Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2021, 12:59   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard Eenzaamheid in corona tijden

Ik zet dit bij maatschappelijke omdat het probleem zo ernstig is bij vele mensen

Een bubbel loos bestaan is bij vele onder jullie niet gekend ,en ver van mijn bed gedoe ,toch is het in deze tijden een erg onderschat probleem waar vele mensen niet naar willen luisteren ,zeker onze overheden niet

Er zijn dan ook geen instanties waar mensen terecht kunnen met hun eenzaamheid, na sluitingen van cafés ,en andere hebben deze mensen niets meer ,vereenzamen ze nog meer

Alle versoepelingen zijn gebarreerd op mensen met gezinnen, jongeren, WZC ,en andere ,nooit op alleenstaande ,of eenzame

Dus hoe moet het verder ?
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 13:32   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik zet dit bij maatschappelijke omdat het probleem zo ernstig is bij vele mensen

Een bubbel loos bestaan is bij vele onder jullie niet gekend ,en ver van mijn bed gedoe ,toch is het in deze tijden een erg onderschat probleem waar vele mensen niet naar willen luisteren ,zeker onze overheden niet

Er zijn dan ook geen instanties waar mensen terecht kunnen met hun eenzaamheid, na sluitingen van cafés ,en andere hebben deze mensen niets meer ,vereenzamen ze nog meer

Alle versoepelingen zijn gebarreerd op mensen met gezinnen, jongeren, WZC ,en andere ,nooit op alleenstaande ,of eenzame

Dus hoe moet het verder ?

Ik ben zelf alleenstaande dus ik weet waarover ik praat. Ik ben altijd gewild single geweest maar heb me nooit of te nimmer eenzaam gevoeld in tegenstelling.
Nu is dat toch wel even anders. Je mist die vrijheid. Die vrijheid om niet alleen te zijn als je dat even niet wil.

Nu het is altijd wel iets en ik troost me bij de gedachte dat het voor traditionele gezinnen nu ook niet altijd een pretje is.....Je zit daar maar met ganser dagen opgescheept met mekaars fratsen problemen en ergernissen.
Het aantal gezinsdrama's is dan ook exponentieel toegenomen lees ik met regelmaat.

Ik heb tijdens gespreken met vrienden die zich in een gezinssituatie bevinden toch al dikwijls mogen horen van Fred je moest eens weten hoe graag ik nu een paar weken in uw plaats zou zijn ....Gewoon rust en alleen. Je kent uw geluk niet. T'ja wat moet je er dan van denken ?

Volgens mij is het vooral hard voor oudere alleenstaande mensen. Die hun eenzaamheid is nu wel heel groot geworden vooral opdat het een generatie is die niet zoals jij of ik hun weg vinden in de digitale wereld.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 februari 2021 om 13:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 13:43   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben zelf alleenstaande dus ik weet waarover ik praat. Ik ben altijd gewild single geweest maar heb me nooit of te nimmer eenzaam gevoeld in tegenstelling.
Nu is dat toch wel even anders. Je mist die vrijheid. Die vrijheid om niet alleen te zijn als je dat even niet wil.

Nu het is altijd wel iets en ik troost me bij de gedachte dat het voor traditionele gezinnen nu ook niet altijd een pretje is.....Je zit daar maar met ganser dagen opgescheept met mekaars fratsen problemen en ergernissen.
Het aantal gezinsdrama's is dan ook exponentieel toegenomen lees ik met regelmaat.

Ik heb tijdens gespreken met vrienden die zich in een gezinssituatie bevinden toch al dikwijls mogen horen van Fred je moest eens weten hoe graag ik nu een paar weken in uw plaats zou zijn ....Gewoon rust en alleen. Je kent uw geluk niet. T'ja wat moet je er dan van denken ?

