Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2019, 01:09   #3221
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.791
Standaard

Interessante draad op Twitter van iemand die de model 3 ging bekijken op Tesla HQ in Amsterdam.

https://twitter.com/DeBoezelaere/sta...91868664012800

Dit zijn zijn foto's:













Ik kan me moeilijk voorstellen dat er ook maar één auto te vinden is van +€60k in een toonzaal van eender welk ander merk die zo slecht afgewerkt is als deze.
Het ziet er goedkoop uit. Zelfs moest hij €30k goedkoper zijn, zag het er nog goedkoop uit.
Wat in hemelsnaam verantwoordt dit prijskaartje?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 08:51   #3222
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wat in hemelsnaam verantwoordt dit prijskaartje?
Niks.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 10:05   #3223
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb een vermoeden dat die wagen een lemon is die is teruggegeven.

Waarom ze die in hemelsnaam dan maar in Amsterdam zetten (airco werkt niet, wtf ?) is me een raadsel. Of hebben ze echt alles verkocht en enkel de onverkoopbare overgehouden en maar naar de EU gestuurd voor de showrooms ? Want blijkbaar kon een test rit ook niet (wat mij echt doet denken dat het een lemon is).

Is Amerikaans model (digit 6 is een 7 voor EU Model 3's). De panel gaps komen door hysterese na stampen van de aluminium delen. Dit hebben ze bij Tesla opgelost...ergens halverwege hun productie in 2018. Het kan zijn dat dit na VIN 32xxx is gebeurd.

De wagen die men kon bezichtigen in Zaventem (vermoed dezelfde blauwe die naar Hasselt is gekomen) is volgens mijn twitter contacten & Micele (hij is gegaan) wel in orde.

Maargoed, het verklaart niet waarom dat ding daar in Amsterdam in de showroom staat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 10:14   #3224
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb een vermoeden dat die wagen een lemon is die is teruggegeven.

Waarom ze die in hemelsnaam dan maar in Amsterdam zetten (airco werkt niet, wtf ?) is me een raadsel. Of hebben ze echt alles verkocht en enkel de onverkoopbare overgehouden en maar naar de EU gestuurd voor de showrooms ? Want blijkbaar kon een test rit ook niet (wat mij echt doet denken dat het een lemon is).

Is Amerikaans model (digit 6 is een 7 voor EU Model 3's). De panel gaps komen door hysterese na stampen van de aluminium delen. Dit hebben ze bij Tesla opgelost...ergens halverwege hun productie in 2018. Het kan zijn dat dit na VIN 32xxx is gebeurd.

De wagen die men kon bezichtigen in Zaventem (vermoed dezelfde blauwe die naar Hasselt is gekomen) is volgens mijn twitter contacten & Micele (hij is gegaan) wel in orde.

Maargoed, het verklaart niet waarom dat ding daar in Amsterdam in de showroom staat.
Ik kan best geloven dat de panel gaps er meer en meer uit gaan. Dat mag wel na ... hoeveel eigenlijk?
Maar het blijft er goedkoop uitzien.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 10:18   #3225
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De eerste Belgische klanten rapporteren levering eind Februari/Begin Maart.

Idem voor Nederland.

Leaseplan heeft naart schijnt gisteren een hele grote batch Model 3's besteld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 10:39   #3226
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De eerste Belgische klanten rapporteren levering eind Februari/Begin Maart.

Idem voor Nederland.

Leaseplan heeft naart schijnt gisteren een hele grote batch Model 3's besteld.
Wat is groot?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 10:45   #3227
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb een vermoeden dat die wagen een lemon is die is teruggegeven.

Waarom ze die in hemelsnaam dan maar in Amsterdam zetten (airco werkt niet, wtf ?) is me een raadsel. Of hebben ze echt alles verkocht en enkel de onverkoopbare overgehouden en maar naar de EU gestuurd voor de showrooms ? Want blijkbaar kon een test rit ook niet (wat mij echt doet denken dat het een lemon is).

Is Amerikaans model (digit 6 is een 7 voor EU Model 3's). De panel gaps komen door hysterese na stampen van de aluminium delen. Dit hebben ze bij Tesla opgelost...ergens halverwege hun productie in 2018. Het kan zijn dat dit na VIN 32xxx is gebeurd.

De wagen die men kon bezichtigen in Zaventem (vermoed dezelfde blauwe die naar Hasselt is gekomen) is volgens mijn twitter contacten & Micele (hij is gegaan) wel in orde.

Maargoed, het verklaart niet waarom dat ding daar in Amsterdam in de showroom staat.
Waar hebben ze die gerecupereerd? Amai.

