Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2020, 14:13   #21
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Kijk,los van wat ik van de maatregelen zelf vind is dat wel het type ministers dat ik kan waarderen.....Zijn positie in de huidige omstandigheden is natuurlijk extra sterk omdat hij zich niet de geringste zorgen moet maken over een electoraat....

Ja,zover is het gekomen in onze "democratische" staat....als het echt moeilijk wordt dan zijn er geen verkozen politici meer beschikbaar om in de boksring te kruipen en klappen te krijgen en te geven....Een zowat-gepensioneerde die GEVRAAGD wordt is dan aan zet...Het getuigt van goed doorzicht van de piepjonge voorzietter van VOORUIT dat hij dit reeds vroeg inzag en,blijkbaar pro-aktief is gaan zoeken naar een oude ervaren gladiator wiens carriere al ver achter hem lag...en die weet hoe hij leeuwen moet temmen.


Gezien de aankomende budgettaire moeilijkheden zou ik eerder beginnen denken dat dit een precedent voor de toekomst is.Er zijn nog al landen die uiteindelijk mensen van buiten de politiek,of ex-politici) moeten gaan uitzoeken voor bepaalde "kiese klussen"...

De tijd van "mits indien als eventueel we nemen het mee", is gedaan...We hebben er nu een die zegt "mits,indien,dan ZO".....en niet anders...
Over het feit dat hij het wel of niet goed ziet spreek ik me niet uit maar "wij" zijn wel volwassen landgenoten die dat vingerke en dramatische niet nodig hebben om te begrijpen wat bedoeld wordt.
Geef mij maar Rutte, kort krachtig, to the point en niet langer dan 10 minuten.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 14:20   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Over het feit dat hij het wel of niet goed ziet spreek ik me niet uit maar "wij" zijn wel volwassen landgenoten die dat vingerke en dramatische niet nodig hebben om te begrijpen wat bedoeld wordt.
Geef mij maar Rutte, kort krachtig, to the point en niet langer dan 10 minuten.

We moeten roeien met de riemen die we hebben hé? Ze hebben een professor gevraagd,een professor gekregen...

Laatst gewijzigd door kelt : 29 november 2020 om 14:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 14:49   #23
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar mannekes toch ! Nu niet de moppersmurf uithangen omdat dat stel randdebielen die over de coronamaatregels communiceerden vervangen is door een man die op een menselijke manier voor een breed publiek een duidelijk en weloverwogen beleid voor stelt!

Zijn we nu een bende kleine kinderen? Kom zeg...
Die achterlijke lach op zijn smoel al gezien. Het is geen weloverwogen beleid. En duidelijk is die ook al niet.
Zou het kunnen dat u werkzaam bent als verpleegkundige ? Dan ik uw standpunt nog begrijpen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 14:58   #24
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
HBVL 29-11-2020
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201128_97963338

Portret van “meester Frank”, de vicepremier die geen tegenspraak duldt!


Hoe hard de anderen op het Overlegcomité ook probeerden, versoepelen met kerst is voorlopig niet aan de orde. Verrassend is dat niet: Frank Vandenbroucke (SP.A) had aangekondigd dat het daarvoor te vroeg was. En als de 66-jarige minister van Volksgezondheid iets zegt, dan blijft dat doorgaans zo. Portret van de politicus die bekendstaat om zijn eigenzinnige koppigheid. “Ooit een compliment krijgen van Vandenbroucke, dat lijkt me het allerhoogste wat je kan bereiken.”

“Heel kort samengevat. Ik ga u niet alle details geven”, zei Frank Vandenbroucke vrijdagavond. Om vervolgens ruim 13 minuten het woord te nemen op de persconferentie na het Overlegcomité. Opnieuw zat de professor te doceren zoals we het intussen van hem gewoon zijn. De bril op de neus, het vingertje opgestoken, een monkellachje, treffende beeldspraak en af en toe een dramatische pauze om zijn boodschap, afwisselend in het Nederlands en vlekkeloos Frans, kracht bij te zetten. Die aanpak kent bijval in vele huiskamers, maar roept in de Wetstraat vooral weerstand op.


En onzen Dweil, onze dweil kan het alleen maar ondergaan.
De superminister heeft geen enkele tegenstand, wegens onervaren politici of politici die te weinig dossierkennis hebben.

Vraag is: "Hoe lang nog?"
Tot nu toe een goede minister deze Vandenbroucke. Hij houdt voet bij stuk. De besmettingen en het dodenaantal zijn nog te hoog en daarom mogen versoepelingen maar met mondjesmaat. De evidentie zelf eigenlijk.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 15:00   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Intelligentie en werkijver staan niet ter discussie.

Wel zijn koppigheid en pedant gedrag. Drammerig zijn visie herhalen zodat de andere partij de indruk krijgt dat men hen als dom beschouwt en zeker niet tegemoet wil komen.

Dat was zijn reputatie al in de vorige regeringen waar hij deel van uitmaakte.

Nu zijn dat wel geschikte eigenschappen om een grote crisis te bezweren.

Maar eens na de crisis, heb je een ander karakter van leiderschap nodig.
En ik voorspel: de sossen gaan hem niet tijdig terugtrekken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 15:37   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We moeten roeien met de riemen die we hebben hé? Ze hebben een professor gevraagd, een professor gekregen...
Wie is "ze"?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 15:41   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tot nu toe een goede minister deze Vandenbroucke. Hij houdt voet bij stuk. De besmettingen en het dodenaantal zijn nog te hoog en daarom mogen versoepelingen maar met mondjesmaat. De evidentie zelf eigenlijk.
Ik zie de evidentie niet.
Zeker niet hier in de grensstreek.

