Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2010, 17:04   #21
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Toch wel: in Portugal werd in 2001 alles gedecriminaliseerd. De resultaten zijn interessant. Lees bijvoorbeeld Time Magazine. Of lees het oorspronkelijke onderzoeksrapport dat je hier kan downloaden.
Volgens het rapport heeft dit niet geleid tot een verhoogd druggebruik...

De handel in drugs is nog steeds in handen van criminelen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 17:39   #22
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Volgens het rapport heeft dit niet geleid tot een verhoogd druggebruik...

De handel in drugs is nog steeds in handen van criminelen..
Bijzonder selectief gekozen hoor. Het rapport zegt nog heel andere dingen.

Het gaat overigens om decriminalisering, niet om legalisering (aangezien dat binnen de contouren van één land wettelijk gezien onmogelijk is).
Je kan de drughandel natuurlijk pas onder controle brengen als je effectief legaliseert. Zoals California met cannabis van plan is. Dan kan je belasting heffen, boekhouding controleren, winsten afromen, enz.

De positieve resultaten van de decriminalisering in Portugal zijn onmiskenbaar, toch?
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 17:56   #23
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

De positieve resultaten van de decriminalisering in Portugal zijn onmiskenbaar, toch?
Ze zijn eveneens zeer vreemd te noemen...een stabilisatie van drugsgebruik zou al fantastisch zijn, maar zelfs een vermindering ?

Dat klinkt volkomen onlogisch en onwaarschijnlijk, het rapport geeft dan ook redenen op waarom deze evolutie er is gekomen...
Heeft men zich politioneel meer gericht op de handel dan op de eindgebruiker ? waardoor het aanbod verminderde ?
Verliezen drugs hun aantrekkingskracht als ze 'gedecriminaliseerd' zijn ?
Heeft de verbeterde opvang van verslaafden ervoor gezorgd dat het gebruikersbestand daalde ?
Niemand wil of kan daar blijkbaar op antwoorden...sowiezo vindt ik onderzoeken naar illegale activiteiten maar steekproeven met een ruime marge..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:22   #24
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ze zijn eveneens zeer vreemd te noemen...een stabilisatie van drugsgebruik zou al fantastisch zijn, maar zelfs een vermindering?

Dat klinkt volkomen onlogisch en onwaarschijnlijk, het rapport geeft dan ook redenen op waarom deze evolutie er is gekomen...
En toch is het zo ...
Citaat:
In response, The O'Reilly Factor aired Nieuwenhuijs' video and readdressed its 2008 position on 3 August in the “Culture Warriors” segment.

“I don't know if you can blame all of their crime problems on the fact that they have legalised prostitution and legalised drugs,” said Gretchen Carlson, a co-host, on the most recent segment.

The discussion between O'Reilly and Margaret Hoover, another co-host, touched on the statistics presented in the video. The percentage of the population that had used marijuana in the Netherlands was 22.6 percent compared to 40.3 percent in the United States, according to the national surveys quoted by Nieuwenhuijs.

“The way they do their statistics in the Netherlands is different,” said O'Reilly on the show. “Plus it's a much smaller country. It's a much smaller base to do the stats on.”
http://www.expatica.com/nl/news/dutc...ews_55680.html

http://www.youtube.com/watch?v=BRAlejn5gcQ
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:26   #25
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Drugsgebruik legaliseren in één land / regio = verhoging criminaliteit en drugverslaafden.
Drugsgebruik én handel legaliseren in één land/ regio = verhoging criminaliteit in naburige landen of in de grensgebieden + meer drugverslaafden + een economische isolatie in de wereld = armoede
Hoezo?

Citaat:
Alle gebruik en handel wereldwijd legaliseren ( linkiewinkie utopie ) = sterke daling criminaliteit + economische groei + sterke stijging drugsverslavingen en drugsproblemen
Waarom zou dit een utopie zijn?
Waarop baseer jij je om te stellen dat dit een stijging zou zijn van drugsverslaving en drugsproblemen?

