Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2019, 21:25   #3981
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
'Af en toe een zwaar ongeval'... sorry, maar als het over veiligheidssystemen gaat is 'failure not an option'. Kritiek is dan ook terecht.
Dat weet ik allemaal, goedkope kritiek is ook gemakkelijk. Is zeker uw sterkste punt bashing op Tesla zonder enig redelijk bewijs. Ben jij een shorter?

Citaat:
De NHTSA heeft achteraf toegegeven dat het nooit getest heeft of de autopilot, éénmaal geactiveerd, ongevallenstatistieken deed dalen. Het keek gewoon of de hardware aanwezig was - ongeacht of die gebruikt werd of niet (en dan waren het gewoon cijfers die overnamen van Tesla), de naam onderzoek niet waard...
Speelt geen rol. Wat ik citeerde is duidelijk. En Tesla kent heel zeker de exacte kilometers wanneer de autopilot gebruikt wordt. Helemaal geen reden daaraan te twijfelen. De naam onderzoek niet waard wat kan mij dat nu schelen? Ga jij even bewijzen dat Tesla het nodig heeft te liegen?

NHTSA vond het zeker de moeite er een gans hoofdstuk aan te wijden.

Citaat:
Voor u het tegendeel beweert, hier enkele cijfers van MIT: 90% van de tijd Autopilot aanstaat is de gemiddelde snelheid hoger dan 55 mph. Dat is niet in stad, noch in de file, dat is op de snelweg en bij kruissnelheid...
Leef jij nog in de vorige eeuw? De 55 mph op de snelweg in de USA is van de jaren stilletjes. Daarbij hield zich bijna niemand daaraan.

Complete onzin dus, gewone wegen buiten de bebouwde kom hebben doorgaans hogere limieten, bijna alle divided rural en zelfs undivided rural highways zou ik zeggen.

Ik heb het gevoel dat jij niet op de hoogte bent van de limieten in de USA, noch van hun snelheidstoleranties.

https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_..._United_States

De rural highways zijn de gevaarlijkste in de USA:
https://www.npr.org/2009/11/29/12071...oads-are-rural

Highway is geen snelwegstandaard hé, zelfs eigenlijk geen autoweg zoals in Europa. Eerder een 2+2 zonder beveiligde middenberm.

Freeways ook Interstates genoemd zijn snelwegen waar ondertussen in bepaalde staten sneller gereden mag worden dan in België.

Er zijn zelfs gewone " 1+1 -undivided wegen" waar tot 120 kmh mag gereden worden in bepaalde staten, of 70 tot 75 mph zie link wikipedia.

Er zijn staten waar op gewone wegen dus sneller mag gereden worden dan op snelwegen in andere staten.

Dom zoiets net met mij te betwisten, ik heb er een paar draden over geopend, zelfs specifiek USA.

5 mph of 8 kmh is doorgaans de meettolerantie die gehanteerd wordt in de USA op bepaalde wegen of staten mss meer, kan men opzoeken.

Typische 1+1 65 mph weg:


Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2019 om 21:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 22:32   #3982
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

vervolg, een officiële bron van de snelheidslimieten in de USA, zie de limieten op Other roads...:
https://www.iihs.org/iihs/topics/law...opicName=speed

55 mph is quasi het minimum behalve in stadstaten, 60-65 mph is het gemiddelde. 70 zelfs 75 mph (Texas) zijn de extremen.

Veel USA-staten hebben dus de algemene snelheidslimieten van UK 60 mph Duitsland 100 kmh, Oostenrijk 100 kmh,... op gewone wegen buiten bebouwde kom. (uitgezonderd plaatselijke snelheidsborden die afwijken naar beneden). 55 mph is eigenlijk de nu enkel Waalse algemene 90 kmh.

En ook Other limited access roads is geen snelwegstandaard.

Insterstates of Interstate Highways is snelwegstandaard (die kunnen natuurlijk ook door stedelijk gebied lopen (urban Interstates).
Ook Freeway genoemd. Maar de nummering is I.x
https://en.wikipedia.org/wiki/Interstate_Highway_System

Snelheidstolerantie lijkt zelfs meer dan 5 mph geworden... zelfs 10-11 mph buiten bebouwde kom.

