Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 januari 2003, 14:31   #1
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

1. Vlaanderen is een republiek met aan het hoofd een president. De president beslist over defensie en buitenlandse zaken.
Hij is voor zitter van de Raad van Vlaanderen die ministers ter verantwoording roept en kan ontslaan. Burgers kunnen zich rechtsreeks tot de Raad van Vlaanderen wenden.

2. De Vlaamse nationaliteit wordt verkregen door geboorte uit twee Vlaamse ouders. Naturalisatie is onmogelijk. Bij ernstige nalatigheid in het vervullen van de volksplichten kan een persoon de nationaliteit ontnomen woden. Alle naturalisaties (belgische nationaliteit) sinds 1974 worden ongedaan gemaakt.

3. Installatie van een nationale Vlaamse economische raad waar permanent sociaal-economisch overleg gebeurt tussen overheid, volksbank, alle beroepsorganisaties en -orden.

4. Mogelijkheid tot organiseren van referenda, muv staatszaken die het onmiddelijke belang van de burger overstijgen.

5. Vrijheid van organisatie voor zover dit geen ondermijning van de volkseenheid inhoudt.

6. De katholieke religie en de heidense religie worden in Vlaanderen erkend en gesubsidieerd. Andere geloofssystemen kunnen niet erkend worden.

7. Vrije meningsuiting is absoluut. Hierop kan geen enkele uitzondering gelden.

8. Pers en berichtgeving is vrij, voor zover dit de eenheid van het volk niet ondermijnt.

9. Vlaanderen beschikt over een beroepsleger. Daarnaast wordt een volksmilitie georganiseerd die geldt voor alle mannen tussen 18 en 50 jaar op basis van jaarlijkse termijn-verplichtingen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2003, 15:07   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Communistische partijen zijn maw per defenitie verboden Guderian want wij hebben lak aan uw volkseenheid. Wat zij je ook al weer in puntje 7?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2003, 21:05   #3
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Communistische partijen zijn maw per defenitie verboden Guderian want wij hebben lak aan uw volkseenheid. Wat zij je ook al weer in puntje 7?
Dat iedereen z'n mening vrij is. Dat wil evenwel niet zeggen dat volksondermijnde activiteiten of organisaties per definitie toegelaten zijn.
(en het is "zei" ipv "zij"! )

Bij de weg, wie zijn "wij"? Het handvol communistische marginalen in Vlaanderen zeker? Hahaha...
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2003, 21:41   #4
Vomit
Vreemdeling
 
Vomit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2002
Berichten: 20
Standaard

'Handvest voor een corporatistisch Vlaanderen' zou een betere titel zijn. Punt 3 lijkt een nogal vergezocht punt om in een grondwet te plaatsen, zeker zo hoog in de rangschikking, en boven de vrijheid van meningsuiting:

Citaat:
3. Installatie van een nationale Vlaamse economische raad waar permanent sociaal-economisch overleg gebeurt tussen overheid, volksbank, alle beroepsorganisaties en -orden.
Moet je niet 'volkseenheid in punt 5a definiëren alvorens je kan zetten:
Citaat:
5. Vrijheid van organisatie voor zover dit geen ondermijning van de volkseenheid inhoudt.
Vervang 'volkseenheid' door 'multiculturele maatschappij' en je hebt zo het Leman-repressieapparaat weer. De seconde dat de linkse partijen in de Vlaamse regering aan de macht zijn zullen we nogal afzien met dat artikel erin

Citaat:
6. De katholieke religie en de heidense religie worden in Vlaanderen erkend en gesubsidieerd. Andere geloofssystemen kunnen niet erkend worden.
De protestanten en de joden zullen nogal vloeken! Als je per sé de Islam een KL wil aftrekken (groot gelijk, geen zin om 10 jaar later de Sharia te zien invoeren in onafhankelijk Vlaanderen), definieer dan gewoon de Islam als het politiek totalitair systeem dat het is, en noem het geen godsdienst. Als Duitsland het met de Scientologen kan, moeten wij het toch met de Islam kunnen. Stof genoeg bij het stukken-minder-dan-heilige gedrag van hun Jezus-equivalent...

