Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2002, 16:32   #41
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Nieuwe avater, Thomas?
Jij niet, de Belgische staat wel, een aantal toch. En als er vrijheid van goederen moet zijn, waarom zou er geen vrij verkeer van personen mogen zijn? Dit is zo liberaal, dat ik niet goed begrijp wat de VLD hier tegen kan hebben, trouwens, maar ja.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 17:14   #42
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Nieuwe avater, Thomas?
Jij niet, de Belgische staat wel, een aantal toch. En als er vrijheid van goederen moet zijn, waarom zou er geen vrij verkeer van personen mogen zijn? Dit is zo liberaal, dat ik niet goed begrijp wat de VLD hier tegen kan hebben, trouwens, maar ja.
Ja nieuwe avater, voor de rest zul je wel gelijk hebben
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 02:38   #43
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Mijn argument voor gastvrijheid naar allochtonen toe, is menselijkheid. We kunnen die mensen toch niet aan jun lot overlaten?
Vele mensen zijn trouwens naar hier gekomen, omdat het hen werd gevraagd (de oude gastarbeiders), omdat zij amper konden overleven in hun land (de zgn. economische vluchtelingen, die niet onder de conventie van Genève vallen), die zich persoonlijk bedreigd voelden (de asielzoekers) en voor een huwelijk. Reden genoeg dus, om hen op te vangen, lijkt me.
Mensen die hier dan uiteindelijk al zo lang zijn, zijn vaak geen inwoner meer van hun thuisland, en voelen zich daar een vreemdeling. Hoeveel Marokkanen klagen niet, ook van de eerste generatie, dat het in Marokko toch zo traag gaat, en dat stiptheid daar nog moet worden uitgevonden? Ook hierin hebben ze volgens mij gelijk, als ze zeggen dat Marokko, of Turkije, of weet ik veel welk land, dat zij daar geen zaken meer mee hebben, en dat ze zich willen inwerken in onze maatschappij. Een band zullen ze natuurlijk wel altijd hebben, ik zal ook altijd een band hebben met Leuven door mijn studies. Maar als ik afstudeer, en ik verhuis, dan heb ik geen zaken meer met Leuven, en ben ik daar ook niet geïnteresseerd in. Dit is gewoon dezelfde situatie, als met allochtonen. Vele allochtonen zijn geen allochtonen meer.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 12:26   #44
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Mijn argument voor gastvrijheid naar allochtonen toe, is menselijkheid. We kunnen die mensen toch niet aan jun lot overlaten?
Vele mensen zijn trouwens naar hier gekomen, omdat het hen werd gevraagd (de oude gastarbeiders), omdat zij amper konden overleven in hun land (de zgn. economische vluchtelingen, die niet onder de conventie van Genève vallen), die zich persoonlijk bedreigd voelden (de asielzoekers) en voor een huwelijk. Reden genoeg dus, om hen op te vangen, lijkt me.
Mensen die hier dan uiteindelijk al zo lang zijn, zijn vaak geen inwoner meer van hun thuisland, en voelen zich daar een vreemdeling. Hoeveel Marokkanen klagen niet, ook van de eerste generatie, dat het in Marokko toch zo traag gaat, en dat stiptheid daar nog moet worden uitgevonden? Ook hierin hebben ze volgens mij gelijk, als ze zeggen dat Marokko, of Turkije, of weet ik veel welk land, dat zij daar geen zaken meer mee hebben, en dat ze zich willen inwerken in onze maatschappij. Een band zullen ze natuurlijk wel altijd hebben, ik zal ook altijd een band hebben met Leuven door mijn studies. Maar als ik afstudeer, en ik verhuis, dan heb ik geen zaken meer met Leuven, en ben ik daar ook niet geïnteresseerd in. Dit is gewoon dezelfde situatie, als met allochtonen. Vele allochtonen zijn geen allochtonen meer.
Over die huwelijken kunnen we ook een hele boomgaard opzetten. Wat mij betreft, afschaffen die hele mensenhandel.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 15:06   #45
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Mijn argument voor gastvrijheid naar allochtonen toe, is menselijkheid.

Hoeveel Marokkanen klagen niet, ook van de eerste generatie, dat het in Marokko toch zo traag gaat, en dat stiptheid daar nog moet worden uitgevonden?
Wel groentje, je hebt gelijk. Ik was mij van zoveel onmenselijkheid in de thuislanden van de moslim-allochtonen niet bewust.

Jouw argumentatie heeft me volledig overtuigd.

Ik trek alles in wat ik ooit over moslims heb gezegd, verontschuldig mij publiek, en stel voor dat we alle mensen die in hun thuisland zoveel onmenselijks moeten ondergaan, dat we die arme stakkerds voortaan hier bij ons met open armen zouden ontvangen.



Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 16:27   #46
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Hetzelfde geldt trouwens voor Zuid-Amerikanen, ZO-Aziaten, Zuid-Europeanen..., dat gebrek aan stiptheid. Je moet er maar voor naar het zuiden van Frankrijk!
Ik begrijp niet hoe je er dus steeds weer in slaagt, om in elke slechte menselijke eigenschap, een typisch moslimgebruik te zien.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 17:15   #47
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Hetzelfde geldt trouwens voor Zuid-Amerikanen, ZO-Aziaten, Zuid-Europeanen..., dat gebrek aan stiptheid. Je moet er maar voor naar het zuiden van Frankrijk!
Ik begrijp niet hoe je er dus steeds weer in slaagt, om in elke slechte menselijke eigenschap, een typisch moslimgebruik te zien.
Wat je een slechte eigenschap noemt
Ik vermoed dat ik me snel zal kunnen inburgeren in die culturen.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 20:13   #48
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik heb het mezelf ook al afgevraagd, alfa, of ik dit juist heb gecatalogeerd.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 10:32   #49
AdFundum
Vreemdeling
 
AdFundum's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2002
Locatie: Gent
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Koran interpreteer je hoe je wil (...)

