Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2020, 21:38   #101
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Wie te geloven? Een christelijke arts of mensen die eerder zeiden dat we met teveel mensen zijn en nu vaccins op de markt brengen?
Ik ga toch met de Kerk meelopen. En dat is helaas niet de Europese.

https://www.bitchute.com/video/KjFRsu61fdiX/
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 07:52   #102
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Geloven jullie die religieuze zever nu eigenlijk zelf?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 09:32   #103
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

De Britten zijn begonnen met prikken:

'V-Day' in Verenigd Koninkrijk: Britten begonnen met prikken tegen corona

In het Verenigd Koninkrijk is de landelijke vaccinatiecampagne tegen het coronavirus begonnen. De primeur was voor Margaret Keenan, een 90-jarige inwoner van Coventry. Haar inenting was live op tv te volgen.

https://nos.nl/artikel/2359753-v-day...en-corona.html
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 12:12   #104
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Geloven jullie die religieuze zever nu eigenlijk zelf?
Dat is de vraag niet.
Maar ja ik geloof dat er geen beter voorbeeld te volgen is dan Jezus Christus en we fundamentalisten als apostel Paulus beter gehoor geven om tot een rechtschapen leven te komen.
Als ik de massavorming zou volgen word ik zeer ongelukkig.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 13:43   #105
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat is de vraag niet.
Maar ja ik geloof dat er geen beter voorbeeld te volgen is dan Jezus Christus en we fundamentalisten als apostel Paulus beter gehoor geven om tot een rechtschapen leven te komen.
Als ik de massavorming zou volgen word ik zeer ongelukkig.
Het is nog maar de vraag of we dit moeten doen. Herman Detering in de inleiding van zijn boek Der Gefälschte Paulus, blz 9:


Zur Verständigung.
“Auf den folgenden Seiten möchte ich gemeinsam mit dem Leser noch einmal die Strecke Weges zurücklegen, die ich selber bei meiner Beschäftigung mit Paulus auf dem frühen Christentum gegangen bin und die mich schliesslich zur Überzeugung der Unechtheit sämtlicher Paulusbriefe gelangen ließ.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 december 2020 om 13:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 13:59   #106
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is nog maar de vraag of we dit moeten doen. Herman Detering in de inleiding van zijn boek Der Gefälschte Paulus, blz 9:


Zur Verständigung.
“Auf den folgenden Seiten möchte ich gemeinsam mit dem Leser noch einmal die Strecke Weges zurücklegen, die ich selber bei meiner Beschäftigung mit Paulus auf dem frühen Christentum gegangen bin und die mich schliesslich zur Überzeugung der Unechtheit sämtlicher Paulusbriefe gelangen ließ.
Tja wat is identiek? Het is algemeen geweten dat meeste teksten uit het NT lang na hun dood geschreven zijn.
En of het nu echt of niet is, dat verandert de boodschap en levenswijze van ern christen niet. Er is geen betere weg. Waar de goddelozen regeren krijg je absurde maatregelen opgedwongen en is een mensenleven niets meer waard.
Dan beargumenteren ze abortus omdat hun voorbeeld in de politiek zich verrijkt met lobbygedrag zodat andere stamcellen kunnen oogsten bijvoorbeeld.

Het gaat van kwaad naar erger terwijl christendom absolute vaststaande regels biedt. Dat geeft me zekerheid, een houvast. Veranderingen voor het slechtere is mijn ding niet.

Als ieder geaborteerd kind een volwaardige begrafenis zou krijgen zou de wetenschap abortus niet nuttig vinden en de politiek zich er niet op kunnen verrijken.
Maar we dwalen nu wel af van het feit of we het teken van het beest al dan niet door vaccins zullen ontvangen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 15:08   #107
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Paranoia en complotdenken. Gevaarlijke mix.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 15:24   #108
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Paranoia en complotdenken. Gevaarlijke mix.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg 114B56FD-23A1-4E0E-BCE0-C916CAB8C6D0.jpeg‎ (81,0 KB, 103x gelezen)
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 15:32   #109
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Tja wat is identiek? Het is algemeen geweten dat meeste teksten uit het NT lang na hun dood geschreven zijn.
En of het nu echt of niet is, dat verandert de boodschap en levenswijze van ern christen niet. Er is geen betere weg. Waar de goddelozen regeren krijg je absurde maatregelen opgedwongen en is een mensenleven niets meer waard.
Dan beargumenteren ze abortus omdat hun voorbeeld in de politiek zich verrijkt met lobbygedrag zodat andere stamcellen kunnen oogsten bijvoorbeeld.

Het gaat van kwaad naar erger terwijl christendom absolute vaststaande regels biedt. Dat geeft me zekerheid, een houvast. Veranderingen voor het slechtere is mijn ding niet.

