Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2019, 10:04   #101
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Met "we" bedoel ik westerlingen.
Zeg maar gewoon Fransen en Engelsen.
Maar de volksverhuizing die nu plaats heeft, is niet het gevolg van de kolonisatie.
Die is het gevolg van de dekolonisatie en de globalizing.
Die is het gevolg van het invoeren van regels die enkele worden toegepast op Europeanen.
Die is het gevolg van een sociaal beleid zonder inzicht over welke gevolgen dat beleid kan veroorzaken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 10:39   #102
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zeg maar gewoon Fransen en Engelsen.
Maar de volksverhuizing die nu plaats heeft, is niet het gevolg van de kolonisatie.
Die is het gevolg van de dekolonisatie en de globalizing.
Die is het gevolg van het invoeren van regels die enkele worden toegepast op Europeanen.
Die is het gevolg van een sociaal beleid zonder inzicht over welke gevolgen dat beleid kan veroorzaken.
Dat is niet wat ik stel. Ik stel dat we hadden moeten profiteren van de periode van de kolonisatie om al die volkeren te extermineren en dat grondgebied eigen te maken. Dan zouden die nu niet voor ambras zorgen, en zouden wij al hun resources bezitten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 11:08   #103
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is niet wat ik stel. Ik stel dat we hadden moeten profiteren van de periode van de kolonisatie om al die volkeren te extermineren en dat grondgebied eigen te maken. Dan zouden die nu niet voor ambras zorgen, en zouden wij al hun resources bezitten.
Leopold II heeft dat gedaan.
Het is fout gelopen nadat de Belgische politiek zich er mee is gaan bemoeien.
En we hadden weinig tot geen last van de Arabieren en noord-Aziaten tot de weggelopen Europeanen zich daar zijn gaan moeien.
En kijk maar eens goed om je heen, het zijn de volkeren uit de gebieden waar de Engelstaligen zich zijn gaan moeien waar wij nu last mee hebben.
Die paar duizend centraal en zuid Afrikanen die hier zitten, daar hoor je weinig tot niets over.
De Oost-Azianten die hier zitten, daar hebben we geen last van.

Het zijn de west-Aziaten en noord-Afrikanen waar heel de wereld last van heeft.
En die zijn bezig elkaar af te maken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 11:29   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Leopold II heeft dat gedaan.
Het is fout gelopen nadat de Belgische politiek zich er mee is gaan bemoeien.
Nee, Leopold II had geen politiek van uitroeiing om ginder het volk af te maken. Zijn economische fratsen maakten dat er veel volk dood ging, maar daar zat geen plan achter om het land neger-vrij te maken. In tegendeel, hij wilde ze als werkkrachten.

Citaat:
En we hadden weinig tot geen last van de Arabieren en noord-Aziaten tot de weggelopen Europeanen zich daar zijn gaan moeien.
Dat is een beetje als zeggen dat bacterien die ver weg in een klein flesje zitten, geen problemen geven. Het punt is dat je moet ontsmetten wanneer ze met weinig zijn en geen macht hebben.

Maar dat kon men destijds niet voorzien, natuurlijk. Het punt is dat "ander volk" altijd een probleem gaat geven als je het laat voortplanten. Elk ander volk is een vijand, en elke vijand die je laat groeien wordt een zwaar probleem.

Niet omdat het slechte mensen zouden zijn of andere racistische overwegingen of zo, maar doodgewoon omdat het altijd beter is dat er geen anderen zijn en alles van U is. Het bestaan zelf van anderen is een probleem, dus moet ge dat aanpakken van zodra ge kunt, en als ze nog klein in aantal en zwak zijn. Niet wachten tot ze groot in aantal en machtig zijn geworden.

Gij denkt dat wij geen last hebben van Indiers en Chinezen, maar dat is juist wel het geval. Mochten die er allemaal aan zijn, dan hadden wij al hun grondstoffen en zouden we niet zagen over het klimaat. Hun louter bestaan is voor ons een probleem. Hadden we ze dus afgemaakt toen we konden, dan zou de wereld voor ons beter zijn. Meer is daar niet aan.