De evidenten gaan / gingen massaal in het buitenland winkelen en zelfs hun haar laten knippen / kappen.

Voor de Sinterklaasaankopen gaan de niet-essentiële te laat terug open. Iedereen heeft die aankopen al gedaan.


Een groot stuk onbenul is die FVDB, een stuk onbenul die onze economie heel veel schade toegebracht heeft.

De niet-essentiële winkels hadden genoeg maatregelen getroffen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 15:48   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

https://www.knack.be/nieuws/belgie/c...l-1575193.html

Kijk hier maar eens.

De evidente minister.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 17:51   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En de andere ministers blijven erbij staan en blijven ernaar kijken?
Maak je geen zorgen, de lompste ex ministers zitten momenteel in de oppositie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 18:20   #30
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tot nu toe een goede minister deze Vandenbroucke. Hij houdt voet bij stuk. De besmettingen en het dodenaantal zijn nog te hoog en daarom mogen versoepelingen maar met mondjesmaat. De evidentie zelf eigenlijk.
Juist zijn standvastigheid is een positieve eigenschap.
Alleen voert hij het verkeerde beleid dat zal eindigen in de totale vernietiging van de socia-economische strukturen in België en grote psychische problemen bij vele mensen met zich mee brengt.
Wie de corona-cijfers naast de maatregelen legt, internationaal gezien, moet al flink scheef schaatsen om het huidige Belgische beleid te steunen.

En de zwakke jan (jabon) zat erbij en keek ernaar. En deed niet eens een poging om de viro-fascisten een beetje te corrigeren. Zwak, Zwakker, Zwakst, Jambon.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 18:21   #31
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Maak je geen zorgen, de lompste ex ministers zitten momenteel in de oppositie.
Of zijn freubelleider van de Vlaemschen Kleutertuin.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 18:47   #32
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Maak je geen zorgen, de lompste ex ministers zitten momenteel in de oppositie.
We hebben er nu ene die geld wilde verbranden. Vindt u dat slim ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 18:49   #33
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Juist zijn standvastigheid is een positieve eigenschap.
Alleen voert hij het verkeerde beleid dat zal eindigen in de totale vernietiging van de socia-economische strukturen in België en grote psychische problemen bij vele mensen met zich mee brengt.
Wie de corona-cijfers naast de maatregelen legt, internationaal gezien, moet al flink scheef schaatsen om het huidige Belgische beleid te steunen.

En de zwakke jan (jabon) zat erbij en keek ernaar. En deed niet eens een poging om de viro-fascisten een beetje te corrigeren. Zwak, Zwakker, Zwakst, Jambon.
Wie is Jabon ? Een of de andere nieuwe jedi figuur uit de nieuwste star wars trilogie ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 19:58   #34
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wie is Jabon ? Een of de andere nieuwe jedi figuur uit de nieuwste star wars trilogie ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 20:02   #35
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja, een collega met ervaring, dossierkennis en metier. De Wetstraat moet van minder in paniek raken. Stel je voor, iemand met een duidelijke en onderbouwde mening die geen bullshit pikt, chaos!
Daar komt het op neer. Of Frank VDB nu een gemakkelijke mens is of niet, hij heeft in het verleden bewezen dat hij geen uil is en steekt toch wel af tegen de vele anderen die daar zitten omdat ze aan één of ander quotum moeten voldoen, of het goed kunnen uitleggen + het feit dat in Vivaldi volk zit dat geen enkele ervaring heeft.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 29 november 2020 om 20:03.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 20:12   #36
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zie de evidentie niet.
Zeker niet hier in de grensstreek.

De evidenten gaan / gingen massaal in het buitenland winkelen en zelfs hun haar laten knippen / kappen.

Voor de Sinterklaasaankopen gaan de niet-essentiële te laat terug open. Iedereen heeft die aankopen al gedaan.


Een groot stuk onbenul is die FVDB, een stuk onbenul die onze economie heel veel schade toegebracht heeft.

De niet-essentiële winkels hadden genoeg maatregelen getroffen.
Mja, ik zeg niet dat er geen dingen kunnen worden bijgespijkerd en geoptimaliseerd. Het probleem is niet zozeer of alleen het winkelen zelf, maar wel ‘het massaal naar de winkel gaan en terugkomen van de winkel’.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 20:46   #37
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Over het feit dat hij het wel of niet goed ziet spreek ik me niet uit maar "wij" zijn wel volwassen landgenoten die dat vingerke en dramatische niet nodig hebben om te begrijpen wat bedoeld wordt.
Geef mij maar Rutte, kort krachtig, to the point en niet langer dan 10 minuten.
Rutte is meer van kort, krachtig en leugenachtig als je hier en daar een nederlands forum leest.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 21:17   #38
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen gevoel voor humor ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 02:06   #39
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We moeten roeien met de riemen die we hebben hé? Ze hebben een professor gevraagd,een professor gekregen...
Dat moet triestig geweest zijn voor zijn studenten .....
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 06:41   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mja, ik zeg niet dat er geen dingen kunnen worden bijgespijkerd en geoptimaliseerd. Het probleem is niet zozeer of alleen het winkelen zelf, maar wel ‘het massaal naar de winkel gaan en terugkomen van de winkel’.
Nu is het natuurlijk beter.
Nu gaan onze euro's massaal naar het buitenland.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be