Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2006, 19:49   #1
stonaar
Banneling
 
 
stonaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Locatie: achter menne pc
Berichten: 1.122
Standaard Israël valt Gaza en Libanon binnen

Citaat:

GAZA - Bij Israëlische raids in de Gazastrook zijn woensdag zeker 19 Palestijnen omgekomen en 15 gewond geraakt. Een van die luchtaanvallen in Gaza-stad met als doelwit de leider van de gewapende tak van Hamas, Mohammed Deif, zijn zeker negen doden gevallen, onder wie enkele kinderen.
Nog woensdag is het Israëlische leger met grondtroepen Libanon binnengevallen na een aanval van de pro-Iraanse Hezbollahmilitie op Noord-Israël. De militie doodde drie soldaten en nam twee andere gevangen. In de gevechten die daarop volgden vielen zeker tien doden, onder wie zeven Israëlische soldaten.

De luchtaanval in de Gazastrook viseerde een drie verdiepingen tellend gebouw in het noorden van Gaza-stad. Deif, de ,,bommenmaker van Hamas'', wordt door Israël als ,,publieke vijand nummer één'' beschouwd. Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor een reeks bloedige aanslagen.

Enkele uren later doodde een nieuwe luchtaanval zeker vier Palestijnen in Deir al-Balah, in het centrum van de Gazastrook. Daarnaast werden ook nog twee agenten gedood in Khan Yoenis en bij verscheidene andere aanvallen vielen nog zeker vier Palestijnse slachtoffers.

Twee weken geleden hadden militante Palestijnen een soldaat in de Gazastrook ontvoerd, waarop Israël het offensief ,,Zomerregen'' begon in de autonome Palestijnse gebieden.

Ondertussen zijn Israëlische troepen woensdag Libanon binnengevallen na een aanval van de pro-Iraanse Hezbollahmilitie op Noord-Israël, waarbij twee Israëlische soldaten ontvoerd werden en drie andere werden gedood. De Hezbollah deelde mee dat de ontvoering de vrijlating van medestanders uit Israëlische gevangenissen als oogmerk had. Israël noemt de ontvoering ,,een oorlogsdaad''.

Bij de grensgevechten die daarop volgden vielen zeker twee burgerslachtoffers aan Libanese zijde en werden vier Israëlische soldaten gedood toen hun voertuig werd opgeblazen. Een Hezbollah-strijder kwam om het leven. Vijftien mensen raakten gewond.

bron:http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF12072006_087
Bedankt Hitler, bedankt Israël.
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:02   #2
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Tja...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:10   #3
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Binnen 100 jaar zijn die zotten daar nog bezig.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:31   #4
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Zonder hier partij te kiezen durf ik toch te stellen dat de israeli's zich nog tamelijk gedeisd houden. Het ontvoeren van soldaten kan men zien als een oorlogsdaad. Misschien niet in dit geval maar kan mij best voorstellen dat het israelische leger hun ontvoerde collega's terugwillen. Ook als men voor ogen houd dat ze in staat zijn om heel de regio in een paar dagen te zuiveren. Hoogstwaarschijnlijk heeft dat te maken met de internationale opinie waarin israel zijn krediet beetje bij beetje aan het opbruiken is. Het is daar gewoon aan het escaleren en het conflict zou wel eens uitbreiding naar het hele midden-oosten kunnen vinden.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:42   #5
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stonaar Bekijk bericht
Bedankt Hitler, bedankt Israël.
Wat heeft dat nu weer met elkaar te maken? Israël heeft het recht zichzelf te verdedigen tegen dat terroristisch gespuis. Dat er bij zulke acties steevast burgerslachtoffers vallen bewijst dat de extremisten burgers als schild gebruiken om dan de gebruikelijke slachtoffertactiek aan te wenden en Israël te beschuldigen van oorlogsmisdaden. Ten tijde van Abbas had men nog de hoop dat hij de terreurgroepen zou ontmantelen en ze proberen herintegreren in de samenleving, maar notabene de eigen Palestijnse autoriteit bestaat uit terroristen. Waarom denk je dat het zo oorverdovend stil blijft aan Europese een aan de V.S-zijde. Denk je nu echt dat ze geneigd zijn een regering van moordenaars en terroristen te steunen? Ik zeg u: rook ze uit, dood of levend en nadien trekt Israël zich best terug uit Gaza en de Westbank.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:42   #6
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Zonder hier partij te kiezen durf ik toch te stellen dat de israeli's zich nog tamelijk gedeisd houden. Het ontvoeren van soldaten kan men zien als een oorlogsdaad. Misschien niet in dit geval maar kan mij best voorstellen dat het israelische leger hun ontvoerde collega's terugwillen. Ook als men voor ogen houd dat ze in staat zijn om heel de regio in een paar dagen te zuiveren. Hoogstwaarschijnlijk heeft dat te maken met de internationale opinie waarin israel zijn krediet beetje bij beetje aan het opbruiken is. Het is daar gewoon aan het escaleren en het conflict zou wel eens uitbreiding naar het hele midden-oosten kunnen vinden.
Israël is dat 'krediet' allang kwijt. Maar goed ook.
Men verkiest ervoor om krediet te geven aan de algemene Arabische wereldoverheersing
waar de Saoedi's de Palestijntjes (een mix van Libanezen en...?) gretig voor gebruiken.
Prima. Het gaat hem allemaal om de olie.