Ik vind het straf dat jij telkens diezelfde stelling neerschrijft; maar niet kan vertellen waarop jij je baseert.
Alles wat het tegengestelde aantoont; negeer je.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:28   #26
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

En wat is het % gebruik in bv. België/Duitsland/Frankrijk waar geen liberaal beleid is ?

Gebruik hangt niet alleen af van de mate van repressie...grote lagen van kansarmen en laaggeschoolden, culturele gebruiken, groot en vlot aanbod..zijn ook bepalende factoren..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:31   #27
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
En wat is het % gebruik in bv. België/Duitsland/Frankrijk waar geen liberaal beleid is ?

Gebruik hangt niet alleen af van de mate van repressie...grote lagen van kansarmen en laaggeschoolden, culturele gebruiken, groot en vlot aanbod..zijn ook bepalende factoren..
Yeah right.
Nog nooit op cokefeestjes in de VIP/backstage geweest? Aan 50€ p/g zie je daar niet echt veel armen.

Blablabla iedereen kan factoren verzinnen. Toon aan of ze verschil maken.

Laatst gewijzigd door Cdude : 18 juni 2010 om 18:33.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:32   #28
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoezo?


Waarom zou dit een utopie zijn?
.
Alleen voor wereldvreemde geitenwollensokken linkiewinkies lijkt dit een haalbare kaart..net zoals een wapenvrije wereld..

Als islamkenner zou je moeten weten dat zowiezo in islamitische landen nooit of te nimmer drugs zullen worden gelegaliseerd
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:36   #29
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Yeah right.
Nog nooit op cokefeestjes in de VIP/backstage geweest? Aan 50€ p/g zie je daar niet echt veel armen.

Blablabla iedereen kan factoren verzinnen. Toon aan of ze verschil maken.
Als in Belgie of Duitsland ook rnd de 20% lzitten dan is uw conclusie totaal waardeloos, daarom wil ik dat graag weten..

En wat studies en statistieken betreft, daar heb omwille van eerdere ervaringen een gezond wantrouwen tegenover...( al van voor data driven )
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:39   #30
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Alleen voor wereldvreemde geitenwollensokken linkiewinkies lijkt dit een haalbare kaart..net zoals een wapenvrije wereld..

Als islamkenner zou je moeten weten dat zowiezo in islamitische landen nooit of te nimmer drugs zullen worden gelegaliseerd
Ik begrijp niet waarom je er "geitenwollensokken linkiewinkies" bijsleurt; wie je daar ook mee bedoeld.
Ik zie het verband niet met een streven naar een wapenvrije wereld.
Ik ben geen Islamkenner.

De rest van wat ik schreef negger je.
"Waarop baseer jij je om te stellen dat dit een stijging zou zijn van drugsverslaving en drugsproblemen?

Ik vind het straf dat jij telkens diezelfde stelling neerschrijft; maar niet kan vertellen waarop jij je baseert.
Alles wat het tegengestelde aantoont; negeer je."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:39   #31
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Als in Belgie of Duitsland ook rnd de 20% lzitten dan is uw conclusie totaal waardeloos, daarom wil ik dat graag weten..

En wat studies en statistieken betreft, daar heb omwille van eerdere ervaringen een gezond wantrouwen tegenover...( al van voor data driven )
1/ Je wilt het graag weten
2/Je vertrouwt geen statistieken.

Ik zie daar een probleem.
Jij ook of ga jij de metingen even overdoen?

Laatst gewijzigd door Cdude : 18 juni 2010 om 18:40.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:46   #32
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Er zijn neoliberale hervormingen doorgevoerd in Mexico onder druk van de Amerikanen. Deze hervormingen hebben het land vernietigd. Punt.
Nogal simplistisch. De ondergang van de Cali en Medellin kartels in Colombia en bijgevolg de verplaatsing van punt van invoer van Florida naar de Mexicaanse grens hebben bijgedragen tot de opkomst van de Mexicaanse kartels.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 19:01   #33
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
1/ Je wilt het graag weten
2/Je vertrouwt geen statistieken.