Anderen die niet onze slaven zijn, zijn vijanden, want nemen plaats in, verbruiken grondstoffen, maken dat hun territorium en hun resources niet van ons zijn, en kunnen ons uiteindelijk ooit bedreigen. Dus beter afmaken in de kiem. Systematisch.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 januari 2019 om 11:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 11:39   #105
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
6 jongeren die voor het klimaat spijbelen aan het woord: "Er is geen reserveplaneet"



Ik ben niet tegen de actie op zich maar ik denk dat op dat vlak ook hier het kalf al lang verzopen is. (hopelijk niet )
Hoe willen zij het klimaat redden? Ze vinden het allemaal belangrijk maar hoe en wat moet er gebeuren?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 11:43   #106
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

De mens is een territoraal kudde dier.
Dit wil zeggen dat het dier elke indringer vernietigd of aan zijn wil onderwerpt.
Nu vele westerlingen zijn hun overlevingsdrang kwijt.
Dit omdat ze lang niets hebben moeten doen om te overleven.
De westerling heeft het te goed en te gemakkelijk.
Eigenlijk moet vandaag de westerling niets doen om te overleven.
Hij moet niet meer opzoek naar voedsel, hij moet niet meer opzoek naar warmte, hij moet geen inspanningen leveren voor dinken.
Alles is binnen handbereik zonder grote inspanningen te moeten leveren.
En daar zit het probleem.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 11:46   #107
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Hoe willen zij het klimaat redden? Ze vinden het allemaal belangrijk maar hoe en wat moet er gebeuren?
Daar andere te laten betalen en door andere te doen inleveren aan levensstandaard.

Heb het hier al gepost, zeg tegen deze jongeren dat ze bij zichzelf moeten beginnen en het is gedaan met hun gezaag.
Dan kan het milieu hen niets meer schelen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 12:23   #108
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Daar andere te laten betalen en door andere te doen inleveren aan levensstandaard.

Heb het hier al gepost, zeg tegen deze jongeren dat ze bij zichzelf moeten beginnen en het is gedaan met hun gezaag.
Dan kan het milieu hen niets meer schelen.
Inderdaad, maar het staat wel schoon in de gazet.
Dat de jongeren het niet kunnen oplossen is begrijpelijk, als er al iets aan te doen is, dan het is aan de overheden om dat te doen, niemand durft.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 13:11   #109
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Inderdaad, maar het staat wel schoon in de gazet.
Dat de jongeren het niet kunnen oplossen is begrijpelijk, als er al iets aan te doen is, dan het is aan de overheden om dat te doen, niemand durft.
De overheden kunnen dat ook niet oplossen.
Hoewel, ze kunnen beginnen met minder regelnevelaarij.
Maar het is de burger zelf die het moet oplossen.
En dat door anders te gaan denken en leven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 19:46   #110
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De mens is een territoraal kudde dier.
Dit wil zeggen dat het dier elke indringer vernietigd of aan zijn wil onderwerpt.
Nu vele westerlingen zijn hun overlevingsdrang kwijt.
Dit omdat ze lang niets hebben moeten doen om te overleven.
De westerling heeft het te goed en te gemakkelijk.
Eigenlijk moet vandaag de westerling niets doen om te overleven.
Hij moet niet meer opzoek naar voedsel, hij moet niet meer opzoek naar warmte, hij moet geen inspanningen leveren voor dinken.
Alles is binnen handbereik zonder grote inspanningen te moeten leveren.
En daar zit het probleem.
Dus nu is het wachten tot de Westerling terug wakker schiet?

Dat gaat geen sfeerbeelden opleveren denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 januari 2019 om 19:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 22:20   #111
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.558
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dus nu is het wachten tot de Westerling terug wakker schiet?

Dat gaat geen sfeerbeelden opleveren denk ik.
Het vergt maar 1 goeie demagoog hoor, en we horen de spijkerlaarzen over de kasseien schuren.

En dat kan zeer zeker sfeerbeelden opleveren. Ik hoop alleen niet op een nacht van de lange messen of rijksdagbrand.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 09:33   #112
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia

Dus nu is het wachten tot de Westerling terug wakker schiet?

Dat gaat geen sfeerbeelden opleveren denk ik.
Het vergt maar 1 goeie demagoog hoor, en we horen de spijkerlaarzen over de kasseien schuren.

En dat kan zeer zeker sfeerbeelden opleveren. Ik hoop alleen niet op een nacht van de lange messen of rijksdagbrand.
Er zal heel wat moeten gebeuren om de westerling terug wakker te krijgen.
Als je weet dat zelfs na verschillende bomaanslagen men in België bog steeds aan het roepen was, dat militairen op straat een vrijheidsberoving is.
Vrees dat er eerst hongersnood en energienood zal moeten plats hebben voor de westerling gaat wakker worden.
Ik ben bang dat die dingen geen mooie beelden van feestjes gaat opleveren.
Eerder beelden die vergelijkbaar zijn met de huidige beelden uit west-Azië en Afrika.