Als ieder geaborteerd kind een volwaardige begrafenis zou krijgen zou de wetenschap abortus niet nuttig vinden en de politiek zich er niet op kunnen verrijken.
Maar we dwalen nu wel af van het feit of we het teken van het beest al dan niet door vaccins zullen ontvangen.
Er bestaat geen Beest. En dus ook geen teken van het Beest.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 15:34   #110
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er bestaat geen Beest. En dus ook geen teken van het Beest.
Het is best ok subjectieve meningen achterwege te laten. Ik blijf ook uit topics die me geen fluit kunnen schelen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 8 december 2020 om 15:35.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 15:40   #111
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is best ok subjectieve meningen achterwege te laten. Ik blijf ook uit topics die me geen fluit kunnen schelen.
Vele meningen zijn subjectief. Al was het maar omdat ze interpretaties zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 december 2020 om 15:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 00:11   #112
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zij wiens naam we niet spreken.
“Iedereen” weet dat er een samenzwering is van rijke mensen en bedrijven die vele zusterbedrijven hebben. Ze controleren en domineren alle narratieven waardoor alles wat mainstream is niet meer representatief is. Onze eigen politiek heeft in eigen land reeds minder controle dan “zij wiens naam we niet spreken”.

'Zij wiens naam we niet spreken.' klinkt nogal vaag hoor. Waarom de naam niet noemen? Noem de vijand bij naam en zijn macht verbrokkelt! WWJD?


Biden is in handen van achterliggende krachten die Amerikaanse waarden systematisch zal vervangen naar een communistisch beleid.

Achterliggende krachten die zowel uit 'rijke mensen & communisten' bestaan? Achterliggende krachten die niet schuwen om bij iedereen die hen durft te weerstaan haat jegens henzelf op te wekken om aldus identiteit onder de lagere rangen te versterken. Achterliggende krachten die niet schuwen om hun eigen klein grut vanaf de geboorte aan een fysieke en psychische haat-angstterreur (conditionering door trauma) te onderwerpen met het argument dat hun god het zo gebiedt en de mensheid hen voor niks haat. "Ze controleren en domineren alle narratieven" zoals gij het zegt klopt: de dagelijkse verkondigingen van haat-informatie jegens hen en jegens anderen, en de dagelijkse afkondigingen van de bestrijding van 'haat'.
En wanneer iemand durft terugmeppen wordt de slachtofferrol in volle schijnwerpers gezet terwijl de zogezegde dader veelal een eigen acteur die in het verhaal speelt dat bedoeld om haat op te wekken jegens... anderen.
Of bedoelt gij andere krachten?

Alle begrip voor wie niet meer kan volgen. Maar zo werkt oorlog voeren door misleiding nu eenmaal.
Klinkt het allemaal te ver gezocht? Kijk gewoon zelf wat ze voor eigen publiek zeggen.

'Amerikaanse waarden' zijn een marketingconcept om het vee mee op te peppen terwijl 'communisten' dienen om de kudde schrik aan te jagen. (Terwijl FDR Stalin zat op te vrijen waren nazi's het angstspook van dienst.)
Toen 'communistenvreter' Nixon bij Mao op theebezoek ging was het te volgen pad reeds afgebakend door de vertegenwoordigers van de achterliggende krachten.
Wat nu komt is er het gevolg van.

We moeten terug tot God keren of verliezen alles wat we nu voor vanzelfsprekend achten. Er is geen tussenweg, dat leerde ervaring mij via harde hand.

De afgelopen millennia hebben nogal wat brave mensen hetzelfde geloofd.
Hadden ze de bijbel gelezen, dan hadden ze kunnen begrijpen dat sommige passages uit het OT een handleiding 'hoe ongelovigen onderwerpen' bevatten en om de usurpatoren te tonen tot wat een slecht uitgevoerde usurpatie-operatie kan leiden. Overgoten met een zuinig dun moreel sausje.
Het NT is de voorloper van QAnon; de indruk geven dat de Grote Baas ermee bezig is en alles wel goed komt.
n.b. de bijbel is meerlagig en niet alles is daarom zo negatief. Maar het stáát er nu eenmaal, en het ligt niet aan de vertaling.
Er wordt alleszins voor een stuk op de angst van hen die met het concept van het beest bekend zijn ingespeeld.
Toeval? Of zijn het "profeten" die hun eigen profetie in vervulling doen gaan?
Wie de geschiedenis bekijkt doet er best aan per millennium te denken ipv per mensenleven.
Dat geeft soms een interessant andere kijk op de zaken.
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 9 december 2020 om 00:21.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 00:20   #113
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Er wordt voor een stuk op de angst van bijbelkenners ingespeeld met het concept van "wie geen teken heeft zal niet meer kunnen kopen enz".
Toeval? Of zijn het "Profeten" die hun eigen profetie in vervulling doen gaan?
Wie de geschiedenis bekijkt doet er best aan per millennium te denken ipv per mensenleven.
Dat geeft een merkwaardig andere kijk op de zaken.
Dat is de reden van angst niet, het aardse gevolg is niets tegenover het gevolg na de vleselijke dood. Daarom is het goed waakzaam te zijn. Als gelovigen mogen we toch sowieso vele vaccins niet nemen omdat er stamcellen van geaborteerde kinderen bij gepaard gaan. Het is niet omdat ze de naam van het bestandsdeel in de huidige mRNA vaccins veranderde het daarom niet bereikt werd door een geschiedenis van geaborteerd materiaal te delen.

