Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2021, 18:46   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ach...dat verzacht,ten aanzien van de directeur,dan de zaken al wat...

Maar inderdaad,de twee instructeurs-sjoemelaars horen niet in het onderwijs thuis...

Het zou overigens een levensles zijn voor de "onschuldige leerlingen" te zien dat er GEVOLGEN kunnen zijn voor mensen die verantwoordlijkheid dragen maar dat niet waardig zijn.
Niet dat ik de gewoonte heb om vooringenomen te zijn. Toch heb ik het gevoel dat die school, zowel directie, betrokken leerkrachten als betrokken leerlingen, boter op het hoofd hebben.
Ik ben vooral benieuwd hoe dit afloopt.
Zal wel iets voor september zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 29 april 2021 om 18:55.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 18:48   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Ik vind het eigenlijk een ZWARE zaak.....(ongeacht hoe ik sta tov de "corona-maatregelen).In gedrag en moraliteit moet schoolpersoneel de hoogste standaarden aangemeten krijgen!

Dit wordt hopelijk niet "blauw blauw" gelaten....
De vraag is of de organisatie van die "schoolreis " echt georganiseerd werd door "de school" ,en er dus officiele door "de school" afgescheiden documenten van bestaan,of zijn de leraars-tovenaars voor zichzelf begonnen....


Logischerwijze zal iemand boetes moeten betalen (zoals ettelijke duizenden andere inwoners van Belgie) wegens illegaal gedrag.....de school of de reisgroep!

Laatst gewijzigd door kelt : 29 april 2021 om 18:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 19:25   #43
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan je vijf landen opsommen waar in deze pandemie geen reisbeperkingen ingevoerd zijn? In heel de wereld?
Zelfs in Frankrijk: niet verder dan 10 km van je domicilie; en verplicht een document bij te hebben dat je domicilie kan bewijzen.

Straf universeel, jouw stelling.
Ik heb de universele verklaring voor de rechten van de mens niet gemaakt he. Ik citeer er alleen maar uit. Dat bijna elk land ter wereld dit verdrag in de vuilbak gooit, daar kan ik ook niet veel aan doen he
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 19:35   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan je vijf landen opsommen waar in deze pandemie geen reisbeperkingen ingevoerd zijn? In heel de wereld?
Zuid-Korea, Japan, Zweden, Tanzania, Zuid-Afrika, Denemarken als ik mij niet vergis.

Citaat:
Zelfs in Frankrijk: niet verder dan 10 km van je domicilie; en verplicht een document bij te hebben dat je domicilie kan bewijzen.
Frankrijk is dan ook een van de landen met het veruit strengste corona gemaatregel. Het heeft niet speciaal zoden aan de dijk gezet, he.

Wij hebben een heel strikte lockdown gehad van 10 weken in de eerste golf waar we enkel maar met een papier het huis uit mochten. We hebben als een van de eersten maskerplicht gehad in de zomer (diezelfde week is het aantal besmettingen ferm gaan stijgen, zoals in Spanje). We hebben tijdens een tweede lockdown in november gedurende 6 weken weer met ons papier op maar 1 km van ons huis gemogen maar we mochten wat meer gaan werken. Nadien hebben we een avondklok gehad, die we nog altijd hebben, die eerst 20 uur was, dan lang 18 uur, en dan 19 uur. En nu zitten we in een wat softere lockdown waar we maar op 10 km van onze woning mogen.

Met andere woorden, we hebben al sinds eind oktober hier strenge restricties gehad op verplaatsingen op een kleine pause na, en al 6 maanden een avondklok rond 6 uur of 7 uur.

Dat doet niet veel he, behalve het rekken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 08:12   #45
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zuid-Korea, Japan, Zweden, Tanzania, Zuid-Afrika, Denemarken als ik mij niet vergis.
Zelfs Rusland heeft na de initiele lockdown vorig jaar het licht gezien en heeft dat niet meer gedaan toen de 2e golf kwam. Rusland, u weet wel, dat land van de Duivelse Putin, doet tegenwoordig meer dan West Europa om de burgerrechten te vrijwaren. West Europa, de moeder Theresa van deze aardkloot als het komt op anderen te wijzen op het verdrag voor de rechten van de mens, sluit zijn burgers nu al meer dan een jaar op en ze blijven zichzelf moreel superieur voelen. Go figure
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 30 april 2021 om 08:12.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 15:33   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb de universele verklaring voor de rechten van de mens niet gemaakt he. Ik citeer er alleen maar uit. Dat bijna elk land ter wereld dit verdrag in de vuilbak gooit, daar kan ik ook niet veel aan doen he
U citeert er niet uit. U interpreteert de tekst.
Staat er niets beperkend bij van bijvoorbeeld 'binnen de perken van de wet ... bla bla ...' ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 15:35   #47
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U citeert er niet uit. U interpreteert de tekst.
Staat er niets beperkend bij van bijvoorbeeld 'binnen de perken van de wet ... bla bla ...' ?
Neenee, ik citeer er uit mijn beste. Ik weet dat dit voor mensen met dictatoriale neigingen wat gevoelig ligt, maard dat is niet mijn probleem.

