Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 11 januari 2014, 08:57   #41
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent de mening toegedaan dat de slachtoffers van het ACW/CD&V ARCO-bedrog nog steeds geloven dat ze centen gaan zien?
Zeker. Die mensen willen de evidentie niet zien. We zien of horen natuurlijk wel alleen die actievoerders en hun volksmenner. Het is mogelijk dat de veel grotere anonieme groep van gedupeerden wel al beseft dat ze kunnen fluiten naar dat geld en zich zullen moeten tevreden houden bij de liquidatiewaarde.
peter1962 is offline  
Oud 11 januari 2014, 10:04   #42
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent de mening toegedaan dat de slachtoffers van het ACW/CD&V ARCO-bedrog nog steeds geloven dat ze centen gaan zien?
Enigen geloven het, velen hopen het en sommigen leggen de mantel der liefde er over. Niets christelijk is hen vreemd.

Maar tussen droom en daad ....om de poen is 't te doen.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline  
Oud 11 januari 2014, 10:09   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Een evidente conclusie. Maar toch hoopt n-va garen te kunnen spinnen uit deze zaak. Vandaar dat die actie voerende arco vennoten de vraag moeten stellen : "okee, U wilt blijkbaar onze megafoon zijn maar wil U ons ook terugbetalen ? "
Dan zal het enthousiasme bij n-va snel dalen om daar nog veel over te praten.
Het zal die vennoten worst wezen hoe ze aan hun centen geraken, die zijn niet op zoek naar schuldigen en naar grote politieke conclusies maar wel naar hun poen.
De nva kan mee aan de kar duwen om de koepel wat geld te doen lossen.

Maar dat is vanzelfsprekend niet de eerste bedoeling van de nva. Het volstaat voor ons om aan te wijzen "kijk, die tsjeven, dat zijn de gasten die uw centen gestolen hebben. Ze proberen nu je terug te betalen door de centen nogmaals van nog andere mensen te gaan stelen, maar je begrijpt dat wij dat niet kunnen toestaan".
"Verder is er maar één conclusie: de dief moet gestraft worden."


Vergelijkingetje:
in mijn dorp zijn twee bakkers, Jef en Jos. Jef zijn brood smaakt mij best. Maar Jef heeft mij opgelicht in de biljartclub. Wel, ik ga voortaan mijn brood bij Jos kopen, de Jef zal geen eurocent meer aan mij verdienen. Zelfs al moest ik honger lijden, geen eurocent.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 11 januari 2014, 10:18   #44
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De nva kan mee aan de kar duwen om de koepel wat geld te doen lossen.

Maar dat is vanzelfsprekend niet de eerste bedoeling van de nva. Het volstaat voor ons om aan te wijzen "kijk, die tsjeven, dat zijn de gasten die uw centen gestolen hebben. Ze proberen nu je terug te betalen door de centen nogmaals van nog andere mensen te gaan stelen, maar je begrijpt dat wij dat niet kunnen toestaan".
"Verder is er maar één conclusie: de dief moet gestraft worden."


Vergelijkingetje:
in mijn dorp zijn twee bakkers, Jef en Jos. Jef zijn brood smaakt mij best. Maar Jef heeft mij opgelicht in de biljartclub. Wel, ik ga voortaan mijn brood bij Jos kopen, de Jef zal geen eurocent meer aan mij verdienen. Zelfs al moest ik honger lijden, geen eurocent.

