Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2020, 20:09   #21
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Alleen in uw hoofd.
Jean-Pierre Rondas heeft een aantal uitstekende artikeltjes op zijn naam.
Dat De Heer Rondas een paar artikeltjes op zijn naam heeft staan, is geen argument om het bestaan van politiek correct rechts te ontkennen. Daar hebt u trouwens nog geen enkel valabel argument voor gegeven.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 20:11   #22
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat De Heer Rondas een paar artikeltjes op zijn naam heeft staan, is geen argument om het bestaan van politiek correct rechts te ontkennen. Daar hebt u trouwens nog geen enkel valabel argument voor gegeven.
Dat was ook niet mijn bedoeling en ben ik niet van plan.
Rondas kan niet zomaar langs de kant gezet worden omdat hij artikels bij doorbraak heeft geschreven. Dat is waar ik naartoe wil.

Deze regering hangt aan elkaar met corona spuug. Het gedoe rond de kerncentrales maakt een en ander al duidelijk.

Of toch:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Politi...ke%20beperking'.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 24 november 2020 om 20:16.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 20:13   #23
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat De Heer Rondas een paar artikeltjes op zijn naam heeft staan, is geen argument om het bestaan van politiek correct rechts te ontkennen. Daar hebt u trouwens nog geen enkel valabel argument voor gegeven.
Weet je als je etiketten wil geven, leg mij dan eens uit wat u bedoelt met politiek correct rechts???
Als wij van politiek correct links spreken is het omdat zijzelf steeds weer zichzelf ophemelen en de andere afbreken omdat zijzelf zogezegd politiek correct zouden zijn en de anderen niet... Zij verkondigen het zelf...
Ik heb nog nooit een rechtse horen zeggen dat wat hij doet politiek correct zou zijn en wat de anderen doen niet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 20:17   #24
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat was ook niet mijn bedoeling en ben ik niet van plan.
Rondas kan niet zomaar langs de kant gezet worden omdat hij artikels bij doorbraak heeft geschreven. Dat is waar ik naartoe wil.

Deze regering hangt aan elkaar met corona spuug. Het gedoe rond de kerncentrales maakt een en ander al duidelijk.

Of toch:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Politi...ke%20beperking'.
Heb ik Rondas aan de kant geschoven?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 20:17   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Speciaal voor u dit: Het gaat over Bart De Wever. Hij is voorzitter van de N-VA.
Hij zit niet in de federale regering? Jan Jambon overigens ook niet, want die is minister president van de Vlaamse regering.
Ik weet het, het is ingewikkeld voor u, maar ik ben er om u te helpen in deze moeilijke tijden.
Je kan op me rekenen.


Wat is er fout aan die reactie ? Dit draadje gaat over een fossiel uit de Vlaamse beweging (Rondas) die bij de huis-uitgeverij Doorbraak een boekje 'mocht' uitgeven om calimero-praat te verkopen over de marktleider in politiek Vlaanderen. Normaal verwacht men calimero-praat over de kleine partner die 'onvoldoende' aan bod komt, hier heeft hij het over de marktleider. En die zit hij nog te behuilen...


Waarom eigenlijk ? Wil hij dat de maatschappij hem als de nieuwe Jesus, de Messias ziet ? Of mag men nog voor zichzelf denken en een eigen oordeel hebben ?

Zijn kritiek klinkt even hol als het gelul van Erdogan, Lukasjenko, Khamenei of andere van die 'verlichte despoten' die graag de sukkelaar uithangen, die het 'onrechtvaardig' vinden dat er snoodaards zijn die kritiek geven op hun machtshonger.

Enig verschil is dat die verlichte despoten zelf hun show voeren, en dat apparatsjik Rondas blijkbaar de behoefte voelt om als trouwe hond zijn 'baasje' te verdedigen.

Beuâââârk...



Die Uncle Tom mentaliteit
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 20:24   #26
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Wat is er fout aan die reactie ? Dit draadje gaat over een fossiel uit de Vlaamse beweging (Rondas) die bij de huis-uitgeverij Doorbraak een boekje 'mocht' uitgeven om calimero-praat te verkopen over de marktleider in politiek Vlaanderen. Normaal verwacht men calimero-praat over de kleine partner die 'onvoldoende' aan bod komt, hier heeft hij het over de marktleider. En die zit hij nog te behuilen...


Waarom eigenlijk ? Wil hij dat de maatschappij hem als de nieuwe Jesus, de Messias ziet ? Of mag men nog voor zichzelf denken en een eigen oordeel hebben ?

Zijn kritiek klinkt even hol als het gelul van Erdogan, Lukasjenko, Khamenei of andere van die 'verlichte despoten' die graag de sukkelaar uithangen, die het 'onrechtvaardig' vinden dat er snoodaards zijn die kritiek geven op hun machtshonger.

Enig verschil is dat die verlichte despoten zelf hun show voeren, en dat apparatsjik Rondas blijkbaar de behoefte voelt om als trouwe hond zijn 'baasje' te verdedigen.

Beuâââârk...



Die Uncle Tom mentaliteit
U moet de man niet, zoveel is duidelijk.
De vergelijkingen die u maakt vind ik nogal overdreven en grotesk.
En ik beweer nergens dat men niet zelf zou mogen nadenken. Waar haalt u dat toch vandaan.
Rondas is zo'n denker, met recht op een eigen mening, maar u noemt hem al per direct een fosiel, en dus onbetrouwbaar.