Citaat:
7. Vrije meningsuiting is absoluut. Hierop kan geen enkele uitzondering gelden.
8. Pers en berichtgeving is vrij, voor zover dit de eenheid van het volk niet ondermijnt.
Oei, daar ga je weer met je eenheid. Art.8 is gelukkig al meteen ongeldig door art. 7, dat eigenlijk op plaats 0, 0bis, 1bis en 2bis thuishoort, kwestie dat ze de volgorde niet kunnen misinterpreteren zoals in Nederland!

Citaat:
9. Vlaanderen beschikt over een beroepsleger. Daarnaast wordt een volksmilitie georganiseerd die geldt voor alle mannen tussen 18 en 50 jaar op basis van jaarlijkse termijn-verplichtingen.
Dju, net nu ik vrijgesteld was
Vomit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 22:36   #5
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Ik zou ineens de vrouwen ook minstens een jaar verplicht in het leger inzetten.
Als er hier een oorlog uitbreekt vind ik dat vrouwen evengoed hun volk en land moeten kunnen verdedigen.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 12:10   #6
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
2. De Vlaamse nationaliteit wordt verkregen door geboorte uit twee Vlaamse ouders. Naturalisatie is onmogelijk. Bij ernstige nalatigheid in het vervullen van de volksplichten kan een persoon de nationaliteit ontnomen woden. Alle naturalisaties (belgische nationaliteit) sinds 1974 worden ongedaan gemaakt.
lol
Wil je de Vlaamse nationaliteit uitroeien soms? Of is er nog ergens een verborgen artikel dat stelt dat Vlamingen enkel met elkaar mogen huwen?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 12:38   #7
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
2. De Vlaamse nationaliteit wordt verkregen door geboorte uit twee Vlaamse ouders. Naturalisatie is onmogelijk. Bij ernstige nalatigheid in het vervullen van de volksplichten kan een persoon de nationaliteit ontnomen woden. Alle naturalisaties (belgische nationaliteit) sinds 1974 worden ongedaan gemaakt.
lol
Wil je de Vlaamse nationaliteit uitroeien soms? Of is er nog ergens een verborgen artikel dat stelt dat Vlamingen enkel met elkaar mogen huwen?
Hoe kom je erbij ,ik zeg alleen dat voor mij een echte vlaming enkel uit twee vlaamse ouders kan voortkomen.
Kwestie dat je het maar weet .
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 13:43   #8
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
2. De Vlaamse nationaliteit wordt verkregen door geboorte uit twee Vlaamse ouders. Naturalisatie is onmogelijk. Bij ernstige nalatigheid in het vervullen van de volksplichten kan een persoon de nationaliteit ontnomen woden. Alle naturalisaties (belgische nationaliteit) sinds 1974 worden ongedaan gemaakt.
lol
Wil je de Vlaamse nationaliteit uitroeien soms? Of is er nog ergens een verborgen artikel dat stelt dat Vlamingen enkel met elkaar mogen huwen?
Hoe kom je erbij ,ik zeg alleen dat voor mij een echte vlaming enkel uit twee vlaamse ouders kan voortkomen.
Kwestie dat je het maar weet .
En wat doe je dan met al die "Vlamingen" die wel Vlaamse ouders hebben maar niet-Vlaamse voorouders? Al degenen die voorouders met niet-Vlaamse namen hebben mogen al onmiddellijk geschrapt worden.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 14:03   #9
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
2. De Vlaamse nationaliteit wordt verkregen door geboorte uit twee Vlaamse ouders. Naturalisatie is onmogelijk. Bij ernstige nalatigheid in het vervullen van de volksplichten kan een persoon de nationaliteit ontnomen woden. Alle naturalisaties (belgische nationaliteit) sinds 1974 worden ongedaan gemaakt.
lol
Wil je de Vlaamse nationaliteit uitroeien soms? Of is er nog ergens een verborgen artikel dat stelt dat Vlamingen enkel met elkaar mogen huwen?
Hoe kom je erbij ,ik zeg alleen dat voor mij een echte vlaming enkel uit twee vlaamse ouders kan voortkomen.
Kwestie dat je het maar weet .
gij zei helemaal niets, ik reageerde immers op een post van Guderian. Sjonge jonge jonge....
Het is toch niet moeilijk te begrijpen dat als je de Vlaamse nationaliteit reserveert voor kinderen van twee Vlaamse ouders, de Vlaamse nationaliteit op termijn zal verdwijnen, of in ieder geval zal decimeren? Enkel wanneer je migratie verbiedt, kan je dat vermijden.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 14:21   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
En wat doe je dan met al die "Vlamingen" die wel Vlaamse ouders hebben maar niet-Vlaamse voorouders? Al degenen die voorouders met niet-Vlaamse namen hebben mogen al onmiddellijk geschrapt worden.
Waarom, beste vriend? Welke elementen laten u toe dergelijke onnozele conclusies te maken?