En die situatie zou wel eens sneller kunnen plaats hebben dan we verwachten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 10:03   #113
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.558
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zal heel wat moeten gebeuren om de westerling terug wakker te krijgen.
Als je weet dat zelfs na verschillende bomaanslagen men in België bog steeds aan het roepen was, dat militairen op straat een vrijheidsberoving is.
Vrees dat er eerst hongersnood en energienood zal moeten plats hebben voor de westerling gaat wakker worden.
Ik ben bang dat die dingen geen mooie beelden van feestjes gaat opleveren.
Eerder beelden die vergelijkbaar zijn met de huidige beelden uit west-Azië en Afrika.

En die situatie zou wel eens sneller kunnen plaats hebben dan we verwachten.
Ik ben helaas bang dat ik dit als gepensioneerde ga meemaken.
Maar dan heb ik weinig te verliezen en kan ik een goeie poging doen om in de geschiedenisboeken te geraken.


Oftewel, nu ik de middelen heb, kan ik mijn voorbereidingen treffen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 10:05   #114
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Although the challenges laid out by the Paris Agreement are daunting, we indicate 1.5?°C remains possible and is attainable with ambitious and immediate emission reduction across all sectors.
Citaat:
These results are on the basis of fossil fuel assets starting to be retired from the end of 2018 once they reach the end of their design lifetimes, and accounts for the age distribution of extant stock. We focus on the energy generation, transport and industrial sectors which have the best data available for historical lifetimes and cover 85% of global emissions.
Citaat:
geophysics does not yet commit the world to a long-term warming of >?1.5?°C. Second, even when phasing out existing CO2-emitting infrastructure at the end of its expected lifetime, warming is also kept to below 1.5?°C (or 0.4?°C warmer than today) with >?50% probability, whereas delaying action until 2030 reduces this probability to below 50%. This is important information, as it shows that whether global mean temperature increase will be kept to below 1.5?°C depends on societal choices made today and emissions reductions implemented over the coming decades.
als we vanaf nu alle fossiele brandstofverbruikers die aan het einde van hun levenscyclus zijn, stelselmatig vervangen door niet-fossiele, komen we er wel
maar dan moeten we stoppen met treuzelen

https://www.nature.com/articles/s41467-018-07999-w
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:08   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De mens is een territoraal kudde dier.
Dit wil zeggen dat het dier elke indringer vernietigd of aan zijn wil onderwerpt.
Nu vele westerlingen zijn hun overlevingsdrang kwijt.
Dit omdat ze lang niets hebben moeten doen om te overleven.
De westerling heeft het te goed en te gemakkelijk.
Eigenlijk moet vandaag de westerling niets doen om te overleven.
Hij moet niet meer opzoek naar voedsel, hij moet niet meer opzoek naar warmte, hij moet geen inspanningen leveren voor dinken.
Alles is binnen handbereik zonder grote inspanningen te moeten leveren.
En daar zit het probleem.
Inderdaad. Maar geen nood, dat komt weer goed. Moeder natuur komt altijd terug naar de basisregels.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:09   #116
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
als we vanaf nu alle fossiele brandstofverbruikers die aan het einde van hun levenscyclus zijn, stelselmatig vervangen door niet-fossiele, komen we er wel
maar dan moeten we stoppen met treuzelen

https://www.nature.com/articles/s41467-018-07999-w
Maar met dingen zoals de kernuitstap doen we het omgekeerde he. Op aanraden van Groen. In de meeste westerse landen.

Als ik morgen mijn benzine wagen naar het schroot doe, en een elektrische ga kopen, dan gaat die stroom door een steenkool of gas centrale opgewekt worden, ipv een kerncentrale (ah, ja, en een paar zonnepanelen en windmolens ook).

Men heeft destijds gekozen: liever CO2 dan kernenergie. Dat is dan ook wat er gebeurt.

Destijds was de "redenering": als we kernenergie uitschakelen, en geen CO2 MOGEN uitstoten, dan zullen we wel MOETEN minder verbruiken, wat het ECHTE politieke doel was.

Maar zoals met de Brexit, is dat niet wat men doet, om logische redenen. Aangezien we niet minder verbruiken en kernenergie uitgeschakeld is, gaan we dus meer CO2 uitstoten.

