Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: zou u voor de andere stemmen, indien de uwe niet meer zou bestaan?
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik VOOR de n-va stemmen 18 33,33%
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik ZEKER NIET voor de n-va stemmen 12 22,22%
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik VOOR 't Belang stemmen 9 16,67%
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik ZEKER NIETvoor 't Belang stemmen 15 27,78%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2005, 22:10   #41
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Als Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, dan nog zou ik voor de BUB stemmen.
Hoe in godsnaam is dat nu mogelijk? Ben je nu helemaal alle gevoel van werkelijkheid kwijt? Als wij (N-VA en VB) aan de macht komen en Vlaanderen onafhankelijk maken zal de BUB toch niet meer bestaan, er zal zelfs niet meer wordne over gesproken.
Wij, als rasechte Vlaemsche fascisten, zullen toch alles wat met belgië te maken heeft verbannen en verbranden. Er zal geen een belgische vlag meer te zien, niet in het openbaar en onze Vlaemsche Gestapo zal ook opsporingen doen om bij mensen thuis te gaan zoeken naar verboden voorwerpen.
Ik stel ook voor om nu reeds te gaan vluchten dat je goed ver weg bent, het zou je nog eens hard kunnen tegensteken anders...

Ik snap het niet, je bent degene die onze snode plannen naar buiten heeft gebracht en de mensen dit heeft doen inzien. En nu spreek je nog over een BUB na Vlaamse onafhankelijkheid. Vreemd.

(Voor degenen die het niet doorhadden, dit was een satire)
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 3 augustus 2005, 22:14   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Het VB weet toch wat geduldig wachten is? Hoelang wachten jullie al niet op machtsdeelname?
Ietske langer dan de N-VA, dat is zeker.

En van mij mogen ze er nog wat langer op wachten.
Heel goed voor de druk van buitenaf als je het mij vraagt.
Van binnenuit vlot dat namelijk niet bijzonder goed.

De ex.VU kan daar van meespreken...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 augustus 2005, 22:30   #43
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Zozo, Yann is een Vlaams Belanger die indien het VB opgedoekt zou worden niet voor de N-VA stemt. Na Hans (unitarist), Kim (federaliste) krijgen we nu ook al Yann (blijkbaar een separatist) binnen de BUB. Inderdaad, het wordt nog dé brede volkspartij.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 4 augustus 2005, 09:29   #44
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Het VB weet toch wat geduldig wachten is? Hoelang wachten jullie al niet op machtsdeelname?
Voor ons is machtsdeelname geen doel op zich! Als er een andere partij ons programma uitvoert zijn we ook blij! Het is ons niet voor de jobkes te doen begrijp je!
jan hyoens is offline  
Oud 4 augustus 2005, 10:28   #45
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Voor ons is machtsdeelname geen doel op zich! Als er een andere partij ons programma uitvoert zijn we ook blij! Het is ons niet voor de jobkes te doen begrijp je!
met andere woorden, niets doen, en staan lullen vanuit de kant en kritiek geven op deze die het uitvoeren? .[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by giserke on 04-08-2005 at 11:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Voor ons is machtsdeelname geen doel op zich! Als er een andere partij ons programma uitvoert zijn we ook blij! Het is ons niet voor de jobkes te doen begrijp je!
met andere woorden, niets doen, en staan lullen vanuit de kant en kritiek geven op deze die het uitvoeren? .[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Voor ons is machtsdeelname geen doel op zich! Als er een andere partij ons programma uitvoert zijn we ook blij! Het is ons niet voor de jobkes te doen begrijp je!
met andere woorden, niets doen, en staan lullen vanuit de kant.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 4 augustus 2005 om 10:29.
giserke is offline  
Oud 4 augustus 2005, 11:03   #46
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
met andere woorden, niets doen, en staan lullen vanuit de kant en kritiek geven op deze die het uitvoeren? .
wat uitvoeren?
jan hyoens is offline  
Oud 4 augustus 2005, 11:41   #47
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Als Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, dan nog zou ik voor de BUB stemmen.
Heu, als ge in tprison zit , kunde ni gaan stemmen, zelle.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 4 augustus 2005, 11:48   #48
Townie
Vreemdeling
 
