Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2021, 11:42   #901
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Er zijn er nog genoeg die een mazouttank liggen hebben. Diesel generator kost in gamma paar 100 euro en huisbatterij daar krijg je subsidies voor. Bij een verbruik van 7 kwh per dag heb je uw investering op paar jaar eruit en ben je van al dat gezever vanaf.
In Canada in de bergen staan genoeg voorbeelden van goedkope off grid systemen.
Waarom kan dit hier niet?

Reken maar uit 3 liter mazout verbruik op 1 uur draaien per dag geeft -+ 8 kwh zonder rest rendement uit uitlaat warmtewisselaar goed voor 5 douches.
Levensduur van generator is meer dan 20 jaar door elke dag maar 1 uur te draaien.
Zij die dit durven zien onmiddellijk zeer veel voordeel.
Hangt er vanaf wat je voor de stroom van het net betaald.
Aan 0,24 €/kWh betaal ik voor 7 kWh per dag 613 € per jaar.

Zonder iets te moeten doen of een vinger vuil te maken of iets te moeten hebben. Ook geen geluid en geen vervuiling.
Elke minuut geluidloze electriciteit.

Ik vraag me af waar jij dat allemaal koopt voor pakweg 3000 € en dan moeten de brandstofkosten nog inbegrepen zijn.

Kun je me eens een thuisbatterij (+ omvormer naar 230 VAC) linken voor een paar duizend €?

Uiteraard heb ik ook geen mazouttank liggen.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 april 2021 om 11:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 12:33   #902
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

U vergeet restenergie sanitair warmwater van thermisch 15 kwh dagelijks.
Aankoop? Wat met mensen die PV installatie en geo warmtepomp aanschaffen die TVT is enorm.
Iemand die nu PV installatie heeft met huisbatterij kan met stroomgenerator op mazout of aardgas volledig off grid gaan.
Off grid is de toekomst met groen energie van verrijkte zuurstof met ozon via waterstof productie.

Laatst gewijzigd door Deo : 12 april 2021 om 12:37.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 17:39   #903
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
U vergeet restenergie sanitair warmwater van thermisch 15 kwh dagelijks.
Aankoop? Wat met mensen die PV installatie en geo warmtepomp aanschaffen die TVT is enorm.
Iemand die nu PV installatie heeft met huisbatterij kan met stroomgenerator op mazout of aardgas volledig off grid gaan.
Off grid is de toekomst met groen energie van verrijkte zuurstof met ozon via waterstof productie.
Ik heb het mij allang doorgerekend en mits recuperatie van de warmte inderdaad goedkoper. Alleen nog net voor de lichtste zaken en dingen waarvoor je een generator niet kan aanzetten (licht bijvoorbeeld)
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2021, 10:54   #904
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik heb het mij allang doorgerekend en mits recuperatie van de warmte inderdaad goedkoper. Alleen nog net voor de lichtste zaken en dingen waarvoor je een generator niet kan aanzetten (licht bijvoorbeeld)
Zou mij nog iets willen aanschaffen om thermische energie op te slaan, maar wat?
Zit nu aan +- 50 kwh stroom opwekking tussen 10 uur en 19 uur waarvan ik tussen die uren , alle huishoudtoestellen, jacuzzi laat draaien en eli. kook. goed voor 20 kwh verbruik. die ander 30 kwh zou ik willen omzetten in een accumulatiekachel om volgende morgen huis op te warmen.
accumulatiekachels zullen uit de handel vallen met afschaffing nachttarief en door aankomende nieuwe nettarieven.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2021, 19:18   #905
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Zou mij nog iets willen aanschaffen om thermische energie op te slaan, maar wat?
Zit nu aan +- 50 kwh stroom opwekking tussen 10 uur en 19 uur waarvan ik tussen die uren , alle huishoudtoestellen, jacuzzi laat draaien en eli. kook. goed voor 20 kwh verbruik. die ander 30 kwh zou ik willen omzetten in een accumulatiekachel om volgende morgen huis op te warmen.
accumulatiekachels zullen uit de handel vallen met afschaffing nachttarief en door aankomende nieuwe nettarieven.
Helpt niet. De elek wordt in de zomer opgewekt terwijl je dan geen warmte nodig hebt.
Je zou brandstof moeten kunnen maken met die elek, maar is een hele operatie:
- ethanol stoken
- plastiek pyrolyse en distilleren tot diesel.

Die brandstof opslaan om in de winter in een wkk te gebruiken voor warmte -en stroomvoorziening.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 22 april 2021 om 19:19.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2021, 21:50   #906
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Denk toch dat iedereen morgenvroeg zijn cv opzet., en nu staat die ook op. Dus die accumulatie kachel zou nu wel welkom zijn, zeker met massa stroom opwekking vandaag.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2021, 06:37   #907
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Denk toch dat iedereen morgenvroeg zijn cv opzet., en nu staat die ook op. Dus die accumulatie kachel zou nu wel welkom zijn, zeker met massa stroom opwekking vandaag.

Wel inderdaad...het ziet ernaar uit dat "electrische verwarming",na zowat 40 jaar te vuur en te zwaard bestreden te zijn geweest een come-back zal gaan maken...

Niet omdat het electriciteitsnet dan zo gedecentraliseerd en gebalanceerd zal zijn dat het "logisch" is..

Maar omdat dat net zo verruineerd en gecompromitteerd raakt,en gasleveringen om allerlei redenen ontoegankelijk,dat accumulatorkachels de ENIGE enigszins moderne oplossing zullen blijken in een onbetrouwbaar of zeer prijsvariabel geworden electriciteits-distributienet.