Citaat:
https://www.iihs.org/iihs/topics/t/s...aw-enforcement

4. Are speed cameras used to ticket motorists going 1 or 2 mph faster than the speed limit?

No. Speed cameras usually are programmed so they will not be activated unless a vehicle is traveling significantly faster than the posted limit — typically 10 or 11 mph faster, although in certain places such as school zones the tolerance may be lower.
~ > 55 mph autopilot ?

Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2019 om 22:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 23:17   #3983
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Nog een nakomertje dat onze super criticus gaat negeren?

Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Collis...oidance_system

A collision avoidance system, also known as a pre crash system, forward collision warning system, or collision mitigating system, is an automobile safety system designed to prevent or reduce the severity of a collision. It uses radar (all-weather) and sometimes laser (LIDAR) and camera (employing image recognition) to detect an imminent crash. GPS sensors can detect fixed dangers such as approaching stop signs through a location database.[1][2][3]

Once an impending collision is detected, these systems provide a warning to the driver. When the collision becomes imminent, they take action autonomously without any driver input (by braking or steering or both). Collision avoidance by braking is appropriate at low vehicle speeds (e.g. below 50 km/h (31 mph)), while collision avoidance by steering may be more appropriate at higher vehicle speeds if lanes are clear.[4] Cars with collision avoidance may also be equipped with adaptive cruise control, using the same forward-looking sensors.

In March 2016, the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and the Insurance Institute for Highway Safety announced the manufacturers of 99% of U.S. automobiles had agreed to include automatic emergency braking systems as standard on virtually all new cars sold in the U.S. by 2022.[5]

In Europe, there was a related agreement about advanced emergency braking system (AEBS) or autonomous emergency braking (AEB) in 2012.[6] United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) has announced that this kind of system will become mandatory for new heavy vehicles starting in 2015.[7]

NHTSA projected that the ensuing accelerated rollout of automatic emergency braking would prevent an estimated 28,000 collisions and 12,000 injuries.[5] In India, Autonomous Emergency Braking system (AEB) could become mandatory on new cars by 2022.[8].[9].

Benefits

A 2012 study[19] by the Insurance Institute for Highway Safety examined how particular features of crash-avoidance systems affected the number of claims under various forms of insurance coverage. The findings indicate that two crash-avoidance features provide the biggest benefits: (a) autonomous braking that would brake on its own, if the driver does not, to avoid a forward collision, and (b) adaptive headlights that would shift the headlights in the direction the driver steers. They found lane departure systems to be not helpful, and perhaps harmful, at the circa 2012 stage of development. A 2015 Insurance Institute for Highway Safety study found forward collision warning and automatic braking systems reduced rear collisions.[20]

A 2015 study based on European and Australasian data suggests the AEB can decrease rear-end collisions by 38%.[21]

In the 2016 Berlin terror attack, a truck was driven into the Berlin Christmas market and was brought to a stop by its automatic braking system.[22] Collision avoidance features are rapidly making their way into the new vehicle fleet. In a study of police-reported crashes, automatic emergency braking was found to reduce the incidence of rear-end crashes by 39 percent.[23] A 2012 study suggests that if all cars feature the system, it will reduce accidents by up to 27 percent and save up to 8,000 lives per year on European roads.[24][25]

In the UK and in the US, third party damages and costs have decreased by 10% and 40% according to some insurances.[10]

List of cars with available collision avoidance features

This transport-related list is incomplete; you can help by expanding it.

