Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 2 maart 2005, 18:38   #21
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

N-VA stelt beter géén deadlines (meer), die worden toch gaarne overschreden door de paarse partijen om het kartel uit elkaar te proberen spelen, net als het VB trouwens. Die zien BHV (ook) liever mislukken. En ondertussen maar blijven kappen op de N-VA, terwijl de dwarsliggers sp.a en VLD heten. Lachwekkend gewoon dat sommigen verwachten dat de N-VA uit de Vlaamse regering zou moeten stappen: heeft géén enkel effect en is bovendien onlogisch aangezien het niet de N-VA (en CD&V) zijn, die hun woord braken!
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 2 maart 2005, 18:48   #22
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
N-VA stelt beter géén deadlines (meer), die worden toch gaarne overschreden door de paarse partijen om het kartel uit elkaar te proberen spelen, net als het VB trouwens. Die zien BHV (ook) liever mislukken. En ondertussen maar blijven kappen op de N-VA, terwijl de dwarsliggers sp.a en VLD heten. Lachwekkend gewoon dat sommigen verwachten dat de N-VA uit de Vlaamse regering zou moeten stappen: heeft géén enkel effect en is bovendien onlogisch aangezien het niet de N-VA (en CD&V) zijn, die hun woord braken!
Clemens is offline  
Oud 2 maart 2005, 18:52   #23
Nitroke
Burger
 
Nitroke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
N-VA stelt beter géén deadlines (meer), die worden toch gaarne overschreden door de paarse partijen om het kartel uit elkaar te proberen spelen, net als het VB trouwens. Die zien BHV (ook) liever mislukken. En ondertussen maar blijven kappen op de N-VA, terwijl de dwarsliggers sp.a en VLD heten. Lachwekkend gewoon dat sommigen verwachten dat de N-VA uit de Vlaamse regering zou moeten stappen: heeft géén enkel effect en is bovendien onlogisch aangezien het niet de N-VA (en CD&V) zijn, die hun woord braken!
Om hun kiespubliek nog groter te maken zal het Vlaams Belang het inderdaad niet erg vinden dat B-H-V mislukt. Maar ik geloof in hun goede Vlaamse bedoelingen en denk dat ze als Vlaming het liever gewoon gesplitst zien, net zoals zovele andere Vlamingen met hun. Het heeft geen zin om hier een rondje Vlaams Belang bashen te gaan doen. Vlamingen zouden beter zoeken naar de dingen die hen binden en die gebruiken als kracht tegen het 'Non' van de Walen.
__________________
"When I became the sun, I shone life into the man's hearts" - Sytem of a down, Toxicity
Nitroke is offline  
Oud 2 maart 2005, 18:56   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
N-VA stelt beter géén deadlines (meer), die worden toch gaarne overschreden door de paarse partijen om het kartel uit elkaar te proberen spelen, net als het VB trouwens. Die zien BHV (ook) liever mislukken. En ondertussen maar blijven kappen op de N-VA, terwijl de dwarsliggers sp.a en VLD heten. Lachwekkend gewoon dat sommigen verwachten dat de N-VA uit de Vlaamse regering zou moeten stappen: heeft géén enkel effect en is bovendien onlogisch aangezien het niet de N-VA (en CD&V) zijn, die hun woord braken!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Van Rompuy stemt vandaag al tegen in het Vlaams Parlement en legt namens zijn fractie een stemverklaring af met betrekking tot de inertie van de "Vlaamse" coalitiepartners, net als Mark Demesmaeker voor de N-VA zal doen. Een signaal, weinig indrukwekkend uiteraard geef ik toe, maar als het duidelijk maakt dat half maart wel degelijk de uiterste deadline is voor CD&V en N-VA vooraleer ze consequent alle federale overlegorganen zullen beginnen boycotten en de overdrachten naar de federale regering stopzetten komen we er wel.
Ik zou ook liever zien dat dat niet nodig is en we gewoon de Vlaamse coalitiepartners op hun woord hadden kunnen geloven, maar SP.A, VLD en vooral Spirit stellen weer diep teleur.
Niet dat we jou niet geloven, hoor Fribre.
Wat kunnen ze anders dan slikken terwille van het behoud van hun postje?
Hun woord hebben ze anders al meermaals gebroken.
Maar ze vertrouwden hun 'Vlaamse' coalitiespartners nu eenmaal liever dan het VB, hé?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 maart 2005 om 19:02.
Knuppel is offline  
Oud 2 maart 2005, 19:00   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
"Liever een vierkant draaiend België dan een Vlaanderen met het Blok in het bestuur."
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 maart 2005, 19:09   #26
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Fribre
"Liever een vierkant draaiend België dan een Vlaanderen met het Blok in het bestuur




