Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2019, 13:23   #61
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar ik ben dan niet alleen, en met het loon van mijn halftijds werkende echtgenote is dat nog meer dan genoeg om alle -huidige- maandelijkse lasten te betalen, en geen boterham minder te eten.
Wij hebben eens de berekening laten maken en als beiden de job van vroeger met het toenmalig loon en nu nog deden dan betaalden we ons blauw aan belastingen. Wij hebben niets meer in te brengen. Geen leningen of andere dingen. Vandaag worden oudere goede tweeverdieners gestraft.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:23   #62
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je lag niet alleen in de doppers hangmat van 1994 tot 2010 maar ook al van 1982 gedurende 7 jaar, remember ?



Je werkte 14 jaar
Je dopte 7 jaar
je werkte nog 5 jaar
je dopte de rest van je 'carriere' dus nog eens 16 jaar

Bravo voor deze prestatie !!! 23 jaar doppen en 19 gewerkt.
ik blijf daarbij, zulke mensen krijgen hun eigen leven nog niet op orde, wat zouden ze inzicht hebben in het organiseren van de maatschappij.

wie werkloos is moet z'n stemrecht verliezen zolang hij/zij geen job heeft

en wie meer werkloos is geweest dan gewerkt heeft in zijn/haar carrière, die moet ook als gepensioneerde geen stemrecht hebben.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:26   #63
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Direct voorstander van! Dus geen stemplicht meer
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:27   #64
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Direct voorstander van! Dus geen stemplicht meer
nope, alleen verplicht zetelen en tellen, t wordt tijd dat die iets terugdoen voor de maatschappij.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:32   #65
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Al 2 keer mogen doen. Wel lange wachtrijen want ik babbelde nogal graag met de mensen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:33   #66
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Al 2 keer mogen doen. Wel lange wachtrijen want ik babbelde nogal graag met de mensen
gij zijt blijkbaar heel consequent voor gelijk wat een geweldige aanwinst.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:34   #67
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou verdomd geïrriteerd zijn als ik maar €1200 per maand zou hebben.
Met zo'n inkomen slenter ik naar het WC , dan naar mijn bureaustoel, en daarna terug naar bed. Misschien dat ik nog wat voorraad ruw materiaal verwerk tot iets waar wat iemand wil kopen. Maar dan moet het wel de moeite waard zijn.

Maar ik ben dan niet alleen, en met het loon van mijn halftijds werkende echtgenote is dat nog meer dan genoeg om alle -huidige- maandelijkse lasten te betalen, en geen boterham minder te eten.
We gaan wel alle hobbies moet laten rusten. En sparen zal ook een pak minder worden. Ook zouden de verbeterings-milieu-werken aan Huize Chaos en stulpje Ragnarok op een laag pitje gezet worden.
Wel niet iedereen houdt er eenzelfde levensstijl op na; for instance heb ik al geen XL walrussen onkostennota wat betreft food, ahahahahaha!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:37   #68
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ze nu alleen dat communautaire invriezen, dan zou gij toch perfect in de NVA passen, niet?
nnghhhhhhhhh

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:38   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wij hebben eens de berekening laten maken en als beiden de job van vroeger met het toenmalig loon en nu nog deden dan betaalden we ons blauw aan belastingen. Wij hebben niets meer in te brengen. Geen leningen of andere dingen. Vandaag worden oudere goede tweeverdieners gestraft.
Bof, er gaat zo'n €40K van ons inkomen richting overheid. Toch leven we nog goed.
En zo jong zijn we ook niet meer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:39   #70
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel niet iedereen houdt er eenzelfde levensstijl op na; for instance heb ik al geen XL walrussen onkostennota wat betreft food, ahahahahaha!
Voila, jij moet dus de tering naar de nering zetten. Moest je iets meer ambitie hebben gehad dan was je ook bereid om iets meer inspanning te doen.

Nu wil je je gebrek aan inzet doen uitschijnen alsof je over een zekere levenswijsheid beschikt. Il faut le faire.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:40   #71
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
nnghhhhhhhhh



ik vrees dat ge tamelijk safe zit ze.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:41   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel niet iedereen houdt er eenzelfde levensstijl op na; for instance heb ik al geen XL walrussen onkostennota wat betreft food, ahahahahaha!
Wat hebt u toch met walrussen? U lijkt demper wel.


Maar u hebt wel een punt, onze voedsel en drank aankopen zijn een aardige hap uit het budget.