Acura: RL, MDX, ZDX Acura RDX, TLX, ILX
Audi: A8, A7 from 2010, A6 from 2011, Audi A3 from 2013, Q7 from 2015.
BMW Group: 2 Series, 3 Series, 4 Series, 5 Series, 7 Series, Mini Cooper
Buick: Enclave
Cadillac: 2013 ATS, 2013 XTS
Chevrolet: Tenth generation Impala, Traverse, Equinox, Silverado, Volt
Dodge: Durango from 2011
Ford and Lincoln Motor Company: Edge, Everest, Fiesta, Fusion, Flex, Focus, Kuga, Taurus,
Lincoln MKC, MKZ, MKX
GMC: Terrain, Acadia
Honda: Accord, Civic, Honda Clarity, CR-V, Inspire from 2003
Hyundai: Elantra from 2016
Infiniti: FX, EX, Q50, QX56, QX60
Lexus: LS from 2003, GS (2005), IS (2005), RX (2008), NX (2014)
Mazda: Mazda 2, Mazda 3, 6, CX-3, CX-5, CX-9
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz B Class, CLA Class, E-Class, S-Class, M Class
Mitsubishi: Outlander, Pajero Sport
Nissan: Nissan X-Trail Tekna, 2015[68] 2019 Altima, 2018 LEAF, 2018.5 Rogue Sport, 2018 Rogue, 2018 Murano and 2018 Pathfinder
Perodua Myvi (1.5 Advance), 2017
Peugeot: 308, 2014
SsangYong: Rexton, Tivoli
Subaru: Legacy, Outback, Forester, Impreza Subaru XV Crosstrek With Subaru EyeSight
Suzuki: Kizashi, PRECRS, JDM only
Tesla: Model S (2015 model year), Model X
Toyota Avensis third generation, Corolla, Camry, Mirai, Prius, RAV4 Toyota Avalon 5th Generation with Toyota Safety Sense
Volkswagen Group: Audi A4, Audi A5, Audi A6, Audi A7, Audi A8, Porsche Cayenne (3rd Generation), Porsche Macan, VW Up!, SEAT Mii, Skoda Citigo, Volkswagen Golf R
Volvo Cars: all models
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 23:18   #3984
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat weet ik allemaal, goedkope kritiek is ook gemakkelijk. Is zeker uw sterkste punt bashing op Tesla zonder enig redelijk bewijs. Ben jij een shorter?
Het aandeel interesseert me niet - "Ben jij shorter" lijkt dan ook het Godwin equivalent van Tesla-fanatici...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Leef jij nog in de vorige eeuw? De 55 mph op de snelweg in de USA is van de jaren stilletjes. Daarbij hield zich bijna niemand daaraan.

Complete onzin dus, gewone wegen buiten de bebouwde kom hebben doorgaans hogere limieten, bijna alle divided rural en zelfs undivided rural highways zou ik zeggen.
Het gaat over de actuele snelheid waaraan men rijdt, niet de snelheidslimieten - de conclusie dat de Autopilot hoofdzakelijk op de snelweg werd gebruikt komt uit de MIT studie. Maar ja, de MIT als nummer 1 gerankte universiteit wereldwijd in engineering, dat moeten wel bullshitters zijn...

En sorry, snelheidslimieten in de VS ? Ja, ik heb er een tijdje gewoond en ik u verzekeren dat de limiet daar sterker plaatsafhankelijker zijn dan hier. Die 70 of 75 mp/h is enkel op rechte stukken snelweg buiten de steden (Interstates). In de buurt van steden daalt de limiet gradueel naar 55 mp/h. Highways variëren tussen de 35 a 55 mp/h, maar 'highway' zegt niet veel, want op die was zelfs fietsen toegestaan (zonder fietspad).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 23:27   #3985
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Het aandeel interesseert me niet - "Ben jij shorter" lijkt dan ook het Godwin equivalent van Tesla-fanatici...



Het gaat over de actuele snelheid waaraan men rijdt, niet de snelheidslimieten - de conclusie dat de Autopilot hoofdzakelijk op de snelweg werd gebruikt komt uit de MIT studie. Maar ja, de MIT als nummer 1 gerankte universiteit wereldwijd in engineering, dat moeten wel bullshitters zijn...

En sorry, snelheidslimieten in de VS ? Ja, ik heb er een tijdje gewoond en ik u verzekeren dat de limiet daar sterker plaatsafhankelijker zijn dan hier. Die 70 of 75 mp/h is enkel op rechte stukken snelweg buiten de steden (Interstates). In de buurt van steden daalt de limiet gradueel naar 55 mp/h. Highways variëren tussen de 35 a 55 mp/h, maar 'highway' zegt niet veel, want op die was zelfs fietsen toegestaan (zonder fietspad).
Je liegt, Godwinmanneke.

