Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2008, 21:33   #221
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Hoogtijd dat er radicaal komaf gemaakt wordt met die geldverslindende, moreel verwerpelijke, passieve welvaartsstaat !!!!

Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 juli 2008 om 21:34.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:03   #222
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Ga jij je kloten maar afdraaien voor vijf euro/ uur. En binnenkort komen er nog meer steuntrekkers bij van uit Turkije. En dan zul je nog meer belastingen mogen betalen en werken tot ge versleten bent tot op het bot. Sukkelaar!

Laatst gewijzigd door Plantival : 29 juli 2008 om 09:26.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:14   #223
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Moest ik bij de RVA werken dan zou ik het toch eigenaardig vinden dat bepaalde werklozen, ondanks dat ze solliciteren, nooit geen passend werk kunnen (willen in uw geval) vinden. Altijd maar een neen krijgen van een eventuele werkgever, ik zou er depressief van worden.
Ze kunnen het wel eigenaardig vinden, maar daar houdt het dan ook bij op, he. De VDAB/RVA kan daar wel opmerkingen overmaken, maar uiteindelijk kunnen ze daar weinig of niets tegen ondernemen. Als iemand geregeld gaat solliciteren, dat de RVA die werkzoekende maar eens probeert te schorsen, he. Ze zullen van een kale reis terug komen.

Laatst gewijzigd door Plantival : 29 juli 2008 om 09:16.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:19   #224
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Een kameraad van mij werkt in de voeding. Die heeft maar een maandloon van 1100 euro netto, terwijl hij nota bene verantwoordelijke is van de winkel. Zoveel is mijne dop bijna. Ik versta niet dat die daarvoor wil gaan werken. Die heeft ze ook niet alle vijf op een rij, zene.
Eén van de reden waarom hij netto zo weinig overhoudt, is om uw dop te betalen. Hij is de dupe van parasieten die niet willen werken.
Ferme "kameraad" ben jij.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:20   #225
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Eén van de reden waarom hij netto zo weinig overhoudt, is om uw dop te betalen. Hij is de dupe van parasieten die niet willen werken.
Ferme "kameraad" ben jij.

en hoeveel houdt jij netto per maand over, beste?
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:38   #226
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

€ 3.133,- + gebruik van firmawagen met tankkaart ,GSM, laptop en ADSL-verbinding. Daarenboven nog hospitalisatieverzekering, groepsverzekering en natuurlijk 13de maand en vakantiegeld.
En het zou meer kunnen zijn moest ik niet mee moeten betalen voor uw dop.

Laatst gewijzigd door schietboog : 29 juli 2008 om 09:39.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:49   #227
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Schandalig hoog bedrag. Zegt dat eens tegen mijne kameraad. Waarom houdt jij meer dan 3000 euro netto per maand over en mijne kameraad maar 1100 euro. Waarom moet die meer afdragen dan jij? Een schone medemens ben jij.

Laatst gewijzigd door Plantival : 29 juli 2008 om 09:54.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 09:55   #228
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Schandalig hoog bedrag. Zegt dat eens tegen mijne kameraad. Waarom houdt jij meer dan 3000 euro netto per maand over en mijne kameraad maar 1100 euro. Waarom moet die meer afdragen dan jij?
Geloof me vrij, ik (onder bediendencontract) betaal veel meer belasting dan jouw kameraad.
Daarnaast heb ik de kans gekregen verder te kunnen studeren (licenciaat rechten) en heb ik erg hard gewerkt (in tegenstelling tot jezelf) om hogerop te geraken. Ook ken ik de leeftijd van jouw vriend niet, maar intussen ben ik de 40 gepasseerd, dus ik heb mijn loon ook moeten opbouwen.

Maar ik denk dat je de essentie mist : jou kameraad (en alle andere werknemers) moet zoveel afdragen om diegenen te onderhouden die niet willen werken !!!
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:01   #229
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
En het zou meer kunnen zijn moest ik niet mee moeten betalen voor uw dop.
je moet dat helemaal niet betalen - je weet dat het systeem zo is en door erin mee te draaien stem je er zelf mee in en dus is je beklag nogal pathetisch.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:04   #230
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik zou nog liever hele dagen wc's gaan kuisen dan op de dop te gaan staan.
ik ben liever arm dan mij te laten dwingen om te werken voor de rijkdom van een ander

alleen mensen zonder eigenwaarde en dus zonder trots verkwanselen hun geboorterecht (= als vrij mens een slavenstatuut aanvaarden ) voor een bord soep

edit veel blablabla maar intussen heb je nog steeds niet geantwoord op de vraag hoeveel jouw vacature oplevert

