Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2021, 15:32   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als de bijwerking dood is op 1 miljoen gebruiken dan gaan er inderdaad veel medicijnen van de markt moeten, sinds wanneer is dat een aanvaardbaar aantal?
Bijwerkingen: vb 1/10 tot 1/1000 ...
Een van onze buren had een ernstig letsel aan z'n Achillespees. Hij kreeg een behandeling met een medicament dat een bijwerking had van "uiterst zeldzaam". Pech. Hij had het en kon uiteindelijk niet meer gaan. Een jaar later was hij overleden. 59 jaar "oud".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 15:36   #42
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk, als je NU een A-Z vaccin kan nemen, of binnen 2 maanden een Pfizer, wat is de slimste keuze ?

...
In Holland hebben ze het over 3 weken wachten.

Verder is de 2e prik van astra pas 12 weken later en die cvan Pfizer 4 of 5. Ben je nog een stuk eerder "klaar".

Buiten dat schijnt de bescherming die pfizer biedt nog eens veel beter te zijn.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 15:38   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In Holland hebben ze het over 3 weken wachten.
Nee, ik heb het niet over de tijd tussen eerste en tweede prik. Ik heb het over de tijd tussen daadwerkelijk een vaccin krijgen, of nog lang wachten voor het uw beurt is.

De tweede prik is grotendeels "voor de show". Zoals je elders kan zien, is die eigenlijk nergens nodig voor (behalve misschien voor hoogbejaarden) als het hem te doen is om bescherming tegen ernstige ziekte.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 mei 2021 om 15:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 15:41   #44
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, ik heb het niet over de tijd tussen eerste en tweede prik. Ik heb het over de tijd tussen daadwerkelijk een vaccin krijgen, of nog lang wachten voor het uw beurt is.....
ik ook.

Ik citeer die vent die vanochtend zijn directiebaan bij het rivm kwijtraakte door deze uitspraak:

,Als ik 66 zou zijn en de huisarts zou me bellen, zou ik me ook afvragen: vandaag AstraZeneca, of over twee of drie weken Pfizer?"

(Jaap van Delden)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 mei 2021 om 15:42.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 15:48   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
ik ook.

Ik citeer die vent die vanochtend zijn directiebaan bij het rivm kwijtraakte door deze uitspraak:

,Als ik 66 zou zijn en de huisarts zou me bellen, zou ik me ook afvragen: vandaag AstraZeneca, of over twee of drie weken Pfizer?"

(Jaap van Delden)
Ah, ja, juist. Ideaal gezien zou ik dan vandaag A-Z nemen, en nadien een Pfizer

Zoniet, inderdaad een twijfelgeval, want 3 weken is niet veel en pfizer reageert sneller.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 16:21   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

"Onze" pers enkele maanden geleden was toch zo lyrisch over HET vaccin van bij ons, van Jansens farmaceutica in Beerse en bla bla .... grote productie enz.

Wel, het is goedgekeurd op 11 maart,
en ze hebben er al 66.000 "aan eigen land" geleverd.

Wat een farce.

Over de veiligheid zie ik niet zo'n groot probleem. Veel, heel veel Amerikanen zijn er al mee ingeënt. Dat zijn veel experimenten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 17:51   #47
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik ook niet veel weet van echte ADHD. Wat ik wel merk is dat heel veel kinderen die mij totaal normaal lijken, maar gewoon wat "levendig", nogal snel op zo een manier gedrogeerd worden. Voor de echte toepassingen ervan is het goed mogelijk dat het positief is, daar weet ik weinig van. Maar kinderen drogeren is niet direct iets waar ik licht zou over gaan.
Sowieso is alles wat met opvoeding te maken heeft ook afhankelijk van de culturele context natuurlijk. Zo is er nog steeds onenigheid over de vraag of de stok een plaats heeft in het onderwijs:

http://turntoislam.com/community/thr...a-stick.57726/
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 17:57   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In Holland hebben ze het over 3 weken wachten.

Verder is de 2e prik van astra pas 12 weken later en die cvan Pfizer 4 of 5. Ben je nog een stuk eerder "klaar".

Buiten dat schijnt de bescherming die pfizer biedt nog eens veel beter te zijn.
Pfizer ‘zou’ minder kans op besmetting geven. Voor wat betreft ernstige ziekte, ziekenhuisopnamens en overlijdens ‘zou’ er geen verschil zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 18:30   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Pfizer ‘zou’ minder kans op besmetting geven. Voor wat betreft ernstige ziekte, ziekenhuisopnamens en overlijdens ‘zou’ er geen verschil zijn.
Ik denk dat er inderdaad niet zoveel verschil is tussen die vaccins betreffende de essentie, namelijk niet zwaar ziek worden of sterven aan corona.

Met andere woorden, voor de komende maanden is het gewoon kifkif dewelke ge genomen hebt.

Nu is het wel zo dat de betere resultaten op varianten vaag laten vermoeden dat die RNA vaccins misschien nog een beetje nut zullen hebben in het najaar, en A-Z en Janssens misschien al niet meer, maar dat is allemaal koffiedik kijken. Het kan evengoed andersom zijn, dat die RNA vaccins gewoon kortstondig bijzonder performant zijn vanwege hun waanzinnig hoge antilichamen titers, en eens die serieus beginnen af te nemen, ze onder die anderen zakken.