Natuurlijk de snelheid die men rijdt, wat anders
En de snelheidslimieten spelen daar geen rol in?

https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=3982

Ik heb helemaal geen kritiek op die MIT uitspraak, integendeel het bevestigt alleen maar dat de autopilot ook op de andere wegen -dan snelwegen- heel frequent gebruikt wordt. Het gaat tenslotte ook over 90% van de tijd niet?

55 mph is amper 88 kmh.

Citaat:
hier enkele cijfers van MIT: 90% van de tijd Autopilot aanstaat is de gemiddelde snelheid hoger dan 55 mph.
Dank u.

Citaat:
https://www.quora.com/Why-is-it-acce...imit-in-the-US

Why is it acceptable to drive 5 mph above the speed limit in the US?
...

Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2019 om 23:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 23:41   #3986
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je liegt, Godwinmanneke.
In welk opzicht ?

Dat het aandeel me niet interesseert ? Nee, ik interesseer me in de technologie...

Dat ik de VS heb verbleven ? Ik heb nog mijn ID-badge liggen van een Amerikaanse universiteit... wilt ge foto's of zo...?

Of van de snelheidslimieten ?... mijn statements zijn correct voor de staat waarin ik verbleef.

En:

/tesla-autopilot-most-often-used-highway-driving-mit-researchers-say/656223002/
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 23:43   #3987
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
90% van de tijd niet?
90 % van de tijd dat Autopilot aanstaat.... groot verschil.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 23:48   #3988
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Of van de snelheidslimieten ?... mijn statements zijn correct voor de staat waarin ik verbleef.
Je kronkelt.

Jij alleen? En je controleerde al de gereden snelheden?

Was dat na 2015?
https://www.iihs.org/iihs/sr/statusr...article/49/6/3

55 mph is de minimum limiet op Other Roads in de USA.

Gemiddelde staat heeft 60 - 65 mph op Other roads.

Wil je dat ontkennen ja of nee?

Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2019 om 23:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 23:51   #3989
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
90 % van de tijd dat Autopilot aanstaat.... groot verschil.
Ik kan ook lezen stel eens voor.

Citaat:
hier enkele cijfers van MIT: 90% van de tijd Autopilot aanstaat is de gemiddelde snelheid hoger dan 55 mph.

Dank u.
De gemiddelde limiet in al de staten op niet-snelwegen is 67 mph voor de vlotte wegen. Voor de nog langzamere wegen of other roads is het 61 mph.

Bron: https://www.iihs.org/iihs/topics/law...opicName=speed
(DoC en Hawaii heb ik niet geteld)

De flitstolerantie is extra 10 mph. Dezelfde bron. Law Enforcement.

Citaat:
https://www.iihs.org/iihs/topics/t/s...aw-enforcement

4. Are speed cameras used to ticket motorists going 1 or 2 mph faster than the speed limit?

No. Speed cameras usually are programmed so they will not be activated unless a vehicle is traveling significantly faster than the posted limit — typically 10 or 11 mph faster, although in certain places such as school zones the tolerance may be lower.
Dank u.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2019 om 00:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 00:13   #3990
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je kronkelt.

Jij alleen? En je controleerde al de gereden snelheden?

Was dat na 2015?
https://www.iihs.org/iihs/sr/statusr...article/49/6/3

55 mph is de minimum limiet op Other Roads in de USA.

Gemiddelde staat heeft 60 - 65 mph op Other roads.

Wil je dat ontkennen ja of nee?
Ja !

Even zien, snelheidslimiet kun je zien in Openstreetmap met maxspeed-tag:

Twee kruisende interstates in de Midwest, 70 mph (donker blauw) en 60 mph (licht blauw) - de passage in de stad/dorpen reduceerde idd. tot 55 mph (roze) en zelfs 45 mph (rood).

Overige 2x2 en 1x1 wegen (ongeacht middenberm of niet) buiten de stad waren (en zijn nog altijd) 55 mph (roze), hoewel er plaatselijke secties tot 40 mph waren. Alles binnen het stad was 35 mph of 25 mph (woonwijken).