http://Een ieder heeft het recht zic...terug te keren
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 15:36   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Ik check één land, nl. Zweden, en daar zijn reisbeperkingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 16:33   #49
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb de universele verklaring voor de rechten van de mens niet gemaakt he. Ik citeer er alleen maar uit. Dat bijna elk land ter wereld dit verdrag in de vuilbak gooit, daar kan ik ook niet veel aan doen he
stop toch eens met dat hippie gezwans over de universele rechten, drugskoeriers hebben ook geen vrije toegang
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 16:51   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zuid-Korea, Japan, Zweden, Tanzania, Zuid-Afrika, Denemarken als ik mij niet vergis.



Frankrijk is dan ook een van de landen met het veruit strengste corona gemaatregel. Het heeft niet speciaal zoden aan de dijk gezet, he.

Wij hebben een heel strikte lockdown gehad van 10 weken in de eerste golf waar we enkel maar met een papier het huis uit mochten. We hebben als een van de eersten maskerplicht gehad in de zomer (diezelfde week is het aantal besmettingen ferm gaan stijgen, zoals in Spanje). We hebben tijdens een tweede lockdown in november gedurende 6 weken weer met ons papier op maar 1 km van ons huis gemogen maar we mochten wat meer gaan werken. Nadien hebben we een avondklok gehad, die we nog altijd hebben, die eerst 20 uur was, dan lang 18 uur, en dan 19 uur. En nu zitten we in een wat softere lockdown waar we maar op 10 km van onze woning mogen.

Met andere woorden, we hebben al sinds eind oktober hier strenge restricties gehad op verplaatsingen op een kleine pause na, en al 6 maanden een avondklok rond 6 uur of 7 uur.

Dat doet niet veel he, behalve het rekken.
En houden de mensen zich aan die restricties ? Want uiteindelijk is alleen je gedrag belangrijk niet de restricties die dienen zoals je zegt tot niet veel als mensen hun gedrag niet wat willen aanpassen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 16:53   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zelfs Rusland heeft na de initiele lockdown vorig jaar het licht gezien en heeft dat niet meer gedaan toen de 2e golf kwam. Rusland, u weet wel, dat land van de Duivelse Putin, doet tegenwoordig meer dan West Europa om de burgerrechten te vrijwaren. West Europa, de moeder Theresa van deze aardkloot als het komt op anderen te wijzen op het verdrag voor de rechten van de mens, sluit zijn burgers nu al meer dan een jaar op en ze blijven zichzelf moreel superieur voelen. Go figure

In theorie is dat misschien zo maar in praktijk toch helemaal niet ? Jij doet toch precies zoals je al altijd hebt gedaan ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 18:12   #52
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
stop toch eens met dat hippie gezwans over de universele rechten, drugskoeriers hebben ook geen vrije toegang
Natuurlijk wel. Zolang ze geen drugs meebrengen natuurlijk. Indien wel worden ze uiteraard opgepakt want het is tegen de wet. Reizen is echter niet tegen de wet en iedereen mag het doen. Reizen is immers een recht. Drugs verkopen is dat niet

Maar goed, ik noteer dat jij de universele rechten van de mens hippie gezwans vindt. Veelzeggend. Dictaturen, daar kik jij op he?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 1 mei 2021 om 18:14.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 08:08   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

De twee leraars van een middelbare school in Vorst die een schoolreis naar Istanbul hadden georganiseerd, hebben een disciplinaire sanctie gekregen. Dat heeft Christian Watterman, de directeur van de school La Cime, woensdag meegedeeld. Over de aard van de sanctie werd geen mededeling gedaan.
VRT NWS

Die zijn er goed vanaf gekomen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 10:56   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De twee leraars van een middelbare school in Vorst die een schoolreis naar Istanbul hadden georganiseerd, hebben een disciplinaire sanctie gekregen. Dat heeft Christian Watterman, de directeur van de school La Cime, woensdag meegedeeld. Over de aard van de sanctie werd geen mededeling gedaan.
VRT NWS

Die zijn er goed vanaf gekomen.
Applaus in de moskee.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 11:25   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Applaus in de moskee.
Daar heb ik mijn twijfels over.
Niet zo goed voor het imago.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 11:31   #56
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.497
Standaard

En een boete van 4000 euro per persoon, of werkt dat anders als het Turkije betreft?

https://www.vlaanderen.be/gezondheid...e-coronacrisis
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 11:39   #57
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En een boete van 4000 euro per persoon, of werkt dat anders als het Turkije betreft?

https://www.vlaanderen.be/gezondheid...e-coronacrisis
Daar zit ik dus ook op te wachten.
De school kan haar vorm van sancties uitdelen.
Maar onze teerbeminde overheid moet dan wel haar vorm van sancties uitdelen...
Ach,wacht,die "ontsnappingsroute" via de Moffen was waarschijnlijk nog legaal op dat moment.

juist....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be