Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2020, 21:47   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Enerzijds, anderzijds...
Minis. Verlinden: met Kerst zullen strenge coronamaatregelen gelden. Waar nodig zal de politie ook aanbellen. Ze schijnt niet te weten dat de politie dat doorgaans alléén doet na een schriftelijke klacht ! Wie zal op Kerstmis of kerstavond een brief schrijven aan de politie ?
Dat is niet correct.
Na een telefoontje staat de lokale politie binnen de 10 minuten aan je deur.
"Op heterdaad" vaststellen is zeer belangrijk.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 23 november 2020 om 21:48.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 22:28   #42
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind dat methodes die niet in een democratie passen. Volgens mij heeft de politie zonder een gerechtelijke toelating niet het recht een huis te betreden. Als ze bij mij komen bellen gaan ze toch niet binnen komen zonder een getekende toelating. Ze gaan dan trouwens alleen mijn vrouw en mezelf vinden. En mijn 2 honden en mijn kat.
Geen getekende toelating nodig.

Citaat:
Politie mag binnenvallen zonder huiszoeking om lockdown-feestjes stil te leggen: “We hebben altijd een stormram bij”
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2020, 23:20   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is niet correct.
Na een telefoontje staat de lokale politie binnen de 10 minuten aan je deur.
"Op heterdaad" vaststellen is zeer belangrijk.
Na een telefoontje ?
Hier bij ons is dat zeker niet het geval.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 07:16   #44
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind dat methodes die niet in een democratie passen. Volgens mij heeft de politie zonder een gerechtelijke toelating niet het recht een huis te betreden. Als ze bij mij komen bellen gaan ze toch niet binnen komen zonder een getekende toelating. Ze gaan dan trouwens alleen mijn vrouw en mezelf vinden. En mijn 2 honden en mijn kat.
Maar die wetten tellen allemaal niet meer he. Wat de politie kan en mag is niet meer beperkt, de burgerrechten zijn afgeschaft. Zelfs al doen ze nog de moeite om een huiszoekingsbevel aan te vragen, dat wordt vandaag ook zomaar gegeven zonder dat aan de normale wettelijke voorwaarden moet voldaan zijn.

We leven in een dictatuur waarin de overheid en de politie niet meer aan regels gebonden zijn. En denk maar niet dat dat zomaar gaat terug komen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 07:19   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Maar die wetten tellen allemaal niet meer he. Wat de politie kan en mag is niet meer beperkt, de burgerrechten zijn afgeschaft. Zelfs al doen ze nog de moeite om een huiszoekingsbevel aan te vragen, dat wordt vandaag ook zomaar gegeven zonder dat aan de normale wettelijke voorwaarden moet voldaan zijn.

We leven in een dictatuur waarin de overheid en de politie niet meer aan regels gebonden zijn. En denk maar niet dat dat zomaar gaat terug komen.
Inderdaad, het is gek dat mensen daar zo apatisch bij blijven doen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 07:21   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind dat methodes die niet in een democratie passen.
Die bestaat niet meer hoor, zoals denkimi zegde. Je hebt het blijkbaar nog niet door, maar in maart werden de basisrechten in de vuilbak gegooid, en het dwaze volk applaudisseerde. Er was een kleine hoop dat men tot bezinning gekomen was deze zomer, maar nu weten we dat de westerse democratieen tot het verleden behoren. Wij zijn allemaal iets geworden tussen China en Noord Korea in, maar zonder de Chinese efficientie, en voorlopig nog zonder de Noord-Koreaanse expliciete brutaliteit. Eerder een soort van soviet republiek met inefficientie corruptie en totale afwezigheid van basis rechten als basis, maar waar je via via wel aan je trekken kan komen "binnen de partij" en waar de Pravda het volk blaaskes wijsmaakt op basis van nep nieuws en nep-grote-principes. De Sovietisering van het Westen is voltrokken op een halve maand, in maart.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2020 om 07:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 07:44   #47
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die bestaat niet meer hoor, zoals denkimi zegde. Je hebt het blijkbaar nog niet door, maar in maart werden de basisrechten in de vuilbak gegooid, en het dwaze volk applaudisseerde. Er was een kleine hoop dat men tot bezinning gekomen was deze zomer, maar nu weten we dat de westerse democratieen tot het verleden behoren. Wij zijn allemaal iets geworden tussen China en Noord Korea in, maar zonder de Chinese efficientie, en voorlopig nog zonder de Noord-Koreaanse expliciete brutaliteit. Eerder een soort van soviet republiek met inefficientie corruptie en totale afwezigheid van basis rechten als basis, maar waar je via via wel aan je trekken kan komen "binnen de partij" en waar de Pravda het volk blaaskes wijsmaakt op basis van nep nieuws en nep-grote-principes. De Sovietisering van het Westen is voltrokken op een halve maand, in maart.
Imo is het zelfs nog erger dan dat. In de ussr of china heb je nog een strak geleid centraal beleid. Hier is iedere burgemeester zijn eigen kleine despoot, hier mag iedere gemeente zelf zijn regels verzinnen en handhaven.