Alternatief de houtkachel...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2021, 13:19   #908
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Reken maar uit 3 liter mazout verbruik op 1 uur draaien per dag geeft -+ 8 kwh zonder rest rendement uit uitlaat warmtewisselaar goed voor 5 douches.
Levensduur van generator is meer dan 20 jaar door elke dag maar 1 uur te draaien.
Zij die dit durven zien onmiddellijk zeer veel voordeel.
Goed, uitgerekend: 3 liter mazout per dag, momenteel 0.6 euro per liter, is 657 euro per jaar. Plus pakweg een batterij van 3000 euro afgeschreven op 10 jaar, totaal 957 euro. De dieselgenerator zelf is inderdaad goedkoop.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2021, 18:16   #909
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Goed, uitgerekend: 3 liter mazout per dag, momenteel 0.6 euro per liter, is 657 euro per jaar. Plus pakweg een batterij van 3000 euro afgeschreven op 10 jaar, totaal 957 euro. De dieselgenerator zelf is inderdaad goedkoop.
Je moet de berekening eens maken met warmterecuperatie...dan is het duidelijk dat de elek enkel maar een restproduct is. Nadeel is dat je er in de zomer niks mee bent. Dus ja inderdaad batterijen, maar daar tegenover staat dat je in de zomer geen droogkast moet gebruiken, minder licht en geen pompen van de verwarming. De ijskasten verbruiken dan wel weer meer.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 25 april 2021 om 18:17.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 14:20   #910
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

combinatie modulerende diesel stroomgenerator + warmtepomp lucht/water en warmtewisselaar op uitlaat diesel stroomgenerator voor thermische energie vloerverwarming of zwembad verwarming.
30% stroom word met warmtepomp COP 4 120 % + 50% restenergie via uitlaatwarmtewisselaar geeft "samen" uit 1 liter diesel 170% daar kan geen enkele condensatieketel tegenop.
De stroomgenerator kan switchen voor laden van batterij.
Is niks nieuws onder de zon, voorbeelden genoeg in Canada of op boten.

Laatst gewijzigd door Deo : 26 april 2021 om 14:22.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 15:55   #911
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.047
Standaard

Betoging tegen de effecten van de Demir-meter : de 'gejoste' zonnepaneleneigenaars betogen en geven een petitie van 30.000 handtekeningen af.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210426_94944004
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 16:20   #912
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
combinatie modulerende diesel stroomgenerator + warmtepomp lucht/water en warmtewisselaar op uitlaat diesel stroomgenerator voor thermische energie vloerverwarming of zwembad verwarming.
30% stroom word met warmtepomp COP 4 120 % + 50% restenergie via uitlaatwarmtewisselaar geeft "samen" uit 1 liter diesel 170% daar kan geen enkele condensatieketel tegenop.
De stroomgenerator kan switchen voor laden van batterij.
Is niks nieuws onder de zon, voorbeelden genoeg in Canada of op boten.
Een absorbtiekoeler maakt van hitte koelte. Dus, die generator kan ook daar helpen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 16:25   #913
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Betreft betogen tegen...
Ik niet, beste wat mij is overkomen de digitale meter met stopzetting prosumenten tarief.
Nu zoveel mogelijk rechtreeks verbruik en een gemiddeld
aankoop van 3 kwh per dag. Ging proberen van onder de 10 kwh te blijven, daar zit ik ruim onder. Zou wel eens kunnen zijn dat ik goedkoper uitkom dan met prosumenten tarief op jaar basis.

Laatst gewijzigd door Deo : 26 april 2021 om 16:27.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 01:26   #914
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 19:15   #915
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Welke clown heeft onze Vlaamse minister van energie bedreigd? Je moet gewoon afwachten tot volgende verkiezingen en een Zonnestem uitbrengen zodat die nadien politiek niet meer bestaat, natuurlijk kan je denken dan komen er andere en beter, neen die gaan nadenken van oei zou mij ook kunnen overkomen.
Mss. de partij ervan ook op de korrel nemen.
Maar daar komen de Zonnestemmers nog op terug wanneer de tijd rijp is(2024) gewoon wachten...
Maar de minister laat de eigenaars met PV en Warmtepomp deftig in de kou staan en ze had beloofd die ook te compenseren op hun zware investering.
Ofwel is het een kwakkel van minister of laat ze zich gelden. Is toch geen trutje of wel...

Laatst gewijzigd door Deo : 7 mei 2021 om 19:22.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 19:22   #916
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Deo : 7 mei 2021 om 19:23.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 11:57   #917
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

60% minder zonnepanelen in 2021 tot nu toe...
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 14:26   #918
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Hoe zit het nu met de thuisbatterij?
Is dat alleen voor eigen verbruik of kan de stroom van de thuisbatterij gebruikt en verbruikt worden door iedereen die is aangesloten op het net?
Ik dacht dat u een gesloten circuit moet hebben en dat dan u alleen de stroom van uw thuisbatterij kunt verbruiken.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 16:50   #919
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Een thuisbatterij installeren - Meest gestelde vragen

Laatst gewijzigd door parcifal : 9 juni 2021 om 16:51.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 17:44   #920
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Huisbatterij is enkel goed voor licht/, sluimerverbruik en lichte elektrische verbruikers. Goed om jaarlijks 1000 kwh op te vangen dat je s'avonds verbruikt.
Terugverdientijd is te lang en levensduur te kort om echt rendement te halen.
Rechtstreeks verbruik is veel nuttiger,stel uw verbruikers af in de zonnecurve van PV installatie.

Laatst gewijzigd door Deo : 9 juni 2021 om 17:52.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be