Volgens mij is het vooral hard voor oudere alleenstaande mensen. Die hun eenzaamheid is nu wel heel groot geworden vooral opdat het een generatie is die niet zoals jij of ik hun weg vinden in de digitale wereld.
Maar ik heb het niet over mensen die nog met vrienden kunnen praten ,zoals U ,ik heb het eerder over mensen die geen vrienden hebben, die echt alleen zijn ,er er zijn er veel meer dan je denkt ,erg veel ouderen die nu al 1 jaar niet meer met mensen gesproken hebben zelfs. Dat is een vergeten groep ,zonder bubbel ,laat staan dat ze hem zouden kunnen uitbreiden
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 14:10   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar ik heb het niet over mensen die nog met vrienden kunnen praten ,zoals U ,ik heb het eerder over mensen die geen vrienden hebben, die echt alleen zijn ,er er zijn er veel meer dan je denkt ,erg veel ouderen die nu al 1 jaar niet meer met mensen gesproken hebben zelfs. Dat is een vergeten groep ,zonder bubbel ,laat staan dat ze hem zouden kunnen uitbreiden
Ja dat schreef ik ook. Wie al eenzaam was zal nu nog eenzamer zijn. Maar t'ja wie voorheen al problemen had met partner en of gezin zal nu waarschijnlijk ook alleen maar meer problemen hebben.
Veel situaties worden nu uitvergroot.

Net daarom vind ik het voor oude mensen nog feitelijk erger als voor jongeren. Ik ken wel zo een vrouwtje die voorheen alle dagen haar koffietje ging drinken met een vriendin nu al een jaar niks meer doet. Ze heeft een zoon in het buitenland wonen en haar enig contact met de buitenwereld is alleen een vaste telefoonlijn en de televisie uiteraard.
Het ergste is dat zelfs het meest nabije perspectief voor hun al te laat kan komen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 februari 2021 om 14:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 14:14   #5
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat schreef ik ook. Wie al eenzaam was zal nu nog eenzamer zijn. Maar t'ja wie voorheen al problemen had met partner en of gezin zal nu waarschijnlijk ook alleen maar meer problemen hebben.
Veel situaties worden nu uitvergroot.

Net daarom vind ik het voor oude mensen nog feitelijk erger als voor jongeren. Ik ken wel zo een vrouwtje die voorheen alle dagen haar koffietje ging drinken met een vriendin nu al een jaar niks meer doet. Ze heeft een zoon in het buitenland wonen en haar enig contact met de buitenwereld is alleen een vaste telefoonlijn en de televisie uiteraard.
Het ergste is dat zelfs het meest nabije perspectief voor hun al te laat kan komen.
Dat klopt ook ,vandaar deze post ,en het probleem is enorm ,de overheid is hier erg aan het falen ,versoepelingen ok ,maar problemen leren zien ,daar zouden ze eens moeten mee beginnen
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 14:17   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

De volgende jaren mogen we ons aan een lawine van psychosen en klinische depressies verwachten. Weeral kassa kassa voor de farmasector. De antipsychotica en -depressiva zullen goed over de toonbank gaan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 15:06   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De volgende jaren mogen we ons aan een lawine van psychosen en klinische depressies verwachten. Weeral kassa kassa voor de farmasector. De antipsychotica en -depressiva zullen goed over de toonbank gaan.
Idd ,erg juist van U ,hoe erg het ook is voor vele mensen ,brrrrr
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 15:23   #8
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Mijn moeder leeft in zelf opgelegde isolatie sedert maart vorig jaar. Mijn zus doet voor haar boodschappen. Sociaal contact is er enkel via telefoon en Skype. Ze gaat er blijkbaar vrij goed mee om. Recent maakte ze gebruik van het openbaar vervoer. Niet lang daarna ondervond ze typische griepverschijnselen maar wel met ongewone zware diarrhee. Ze testte positief op covid. Hospitalisatie was niet nodig maar ze diende wel 10 dagen quarantaine in acht te nemen. Gelukkig kwam ze er bovenop.