Ondergetekende komt zelf van moederzijde uit een niet-Vlaamse familie, maar dat betekent niet dat ik hierdoor minder Vlaming ben. Ooit gehoord van assimilatie? En het opnemen van vreemdelingen in een volk? Conscience heeft zich nooit minder Vlaming gevoeld omdat hij een kind was van een Franse vader. In de loop van de geschiedenis neemt ieder volk wel elementen op van andere volkeren. Door de tijd assimileren die en worden één met dat volk. Vaak is het zelfs zo dat deze mensen nog sterker bewust worden van hun identiteit dan de families die al eeuwen lang deel uitmaken van dat volk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 14:29   #11
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Volgens de hierboven opgestelde bepalingen kan u idd geen Vlaming zijn. Assimilatie, allemaal tof enzo, maar NATURALISATIE IS ONMOGELIJK. Pech voor u dus.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 17:38   #12
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
2. De Vlaamse nationaliteit wordt verkregen door geboorte uit twee Vlaamse ouders. Naturalisatie is onmogelijk. Bij ernstige nalatigheid in het vervullen van de volksplichten kan een persoon de nationaliteit ontnomen woden. Alle naturalisaties (belgische nationaliteit) sinds 1974 worden ongedaan gemaakt.
lol
Wil je de Vlaamse nationaliteit uitroeien soms? Of is er nog ergens een verborgen artikel dat stelt dat Vlamingen enkel met elkaar mogen huwen?
Hoe kom je erbij ,ik zeg alleen dat voor mij een echte vlaming enkel uit twee vlaamse ouders kan voortkomen.
Kwestie dat je het maar weet .
En wat doe je dan met al die "Vlamingen" die wel Vlaamse ouders hebben maar niet-Vlaamse voorouders? Al degenen die voorouders met niet-Vlaamse namen hebben mogen al onmiddellijk geschrapt worden.
Ik spreek allezins voor mijn eigen, ik heb mijn en mijn mans stamboom laten onderzoeken ,we zitten beiden al tot 16 eeuw,wij hebben beide oervlaamse namen en geen inmenging tot hiertoe gevonden van inteelt.
En assimilatie is een goed ding om als vreemdeling ergens in te passen ,doch als men dan moslim is en dan hier 100 jaar woont zou die ineens ook vlaming zijn ,dan kan niet natuurlijk hee.
Assimileren okee ,maar dan ooit echt vlaming worden kan je nooit,ik blijf erbij:je bent vlaming uit twee vlaamse ouders niet meer ,niet minder.
Ik zeg dat ik vraag jou toch niet om dat te mogen zeggen ee pipo kotsmos.
En migratie verbieden liever gisteren dan vandaag zelle!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 19:36   #13
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Volgens de hierboven opgestelde bepalingen kan u idd geen Vlaming zijn. Assimilatie, allemaal tof enzo, maar NATURALISATIE IS ONMOGELIJK. Pech voor u dus.
Klopt. Waaruit nogmaals blijkt hoe onpraktisch en onrealistisch dergelijke bepalingen zijn.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 20:37   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Volgens de hierboven opgestelde bepalingen kan u idd geen Vlaming zijn. Assimilatie, allemaal tof enzo, maar NATURALISATIE IS ONMOGELIJK. Pech voor u dus.
Ach schei uit, man! Dan was Conscience geen Vlaming (geboren uit een Vlaamse moeder en een Franse vader). Dan was English (u weet wel de beroemde Vlaamsgezinde soldaat die de eerste IJzertoren ontworp - een van zijn voorvaderen was Engelsman) geen Vlaming.