De rode die ik in Hasselt (12-12-'18) grondig gekeurd heb zag er algemeen zeer goed uit.
Was een US versie met Vin nr. in de 133.xxx. Voordien was die in Aartselaar daarna SML bij Gent, vanaf 12-12 Hasselt pas:
https://autofans.be/nieuws/fun/42624...gische-tournee

Laatst gewijzigd door Micele : 16 januari 2019 om 10:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 10:50   #3228
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waar hebben ze die gerecupereerd? Amai.

De rode die ik in Hasselt (12-12-'18) grondig gekeurd heb zag er algemeen zeer goed uit.
Was een US versie met Vin nr. in de 133.xxx. Voordien stond die in Aartselaar.
Ik heb net tesla motors club forum nagelezen.

Er zijn eind Q2 2018 (de "rush") veel manuele reworks geweest om maar aan de 5000 / week te geraken. Heel veel. Deze wagen komt van 06/2018, dus het befaamde kwartaal.

Ik denk dat we allemaal erkennen dat er toen serieuze QC problemen waren. De hogere VIN's hebben dit, alvast volgens de fora, veel minder tot totaal niet.

Nu we moeten niet vergeten: Tesla werd toen door de markt bijna doodgeknepen (Musk heeft verklaard dat Tesla toen op 2 weken van het falliet stond) om maar de productievolumes te halen. Het was ofwel meer lemons produceren ofwel niks meer.

In de vin registratie sheets zie je soms dat er nu nog VIN's worden geregistreerd door mensen die een nieuwe wagen komen in de range van 15-35000. Dit zijn volgens mij rejected lemons die herwerkt zijn. Ik hoop dat dat snel stopt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 10:53   #3229
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb net tesla motors club forum nagelezen.

Er zijn eind Q2 2018 (de "rush") veel manuele reworks geweest om maar aan de 5000 / week te geraken. Heel veel. Deze wagen komt van 06/2018, dus het befaamde kwartaal.

Ik denk dat we allemaal erkennen dat er toen serieuze QC problemen waren. De hogere VIN's hebben dit, alvast volgens de fora, veel minder tot totaal niet.

Nu we moeten niet vergeten: Tesla werd toen door de markt bijna doodgeknepen (Musk heeft verklaard dat Tesla toen op 2 weken van het falliet stond) om maar de productievolumes te halen. Het was ofwel meer lemons produceren ofwel niks meer.

In de vin registratie sheets zie je soms dat er nu nog VIN's worden geregistreerd door mensen die een nieuwe wagen komen in de range van 15-35000. Dit zijn volgens mij rejected lemons die herwerkt zijn. Ik hoop dat dat snel stopt.
Was ook mijn gedacht.

Wie weet vinden ze nog een carrossier-knutselaar die deze wagen oplapt voor een prijsje...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:03   #3230
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Een google zoektocht laat ook zien dat de meeste klachten over fit and finish van H1 2018 komen.

Over de laatste maanden productie lees ik vrij weinig.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:06   #3231
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En goedkoop uitzien: smaak

De wagen met wit interieur is bijzonder strak en mooi. Ik heb een hekel aan het chaotische internieur van een Audi of BMW. Maar dat wordt door sommigen aanzien als kwaliteit.

Smaak.

Discussieren er over, you don't.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:27   #3232
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een google zoektocht laat ook zien dat de meeste klachten over fit and finish van H1 2018 komen.

Over de laatste maanden productie lees ik vrij weinig.
In de lente rijden ze op Europese wegen.

Wie weet ergens ook een zeldene e-tron...
Dit zou de eerste op NL-kenteken zijn? 9 januari? Waarom die klassieke buitenspiegels? Homologatie voor cameras niet gelukt? Of te dure optie?

Citaat:
https://www.autoblog.nl/nieuws/humbe...enteken-119007

Humberto Tan rolt in eerste Audi e-tron op NL kenteken

Auteur: RubenPriest, gepost 09-01-2019 om 10:54 93 Reacties

De zwarte e-tron met kenteken XG-543-X is het eerste exemplaar met de felbegeerde gele platen. De elektrische auto staat sinds eind december op kenteken, maar verschijnt deze week pas in het straatbeeld. Dat heeft een reden. Vanavond organiseert Audi Nederland een feestje, waar onder andere Humberto Tan, Audi CEO Bram Schot en Andre Kuipers (de astronaut) aanwezig zullen zijn en de e-tron officieel voorstellen.