Het heeft haar echter wel meer bestendigd om haar isolatie in stand te blijven houden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 16:16   #9
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar ik heb het niet over mensen die nog met vrienden kunnen praten ,zoals U ,ik heb het eerder over mensen die geen vrienden hebben, die echt alleen zijn ,er er zijn er veel meer dan je denkt ,erg veel ouderen die nu al 1 jaar niet meer met mensen gesproken hebben zelfs. Dat is een vergeten groep ,zonder bubbel ,laat staan dat ze hem zouden kunnen uitbreiden
Het is vooral een groep van mensen die extra steun nodig hebben maar niet altijd even bereikbaar zijn.
Een groep die voor een stuk onder de radar blijft.
In veel gemeenten hebben ze zo lijsten opgemaakt van mensen die in uw geval zijn en vrijwilligers geven die af en toe eens en belletje. Telefonisch een klapje doen kan al veel betekenen.
In andere gevallen komen ze zelfs tot aan de deur.
Binnenkomen doe ze niet, ze blijven een veilige afstand houden, om zo een praatje een extra dimensie te geven.
Ik weet niet of dat in uw gemeente bestaat maar mss kan dat wel al een hulp zijn ?
Er is ook Tele-onthaal voor zo'n gevallen. Daar heb je dan iemand met verstand van zaken waar je eens je hart kan luchten.
Veel mensen durven nu soms wel niet die stap zetten, maar daar moet je je helemaal niet voor schamen hoor.
Fora kunnen ook helpen, maar daar zit wel een risico in.
Er gaan spijtig genoeg altijd flauwe plezanten zijn die ongepast commentaar gaan geven.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 16:19   #10
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Mijn moeder leeft in zelf opgelegde isolatie sedert maart vorig jaar. Mijn zus doet voor haar boodschappen. Sociaal contact is er enkel via telefoon en Skype. Ze gaat er blijkbaar vrij goed mee om. Recent maakte ze gebruik van het openbaar vervoer. Niet lang daarna ondervond ze typische griepverschijnselen maar wel met ongewone zware diarrhee. Ze testte positief op covid. Hospitalisatie was niet nodig maar ze diende wel 10 dagen quarantaine in acht te nemen. Gelukkig kwam ze er bovenop.

Het heeft haar echter wel meer bestendigd om haar isolatie in stand te blijven houden.
Ben vorig jaar ook getest op covid-19 ,in juni in Geel ziekenhuis ,met en PCR test ,2 uur later had ik de uitslag ,negatief ,2 uur in Juni 2020 ,toen er nog geen sprake van sneltesten waren, wat mag je daar van geloven hé ,maar dit terzijde ,vele zijn niet zo assertief als U moeder ,vele leven verdoken in eenzaamheid ,hebben geen kinderen die naar hun omzien, waar ze met kunnen Skypen of bellen geen overheid die omziet naar deze mensen ,deze groep mensen blijven in de kou staan ,wat bijzonder erg is
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 16:21   #11
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik zet dit bij maatschappelijke omdat het probleem zo ernstig is bij vele mensen

Een bubbel loos bestaan is bij vele onder jullie niet gekend ,en ver van mijn bed gedoe ,toch is het in deze tijden een erg onderschat probleem waar vele mensen niet naar willen luisteren ,zeker onze overheden niet

Er zijn dan ook geen instanties waar mensen terecht kunnen met hun eenzaamheid, na sluitingen van cafés ,en andere hebben deze mensen niets meer ,vereenzamen ze nog meer

Alle versoepelingen zijn gebarreerd op mensen met gezinnen, jongeren, WZC ,en andere ,nooit op alleenstaande ,of eenzame

Dus hoe moet het verder ?
?

Geen vuiltje aan de lucht.

Kiplekker.

Hoe het verder moet?