Nu komen janken dat we elke CO2 fabricerende machine door een moeten vervangen die dat niet doet, zijn vijgen na pasen he. We hebben eerst beslist om machines die geen CO2 produceerden, te vervangen door machines die er wel produceren, met het gedacht dat we die niet zullen durven gebruiken en dus minder gaan consumeren. Maar dat is mislukt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 januari 2019 om 11:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:13   #117
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben helaas bang dat ik dit als gepensioneerde ga meemaken.
Maar dan heb ik weinig te verliezen en kan ik een goeie poging doen om in de geschiedenisboeken te geraken.


Oftewel, nu ik de middelen heb, kan ik mijn voorbereidingen treffen.
Denk dat de Brexit het wel eens zou kunnen versnellen en er geen tijd meer is om je voor te bereiden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:14   #118
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar met dingen zoals de kernuitstap doen we het omgekeerde he. Op aanraden van Groen. In de meeste westerse landen.

Als ik morgen mijn benzine wagen naar het schroot doe, en een elektrische ga kopen, dan gaat die stroom door een steenkool of gas centrale opgewekt worden, ipv een kerncentrale (ah, ja, en een paar zonnepanelen en windmolens ook).

Men heeft destijds gekozen: liever CO2 dan kernenergie. Dat is dan ook wat er gebeurt.

Destijds was de "redenering": als we kernenergie uitschakelen, en geen CO2 MOGEN uitstoten, dan zullen we wel MOETEN minder verbruiken, wat het ECHTE politieke doel was.

Maar zoals met de Brexit, is dat niet wat men doet, om logische redenen. Aangezien we niet minder verbruiken en kernenergie uitgeschakeld is, gaan we dus meer CO2 uitstoten.

Nu komen janken dat we elke CO2 fabricerende machine door een moeten vervangen die dat niet doet, zijn vijgen na pasen he. We hebben eerst beslist om machines die geen CO2 produceerden, te vervangen door machines die er wel produceren, met het gedacht dat we die niet zullen durven gebruiken en dus minder gaan consumeren. Maar dat is mislukt.
Niet noodzakelijk, het kan ook anders.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 14:59   #119
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niet noodzakelijk, het kan ook anders.
Nee. Dat zien we trouwens. Mocht het anders gekund hebben, dan was het al op weg. Men denkt soms dat het "anders kan, maar dat men dom is". Wel, heel vaak is men dan zelf dom, omdat men de reden waarom de anderen het niet doen, gewoon niet gesnapt heeft.

1) welvaart hangt af van energieverbruik. Hoe meer energie je ter beschikking hebt, hoe meer welvaart je kan produceren, en hoe meer dingen je kan doen. Meer energie maakt gewoon de ruimte van de mogelijkheden groter. Het neemt de dwang tot compromis ergens anders weg.

2) Hoe welvarender hoe machtiger.

3) Hoe machtiger, hoe meer je je beslissingen aan anderen kan opdringen.

Als dusdanig is het idee van "ga minder energie verbruiken en leg dat dan aan anderen op" onwerkbaar. Als je minder energie gaat verbruiken, word je minder welvarend, moet je meer compromissen maken (die ergens anders nadelen gaan veroorzaken). Als je minder welvarend bent, verlies je aan macht. Anderen gaan U dus komen zeggen wat je moet doen, en je kan niemand aanzetten om dezelfde weg te volgen. Je wordt gewoon irrelevant.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 15:07   #120
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee. Dat zien we trouwens. Mocht het anders gekund hebben, dan was het al op weg. Men denkt soms dat het "anders kan, maar dat men dom is". Wel, heel vaak is men dan zelf dom, omdat men de reden waarom de anderen het niet doen, gewoon niet gesnapt heeft.

1) welvaart hangt af van energieverbruik. Hoe meer energie je ter beschikking hebt, hoe meer welvaart je kan produceren, en hoe meer dingen je kan doen. Meer energie maakt gewoon de ruimte van de mogelijkheden groter. Het neemt de dwang tot compromis ergens anders weg.

2) Hoe welvarender hoe machtiger.

3) Hoe machtiger, hoe meer je je beslissingen aan anderen kan opdringen.

Als dusdanig is het idee van "ga minder energie verbruiken en leg dat dan aan anderen op" onwerkbaar. Als je minder energie gaat verbruiken, word je minder welvarend, moet je meer compromissen maken (die ergens anders nadelen gaan veroorzaken). Als je minder welvarend bent, verlies je aan macht. Anderen gaan U dus komen zeggen wat je moet doen, en je kan niemand aanzetten om dezelfde weg te volgen. Je wordt gewoon irrelevant.
Als andere even welvarend of welvarender worden dan jij, verlies je ook macht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be