Maar daar hebt u wel een oplossing voor. Proletarisch winkelen, of kortingsbonnen voor de McDo.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:43   #73
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel niet iedereen houdt er eenzelfde levensstijl op na; for instance heb ik al geen XL walrussen onkostennota wat betreft food, ahahahahaha!
let daar maar mee op, ge weet wat walrussen met vetganzen doen. ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:46   #74
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Typische praat v een 2-verdiener met ditto hypotheek & andere 'leningen' die hem/haar in een wurggreep houden aka keeping up with the Jones....

Well my dear je kan dan wel lachen met m'n kruipkot (& daybed) maar ik heb at least geen behoefte noch de verplichting om bijna iedere dag m'n kas af te draaien just 'to pay the bills'.

You only live once, autant en profiter
Die leningen vallen goed mee.

Toen we begonnen en het huis kochten was het 39 % van ons gezamelijk netto inkomen.

Nu, 6 jaar later, 23 %.

En aangezien de rente schijtelaag blijft, zal dat percentage stelselmatig blijven dalen met een paar % per jaar (omdat onze lonen stijgen). En aangezien zowel mijn vrouw als ik zogoed als absolute werkzekerheid hebben & voldoende verzekeringen voor ziekte (als ik ziek val verdien ik zelfs netto meer als nu), maken we ons dus geen zorgen.

Dus over een 5 a 6 tal jaar zal dat onder de 20 % vallen. Dat is bijzonder aangenaam.

Nu sparen we reeds meer dan 1000 euro per maand.

PS: lol woonbonus vergeten mee te tellen, dat is los uit de pols nog eens 250 euro netto per maand eraf.....dan duikt dat nu reeds onder de 20 %.

PS2: inflatie maakt uw huis meer waard

Laatst gewijzigd door Tavek : 20 maart 2019 om 13:47.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 14:10   #75
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die leningen vallen goed mee.

Toen we begonnen en het huis kochten was het 39 % van ons gezamelijk netto inkomen.

Nu, 6 jaar later, 23 %.

En aangezien de rente schijtelaag blijft, zal dat percentage stelselmatig blijven dalen met een paar % per jaar (omdat onze lonen stijgen). En aangezien zowel mijn vrouw als ik zogoed als absolute werkzekerheid hebben & voldoende verzekeringen voor ziekte (als ik ziek val verdien ik zelfs netto meer als nu), maken we ons dus geen zorgen.

Dus over een 5 a 6 tal jaar zal dat onder de 20 % vallen. Dat is bijzonder aangenaam.

Nu sparen we reeds meer dan 1000 euro per maand.

PS: lol woonbonus vergeten mee te tellen, dat is los uit de pols nog eens 250 euro netto per maand eraf.....dan duikt dat nu reeds onder de 20 %.

PS2: inflatie maakt uw huis meer waard
Ieder zijn meug; mij zegt zoiets niets, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou een andere kwestie is.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 14:12   #76
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat hebt u toch met walrussen? U lijkt demper wel.


Maar u hebt wel een punt, onze voedsel en drank aankopen zijn een aardige hap uit het budget.

Maar daar hebt u wel een oplossing voor. Proletarisch winkelen, of kortingsbonnen voor de McDo.
Ik zeg enkel hoe de zaken ervoor staan; en ja XL food budget = less for sth else; no wonder dat je met 1200 niet zou toekomen, muahahahahahahaha!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 14:12   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ieder zijn meug; mij zegt zoiets niets, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou een andere kwestie is.
De lening die ik betaal is voor het grootste deel een kapitaalsaflossing he. Ik investeer in feite, het is een vorm van sparen. Dankzij de lage rente.

Je moet op dit moment een halve zool zijn om niet te kopen als je ergens langdurig wilt leven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 14:14   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik zeg enkel hoe de zaken ervoor staan; en ja XL food budget = less for sth else; no wonder dat je met 1200 niet zou toekomen, muahahahahahahaha!
U hebt geen flauw idee droltrolletje.

Hmm, vanavond paardenfilet met witloofsla.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 14:15   #79
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De lening die ik betaal is voor het grootste deel een kapitaalsaflossing he. Ik investeer in feite, het is een vorm van sparen. Dankzij de lage rente.

Je moet op dit moment een halve zool zijn om niet te kopen als je ergens langdurig wilt leven.
Er 1. van uitgaand dat je nog lang zult leven, 2. nooit tegenslag zult meemaken...

Wat ik intssn vanuit m'n daybed wel weet is; er zijn geen zekerheden, én je neemt het niet mee in je graf, urne or wherever.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 14:16   #80
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Er 1. van uitgaand dat je nog lang zult leven, 2. nooit tegenslag zult meemaken...

Wat ik intssn vanuit m'n daybed wel weet is; er zijn geen zekerheden, én je neemt het niet mee in je graf, urne or wherever.
daar heb je een levensverzekering en een gewaarborgd inkomensverzekering voor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be