Als niemand kan kopen of verkopen zonder gevaccineerd te zijn, mogen we gerust uitgaan dat het het potentiele teken van het beest is. We gaan die richting uit en dus kunnen we niet meer meelopen beneden zonder gevolgen daarboven.

Mensen worden wel vaker raar bekeken voor wat enkele jaren later realiteit is, dat bewezen de millennia ons ook. Zie het geheel en niet de losse componenten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 00:36   #114
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat is de reden van angst niet, het aardse gevolg is niets tegenover het gevolg na de vleselijke dood. Daarom is het goed waakzaam te zijn. Als gelovigen mogen we toch sowieso vele vaccins niet nemen omdat er stamcellen van geaborteerde kinderen bij gepaard gaan. Het is niet omdat ze de naam van het bestandsdeel in de huidige mRNA vaccins veranderde het daarom niet bereikt werd door een geschiedenis van geaborteerd materiaal te delen.

Als niemand kan kopen of verkopen zonder gevaccineerd te zijn, mogen we gerust uitgaan dat het het potentiele teken van het beest is. We gaan die richting uit en dus kunnen we niet meer meelopen beneden zonder gevolgen daarboven.

Mensen worden wel vaker raar bekeken voor wat enkele jaren later realiteit is, dat bewezen de millennia ons ook. Zie het geheel en niet de losse componenten.

Ik ben vergeten te benadrukken dat ik zeker geen voorstander van de vaccins ben.
Ik kan al die punten dus wel onderschrijven en besef wat het achterliggende doel is.
Stamcellen van geaborteerde kinderen worden gebruikt als kweekmiddel, niet dat ze daarom worden ingespoten. Maar dat maakt het er uiteraard niet properder op.
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 00:39   #115
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Ik ben vergeten te benadrukken dat ik zeker geen voorstander van de vaccins ben.
Ik kan al die punten dus wel onderschrijven en besef wat het achterliggende doel is.
Stamcellen van geaborteerde kinderen worden gebruikt als kweekmiddel, niet dat ze daarom worden ingespoten. Maar dat maakt het er uiteraard niet properder op.
Fijn te lezen.
Dat klopt en wist ik al. Dat maakt het inderdaad zeker niet ok.
Hoewel bepaalde christenen daar de schouders bij ophalen, God zeker niet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 00:43   #116
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Ook zij zijn gedemoraliseerd.
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 00:47   #117
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Ook zij zijn gedemoraliseerd.
Helaas nemen velen een werelds standpunt in. Ze vergeten wie hen voorging als ze bespotting vrezen. Ik word liever door (mijn) waarheid te delen gelasterd dan mee te lopen in iets dat ik als leugen of immoreel acht.
Laat me je verzekeren dat zoiets geen makkelijk pad is. Zodra ze weten waarvoor je staat ben je prooi, maar de goddelozen zijn snel onder tafel gebruld omdat vele oprechte gelovigen moedig als een leeuw zijn. Grrrr
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 11:29   #118
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat is de vraag niet.
Maar ja ik geloof dat er geen beter voorbeeld te volgen is dan Jezus Christus...
...wou je dan over het water gaan lopen en als de vogels gaan leven en 40 dagen de woestijn in trekken om niks te eten?

Of zit je toch liever achter je computer zoals de massa der mensen dat ook doet net als jij?

En je straks gewoon in laten enten tegen het corona virus en je niet aan een kruis laten spijkeren, dat is toch echt wel het beste...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 11:32   #119
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De Britten zijn begonnen met prikken:

'V-Day' in Verenigd Koninkrijk: Britten begonnen met prikken tegen corona

In het Verenigd Koninkrijk is de landelijke vaccinatiecampagne tegen het coronavirus begonnen. De primeur was voor Margaret Keenan, een 90-jarige inwoner van Coventry. Haar inenting was live op tv te volgen.

https://nos.nl/artikel/2359753-v-day...en-corona.html
Correctie: nog voor de Engelsen zijn de Russen zaterdag al begonnen.

https://www.parool.nl/wereld/rusland...tart~b7f201ab/
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 22:48   #120
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

U was gewaarschuwd:
https://m.youtube.com/watch?v=oTVpKgtgLDM

This is getting too real.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be