Naam: Naamloos.jpg
Bekeken: 190
Grootte: 332,0 KB

Laatst gewijzigd door Aurora_Borealis : 10 januari 2019 om 00:16.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 00:20   #3991
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
-
Dit zijn de snelhiedslimieten in al de staten:

https://www.iihs.org/iihs/topics/law...opicName=speed

Goede belijning om de autopilot te kunnen gebruiken





En 10 % van de tijd dat de autopilot aan stond reden ze langzamer dan 55 mph, 90% sneller.
Stel eens voor de MIT heeft die cijfers zeker gekregen van Tesla.

Ook deze cijfers komen van Tesla:

Citaat:
The automaker confirmed today that accidents on Autopilot went up to one per 2.91 million miles during the last quarter.
Same thing for miles driven by humans in Tesla vehicles: one per 1.58 million miles.
Is de autopilot dan veiliger rijden? Bwah de MIT zal dat wel uitleggen in een zware studie. lol.

Ook deze cijfers komen via Tesla naar Fridman van MIT:

Citaat:
They released some interesting preliminary results and Fridman, the Research Scientist at MIT responsible for the study, said that he had been in contact with Tesla about his research and he believes the technology is required to enable more advanced autonomous features.

As part of their continuous work with Autopilot, they have been trying to track Tesla’s total miles accumulated using the driver assist system.

In a new report, they claim that Tesla has now accumulated over 1.2 billion Autopilot miles:



En de shadow mode cijfers ook:

To be clear, that’s the mileage driven with Autopilot activated. Back in 2016, Tesla already had 1.3 billion miles driven with vehicles equipped with Autopilot. Tesla can still use data from those miles, but it’s not the same has mileage driven with Autopilot on.

That data is often referred to as “shadow mode” mileage because the autonomous driving system runs in the background of the vehicle without being able to have any input on the driving.

The MIT team has also tried to estimate the total of shadow mode miles:



In both cases, they plotted the data based on the few occasions when Tesla actually released some of the data.

It can be difficult to do that since the growth is exponential but not necessarily stable since Tesla said that it can detect dips in Autopilot usage by its fleet when there’s negative media coverage, which has been quite common over the last year.

https://electrek.co/2018/07/17/tesla...w-mode-report/
Via Electrek. Voor de Tesla bashers een pravda-site. Allemaal fake news.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2019 om 00:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 09:03   #3992
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dit zijn de snelhiedslimieten in al de staten:
Copy/paste van wikipedia of andere site helpt hier niet... dat zijn de maximum snelheidslimieten die niet overal gelden en niet overal ook gehaald worden.

Volgens uw redenering: ligt de gemiddelde gereden snelheid op snelwegen in NL op 130 ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Stel eens voor de MIT heeft die cijfers zeker gekregen van Tesla.
Nee... eigen datacollectie met geplaatste dataloggers in een testpanel. Dat kon je reeds lezen in Fridman's paper dat op arXiv staat. En euh... MIT ligt in Massachussetts, een staat met één van de laagste snelheidslimieten, lol...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ook deze cijfers komen via Tesla naar Fridman van MIT:
Niet afwijken en geen woorden in mijn mond leggen...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 10:29   #3993
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Copy/paste van wikipedia of andere site helpt hier niet... dat zijn de maximum snelheidslimieten die niet overal gelden en niet overal ook gehaald worden.
Toch wel, ze rijden zelfs meestal sneller. Snelheidsboetes genoeg.

Citaat:
Volgens uw redenering: ligt de gemiddelde gereden snelheid op snelwegen in NL op 130 ?
In Belgie ligt de V85 zelfs op 131 kmh. De gemiddelde snelheid lag bij 117 kmh, natuurlijk in omstandigheden dat het verkeer vlot kan rijden. Bij stilstaande file moet je niet meten. En dat waar 120 kmh de limiet is.