Townie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2005
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Heu, als ge in tprison zit , kunde ni gaan stemmen, zelle.
pas op he , sebiet gaan de bub'ers weer denken dat we hun bedreigen. en ge weet wat ze dan doen he ... naar de flikken huppelen en klacht indien
Townie is offline  
Oud 4 augustus 2005, 11:53   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Wij zitten federaal in de oppositie en klagen aan dat dit Verkeersveiligheidsfonds (vroegere Boetefonds) moet verdwijnen. Wij betalen een te groot stuk in proportie. Dit moet veranderen.
Maak me wakker als het veranderd IS.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 4 augustus 2005, 11:56   #50
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ietske langer dan de N-VA, dat is zeker.

En van mij mogen ze er nog wat langer op wachten.
Heel goed voor de druk van buitenaf als je het mij vraagt.
Van binnenuit vlot dat namelijk niet bijzonder goed.

De ex.VU kan daar van meespreken...
Probleem wordt voor jullie dat FDW dringend aan de macht wil deelnemen. Vooral die burgemeestersjerp in Antwerpen is voor hem een obsessie geworden, dat weet iedereen in het VB.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 4 augustus 2005, 11:58   #51
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Voor ons is machtsdeelname geen doel op zich! Als er een andere partij ons programma uitvoert zijn we ook blij! Het is ons niet voor de jobkes te doen begrijp je!
Over slikken gesproken...jij slikt dat fabeltje echt wel als zoete koek hoor8)
Jong N-VA'er is offline  
Oud 4 augustus 2005, 12:06   #52
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Bovenstaande opiniepeiling om een beter inzicht te krijgen inzake de "verstandhouding" Vlaams Belang / N-VA.
Pfft. Ik zou als het VB niet bestond waarschijnlijk wel op de NVA stemmen al sluit ik een stem uit pure balorigheid op bvb de AEL niet uit

Ik denk dat de verhoudingen tussen NVA militanten en VB militanten door de band vrij goed zijn. Het doel is hetzelfde, de manier waarop en de mate van compromisbereidheid en geduld verschillen wel sterk.

De relaties tussen de NVA top en het VB zijn m.i. wél verschrikkelijk slecht. En ik wijt dat haast exclusief aan de NVA. Ik heb Bourgeois of Dewever nog nooit enige opening voor samenwerking mbt vlaams-nationale issues weten maken.

De NVA wil onmiddelijk een regering vormen met de PS maar samenwerking met het VB is onbespreekbaar.... wat kan je daar verder nog over zeggen <zucht>.

* uitzonderingen zijn er altijd. Ik ken geen VB-ers die tegen samenwerking met de NVA zijn (al zullen die er wel zijn), maar binnen de NVA aanhangers is er wel een kleine kliek mensen die een zeer links profiel hebben en tegen alle samenwerking zijn. Enfin, dat zijn mijn ervaringen toch.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Rr00ttt on 04-08-2005 at 13:07
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Bovenstaande opiniepeiling om een beter inzicht te krijgen inzake de "verstandhouding" Vlaams Belang / N-VA.
Pfft. Ik zou als het VB niet bestond waarschijnlijk wel op de NVA stemmen al sluit ik een stem uit pure balorigheid op bvb de AEL niet uit

Ik denk dat de verhoudingen tussen NVA militanten en VB militanten door de band vrij goed zijn. Het doel is hetzelfde, de manier waarop en de mate van compromisbereidheid en geduld verschillen wel sterk.

De relaties tussen de NVA top en het VB zijn m.i. wél verschrikkelijk slecht. En ik wijt dat haast exclusief aan de NVA. Ik heb Bourgeois of Dewever nog nooit enige opening voor samenwerking mbt vlaams-nationale issues weten maken.