We zijn terug in de middeleeuwen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 08:26   #48
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

De politie zou optreden na klachten over lawaai-overlast. Dat betekent dus dat een traditioneel familiefeestje met grootmoeder en de suikerzieke nonkel niet gestoord zal worden. Een paar jongeren met een radio daarentegen, dat zijn misdadigers!
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 09:22   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
De politie zou optreden na klachten over lawaai-overlast. Dat betekent dus dat een traditioneel familiefeestje met grootmoeder en de suikerzieke nonkel niet gestoord zal worden. Een paar jongeren met een radio daarentegen, dat zijn misdadigers!


Erven
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 09:23   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
We zijn terug in de middeleeuwen.
Viruswaanzin-feodalisme

Een nieuw politiek ideaal.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 09:57   #51
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wie zal er het langst kunnen vieren denk je ?
Ik natuurlijk, want jij gaat niet vieren.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 09:58   #52
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Vier maar gerust kerstmis. Of je het einde van het jaar ook zal kunnen vieren, dat wordt dan mss wel een andere vraag....
K zal het u weten te zeggen. Living on the edge... Jawadde.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 10:05   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
K zal het u weten te zeggen. Living on the edge... Jawadde.
Ik denk dat hij bedoelt dat de schoolmeester U strafstudie gaat geven omdat je een aangenaam moment hebt gehad.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 18:01   #54
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Vastgelopen in hun eigen mentale gevangenis.....

Onder groeiende druk van ,inderdaad,de diepgetroffen (niet door Covids maar door de OVERHEID) "middenstand" is men overal in Europa druk op zoek naar een "wetenschappelijke" verklaring waarom betreffende virusfamilie minder besmettelijk zou kunnen zijn onder commerciele,kerst- en nieuwjaarsomstandigheden......Men zal iets moeten "verzinnen" he,want alles gaat "wetenschappelijk" nietwaar?

De "logica" van verbieden-loslaten-verbieden-loslaten gaat gewoon verder beste mensen......


En,begin volgend jaar,als het aantal besmettingen weer stijgt zullen we ,alweer,getuige zijn van een collectieve amnesie,waarbij uiteindelijk de politici weer met alle zonden van de wereld zullen beladen worden.....zelfgezocht....

Laatst gewijzigd door kelt : 25 november 2020 om 18:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 18:08   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Yup vanaf maandag is technische werkloosheid ingetrokken bij de meesten.
Fultime werken.

De winkels zullen ook rap weer open zijn.

En dan herbegint het riedeltje.

Maar zeg nu zelf. Wat zou jij er mee doen met die miljoenen vaccins die al op stock staan?
Zorgen dat er genoeg zieken zijn natuurlijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 november 2020 om 18:09.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 18:56   #56
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik natuurlijk, want jij gaat niet vieren.
Waar heb ik dat ergens gezegd ?
Man toch....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 18:59   #57
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Yup vanaf maandag is technische werkloosheid ingetrokken bij de meesten.
Fultime werken.

De winkels zullen ook rap weer open zijn.

En dan herbegint het riedeltje.

Maar zeg nu zelf. Wat zou jij er mee doen met die miljoenen vaccins die al op stock staan?
Zorgen dat er genoeg zieken zijn natuurlijk.
Het is onderhand afdoende bewezen dat "de maatregelen" de ellende misschien wat afvlakken maar wel uitstrekken in de tijd...


Uiteindelijk MOETEN we er door....

Zoals een forumcollega niet nalaat op te merken,"immuniteit" is geen "doel",maar het zal,uiteindelijk,een gegeven zijn....

Men kan nog altijd stellen dat in Belgie vooral het "Nederlandse "virus speelt,dat is altijd al minder van invloed in de winkels daar geweest....

Laatst gewijzigd door kelt : 25 november 2020 om 19:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 19:06   #58
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Ik begrijp overigens hoe ook in Frankrijk de boel straks weer open gegooid wordt.

Het kan niet anders of de aankomende eindejaarsluchten hebben een of andere mutatie veroorzaakt in het virus waardoor de wereld weer opengaat....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 22:24   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind dat methodes die niet in een democratie passen. Volgens mij heeft de politie zonder een gerechtelijke toelating niet het recht een huis te betreden. Als ze bij mij komen bellen gaan ze toch niet binnen komen zonder een getekende toelating. Ze gaan dan trouwens alleen mijn vrouw en mezelf vinden. En mijn 2 honden en mijn kat.
Bij vaststelling "op heterdaad" heeft de politie geen getekende toelating nodig.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 22:26   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is onderhand afdoende bewezen dat "de maatregelen" de ellende misschien wat afvlakken maar wel uitstrekken in de tijd...
Wat uiteindelijk de bedoeling is, om de ziekenhuizen niet te overbelasten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be