En dan kan ik natuurlijk geen Vlaming zijn, niettegenstaande het feit dat de "vreemde" invloed al dateert uit de tijd van de Oostenrijkse Nederlanden. En dat ze aan moeders zijde bijna allemaal blond haar en blauwe ogen hebben is waarschijnlijk een teken dat ze geen Vlamingen zijn...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 22:02   #15
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Volgens de hierboven opgestelde bepalingen kan u idd geen Vlaming zijn. Assimilatie, allemaal tof enzo, maar NATURALISATIE IS ONMOGELIJK. Pech voor u dus.
Ach schei uit, man! Dan was Conscience geen Vlaming (geboren uit een Vlaamse moeder en een Franse vader). Dan was English (u weet wel de beroemde Vlaamsgezinde soldaat die de eerste IJzertoren ontworp - een van zijn voorvaderen was Engelsman) geen Vlaming.

En dan kan ik natuurlijk geen Vlaming zijn, niettegenstaande het feit dat de "vreemde" invloed al dateert uit de tijd van de Oostenrijkse Nederlanden. En dat ze aan moeders zijde bijna allemaal blond haar en blauwe ogen hebben is waarschijnlijk een teken dat ze geen Vlamingen zijn...
ma GVD bent gelle hier allemaal halfdoof simpel seniel geworden ofwa? Kan best zijn dat Conscience een Vlaming was, en gij natuurlijk ook, maar ik wou gewoon de idiotie van dat gedeelte van Guderians post tonen. Ik ben helemaal geen flamingant, ge moet tegen mij niet uitvliegen!

Citaat:
Ik zeg dat ik vraag jou toch niet om dat te mogen zeggen ee pipo kotsmos.
oh boy......(en nog enkele honderden puntjes, gelijk aan een tiental minuten moedeloze stilte)
Ik reageer op Guderians 2e bepaling. En dan komt gij in een reactie af met "Hoe kom je erbij ,ik zeg alleen dat...", terwijl ik helemaal niet gereageerd had op wat gij zei! Gij had nog niet eens uw mond opengetrokken in dit topic!
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2003, 09:35   #16
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

! Gij had nog niet eens uw mond opengetrokken in dit topic![/quote]

Nu dus wel ,ik hoef daarvoor geen toelating te vragen aan jou!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2003, 22:23   #17
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

natuurlijk niet schat, natuurlijk niet. (zie hoe ik bijna zonder krachten probeer redelijk te blijven). Maar sta me toe het vreemd te vinden dat gij u aangesproken voelde door een opmerking van mij die helemaal niets met u te maken had.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 10:08   #18
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
natuurlijk niet schat, natuurlijk niet. (zie hoe ik bijna zonder krachten probeer redelijk te blijven). Maar sta me toe het vreemd te vinden dat gij u aangesproken voelde door een opmerking van mij die helemaal niets met u te maken had.
Sta me toe popke ,dan toch te reageren indien ik dit wens.
Niemand houd jou tegen nietwaar ,om op wat dan ook te reageren.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 12:45   #19
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Natuurlijk mag jij reageren, maar ik snap nog altijd het nut in van uw "ik zei enkel dat...", vermits ge daarvoor nog helemaal niets had gezegd. Of ge daarna nog iets zei doet er vanzelfsprekend helemaal niet toe, ik hoop dat ge dat zelf ook wel begrijpt.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 13:25   #20
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Alez ,schrijffoutje zeker ,nu gerust.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be