De NVA wil onmiddelijk een regering vormen met de PS maar samenwerking met het VB is onbespreekbaar.... wat kan je daar verder nog over zeggen <zucht>.

* uitzonderingen zijn er altijd. Ik ken geen VB-ers die tegen samenwerking met de NVA zijn (al zullen die er wel zijn), maar binnen de NVA aanhangers is er wel een kleine kliek mensen die een zeer links profiel hebben en tegen alle samenwerking zijn. Enfin, dat zijn mijn ervaringen toch.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Bovenstaande opiniepeiling om een beter inzicht te krijgen inzake de "verstandhouding" Vlaams Belang / N-VA.
Pfft. Ik zou als het VB niet bestond waarschijnlijk wel op de NVA stemmen als sluit ik een stem uit pure balorigheid op bvb de AEL niet uit

Ik denk dat de verhoudingen tussen NVA militanten en VB militanten door de band vrij goed zijn. Het doel is hetzelfde, de manier waarop en de mate van compromisbereidheid en geduld verschillen wel sterk.

De relaties tussen de NVA top en het VB zijn m.i. wél verschrikkelijk slecht. En ik wijt dat haast exclusief aan de NVA. Ik heb Bourgeois of Dewever nog nooit enige opening voor samenwerking mbt vlaams-nationale issues weten maken.

De NVA wil onmiddelijk een regering vormen met de PS maar samenwerking met het VB is onbespreekbaar.... wat kan je daar verder nog over zeggen <zucht>.

* uitzonderingen zijn er altijd. Ik ken geen VB-ers die tegen samenwerking met de NVA zijn (al zullen die er wel zijn), maar binnen de NVA aanhangers is er wel een kleine kliek mensen die een zeer links profiel hebben en tegen alle samenwerking zijn. Enfin, dat zijn mijn ervaringen toch.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 4 augustus 2005 om 12:07.
Rr00ttt is offline  
Oud 4 augustus 2005, 12:27   #53
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
De relaties tussen de NVA top en het VB zijn m.i. wél verschrikkelijk slecht. En ik wijt dat haast exclusief aan de NVA. Ik heb Bourgeois of Dewever nog nooit enige opening voor samenwerking mbt vlaams-nationale issues weten maken.
Erger nog: in een Vlaamse commissie stemde n-va tegen Vlaams Belang voorstellen aangaande steunmaatregelen in Voeren en tegen strengere controle op het Franstalig onderwijs in de Rand.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 04-08-2005 at 13:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
De relaties tussen de NVA top en het VB zijn m.i. wél verschrikkelijk slecht. En ik wijt dat haast exclusief aan de NVA. Ik heb Bourgeois of Dewever nog nooit enige opening voor samenwerking mbt vlaams-nationale issues weten maken.
Erger nog: in een Vlaamse commissie stemde n-va tegen Vlaams Belang voorstellen aangaande steunmaatregelen in Voeren en tegen strengere controle op het Franstalig onderwijs in de Rand.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
De relaties tussen de NVA top en het VB zijn m.i. wél verschrikkelijk slecht. En ik wijt dat haast exclusief aan de NVA. Ik heb Bourgeois of Dewever nog nooit enige opening voor samenwerking mbt vlaams-nationale issues weten maken.
Erger nog: in een Vlaamse commissie stemde n-va tegen voorstellen aangaande steunmaatregelen in Voeren en tegen strengere controle op het Franstalig onderwijs in de Rand.[/size]
[/edit]
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 4 augustus 2005 om 12:27.
stab is offline  
Oud 4 augustus 2005, 12:46   #54
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Ik betreur het twee-kamp tussen de Vlaams Nationalisten heel erg.
Hoe sterk zouden we samen niet staan.

Wil de polimiek niet meer opnieuw opstarten. Maar wil toch de NVA-mensen er op wijzen dat zelfs de neutraalste scheidsrechter de houding van Mr. Bourgeois op zijn minst 'verwonderlijk' zal vinden.