Wat mee huilen met de wolven? Opofferingen....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 16:22   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Het is vooral een groep van mensen die extra steun nodig hebben maar niet altijd even bereikbaar zijn.
Een groep die voor een stuk onder de radar blijft.
In veel gemeenten hebben ze zo lijsten opgemaakt van mensen die in uw geval zijn en vrijwilligers geven die af en toe eens en belletje. Telefonisch een klapje doen kan al veel betekenen.
In andere gevallen komen ze zelfs tot aan de deur.
Binnenkomen doe ze niet, ze blijven een veilige afstand houden, om zo een praatje een extra dimensie te geven.
Ik weet niet of dat in uw gemeente bestaat maar mss kan dat wel al een hulp zijn ?
Er is ook Tele-onthaal voor zo'n gevallen. Daar heb je dan iemand met verstand van zaken waar je eens je hart kan luchten.
Veel mensen durven nu soms wel niet die stap zetten, maar daar moet je je helemaal niet voor schamen hoor.
Fora kunnen ook helpen, maar daar zit wel een risico in.
Er gaan spijtig genoeg altijd flauwe plezanten zijn die ongepast commentaar gaan geven.
Al die dingen draaien nu wel op een laag pitje. Vóór Corona had je heel veel aktiviteiten, oa door KVLV en zo. Is practisch allemaal weggevallen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 16:24   #13
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Het is vooral een groep van mensen die extra steun nodig hebben maar niet altijd even bereikbaar zijn.
Een groep die voor een stuk onder de radar blijft.
In veel gemeenten hebben ze zo lijsten opgemaakt van mensen die in uw geval zijn en vrijwilligers geven die af en toe eens en belletje. Telefonisch een klapje doen kan al veel betekenen.
In andere gevallen komen ze zelfs tot aan de deur.
Binnenkomen doe ze niet, ze blijven een veilige afstand houden, om zo een praatje een extra dimensie te geven.
Ik weet niet of dat in uw gemeente bestaat maar mss kan dat wel al een hulp zijn ?
Er is ook Tele-onthaal voor zo'n gevallen. Daar heb je dan iemand met verstand van zaken waar je eens je hart kan luchten.
Veel mensen durven nu soms wel niet die stap zetten, maar daar moet je je helemaal niet voor schamen hoor.
Fora kunnen ook helpen, maar daar zit wel een risico in.
Er gaan spijtig genoeg altijd flauwe plezanten zijn die ongepast commentaar gaan geven.
Ik ga eens iets zeggen ,tele-onthaal ,vele van deze mensen kennen het woord nog niet ,mooi om op mensen indruk te maken dat alles voor hun gedaan word, maar in werkelijkheid, onzin
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 16:24   #14
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

De modale gezinnen hebben niet veel te klagen. Ja, meer. Wie wil er niet meer?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 16:27   #15
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

De piloot moet nog iets zeggen dan.

Eerste waarheid: het leven is lijden.
Tweede waarheid: er is een uitweg uit het lijden.

Doe dit of dat. Leuke fraude...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 16:38   #16
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Een wijs iemand vertelde mij dat als je teveel yin hebt dat niet goed is. Teveel yang is ook slecht. Er moet een symbiose zijn. We moeten gebalanceerd leven.

Een ander iemand vertelde mij dan weer, een dromer. Dat in extremen gaan juist goed is.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 16:43   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Een wijs iemand vertelde mij dat als je teveel yin hebt dat niet goed is. Teveel yang is ook slecht. Er moet een symbiose zijn. We moeten gebalanceerd leven.

Een ander iemand vertelde mij dan weer, een dromer. Dat in extremen gaan juist goed is.
Ben jij nog over den draad bezig
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 17:02   #18
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ga eens iets zeggen ,tele-onthaal ,vele van deze mensen kennen het woord nog niet ,mooi om op mensen indruk te maken dat alles voor hun gedaan word, maar in werkelijkheid, onzin
Dat er alles voor hen gedaan wordt, dat zeg ik helemaal niet. In het tegendeel zelfs.
En dat deze groep van mensen meestal onder de radar blijft is heel spijtig en had ik ook al gepost hé..
Maar er zijn wél een paar strohalmen waar je je kan proberen aan vast te houden.
Een gesprek bvb kan mss dom klinken, maar een luisterend oor is soms al veel waard. Op dat gebied spreek ik wel uit ervaring.
Alle beetjes kunnen helpen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 17:02   #19
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ben jij nog over den draad bezig
Volgende duel is in aantocht. Een ongelooflijke krachtmeting.

Uiteindelijk val je altijd op een rode draad terug. Circulaire redeneringen.

Gaat ie het halen tegen verschillende demonen?

Ik moet stoppen met dit...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 17:07   #20
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Al die dingen draaien nu wel op een laag pitje. Vóór Corona had je heel veel aktiviteiten, oa door KVLV en zo. Is practisch allemaal weggevallen.
Heel veel groepsaktiviteiten zijn nu idd weggevallen maar ik had het nu wél over die bel-me-eens-op akties en die zijn er nu juist extra bijgekomen ivm Covid. Niet in elke gemeente mss maar ze zijn er. Heeft verleden jaar trouwens ook in de media gestaan en van 2 initiatieven ben ik op de hoogte.
Eéntje waar ik woon en ééntje waar mijn ouders wonen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be