Zijn opmerking dat deze regering overeind blijft dankzij corona houdt steek.
Het minste geringste moment dat het over iets anders gaat komen de conflicten al naar boven.
- vermogens(winst) belasting
- kerncentrales
dat zijn er al 2 uit de natte vinger en de regering is nog niet lang bezig.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 23:04   #27
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
U moet de man niet, zoveel is duidelijk.
De vergelijkingen die u maakt vind ik nogal overdreven en grotesk.
En ik beweer nergens dat men niet zelf zou mogen nadenken. Waar haalt u dat toch vandaan.
Rondas is zo'n denker, met recht op een eigen mening, maar u noemt hem al per direct een fosiel, en dus onbetrouwbaar.

Zijn opmerking dat deze regering overeind blijft dankzij corona houdt steek.
Het minste geringste moment dat het over iets anders gaat komen de conflicten al naar boven.
- vermogens(winst) belasting
- kerncentrales
dat zijn er al 2 uit de natte vinger en de regering is nog niet lang bezig.

Ik hoop dat men deze democratie verder zet.
Wie volgens het kiesresultaat machtig genoeg is mag andere Belgen zo kloten dat ze zwart zien. De Vlaamse zaak mag voor mij de pot op.
Lafaards!

Laatst gewijzigd door werkman : 24 november 2020 om 23:16.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 21:23   #28
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Zou het kunnen dat De Wever iets te gretig de media opzoekt en in sommige gevallen zo zichzelf verbrand.
Hij is ook niet echt afkering van "grote" uitspraken, wat hem zowiezo in het middelpunt van de media aandacht plaatst.

En De Wever heeft voor de verkiezingen van 2014 zeer veel beloofd, de nu nog nazinderende kracht van verandering die het NVA moest bieden tegenover het belastingsmodel van de PS. Hoe de NVA belastingsregering geëindigd is, weten we allemaal. Dat de redelijk heftige buiklanding in de modder na zoveel niet ingelostye beloften, een beetje voor hilariteit zorgt bij de pers, lijkt mij doodnormaal en heel menselijk. En het zorgt voor smakelijke media artikelen.
De baron van Antwerpen heeft zijn strepen verloren met al zijn grootspraak.
En best dat ze hem wat in de gaten houden, ik vertrouw hem voor geen haar.
Ik vergelijk hem wat met een Verhofstadt en zijn burgermanifest.
Veel toeters en blazers en nadien grabbelen waar te grabbelen valt en maken dat je heelhuids wegkomt.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 22:01   #29
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De baron van Antwerpen heeft zijn strepen verloren met al zijn grootspraak.
En best dat ze hem wat in de gaten houden, ik vertrouw hem voor geen haar.
Ik vergelijk hem wat met een Verhofstadt en zijn burgermanifest.
Veel toeters en blazers en nadien grabbelen waar te grabbelen valt en maken dat je heelhuids wegkomt.
Dus u bent blij dat de media hem niet gewoon volgt maar eerder vervolgt, want voor u is dat nodig...
De vraag is natuurlijk of dat de rol van de media is... en waarom hem en niet alle anderen voor wie het misschien ook nodig of zelfs meer nodig is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 16:06   #30
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Oud-radiomaker Jean-Pierre Rondas: 'De Wever wordt niet gevolgd maar vervolgd door de media'

In een nieuw boek geeft oud-radiomaker Jean-Pierre Rondas politiek correct links, postmoderne 'welweterswetenschappers' en de media er stevig van langs. Knack ging hem om enkele verduidelijkingen vragen. 'Neem corona weg en de regering-De Croo valt over anderhalf jaar.'

Deze man heeft al heel wat geschreven ook voor doorbraak.
Ik weet het, politiek correct links vindt doorbraak maar niks.
Toch heb ik van deze man al aardig intelligente artikels gelezen.

En heden ten dage lijkt het er inderdaad sterk op dat er een intentie proces is tegen N-VA in het algemeen en De Wever in het bijzonder.
Typisch Vlaanderen. De korenaar die boven de andere uitsteekt moet afgehakt worden. Eénheidsworst moet heersen in Vlaanderen zodat de Franstaligen en hun Nederlands sprekende sympathisanten kunnen baas blijven.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 16:08   #31
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De baron van Antwerpen heeft zijn strepen verloren met al zijn grootspraak.
En best dat ze hem wat in de gaten houden, ik vertrouw hem voor geen haar.
Ik vergelijk hem wat met een Verhofstadt en zijn burgermanifest.
Veel toeters en blazers en nadien grabbelen waar te grabbelen valt en maken dat je heelhuids wegkomt.
Kom, lamenielachen hé.......
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 20:16   #32
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus u bent blij dat de media hem niet gewoon volgt maar eerder vervolgt, want voor u is dat nodig...
De vraag is natuurlijk of dat de rol van de media is... en waarom hem en niet alle anderen voor wie het misschien ook nodig of zelfs meer nodig is...
Hoge bomen vangen veel wind, daarbij een dosis arrogantie en je wordt het mikpunt van zodra het je wat minder gaat.
De pers heeft nog héél véél werk moesten ze hun werk goed doen en de burger eerlijk informeren en willen helpen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be