Bron: https://www.vias.be/publications/Zij...g_relevant.pdf blz 6

Citaat:
2.6.1 Resultaten van de snelheidsmeting van het BIVV in 2011

De laatste studie die het BIVV publiceerde, maakte gebruik van de gegevens van radarcontroles op autosnelwegen in 2011 (Riguelle, 2011). Daarbij werd vastgesteld dat de gemiddelde snelheid op de autosnelwegen in omstandigheden waarin de bestuurder zijn snelheid vrij kan kiezen (‘vrije snelheid’) 117,9 km/u bedraagt, met een algemene spreiding van de snelheid tussen 70 en 200 km/u. Het percentiel 85 (V85) bedraagt 131 km/u. Dat betekent dat 15% van de geregistreerde lichte voertuigen sneller reed dan dat. Op alle registraties voor lichte voertuigen bij vrije snelheid, was 40% in overtreding, verdeeld over 25% overtredingen met minder dan 10 km/u en 15% met meer dan 10 km/u. ...
(Op de Belgische snelweg wordt pas geflitst vanaf 129 kmh)

Ik kan je ook de gemiddelde gemeten snelheden op gewone wegen citeren van België, heb ik nog van een BIVV onderzoek meer dan 10 jaar geleden, en die lagen niet ver van de limiet, zelfs erboven. De V85 lag er ruim boven. Ook op 90 kmh wegen. Wil je die ook hebben?

Daar zijn alvast ook recente studies van zeker over de 70 kmh limiet:
bvb page 27 onderaan :
https://uhdspace.uhasselt.be/dspace/...93d8888740.pdf
TABEL 5: Evolutie van de gemiddelde snelheid en de snelheid van het 85%-percentiel tussen 2003 en 2015 op éénvaksbaan 70 km/u wegen in België (Trotta, 2016)
Evolutie van de geobserveerde gemiddelde snelheid (Vgem) en snelheid van
het 85%-percentiel (V85) op 70 km/u wegen in België
2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015
Vgem 77 78 75 77 74 74 74 71 nb. 72 nb. nb. 72
V85 89 91 86 89 85 85 85 82 nb. 83 nb. nb. 83

Men ziet dat zelfs het Vgemiddelde boven de limiet ligt als het verkeer niet gehinderd wordt.

Waarom vraag je naar Nederland waar het over gans USA gaat?
Wil je het aantal flitsboetes van de USA? lol.

Citaat:
Nee... eigen datacollectie met geplaatste dataloggers in een testpanel. Dat kon je reeds lezen in Fridman's paper dat op arXiv staat. En euh... MIT ligt in Massachussetts, een staat met één van de laagste snelheidslimieten, lol...
Ga toch verder uw domme kersen plukken, het gaat altijd over de USA.
MIT haalt altijd zijn cijfers van Tesla, Tesla maakt MIT dus bullshit wijs. LOL

Citaat:
Niet afwijken en geen woorden in mijn mond leggen...
Zegt de pastoor die beweert dan men enkel 55 mph gemiddelde kan halen op snelwegen. En bovendien alle feitelijke argumenten negeert.

In USA wordt op de gewone weg al 65 mph gereden.

We zijn dus uitgepraat, maak iemand anders uw blaasjes wijs.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2019 om 10:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 12:08   #3994
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ga toch verder uw domme kersen plukken, het gaat altijd over de USA.

MIT haalt altijd zijn cijfers van Tesla, Tesla maakt MIT dus bullshit wijs. LOL
Nee, nee en nog eens neen, leer lezen: https://arxiv.org/pdf/1711.06976.pdf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zegt de pastoor die beweert dan men enkel 55 mph gemiddelde kan halen op snelwegen.
Beweer ik niet...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En bovendien alle feitelijke argumenten negeert.

In USA wordt op de gewone weg al 65 mph gereden.

