Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2021, 01:31   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Camera's ?

Camera's overal.
Op canvas loopt een serie over wat camera's u ganse dagen loopt te filmen.
Veel meer dan je denkt.
Duizenden en binnenkort ook de privé caméra die je volgt.
Honderden duizenden.

Privacy?
Vergeet het maar.

Het excuus "wie niks verkeerd doet blabla"
Je kan evengoed zeggen "wie schoon is loopt beter in zijne blote" blabla.

Not done in privacy rights.

Weg met de camera's!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 06:29   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Camera's overal.
Op canvas loopt een serie over wat camera's u ganse dagen loopt te filmen.
Veel meer dan je denkt.
Duizenden en binnenkort ook de privé caméra die je volgt.
Honderden duizenden.

Privacy?
Vergeet het maar.

Het excuus "wie niks verkeerd doet blabla"
Je kan evengoed zeggen "wie schoon is loopt beter in zijne blote" blabla.

Not done in privacy rights.

Weg met de camera's!
De uitzending heb ik gisteren gezien. Wel boeiend.
Ik pleit niet voor het verdwijnen van de camera's, wel voor een duidelijke wetgeving omtrent het gebruik ervan.
Die camera's werden aanvankelijk geplaatst in de strijd tegen criminaliteit. Geen probleem. Als ik zie wat momenteel technisch mogelijk is met zo'n camera - de technische termen ontsnappen mij - dan wordt het tijd dat de wet wordt aangepast omtrent het gebruik, en dat de naleving ook effectief wordt gecontroleerd.
Het mantra dat wie niets te verbergen heeft ook niets te vrezen heeft is al lang achterhaald en voorbijgestreefd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 07:12   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Camera's overal.
Op canvas loopt een serie over wat camera's u ganse dagen loopt te filmen.
Veel meer dan je denkt.
Duizenden en binnenkort ook de privé caméra die je volgt.
Honderden duizenden.

Privacy?
Vergeet het maar.

Het excuus "wie niks verkeerd doet blabla"
Je kan evengoed zeggen "wie schoon is loopt beter in zijne blote" blabla.

Not done in privacy rights.

Weg met de camera's!
Het idee alleen al geeft mij een eng gevoel . Maar ik kom misschien ook nog uit de tijd dat hoe minder mensen over je wisten hoe beter je overkwam. Hoe mysterieuzer hoe liever.
Nu is de trend precies omgekeerd . Gans de wereld moet op ieder moment weten waar je bent wat je aan het doen bent tot zelfs wat je aan het eten bent.

Met of zonder die camera's maakt uiteindelijk niet zoveel verschil uit er is overal en altijd wel iemand die je al dan niet gewild aan het filmen is.

Van mij zou gans die digitale wereld terug naar af mogen. Sinds dat alles heeft overgenomen is er veel van de lol verdwenen en lijkt alles me grotendeels om zeep.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 maart 2021 om 07:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 09:23   #4
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met of zonder die camera's maakt uiteindelijk niet zoveel verschil uit
bwoa
uw lief die u in vertrouwen ind e slaapkamer filmt
of de wetgever die met beelden en forumberichten afkomt van 10j geleden die ineens strafbaar zijn

en niemand heeft iets te verbergen?
tot ge de code van zijn bankkaart vraagt, en de moderne camera's kunnen da filmen as ge uw inlogcode vd bankapp ingeeft op uwe gsm
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 11:11   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Camera's overal.
Op canvas loopt een serie over wat camera's u ganse dagen loopt te filmen.
Veel meer dan je denkt.
Duizenden en binnenkort ook de privé caméra die je volgt.
Honderden duizenden.

Privacy?
Vergeet het maar.

Het excuus "wie niks verkeerd doet blabla"
Je kan evengoed zeggen "wie schoon is loopt beter in zijne blote" blabla.

Not done in privacy rights.

Weg met de camera's!
Hier hangen er van voor en van achter, bij de buren, aan alle zijden, ook.

En dan zijn er twee levende camera's met tanden, die flink bijten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 11:13   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
bwoa
uw lief die u in vertrouwen ind e slaapkamer filmt
of de wetgever die met beelden en forumberichten afkomt van 10j geleden die ineens strafbaar zijn

en niemand heeft iets te verbergen?
tot ge de code van zijn bankkaart vraagt, en de moderne camera's kunnen da filmen as ge uw inlogcode vd bankapp ingeeft op uwe gsm
Als ze daartoe in staat zijn, als ze u zo graag oppakken, dan komen ze u gewoon halen met de vrachtwagen, camera of niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 17:25   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Camera's overal.
Op canvas loopt een serie over wat camera's u ganse dagen loopt te filmen.
Veel meer dan je denkt.
Duizenden en binnenkort ook de privé caméra die je volgt.
Honderden duizenden.

Privacy?
Vergeet het maar.

Het excuus "wie niks verkeerd doet blabla"
Je kan evengoed zeggen "wie schoon is loopt beter in zijne blote" blabla.

Not done in privacy rights.

