Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2021, 18:29   #41
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De realiteit is dat België reeds het dichtste wegennet van heel Europa heeft, laat staan Vlaanderen.

Net als moslim fundamentalisten blijven ook vele auto-fundamentalisten echter selectief doof en blind voor die objectieve realiteit.

Teven is de auto een archaïsch transportmiddel dat bijzonder inefficiënt is en bijzonder veel plaats inneemt om doorgaans 1 persoon te transporteren. En dat is net wat men wil vermijden in dichtbevolkte gebieden waar de ruimte nu reeds enorm onder druk staat.

De toekomst is dus minder individuele auto en meer fiets, meer te voet enz. Vele wereldsteden hebben die stap naar de toekomst reeds gemaakt, doch in ons achterlopende landje, waar de mensen vastgeroest zijn in hun gewoontes, ligt dat wat natuurlijk wat moeilijker ...
Terug naar de 19e eeuw dus. Hoewel, zonder paarden zal het eerder nog veel verder terug zijn.

Terug naar een levensverwachting van 40 jaar. Dat lost meteen ook het probleem van de overbevolking op.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 18:51   #42
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Terug naar de 19e eeuw dus. Hoewel, zonder paarden zal het eerder nog veel verder terug zijn.
Nope. Ergens op het platteland in het voormalige Oostblok redeneren ze nog op die manier. Elkeen met met meer dan 2 hersencellen ziet wel in dat de auto in bijvoorbeeld steden stimuleren oerdom is. Fietsen, te voet, openbaar vervoer en andere elektrisch ondersteunde voertuigen zijn daar het transportmiddel bij uitstek. Dat zorgt voor een enorme toename van de levenskwaliteit in de stad en maakt het er aangenaam vertoeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Terug naar een levensverwachting van 40 jaar. Dat lost meteen ook het probleem van de overbevolking op.
Integendeel, bewegen door bijvoorbeeld meer te fietsen of te wandelen komt de gezondheid net ten goede. Niet alleen die van degene die beweegt, maar ook de andere mensen in de maatschappij hebben er baat bij. Geen lawaai, geen vervuiling en je wordt niet doodgereden door een automobilist.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 19:54   #43
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nope. Ergens op het platteland in het voormalige Oostblok redeneren ze nog op die manier. Elkeen met met meer dan 2 hersencellen ziet wel in dat de auto in bijvoorbeeld steden stimuleren oerdom is. Fietsen, te voet, openbaar vervoer en andere elektrisch ondersteunde voertuigen zijn daar het transportmiddel bij uitstek. Dat zorgt voor een enorme toename van de levenskwaliteit in de stad en maakt het er aangenaam vertoeven.

Integendeel, bewegen door bijvoorbeeld meer te fietsen of te wandelen komt de gezondheid net ten goede. Niet alleen die van degene die beweegt, maar ook de andere mensen in de maatschappij hebben er baat bij. Geen lawaai, geen vervuiling en je wordt niet doodgereden door een automobilist.
Ja. En we gaan allemaal in holen in de grond gaan wonen en we eten gras.
En dansen onder een regenboog, dat mogen we ook niet vergeten.

Ik zou zeggen, vraag eens aan uw grootouders hoe het leven zonder gemotoriseerde voertuigen echt was. En vraag dan eens waarom zij indertijd allemaal een duivelse automobiel gekocht hebben. Vraag hen eens waarom ze niet gewoon verder met de fiets zijn blijven rijden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2021, 21:43   #44
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ja. En we gaan allemaal in holen in de grond gaan wonen en we eten gras.
En dansen onder een regenboog, dat mogen we ook niet vergeten.
Sterke argumenten. U vergeet nog deze van het klassieke "paard en kar" welke ook steeds aangehaald wordt door mensen die geen argumenten hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik zou zeggen, vraag eens aan uw grootouders hoe het leven zonder gemotoriseerde voertuigen echt was. En vraag dan eens waarom zij indertijd allemaal een duivelse automobiel gekocht hebben. Vraag hen eens waarom ze niet gewoon verder met de fiets zijn blijven rijden.
Blijf maar rustig verder gaan in uw wishful thinking verhaal daarbij alle objectieve argumenten negerend. Ik kan u alvast meegeven dat u nog grote ogen gaat optrekken in de toekomst met de evolutie van de algehele mobiliteit. Maar troost u, u bent lang niet de enige in ons land. Belgen staan er nu eenmaal bekend voor vastgeroest te zijn in hun gewoontes, aan tunnelvisie te leiden, niet open te staan voor vernieuwing en weinig pragmatisch te zijn.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...-zien-een-aut/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2021, 06:41   #45
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Sterke argumenten. U vergeet nog deze van het klassieke "paard en kar" welke ook steeds aangehaald wordt door mensen die geen argumenten hebben.
Was het maar paard en kar. De groene waanzin laat niet meer toe dat dieren gebruikt worden zoals dat in het verleden gebeurde. Het zal dus te voet en met een handkar te doen zijn, zoals in de prehistorie.