.
Natuurlijk is dat de bedoeling van n-va en dat is ook logisch. Alleen denk ik niet dat dit bij die specifieke doelgroep (de actievoerders onder de vennoten) veel zoden aan de dijk zal zetten. Die zoeken geen schuldigen maar iemand die hun aandelen wil terugbetalen. Al is het de paus van rome.
Waar je je in vergist is het stuk : "maar je begrijpt dat wij dat niet kunnen toestaan". D�*t is nu net hetgene ze niet willen begrijpen, zelfs niet willen horen, anders zouden ze braaf tevreden zijn met hun staatswaarborg en niet wild rondschoppen zoals nu.
peter1962 is offline  
Oud 11 januari 2014, 10:21   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Vreemd genoeg heeft nog geen enkele arco vennoot die nochtans voor de hand liggende vraag aan Dirk of zijn partij durven stellen. Ze zitten waarschijnlijk nog in de ontkenningsfase, maar als de wanhoop toeslaat zullen ze wel als drenkelingen grijpen naar de aanwezig zijnde reddingssloep. En daar hulp vragen. Ik vraag me af wat die Dirk en zijn partij dan gaan antwoorden.
Wat doet vermoeden dat N-VA militanten off-the-record een vergoeding voor de Arco vennoten beloven in ruil voor hun stem.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 11 januari 2014, 10:21   #46
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Natuurlijk is dat de bedoeling van n-va en dat is ook logisch. Alleen denk ik niet dat dit bij die specifieke doelgroep (de actievoerders onder de vennoten) veel zoden aan de dijk zal zetten. Die zoeken geen schuldigen maar iemand die hun aandelen wil terugbetalen. Al is het de paus van rome.
Waar je je in vergist is het stuk : "maar je begrijpt dat wij dat niet kunnen toestaan". D�*t is nu net hetgene ze niet willen begrijpen, zelfs niet willen horen, anders zouden ze braaf tevreden zijn met hun staatswaarborg en niet wild rondschoppen zoals nu.
In het wild rondschoppen? Ik denk dat die mensen nog veel te braaf zijn. De weken voor de verkiezingen zouden ze dag en nacht keet moeten schoppen overal waar CD&V aanwezig is.
Hypochonder is offline  
Oud 11 januari 2014, 10:28   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De nva kan mee aan de kar duwen om de koepel wat geld te doen lossen.
Welke kar en van waar zou het geld komen en wanneer gaan de Arco Vennoten het terug hebben als het van de N-VA afhangt ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar dat is vanzelfsprekend niet de eerste bedoeling van de nva. Het volstaat voor ons om aan te wijzen "kijk, die tsjeven, dat zijn de gasten die uw centen gestolen hebben. Ze proberen nu je terug te betalen door de centen nogmaals van nog andere mensen te gaan stelen, maar je begrijpt dat wij dat niet kunnen toestaan".
"Verder is er maar één conclusie: de dief moet gestraft worden."
Is dit een N-VA oproep tot een volkstribunaal of steunt N-VA de Arco Vennoten ook in een juridische strijd ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 11 januari 2014, 10:29   #48
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
in mijn dorp zijn twee bakkers, Jef en Jos. Jef zijn brood smaakt mij best. Maar Jef heeft mij opgelicht in de biljartclub. Wel, ik ga voortaan mijn brood bij Jos kopen, de Jef zal geen eurocent meer aan mij verdienen. Zelfs al moest ik honger lijden, geen eurocent..
De oplichterspraktijken van jouw lokale middenstand zijn een apart topic waard.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 januari 2014 om 10:29.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 11 januari 2014, 11:44   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke kar en van waar zou het geld komen en wanneer gaan de Arco Vennoten het terug hebben als het van de N-VA afhangt ?



Is dit een N-VA oproep tot een volkstribunaal of steunt N-VA de Arco Vennoten ook in een juridische strijd ?
Welke kar ? Het geheel van de politieke en andere karren.
Van waar zou het geld kunnen komen ? Het staat in mijn bericht dat je zelf quoot: van de koepel. Geld zat.

Volkstribunaal ? Ja !! Op 25 mei wordt er een georganiseerd.
Steunen in een juridische strijd? Ja, maar dan op het vlak dat ons eigen is: het politieke. Niet het gerechtelijke.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 januari 2014 om 11:51.
De schoofzak is offline  
Oud 11 januari 2014, 11:47   #50
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De oplichterspraktijken van jouw lokale middenstand zijn een apart topic waard.
Jou achterbaksheid is geen topic waard.
Hypochonder is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be