Mijn inziens gaat de kloof tssen partij bestuur (Bourgeois en steeds meer ook De Wever) groter en groter worden. Een VU scenario gaat straks weer tot de mogelijkheden behoren)

En op het rechtlijnige en vastberaden beleid van het Vlaams Belang inzake de 'Vlaamse Belangen' , valt niets maar dan ook niets (sinds het onstaan van de partij) op te merken.
__________________
AVV is offline  
Oud 4 augustus 2005, 13:28   #55
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Over slikken gesproken...jij slikt dat fabeltje echt wel als zoete koek hoor8)
Je moet de huid van de beer niet verkopen voordat hij geschoten is!
jan hyoens is offline  
Oud 4 augustus 2005, 13:36   #56
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Ik betreur het twee-kamp tussen de Vlaams Nationalisten heel erg.
Hoe sterk zouden we samen niet staan.

Wil de polimiek niet meer opnieuw opstarten. Maar wil toch de NVA-mensen er op wijzen dat zelfs de neutraalste scheidsrechter de houding van Mr. Bourgeois op zijn minst 'verwonderlijk' zal vinden.

Mijn inziens gaat de kloof tssen partij bestuur (Bourgeois en steeds meer ook De Wever) groter en groter worden. Een VU scenario gaat straks weer tot de mogelijkheden behoren)

En op het rechtlijnige en vastberaden beleid van het Vlaams Belang inzake de 'Vlaamse Belangen' , valt niets maar dan ook niets (sinds het onstaan van de partij) op te merken.
Wees gerust AVV, we zijn zelf bezig met de leden om hen wat bij te sturen. O.a in de zaak van de Franstalige radiozenders hebben de leden al heel wat druk gezet. Ik kan overigens melden dat in dit dossier opnieuw de Franstaligen moeilijk liggen. Zij willen immers de sterkte van hun zenders niet kwijt of zelfs vervangen.
Uiteindelijk hebben de leden de grootste macht daarin hé.
Kzou overigens toch eens graag de N-VA federaal willen zien, gewoon al eens om de Franstaligen op de kast te jagen, want zoals u weet: Di Rupo ziet CD&V federaal wel zitten, maar zonder N-VA. En DAT zal een breekpunt worden hoor, geloof me.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 4 augustus 2005, 13:39   #57
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Wees gerust AVV, we zijn zelf bezig met de leden om hen wat bij te sturen. O.a in de zaak van de Franstalige radiozenders hebben de leden al heel wat druk gezet. Ik kan overigens melden dat in dit dossier opnieuw de Franstaligen moeilijk liggen. Zij willen immers de sterkte van hun zenders niet kwijt of zelfs vervangen.
Uiteindelijk hebben de leden de grootste macht daarin hé.
Kzou overigens toch eens graag de N-VA federaal willen zien, gewoon al eens om de Franstaligen op de kast te jagen, want zoals u weet: Di Rupo ziet CD&V federaal wel zitten, maar zonder N-VA. En DAT zal een breekpunt worden hoor, geloof me.
En welk excuus ga je dan gebruiken als de nva in de federale regering zit?
jan hyoens is offline  
Oud 4 augustus 2005, 13:41   #58
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Kzou overigens toch eens graag de N-VA federaal willen zien, gewoon al eens om de Franstaligen op de kast te jagen, want zoals u weet: Di Rupo ziet CD&V federaal wel zitten, maar zonder N-VA. En DAT zal een breekpunt worden hoor, geloof me.
Kan jij mij eens een voorbeeld geven waarmee n-va de franstaligen AL op stang heeft gejaagd?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 4 augustus 2005, 17:51   #59
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

En hoemeer jullie dat zeggen, Belgicisten, hoe meer voorliefde ik nog krijg voor Vlaanderen!
Jong N-VA'er is offline  
Oud 4 augustus 2005, 17:54   #60
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Kan jij mij eens een voorbeeld geven waarmee n-va de franstaligen AL op stang heeft gejaagd?
De kamionekes geld naar Wallonie, De versterking van de Vlaamse rand
giserke is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be