Weg met de camera's!
De beste privacy, volgens hooggeleerden, is waar geen internet is doorgedrongen.
Kleine Vlaamse gehuchten waar iedereen iedereen kent, niemand een stap buiten zet of de helft van het dorp wist het al vijf minuten op voorhand ....

Herhaling van mijn stelling daarover sinds jaren:
mijn privacy wordt niet geschonden op het ogenblik dat ik gefilmd wordt, maar pas op het ogenblik dat er misbruik gemaakt wordt van het gefilmde.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 17:31   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Ik heb niets te verbergen. Ik wil dus niet permanent gecontroleerd worden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 17:56   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De beste privacy, volgens hooggeleerden, is waar geen internet is doorgedrongen.
Kleine Vlaamse gehuchten waar iedereen iedereen kent, niemand een stap buiten zet of de helft van het dorp wist het al vijf minuten op voorhand ....

Herhaling van mijn stelling daarover sinds jaren:
mijn privacy wordt niet geschonden op het ogenblik dat ik gefilmd wordt, maar pas op het ogenblik dat er misbruik gemaakt wordt van het gefilmde.
Het is wel meer dan dat.
Jij trekt voor alles uw schouders op maar daarom is het nog niet bon ton.

Met al die surveillance die in feite nergens nodig voor is kom je van het vermoeden van onschuld (wat de rechtspraak is) naar het vermoeden van schuld.(wat in tegenspraak is)
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 22:40   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is wel meer dan dat.
Jij trekt voor alles uw schouders op maar daarom is het nog niet bon ton.

Met al die surveillance die in feite nergens nodig voor is kom je van het vermoeden van onschuld (wat de rechtspraak is) naar het vermoeden van schuld.(wat in tegenspraak is)
Als ik voorbij een groen verkeerslicht rijd aan reglementaire snelheid, waar een roodlichtcamera en een snelheidscamera geïnstalleerd zijn, dan heb ik geen kloten last van een gevoel dat men mij op voorhand verdenkt van door rode lichten te rijden, of door groene lichten aan te hoge snelheden.

Maar wel akkoord: toen die Poolse jongen in het Centraal station van Brussel iemand dood stak en vervolgens ging lopen .... die zal dat wel gedacht hebben. Terwijl heel Brussel op zoek was naar ... volgens een brave maar bange getuige ... naar ... een Marokkaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 22:56   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik voorbij een groen verkeerslicht rijd aan reglementaire snelheid, waar een roodlichtcamera en een snelheidscamera geïnstalleerd zijn, dan heb ik geen kloten last van een gevoel dat men mij op voorhand verdenkt van door rode lichten te rijden, of door groene lichten aan te hoge snelheden.

Maar wel akkoord: toen die Poolse jongen in het Centraal station van Brussel iemand dood stak en vervolgens ging lopen .... die zal dat wel gedacht hebben. Terwijl heel Brussel op zoek was naar ... volgens een brave maar bange getuige ... naar ... een Marokkaan.
In London is per 15 mensen 1 camera actief.
Dat is niet voor de rode lichten he.

+ hun klote recognized software.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 23:03   #12
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.038
Standaard

Overdaad schaadt idd, maar ik denk zo dat kandidaat inbrekers twee keer zullen nadenken als ze die camera's zien hangen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 00:12   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Overdaad schaadt idd, maar ik denk zo dat kandidaat inbrekers twee keer zullen nadenken als ze die camera's zien hangen.
Nope, net zoals de doodstraf criminelen niet afschrikt.

Trouwens, goed gekozen kledij en een bivakmuts met vulstukken zijn prima opgewassen tegen "beveiligingscameras".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 12:14   #14
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Ieder die zich een aantal jaren geleden 'zorgen' maakte over de toename van allerlei controle-technologie, werd lachend aan de kant gezet als complotnutterke.. geloof in 'big brother' enzomeer.. haha.

Nu het langzaam begint te dagen bij het gros van de bevolking wat voor een technologie er over de samenleving werd uitgerold, is het natuurlijk te laat om het tij te keren. Nu kan je enkel maar hopen dat er een wetgeving (omtrent het gebruik van deze technologie) komt die enkel maar het beste voor heeft met de bevolking. Maar waarom zou je in dat idee vertrouwen moeten hebben?

Net zoals met de covid-maatregelen, zal de wetgeving aangepast worden om wettelijk te maken wat eerder niet wettelijk was.. immers: nood breekt wet en als de omstandigheden in de samenleving de juiste aard hebben, plooien we allen voor de nieuwe wetten. Veel zal hierbij afhangen van het 'verhaaltje' dat men vertelt, en dat is waar politiek in uitblinkt: verhaaltjes vertellen..

Alles zal worden gedigitaliseerd en met artificiële intelligentie kan elk systeem worden gecontroleerd en iedere burger worden gevolgd. Er komt geen mens meer aan te pas om ervoor te zorgen dat de burger de regels volgt. Gelukkig heeft die burger niets te verbergen en gedraagt die zich gaarne conform.. In ieder geval moet je niet denken in zo een samenleving nog te kunnen gaan winkelen als je nog een openstaande boete hebt of een keer door een rood licht wandelde. Als uw medisch dossier stelt dat je niet meer teveel suiker mag eten, zal de technologie er wel voor zorgen dat je zulk voedsel niet meer kan kopen. Niemand zal u stiekem aan zoetigheden willen helpen, want big brother weet wie met wie in contact kwam..