ben je van plan om zo weinig te betalen dat je het hier niet durft zetten ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 10:05.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:05   #231
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Ik ga niet werken voor een maandloon waarmee je je in je levensonderhoud nog niet kunt voorzien. Als ik ga werken, ga ik er financieel op achteruit.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:06   #232
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
je moet dat helemaal niet betalen - je weet dat het systeem zo is en door erin mee te draaien stem je er zelf mee in en dus is je beklag nogal pathetisch.
Dus mijn alternatief is ? Niet werken en ergens als een kluizenaar op één of andere berg gaan wonen (zal mijn gezin fijn vinden)? Geen belasting meer betalen (als dat als bediende al zou kunnen) ?
Ik ben trouwens niet tegen een systeem van werkloosheidsuitkeringen, wel tegen diegenen die het misbruiken en zo het volledige systeem ondermijnen.
Hun houding lijkt verdacht veel op die van een winkeldief : een groot bedrijf voelt dat toch niet en zolang je niet gepakt wordt, is er niets aan de hand.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:07   #233
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Ik ga niet werken voor een maandloon waarmee je je in je levensonderhoud nog niet kunt voorzien. Als ik ga werken, ga ik er financieel op achteruit.
groot gelijk en iedereen heeft het recht om te weigeren om zichzelf te benadelen

dat is een inzicht dat bij de intellectuelen reeds gedaagd is tijdens de verlichting meer dan driehonderd jaar geleden

de meeste arbeiders zitten mentaal echter helaas nog steeds in de middeleeuwen en zitten nog steeds gevangen in de doctrine van meer dan duizend jaar verheerlijking van het lijden door de rooms katholieke kerk

ze denken nog steeds dat de wereld een strafkamp en werkkamp moet zijn en dat ze om ter grootste kruis moeten dragen - terwijl het net zo goed een speelplaats kan zijn
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 10:10.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:11   #234
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Dus mijn alternatief is ? Niet werken en ergens als een kluizenaar op één of andere berg gaan wonen (zal mijn gezin fijn vinden)? Geen belasting meer betalen (als dat als bediende al zou kunnen) ?.
uiteraard niet je kan gewoon gaan doppen en zo dat systeem mee kapot doppen zodat het uiteindelijk zal veranderen

is natuurlijk wel veel meer moed voor nodig dan braaf meedraaien
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:15   #235
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Geloof me vrij, ik (onder bediendencontract) betaal veel meer belasting dan jouw kameraad.
Daarnaast heb ik de kans gekregen verder te kunnen studeren (licenciaat rechten) en heb ik erg hard gewerkt (in tegenstelling tot jezelf) om hogerop te geraken. Ook ken ik de leeftijd van jouw vriend niet, maar intussen ben ik de 40 gepasseerd, dus ik heb mijn loon ook moeten opbouwen.

Maar ik denk dat je de essentie mist : jou kameraad (en alle andere werknemers) moet zoveel afdragen om diegenen te onderhouden die niet willen werken !!!
Al meer dan tien jaar doet hij dezelfde job + dat hij verantwoordelijke is en toch heeft hij maar maandloon verworven waarmee hij niet kan ronkomen op de maand. Je kunt misschien wat van je loon afstaan aan mijn kameraad. Dat zou pas van solidariteit getuigen.

En als je niet graag wil afdragen aan vadertje staat, dan immigreer je maar naar elders.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:17   #236
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik ben trouwens niet tegen een systeem van werkloosheidsuitkeringen,
ik ben wel tegen dat systeem waarbij de werkende mens solidariteit wordt opgelegd tov de doppers en waarbij de maatschappij wordt opgedeeld in een verplicht solidaire klasse en een verplicht gesolidariseerde klasse ( met alle verwijten en spanningen tss beiden groepen die daar bij horen )

er zijn andere manieren om de grondwet toe te passen en iedereen een menswaardig bestaan te garanderen en dit zonder gans de economie dmv belasting op arbeid te verlammen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:22   #237
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

al die doppers zouden eigenlijk uw solidariteit niet nodig kunnen hebben

neem bvb alleen al eens het bedrag van hun dop dat ze aan hun pandjesmelker moeten geven - dat deel van uw belastinggeld is dus eigenlijk geen dopgeld maar een verkapte vorm van subsidie aan de vastgoedsector

het enige dat ik persoonlijk eigenlijk nodig heb is gewoon een lap grond waar ik vier palen in de grond mag kloppen - maar ja als ik zoveel huur moet betalen gewoon voor een plaatsje om te mogen leven, werken enz dan kan ik niet anders dan gaan doppen en zelfs als ik ga werken aan pakweg 1100 euro per maand blijft ik door die hoge huur nog steeds arm.

gisteren ben ik in een sociaal woonwijk geweest waar meer dan 100 gezinswoningen leeg staan - men zou die woningen in erfpacht kunnen geven - je zal eens zien hoe snel de doppers die daar een levenslang gebruiksrecht krijgen aan het werk zullen zijn

ik stel dan ook voor dat deze woningen op die manier bij wijze van experiment aan doppers gegeven worden - de uitkomst van dat experiment is mij reeds bekend - nu onze overheid nog tot wat inzicht in het motiveren van mensen helpen komen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 10:26.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:23   #238
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
uiteraard niet je kan gewoon gaan doppen en zo dat systeem mee kapot doppen zodat het uiteindelijk zal veranderen

is natuurlijk wel veel meer moed voor nodig dan braaf meedraaien
En waarom moet dat systeem kapot ? Je treft er vooral diegenen mee die het echt nodig hebben. Daar wil ik gerust voor betalen. Ik ben zelfs gekant tegen een belastingverlaging omdat solidariteit met zwakkeren een plicht is (en veel mensen dat inderdaad niet vrijwillig zullen doen).