We zullen daar pas enige kijk op krijgen in oktober of zo he. Als we echt veel geluk hebben, is er nog wat rest immuniteit die ons niet al te zwaar ziek zal maken in de golf van het najaar. Welke daar de meest pertinente vaccins zullen zijn, weten we nu bijlange nog niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 21:12   #50
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Nu is het wel zo dat de betere resultaten op varianten vaag laten vermoeden dat die RNA vaccins misschien nog een beetje nut zullen hebben in het najaar, en A-Z en Janssens misschien al niet meer, maar dat is allemaal koffiedik kijken. Het kan evengoed andersom zijn, dat die RNA vaccins gewoon kortstondig bijzonder performant zijn vanwege hun waanzinnig hoge antilichamen titers, en eens die serieus beginnen af te nemen, ze onder die anderen zakken.

We zullen daar pas enige kijk op krijgen in oktober of zo he. Als we echt veel geluk hebben, is er nog wat rest immuniteit die ons niet al te zwaar ziek zal maken in de golf van het najaar. Welke daar de meest pertinente vaccins zullen zijn, weten we nu bijlange nog niet.

Op de korte termijjn is Pfizer een stuk beter, zoveel is wel duidelijk.

Maar idd, voor de lange termijn moeten we dat nog zien.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 00:12   #51
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Duitsland gaat het coronavaccin van Janssen in principe alleen gebruiken om 60-plussers te vaccineren. Jongeren kunnen het middel nog op vrijwillige basis krijgen na overleg met een arts, hebben de minister van Volksgezondheid en de deelstaten volgens persbureau DPA besloten.

Het besluit heeft te maken met potentiële bijwerkingen. Het vaccin van Janssen zou bij sommige mensen kunnen leiden tot een zeldzame en gevaarlijke combinatie van bloedstolsels en een laag aantal bloedplaatjes.

Denemarken besloot eerder deze maand als eerste land om helemaal te stoppen met het gebruik van het middel, maar veel andere landen vinden die stap te ver gaan. De Europese medicijnenwaakhond EMA en de Wereldgezondheidsorganisatie hebben Janssen goedgekeurd. Zij wijzen erop dat de gevaarlijke bijwerkingen nauwelijks voorkomen.


https://www.ad.nl/binnenland/live-ri...ezen~a995cf74/
Een gasfornuis is ook gevaarlijk.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 20:12   #52
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.968
Standaard

Meer slecht nieuws voor Janssen

'Plausible causal association' between J&J jab and potentially life-threatening blood clotting
Here’s more on the snippet we posted earlier. The US Centers for Disease Control and Prevention has said it has found more cases of potentially life-threatening blood clotting among people who received the Johnson & Johnson Covid-19 vaccine and sees a “plausible causal association”.

Reuters has the story:

The CDC said in a presentation the agency has now identified 28 cases of thrombosis with thrombocytopenia syndrome (TTS) among the more than 8.7 million people who had received the J&J vaccine. TTS involves blood clots accompanied by a low level of platelets - the cells in the blood that help it to clot.

So far, three of the 28 have died. Previously, as of 25 April, the CDC had reported 17 cases of clotting among nearly 8 million people given vaccines.


https://www.theguardian.com/world/li...s-new-outbreak
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 20:56   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Meer slecht nieuws voor Janssen

'Plausible causal association' between J&J jab and potentially life-threatening blood clotting
Here’s more on the snippet we posted earlier. The US Centers for Disease Control and Prevention has said it has found more cases of potentially life-threatening blood clotting among people who received the Johnson & Johnson Covid-19 vaccine and sees a “plausible causal association”.

Reuters has the story:

The CDC said in a presentation the agency has now identified 28 cases of thrombosis with thrombocytopenia syndrome (TTS) among the more than 8.7 million people who had received the J&J vaccine. TTS involves blood clots accompanied by a low level of platelets - the cells in the blood that help it to clot.

So far, three of the 28 have died. Previously, as of 25 April, the CDC had reported 17 cases of clotting among nearly 8 million people given vaccines.


https://www.theguardian.com/world/li...s-new-outbreak
Aspirine heeft veel enstiger bijwerkingen dan de vaccins.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 20:58   #54
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Een oom van me heeft geen zin in zijn tweede AZ-prikje, omdat hij zo doodziek werd van het eerste en nog geen beetje. Hij dacht dat hij doodging. Pfoe. Niet geruststellend, nee. Een andere oom van me kreeg enkel wat koorts van AZ. Mijn vader kreeg Pfizer en had enkel een stijve arm.

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 mei 2021 om 20:58.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 20:59   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Een oom van me heeft geen zin in zijn tweede AZ-prikje, omdat hij zo doodziek werd van het eerste en nog geen beetje. Hij dacht dat hij doodging. Pfoe. Niet geruststellend, nee. Een andere oom van me kreeg enkel wat koorts van AZ. Mijn vader kreeg Pfizer en had enkel een stijve arm.
Ik heb diverse oudere mensen die AZ kregen in de familie. Zelfs geen zere arm.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 22:00   #56
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Aspirine heeft veel enstiger bijwerkingen dan de vaccins.
1 op de 400.000 aspirineslikkers sterft?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 22:04   #57
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb diverse oudere mensen die AZ kregen in de familie. Zelfs geen zere arm.
Die hebben chance gehad dan. Nu ja, mijn oom wil geen tweede shot, mijn andere oom wel. Ikzelf ga waarschijnlijk Pfizer of Moderna krijgen als dertigplusser.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 22:16   #58
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
1 op de 400.000 aspirineslikkers sterft?
100% van de aspirineslikkers sterft.

Doordenker.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 22:44   #59
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
100% van de aspirineslikkers sterft.

...
Maar 0 binnen een dag na het slikken van een aspirine, door die aspirine.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 23:08   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
100% van de aspirineslikkers sterft.

Doordenker.
Achter 30 jaar of langer veel aspirine iedere dag.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be