Op dit moment wordt spontaniteit reeds onderdrukt door covid-maatregelen.. dat zal alleen maar toenemen in een samenleving waarin de burger beseft continu gevolgd te worden.. ieder die niet in de pas loopt, zal worden aangemaand dit wel te doen. Gevolg: niemand die zich in het openbaar nog wat excentriek zal gedragen of zich wil onderscheiden van een ander.. niemand die meer huppelt als de overheid stelt dat het niet mag..

Het klinkt allemaal wat extreem, maar ik ben er al jaren van overtuigd dat wij evolueren naar zo een samenleving. Het hele covid-circus sterkt enkel maar het idee, dat de visie die ik volg niet erg onrealistisch is. In tegenstelling tot velen, achtte ik in 2018 perfect mogelijk dat we in 2020 werden opgesloten.. voor ons eigen goed.

Krank in de kop..? Het zij zo.

Citaat:
De beste privacy, volgens hooggeleerden, is waar geen internet is doorgedrongen.
Er is ondertussen geen plaats meer op de wereld waar geen internet aanwezig is. Daar hebben ettelijke satellieten voor gezorgd. Overal is er een verbinding mogelijk, want de mens kan niet meer zonder zijn connectie.. zover hebben ze nagenoeg ieder gebracht.. al spelenderwijs.. Het enige wat nog nodig is, is de verplichting ten alle tijde de juiste apparatuur bij u te hebben en privacy is compleet verdwenen. Uiteraard kan je die juiste apparatuur thuis laten en de regels negeren.. vandaar het idee dat 'implantaten' de oplossing zijn, en daar wordt aan gewerkt.. maar dat zal uiteraard enkel voorbehouden blijven voor de criminelen hé..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 14:42   #15
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Camera's overal.
Op canvas loopt een serie over wat camera's u ganse dagen loopt te filmen.
Veel meer dan je denkt.
Duizenden en binnenkort ook de privé caméra die je volgt.
Honderden duizenden.

Privacy?
Vergeet het maar.

Het excuus "wie niks verkeerd doet blabla"
Je kan evengoed zeggen "wie schoon is loopt beter in zijne blote" blabla.

Not done in privacy rights.

Weg met de camera's!
ANPR-camera’s mogelijk misbruikt in Kortrijk: “Van Quickenborne nam loopje met de privacy”.

https://www.vlaamsbelang.org/anpr-ca...GaJB4J2u5qeCDU
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 16:10   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
ANPR-camera’s mogelijk misbruikt in Kortrijk: “Van Quickenborne nam loopje met de privacy”.

https://www.vlaamsbelang.org/anpr-ca...GaJB4J2u5qeCDU
Ik heb mij korte tijd met politietucht bezig gehouden: draconische straffen en tuchtmaatregelen kunnen misbruik van DIV en Rijksregister niet verhinderen. En dan heb ik het niet over snel even de Lambo van Tom Boonen natrekken nadat die een kat heeft willen vermijden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 17:14   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In London is per 15 mensen 1 camera actief.
Dat is niet voor de rode lichten he.

+ hun klote recognized software.
Ik geef een voorbeeld over roodlicht- en snelheidscamera's en jij begint nu over andere camera's.
Dat is ook om met mijn kloten te spelen zeker?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 17:15   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nope, net zoals de doodstraf criminelen niet afschrikt.

Trouwens, goed gekozen kledij en een bivakmuts met vulstukken zijn prima opgewassen tegen "beveiligingscameras".
Toch wel.
Er is geen enkele crimineel die na de uitvoering van de doodstraf, nog een poot verkeerd uitsteekt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 17:19   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
...
Er is ondertussen geen plaats meer op de wereld waar geen internet aanwezig is. Daar hebben ettelijke satellieten voor gezorgd. Overal is er een verbinding mogelijk, want de mens kan niet meer zonder zijn connectie.. zover hebben ze nagenoeg ieder gebracht.. al spelenderwijs..
...
O jeetje, er is overal internet. Hoe ambetant en gevaarlijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 17:24   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik heb mij korte tijd met politietucht bezig gehouden: draconische straffen en tuchtmaatregelen kunnen misbruik van DIV en Rijksregister niet verhinderen. En dan heb ik het niet over snel even de Lambo van Tom Boonen natrekken nadat die een kat heeft willen vermijden.
't Is maar wat je een draconische straf noemt.
Een maand thuis zitten (schorsing) aan 75 procent van je wedde? Lekker alle kamers eens kunnen schilderen en behangen, den hof in orde stellen ...?

't Is ook maar wat je misbruik noemt, vb. in het bevolkingsregister. Daar staat vb. je adres vermeld. Ja, een flik, een advocaat, een ambtenaar op de bevolkingsdienst, de ambtenaar van belastingen ... kan dan te weten komen waar bekende zangeres x of y precies woont. Mag niet, maar ... big deal.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 maart 2021 om 17:25.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be