Zo’n zwarte e-tron siert Tan wel, al roepen de getinte ramen achterin wel vragen op. Zou de presentator iets te verbergen hebben? De Audi werd in Damsko gespot, gevolgd door een zwarte Q5. Een auto die qua uiterlijk sterke gelijkenissen heeft met de e-tron.

Audi Nederland heeft wel beknibbeld op de configuratie van de zwarte e-tron. Waar zijn bijvoorbeeld die kekke optionele cameraspiegels?

Met vliegevanger-grille.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 januari 2019 om 11:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:56   #3233
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=JDmI80i7nDY
#CNBC
Tesla competition heats up as big autos roll out electric car plans
Het eerste doel van van Musk lijkt nu wel echt in the pocket te zijn.

The big Automakers moeten hetzelfde doen als Tesla al doet.
EV Sales USA schocking Tesla...

"Only EV, EV Surprise next year, 2021?"

Alle tegen Tesla.

Gemakkelijk zal het zeker niet zijn, ze zullen the EV-production hell nu wel weten...

Nu het eendagsdipje omwille van dit blabla Big Auto recupereerde het aandeel gisteren al +3% tot $345.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 januari 2019 om 12:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 13:46   #3234
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In de lente rijden ze op Europese wegen.

Wie weet ergens ook een zeldene e-tron...
Dit zou de eerste op NL-kenteken zijn? 9 januari? Waarom die klassieke buitenspiegels? Homologatie voor cameras niet gelukt? Of te dure optie?



Met vliegevanger-grille.
Zo zie je maar dat die audi designers, "designers" zijn. Ze willen hun EV er uit laten zien als een ICE.

Met alle gevolgen van dien: de slechtere aerodynamica nemen ze er maar bij. De lagere range ook.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 14:46   #3235
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In de lente rijden ze op Europese wegen.

Wie weet ergens ook een zeldene e-tron...
Dit zou de eerste op NL-kenteken zijn? 9 januari? Waarom die klassieke buitenspiegels? Homologatie voor cameras niet gelukt? Of te dure optie?
De wet laat het niet toe, zo eenvoudig is dat.

De EU-richtlijn is er al, maar de nationale wetgeving moet die richtlijnen nog opnemen. Virtuele spiegels worden in BE maar toegelaten na de wetswijziging in 2021, voor NL zal dat allicht pas medio 2020 zijn. In tussentijd zal men het moeten doen met gewone spiegels.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 15:49   #3236
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Het aandeel schiet na een kwartiertje beurs boven de 350€ uit, of +2%
ff kaderen:
Citaat:
Tesla Inc.
Last Updated: Jan 16, 2019 at 9:46 a.m. EST
Real time quote $ 351.64
7.21 2.09%
Er is weer iets aan de hand wat men nog niet weet...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 16:59   #3237
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er is weer iets aan de hand wat men nog niet weet...
Mss dit?
Australische subsidies halveren ~ de basisprijs van powerwalls vóór installatiekosten.

En Tesla heeft daar alvast faam:
Citaat:
https://electrek.co/2019/01/16/tesla...alia-discount/

The Powerwall, including additional hardware, costs about $12,350 in Australia. The government is offering a $6,000 subsidy, which basically cuts the price in half before installation which adds another $1,450 to $4,000, according to Tesla.

It’s still relatively expensive, but with the high electricity rates in South Australia, homeowners are expected to see a return on investment fairly quickly.
Ik neem aan Aus$, 6000 AUD = 3780 €.
Citaat:
https://www.canstarblue.com.au/elect...sla-powerwall/

Tesla Powerwall 2 Price

The most impressive thing about the Powerwall 2 is that it costs slightly less than the original Powerwall despite being a superior unit in almost every way. According to Tesla Australia, the Powerwall 2 will cost between $9,970 and $11,620. This cost includes $8,000 for the unit, $720 for supporting hardware, and between $1,150 and $2,900 for installation, depending on the location and installer.
maakt omgerekend 5000-6000 € totaalkost. Zweden geeft ook zulke subsidies.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 januari 2019 om 17:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 19:32   #3238
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

TSLA moet GF1 uitbreiden. En snel.

Die batterijen vliegen buiten als zoete broodjes. Men onderschat de bijdrage van de energiepoot aan het resultaat van Tesla.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 19:37   #3239
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
TSLA moet GF1 uitbreiden. En snel.

Die batterijen vliegen buiten als zoete broodjes. Men onderschat de bijdrage van de energiepoot aan het resultaat van Tesla.
GF1 wil van 20 GWh per jaar snel naar 35 GWh per jaar, Panasonic investeert mee.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 19:39   #3240
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Opel heeft een GTX gemaakt, dus een EV , alle afleidende knopjes en hendeltjes verdwijnen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be