Daar ga ik alvast niet mee akkoord.
vrijevlaming is offline  
Oud 2 maart 2005, 19:24   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Ik blijf wachten op separatist om het mij eens uit te leggen
hoe hij als Blokker dacht BHV te splitsen.
Door pure frustratie en haat overmand weet u blijkbaar nog steeds niet dat het Vlaams Belang een wetsvoorstel heeft neergelegd. Een wetsvoorstel van bijzondere helderheid.

Indien de andere Vlaamse partijen echt in hun strategie geloofden dan hadden ze dit voorstel, zoals gevraagd werd, bij hoogdringendheid laten behandelen. Dan was het voorstel nu al gestemd en hadden de Franstalige partijen al lang aan de alarmbel getrokken.

In de plaats hiervan hebben de machtspartijen (nu dus ook N-VA) ingestemd met de vertragingsmanoeuvers en de hele zaak buiten het federaal parlement laten behandelen. Nu zit de hele zaak vast...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 19:25   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Lachwekkend gewoon dat sommigen verwachten dat de N-VA uit de Vlaamse regering zou moeten stappen: heeft géén enkel effect en is bovendien onlogisch aangezien het niet de N-VA (en CD&V) zijn, die hun woord braken!
Merkwaardig: in de regering heeft de N-VA blijkbaar geen enkel effect, en er buiten al evenmin...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 19:47   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Door pure frustratie en haat overmand weet u blijkbaar nog steeds niet dat het Vlaams Belang een wetsvoorstel heeft neergelegd. Een wetsvoorstel van bijzondere helderheid.

Indien de andere Vlaamse partijen echt in hun strategie geloofden dan hadden ze dit voorstel, zoals gevraagd werd, bij hoogdringendheid laten behandelen. Dan was het voorstel nu al gestemd en hadden de Franstalige partijen al lang aan de alarmbel getrokken.

In de plaats hiervan hebben de machtspartijen (nu dus ook N-VA) ingestemd met de vertragingsmanoeuvers en de hele zaak buiten het federaal parlement laten behandelen. Nu zit de hele zaak vast...
Geen speld tussen te krijgen!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 maart 2005, 19:48   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Merkwaardig: in de regering heeft de N-VA blijkbaar geen enkel effect, en er buiten al evenmin...
Voorwaar een veelzeggende bekentenis....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:06   #31
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Merkwaardig: in de regering heeft de N-VA blijkbaar geen enkel effect, en er buiten al evenmin...
Juist wel, als ik de verwezenlijkingen zie die N-VA doet in de Vlaamse regering, ben ik blij dat ze (nog) niet hebben besloten om uit de regering te stappen omwille van andermans woordbreuk betreffende een kwestie op het federale niveau.

Het is waar dat de N-VA mathematisch niet nodig is én dat sp.a en VLD er niet van zullen wakker liggen dat N-VA de Vlaamse regering verlaat - wel integendeel. Het zou dus het stomste zijn wat de N-VA zou kunnen doen, naar mijn mening.
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:09   #32
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
met die rottige Blokkers zou er geen regering zijn gevormd zonder jullie.
Voelt u nattigheid?
Grellig is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:13   #33
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In de plaats hiervan hebben de machtspartijen (nu dus ook N-VA) ingestemd met de vertragingsmanoeuvers en de hele zaak buiten het federaal parlement laten behandelen. Nu zit de hele zaak vast...
= leugen
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:15   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
= leugen
Geen leugen. Pure waarheid.