Maar als je zo gekant bent tegen een systeem, moet je consequent zijn en er ook niet van profiteren. En Plantival is dat niet : uit al zijn forumbijdragen blijkt dat het niets met ideologie te maken heeft, maar enkel met zuiver profitariaat (waar zelfs zijn "kameraad" mag voor mee betalen). Plantival wil blijkbaar niet dat het "dop" systeem ophoudt te bestaan, integendeel. Dat jij zijn verdediging opneemt, lijkt me dan ook een beetje vreemd.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:27   #239
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Al meer dan tien jaar doet hij dezelfde job + dat hij verantwoordelijke is en toch heeft hij maar maandloon verworven waarmee hij niet kan ronkomen op de maand. Je kunt misschien wat van je loon afstaan aan mijn kameraad. Dat zou pas van solidariteit getuigen.

En als je niet graag wil afdragen aan vadertje staat, dan immigreer je maar naar elders.

Nee, echte solidariteit zou betekenen dat jij gaat werken (en alle andere werkonwilligen zoals jij), zodat hij minder moet afdragen en kan rondkomen.

Heb er trouwens geen problemen mee om belastingen te betalen, zolang het maar besteed wordt aan diegenen die het nodig hebben.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:34   #240
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
En waarom moet dat systeem kapot ? Je treft er vooral diegenen mee die het echt nodig hebben. Daar wil ik gerust voor betalen. Ik ben zelfs gekant tegen een belastingverlaging omdat solidariteit met zwakkeren een plicht is (en veel mensen dat inderdaad niet vrijwillig zullen doen).

Maar als je zo gekant bent tegen een systeem, moet je consequent zijn en er ook niet van profiteren. En Plantival is dat niet : uit al zijn forumbijdragen blijkt dat het niets met ideologie te maken heeft, maar enkel met zuiver profitariaat (waar zelfs zijn "kameraad" mag voor mee betalen). Plantival wil blijkbaar niet dat het "dop" systeem ophoudt te bestaan, integendeel. Dat jij zijn verdediging opneemt, lijkt me dan ook een beetje vreemd.
er zijn verschillende redenen waarom dat kastensysteem kapot moet

ten eerste is het niet mogelijk om als overheid een onderscheidt te maken tussen de zg profiteurs en de echte behoeftigen - om dat te doen moet men iedereen wegen - zijn behoeftigheid wegen - en dat is een vernederende en mensonwaardige behandeling die dan ook de zg echte sukkelaars moeten ondergaan. Daarbij komt nog dat er altijd onterecht als profiteur worden aanzien en omgekeerd onterecht als hulpbehoevend worden aanzien. Er bestaat geen waterdicht systeem om deze twee groepen op grote schaal van elkaar te onderscheiden.

ten tweede is door de overheid opgelegde solidariteit niet nodig - ik heb geen vissen van jouw nodig vanaf het moment dat ik morgen zelf mijn visrecht herkrijg

ten derde moet je ook eens proberen kijken vanuit de ogen van de gesolidariseerde - zoals ik ook probeer om te kijken vanuit de ogen van de solidaire

zou jij het leuk vinden als ik je een pint tracteer en je kan niets terug tracteren ? en zo blijf ik je heel de avond tracteren - ik denk dat je snel de kroeg zal verlaten in dat geval

ten vierde is plantival geen profiteur - hij heeft gewoon de niet meer dan redelijke eis dat indien hij gaat werken dit hem voordeel moet opleveren

bedrijven draaien ook enkel voor winst en voor voordeel en hij mag als natuurlijke persoon minstens zoveel pretentie hebben als een rechtspersoon

werklozen motiveer je op dezelfde manier als dat je bedrijven motiveert

je moet ze de zekerheid kunnen bieden dat ze voordeel doen door te gaan werken

met de huidige vastgoedrpijzen en prijzen van de basisbehoeften wordt deze zekerheid voor meer en meer mensen verder en verder uitgehold en hoe verder men dat laat escaleren hoe minder mensen gemotiveerd zullen worden om nog te gaan werken

en dwang zal bovendien niet helpen en komt er alleen maar op neer dat jullie belastingen nog hoger worden - want die controleurs werken alles behalve gratis en moeten ook nog eens door jullie betaald worden.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 10:41.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be