We zijn dus uitgepraat, maak iemand anders uw blaasjes wijs.
Feiten, ok feiten dan... een interstate I-29 van 70 mp/h max snelheidslimiet (allé niet overal, maar dat gelooft u niet blijkbaar) - ruraal gelegen, dit is dan wat werkelijk gemeten wordt (bron: ISU REACTOR) en zo kan ik er nog een paar 10-tal copy pasten:

Naam: Naamloos.jpg
Bekeken: 160
Grootte: 227,8 KB
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 12:37   #3995
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard



The game changer

Since it started with volume production, Tesla has been the largest single contributor to EV growth in the US. Without the Model-3, the market had continued at the previous, leisurely pace. Its arrival is a game changer, raising the bar for plug-ins and ICE cars alike. The monthly sales volumes during the 2nd half were among the best sellers in the US car market, close to household nameplates like Toyota Camry, Honda Civic, Honda Accord and Toyota Corolla, all of them ICE driven.

Tesla now stands for half of the USA plug-in volume and, counting BEVs only, 3 out of 4 are from Tesla. The real impact on competition will become more visible when sales comprise more recent orders and less reservation back-log.

By contrast, the 2018 developments at Ford, GM and FCA are less impressive. Also, Nissan has not recovered from the Leaf "Rapidgate" yet. It had much higher sales during its 1st generation.

http://www.ev-volumes.com/news/58238/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 13:48   #3996
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Tesla werkt al lang samen met hackers om hun softwareveiligheid te verbeteren.

Maar nu gaan ze nog een stap verder, de beste hacker van een hacker-event Pwn2Own in maart, krijgt nu een model 3 als 1e prijs.

Uiteraard moet dan ook een model 3 (zo snel mogelijk) gehackt worden, naast andere software-producten.

Citaat:
https://electrek.co/2019/01/14/tesla...veaway-hacker/

Tesla is giving a Model 3 away to a hacker who can crack it

Fred Lambert - Jan. 14th 2019

Tesla has been working closely with white hat hackers for years in order to make its vehicle software safer and now it’s taking an unprecedented step: it’s going to be giving away a Model 3 to a hacker who can crack the vehicle.
Over the past 4 years, Tesla has been running a bug bounty program and according to sources familiar with the effort, the company has given away hundreds of thousands in rewards to hackers who exposed vulnerabilities in its systems.

The automaker increased its max payout per reported bug to $15,000 last year and it also took a great step in reassuring owners who are hacking their own vehicles.

Tesla said that it will not void its warranty when a vehicle is hacked for “pre-approved good faith security research:”

But now the automaker is going even further by throwing Model 3 into the lion’s den

Tesla is going to be the first automaker to participate in a Pwn2Own hacking event, which is run by Trend Micro’s Zero Day Initiative (ZDI).

At the event in Vancouver this March, the company will give away a Model 3 to the winner of the hacking contest.

David Lau, Vice President of Vehicle Software at Tesla, commented on the announcement:

“We develop our cars with the highest standards of safety in every respect, and our work with the security research community is invaluable to us. Since launching our bug bounty program in 2014 – the first to include a connected consumer vehicle – we have continuously increased our investments into partnerships with security researchers to ensure that all Tesla owners constantly benefit from the brightest minds in the community. We look forward to learning about, and rewarding, great work in Pwn2Own so that we can continue to improve our products and our approach to designing inherently secure systems.”


The Model 3 will be the target of hackers at the event along with several other products like Oracle VirtualBox, Microsoft Office 365, Google Chrome and more.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 januari 2019 om 13:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 01:42   #3997
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Tja je moet al een hacker zijn om uit te vissen hoe zijn motorkap open moet.

En zo nog wat eigenaardigheden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 januari 2019 om 01:43.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 20:50   #3998
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja je moet al een hacker zijn om uit te vissen hoe zijn motorkap open moet.

En zo nog wat eigenaardigheden.
Een hacker ? google

23.100 resultaten (0,34 seconden) ...

https://insideevs.com/heres-open-tes...k-without-key/

Laatst gewijzigd door chris k : 16 januari 2019 om 20:51.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:22   #3999
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Een hacker ? google

23.100 resultaten (0,34 seconden) ...

https://insideevs.com/heres-open-tes...k-without-key/
De motorkap zei ik.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 23:09   #4000
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De motorkap zei ik.
Is daar een verschil tussen de voorkant en achterkant van een Tesla .....is zoals de Multipla van Fiat .....kwestie van smaak
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be