een monetaire reset waarbij alles digitaal zal verlopen, en dus ook volledig controleerbaar is. Ik noem het niet "new world order" omdat die term onmiddellijk een debiel van iemand maakt, maar dat is wel het scenario dat voorspeld wordt.

Time will tell

__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 21 maart 2020 om 15:35.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 15:29   #20
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Er zal geen hulp komen, want het Chinese virus is overal.
Nog zoiets. Het linkse kamp in de USA (democraten en andere minder intelligente bevolkingsgroepen) noemt het "racistisch" om dit het Chinese virus te noemen. Het was destijds echter niet racistisch om het te hebben over de Spaanse griep.

Allemaal een gevolg van de politieke correctheid die trouwens ook in Vlaanderen heerst
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be