De N-VA heeft immers meegestemd met de andere machtspartijen toen het voorstel van het Vlaams Belang ter tafel lag.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:17   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Juist wel, als ik de verwezenlijkingen zie die N-VA doet in de Vlaamse regering, ben ik blij dat ze (nog) niet hebben besloten om uit de regering te stappen omwille van andermans woordbreuk betreffende een kwestie op het federale niveau.
Net zoals Verhofstadt zal gemeten worden aan zijn uitspraak "aan de neergang van het Vlaams Blok mag men mijn beleid afmeten", zo zal Bourgeois getoetst worden aan zijn stoere uitspraak "eerst splitsing BHV dan pas regeringsdeelname".
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:18   #36
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

@grellig: Raven is ironisch.

Eigenlijk is men zoals knuppel en jvdb zegt zelf akkoord gegaan met de behandeling zoals die nu gebeurt men heeft dus zelf het eigen vlaams regeerakkoord aan z'n laars gelapt.Men had idd gewoon het voorstel moeten indienen' zoals het Vb dan maar gedaan heeft) en moeten stemmen , stem de vld en spa niet zoals ze beloofd hebben /hadden dan moet men daar maar een regeringscrisis voor over hebben. het is duidelijk dat men kost wat kost met die "onbetrouwbare" partners wil verderregeren.... En dit om de kansen op de federale macht gaaf te houden.
ilfalco is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:19   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Het is waar dat de N-VA mathematisch niet nodig is én dat sp.a en VLD er niet van zullen wakker liggen dat N-VA de Vlaamse regering verlaat - wel integendeel. Het zou dus het stomste zijn wat de N-VA zou kunnen doen, naar mijn mening.
Ja, zo redeneerde de Volksunie indertijd ook. Iedereen weet hoe ze omwille van hun compromitterende machtsdeelname zwaar werden afgestraft.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:22   #38
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Geen leugen. Pure waarheid.

De N-VA heeft immers meegestemd met de andere machtspartijen toen het voorstel van het Vlaams Belang ter tafel lag.
In de huidige context lijkt het voorstel van het Vlaams Belang (waarvan ze wisten dat het nooit een meerderheid zou halen*) een vertragingsmanoeuvre.

(*)de regeringspartijen stemmen zelfs niet voo hun eigen wetsvoorstellen terzake
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'

Laatst gewijzigd door Xenon : 2 maart 2005 om 20:26.
Xenon is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:25   #39
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Net zoals Verhofstadt zal gemeten worden aan zijn uitspraak "aan de neergang van het Vlaams Blok mag men mijn beleid afmeten", zo zal Bourgeois getoetst worden aan zijn stoere uitspraak "eerst splitsing BHV dan pas regeringsdeelname".
Bourgeois zal (hopelijk) beoordeelt worden op z'n algemene beleid, en niet op een zaak waarop hij amper tot geen invloed heeft. Anders is het al ver gekomen... Maar ik heb er vertrouwen in.
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:27   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
= leugen
Bart De Wever:

[font=Verdana]Haast en spoed zijn zelden goed... [/font][font=Verdana]

Ik begrijp het ongeduld van de opgezweepte achterban. Maar door te veel op snelheid aan te dringen plaatsen we ons in een vragende positie ten opzicht van de Franstaligen, wat de prijs fors kan opdrijven.

Doe liever zoals de Franstaligen bij de kwestie migrantenstemrecht.

Wetsvoorstel ligt er, de behandeling is bezig en de uitslag van de stemming staat vast (als Vlaamse politici consequent handelen natuurlijk). Kostprijs: nul komma nul aan toegevingen.

Het enige wat we moeten doen is de voorstellen op de parlementaire agenda houden en de bespreking zo normaal mogelijk laten opschieten (maximaal afblokken van Franstalige vertragingsmaneuvers).

En verder de interministeriële conferentie laten doodbloeden, want dat is een paars mechanisme omde federale regering overeind te houden ten koste van onnodige communautaire toegevingen. Het is op dit vlak dat CD&V en N-VA een belangrijke verantwoordelijkheid dragen, vooralsnog tot ieders tevredenheid. Houden zo!!![/font]
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be