Ik zie daar een probleem.
Jij ook of ga jij de metingen even overdoen?
Ik kan best aanvaarden, dat de door sommigen verwachte explosie van gebruikers in Portugal is uitgebleven, maar concluderen dat deze wet en alleen deze wet tot een daling heeft geleid kan er bij mij niet in..

Ik zou niet weten waarom een decriminalisering plots drugs minder interessant maakt...

Die vaagheid zegt veel over de kwaliteit van deze studie...er zijn ook goede studies maar daar kruipt enorm veel tijd en geld in, moeite die veel data bureautjes niet willen doen
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 19:04   #34
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik kan best aanvaarden, dat de door sommigen verwachte explosie van gebruikers in Portugal is uitgebleven, maar concluderen dat deze wet en alleen deze wet tot een daling heeft geleid kan er bij mij niet in..

Ik zou niet weten waarom een decriminalisering plots drugs minder interessant maakt...

Die vaagheid zegt veel over de kwaliteit van deze studie...er zijn ook goede studies maar daar kruipt enorm veel tijd en geld in, moeite die veel data bureautjes niet willen doen
Zou jij nu eindelijk eens willen onthullen waarop jij je baseert om het tegengestelde te voorspellen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 19:05   #35
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
En wat is het % gebruik in bv. België/Duitsland/Frankrijk waar geen liberaal beleid is ?

Gebruik hangt niet alleen af van de mate van repressie...grote lagen van kansarmen en laaggeschoolden, culturele gebruiken, groot en vlot aanbod..zijn ook bepalende factoren..
Die ken ik niet van buiten, maar er is een interessant vergelijkend onderzoek van Peter Cohen van CEDRO naar druggebruik in Nederland en Frankrijk. ook uit dat onderzoek blijkt dat Frankrijk met een zeer streng beleid meer druggebruikers telt, dat die druggebruikers meer gebruiken en dat ze meer problemen hebben dan in Nederland. Niet alleen wat cannabis betreft maar voor harddrugs ook.

Hier even zoeken.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 19:06   #36
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
concluderen dat deze wet en alleen deze wet tot een daling heeft geleid kan er bij mij niet in.
Je ziet in Nederland toch dezelfde evolutie?
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 19:10   #37
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zou jij nu eindelijk eens willen onthullen waarop jij je baseert om het tegengestelde te voorspellen.
Basisbeginsel economie : meer aanbod/ minder risico = meer verbruik
..en hou nu op met dat gestalk.


Citaat:
Hier even zoeken.
Deceased to exist..niks gevonden van na 2001..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 19:15   #38
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht



Deceased to exist..niks gevonden van na 2001..
even verder klikken, misschien? Op 'library' bijvoorbeeld... Daar staan onderzoekn tot 2005. Ik heb het hier in boekvorm, maar inscannen is nogal veel werk ...
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 juni 2010 om 19:16.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 19:18   #39
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Je ziet in Nederland toch dezelfde evolutie?
Citaat:
De kooplieden weigerde echter de thee met zilver te betalen zoals de Chinezen dat eisten. In plaats daarvan betaalden de Engelsen met opium. In China nam daardoor de opiumverslaving enorm toe, waarop de keizer in 1800 de handel in opium probeerde te verbieden. Dit lukte niet en pas in 1839 kwamen de Chinezen in actie tegen de Britten.
Dit toont aan dat het introduceren van drugs logischer wijze het verbruik stimuleert. Natuurlijk is de situatie nu wat anders..de drugs zijn er al..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 juni 2010 om 19:25.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 19:20   #40
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Basisbeginsel economie : meer aanbod/ minder risico = meer verbruik
Is dit een basisbeginsel dat je zelf brouwde?

Citaat:
..en hou nu op met dat gestalk.
Wanneer jij telkens met dezelfde stelling afkomt; mag ik toch naar enige onderbouw vragen.Ik vind het ook ambetant dat ik daar veelvuldig naar moet vragen vooraleer jij overweegt om er enig antwoord op te formuleren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be