Citaat:
Blijf maar rustig verder gaan in uw wishful thinking verhaal daarbij alle objectieve argumenten negerend. Ik kan u alvast meegeven dat u nog grote ogen gaat optrekken in de toekomst met de evolutie van de algehele mobiliteit. Maar troost u, u bent lang niet de enige in ons land. Belgen staan er nu eenmaal bekend voor vastgeroest te zijn in hun gewoontes, aan tunnelvisie te leiden, niet open te staan voor vernieuwing en weinig pragmatisch te zijn.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...-zien-een-aut/
Ah, de vloek van de zilveren lepel. Mensen die opgegroeid zijn in zodanige luxe dat ze niet meer inzien of begrijpen hoe en waarom die luxe er gekomen is in de eerste plaats.

Probeer anders eens een tijdje te wonen in een arme streek in afrika of india. Daar ga je uw ideaal vinden, alles te voet of met de fiets. Misschien zal dat uw ogen openen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 21:49   #46
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik rijd al rond sinds 1988. Einde jaren '80 begin jaren '90 haalde ik op secundaire wegen een gemiddelde van zo'n 60 km/u op middellange afstand in de Kempen. Nu haal ik zelfs geen 40 km/u meer.
Het snelheidsbeleid was toen ook heel éénvoudig. Eerst nog 60, daarna 50 km/u in de bebouwde kom, daarbuiten vrijwel altijd 90 km/u. Nu verandert het snelheidsregime om de paar honderd meter. Vooral onder impuls van gemeentes met te veel creativiteit. Die creativiteit hebben ze meestal wel ingehuurd via studiebureaus. Op deze studiebureaus tekenden mobiliteitsplannen uit de zelfs werden gemaakt door 'ingenieurs' zonder rijbewijs!
Begin jaren '00 kwam daar nog de zonitis bij en was het helemaal om zeep!
Ik herken dat heel goed. Ik rij al rond met de wagen sinds 1979.
Lang heb ik op gemiddeld 60 kunnen rekenen op de secundaire wegen. Nu ben ik al blij als ik 50 haal.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 22:46   #47
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het idee is hetzelfde. Elke dode is er 1 teveel en daarom moet iedereen stilstaan. Het corona beleid is gewoon een verderzetting van die wanen.

En eenmaal je in die waanzin zit is het zeer moeilijk om er nog uit te geraken. Ik vrees dat we een ernstige natuurramp of een oorlog zullen nodig hebben om onze maatschappij nog te redden.
Dat is volgens mij inderdaad de lange termijn mobiliteitsvisie van onze overheid: de totale stilstand. Jaar na jaar komen we daar dichter bij.

Eigenlijk hoop ik dat die corona-crisis ons en onze overheid laat inzien wat belangrijk is voor onze samenleving en wat niet.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 02:48   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik herken dat heel goed. Ik rij al rond met de wagen sinds 1979.
Lang heb ik op gemiddeld 60 kunnen rekenen op de secundaire wegen. Nu ben ik al blij als ik 50 haal.
Grappig , met de computers op de voertuigen tegenwoordig.
Met mijn wagen, over 4 jaar, is de gemiddelde snelheid 37km/u
Met mijn ligfiets is mijn gemiddelde snelheid 21,2km/u, maar dat is over 7 maand.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be