Spijtig genoeg ziet die persoon en elk westerling het verkeerd
spreken die 2 dingen elkaar niet "lichtjes" tegen?

ALS JE HET MAG INTERPRETEREN ZOALS JE HET WIL
KAN JE HET NIET VERKEERD ZIEN!


adfundum
__________________
het verbaal geweld blijft escaleren op dit forum...
doe er iets aan!
AdFundum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 11:07   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De koran vrij interpreteren?

Da's de eerste keer ik dat hoor.

Ik dacht dat de Koran het woord van Allah is, tot bij de mensen gebracht door de Profeet Mohamed.

De moment "mensen" hier vrij beginnen te interpreteren heb je een verwatering, of een verandering aan Gods woord.Dikke zever en ambras dus.
Ik dacht dat de diep "echt" gelovigen hiervan zouden gruwen ,van zo'n uitspraak.

Dit is ook het Grote verschil tussen de Katolieke kerk en de Moslim ideologie.
De Katholieken hebben het lezen van de bijbel niet echt aangemoedigd, zodanig de bevolking lekker uitpersbaar en beïnvloedbaar bleef.
(Het idee. De Adel:"wij willen de mooien, blijft de rest lelijk".Het leger:"wij willen de sterken,blijft de rest zwak". De kerk:"wij willen de slimmen, dan blijft de rest dom")
Sinds de overgrote meerderheid van de Europeanen kan lezen is de macht en invloed van de kerk op het dagelijkse leven sterk getaand.
Terwijl het beter uitgelegde ,verspreide en geïndoctrineerde halstarig vasthouden aan de basis, desondank de 1200j+ veroudering, van de Koran ,en de evenzeer volgende boeken steeds harder weerklinkt in de Moslim gemeenschap.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 11:21   #51
AdFundum
Vreemdeling
 
AdFundum's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2002
Locatie: Gent
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik dacht dat de diep "echt" gelovigen hiervan zouden gruwen ,van zo'n uitspraak.
@maddox

wat zijn "echt" gelovigen?
zijn dat die mensen die, bij ons dan, de bijbel letterlijk nemen en geloven dat Jezus echt H2O in wijn kon veranderen en op't water kon gaan marcheren?
zijn dat de mensen die denken dat elke letter die in de bijbel/koran staat letterlijk het woord is van hun "God"?


als da voor u de echte gelovigen zijn... amaaaai


volgens mij zijn de echte gelovigen mensen die de essentie van hun godsdienst inzien en doorhebben dat diezelfde essentie in elke vorm van geloof aanwezig is.
Elke godsdienst gaat over
naastenliefde
n zondeloos leven leiden
(satanisme ed. buiten beschouwing gelaten )


alé da is wat ik al geconstateerd heb
Greetz
AdFundum
__________________
het verbaal geweld blijft escaleren op dit forum...
doe er iets aan!
AdFundum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 11:34   #52
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdFundum
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik dacht dat de diep "echt" gelovigen hiervan zouden gruwen ,van zo'n uitspraak.
@maddox

wat zijn "echt" gelovigen?
zijn dat die mensen die, bij ons dan, de bijbel letterlijk nemen en geloven dat Jezus echt H2O in wijn kon veranderen en op't water kon gaan marcheren?
Als je de paaltjes in het water weet staan is dat "echt" niet moeilijk!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 12:21   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

1 van de belangerijkste vereisten van de monotheïstische kerken is een kompleet en onvoorwaardelijk aanvaarden van wat de "kerk" als waarheid vooruitschuift.
Denkende leden van die kerk zitten A op de leidende postjes, of starten een afscheuring.
En dit is historisch bewezen.

Ikzelf ben Agnost.
En leef volgens 2 basisregels.
"Ik doe niet, wat ikzelf niet wil dat me overkomt"
"Niet betrapt worden"

Dus een wereldse wet overtreden kan perfect,zolang ik niet betrap word.
Maar neergeslagen of bestolen worden staat niet in mijn favouriete bezigheden, dus doe ik dat zelf niet.(dit als voorbeeld)

Het is al moeilijk genoeg om me aan die 2 regels te houden,laat staan -tig door mensen naar voor gebrachte regeltjes, al dan niet zogezegt via een brandend braambos, of een fluisterende engel.Of opgelegd "voor jouw eigen bestwil"

Ik ga ervan uit ,als ik volgens deze regels kan blijven leven, de occasionele god(en) er wel mee kunnen omgaan.
Anders ga ik een vervelend hiernamaals tegemoet, samen met de vele hypocriete"echte" gelovigen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2003, 11:29   #54
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
al dan niet zogezegt via een brandend braambos,
Het leuke aan verschillende bijbelverhalen is natuurlijk dat ze effektief waargebeurd zijn, maar dat de "uitleg" die eraan gegeven werd helemaal niet strookt met wetenschappelijke bewijzen.

het "brandende braambos" is daar een voorbeeld van.
Er bestaat effektief een woestijnstruik waarbij de bladeren een soort van ontvlambaar gas produceren dat onderaan de bladeren blijft hangen.
Bij de minste vonk ontvlamt het gas, waarbij de plant gewoon onbeschadigd achterblijft.

Alleen heeft Jahweh of een andere godheid daar natuurlijk niets mee te maken.

Aardbevingen en andere natuurrampen werden ook altijd als straf van God aanzien, maar ik vind het vooral erg dat er anno 2003 nog steeds mensen zijn die dat effektief wensen te geloven!
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be