En ondertussen kijkt men niet te veel naar de aanslagen in Mumbai.

Het dodental is daar ondertussen opgelopen tot meer dan 200. Vrouwen, kinderen, oude mensen, mensen die op de trein zaten naar hun werk.

Dat is niet zo erg, het is ver weg, en het zijn maar moslims, dus die hebben niet zoveel verantwoordelijkheid. Die mogen dat best wel doen, omdat ze zielig zijn.

Laten we maar weer voor de televisie met een Pallie gaan slepen, dat kweekt pas woede!

Oei!

En, nog nieuws over Mumbai? ACHT treinen met bommen erin.

Hoeveel mensen zijn er getraumatiseerd, door het verlies van bekenden en familie, maar ook door het meemaken van die ellende, de stukken ledematen die overal lagen, het bloed, de gillende, bange mensen, de huilende, rouwende mensen?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:43   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Zonder hier partij te kiezen durf ik toch te stellen dat de israeli's zich nog tamelijk gedeisd houden. Het ontvoeren van soldaten kan men zien als een oorlogsdaad. Misschien niet in dit geval maar kan mij best voorstellen dat het israelische leger hun ontvoerde collega's terugwillen. Ook als men voor ogen houd dat ze in staat zijn om heel de regio in een paar dagen te zuiveren. Hoogstwaarschijnlijk heeft dat te maken met de internationale opinie waarin israel zijn krediet beetje bij beetje aan het opbruiken is. Het is daar gewoon aan het escaleren en het conflict zou wel eens uitbreiding naar het hele midden-oosten kunnen vinden.
Het bezetten van een land en bouwen van nederzettingen in combinatie met het onvoeren en vermoorden van mensen die democratische werden verkozen zou men ook wel eens kunnen zien als een oorlogsdaad. It is the occupation, stupid.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:46   #8
stonaar
Banneling
 
 
stonaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Locatie: achter menne pc
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Ik zeg u: rook ze uit, dood of levend en nadien trekt Israël zich best terug uit Gaza en de Westbank.
Ook uit Palestina (ook wel Israël genoemd?)
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:46   #9
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Omdat terroristen aanslagen pleegden in Mumbai, mag Israel met de Palestijnen doen wat het wil. Ja ik snap de logica.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:47   #10
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stonaar Bekijk bericht
Ook uit Palestina (ook wel Israël genoemd?)
Israël opgeven? Nooit ofte Jamais moslim. Knoop dat maar in jullie oortjes. Vrede moet van beide kanten komen maar van jullie zijde is dat blijkbaar nog zeer ver weg....
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:50   #11
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Omdat terroristen aanslagen pleegden in Mumbai, mag Israel met de Palestijnen doen wat het wil. Ja ik snap de logica.
men kwam gisteren, toen het nieuws pas breakte over Mumbai, al posten onder de thread over Mumbai... over Palestijntjes... totaal respectloos over de Mumbai thread heenlopen met de gebruikelijke mantra 'israel palestijnen blabla'. Dat is je niet opgevallen misschien?

Of vond je dat wel prima?

whatever. Ga zo door.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:55   #12
stonaar
Banneling
 
 
stonaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Locatie: achter menne pc
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Israël opgeven? Nooit ofte Jamais moslim. Knoop dat maar in jullie oortjes. Vrede moet van beide kanten komen maar van jullie zijde is dat blijkbaar nog zeer ver weg....
Wat jij vrede noemt, is geen vrede, maar buigen voor de kolonisten.
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:57   #13
stonaar
Banneling
 
 
stonaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Locatie: achter menne pc
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
men kwam gisteren, toen het nieuws pas breakte over Mumbai, al posten onder de thread over Mumbai... over Palestijntjes... totaal respectloos over de Mumbai thread heenlopen met de gebruikelijke mantra 'israel palestijnen blabla'. Dat is je niet opgevallen misschien?

Of vond je dat wel prima?

whatever. Ga zo door.
Wat heeft Mumbai met deze thread te maken? (als ik vragen mag?)
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 21:00   #14
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Wat hadden jouw Pallietjes gisteren te maken met het Mumbai drama, in de topic over het Mumbai drama?

Precies hetzelfde als wat Mumbai hier nu komt doen.

De aandacht verdraaien.

Ik vind het prima dat Israel Gaza binnenvalt.
En Libanon voor mijn part.

Je zult maar omringd zijn met allemaal teringburen.

Gelukkig is België binnenkort ook bezet.
Zo heeft Bart Peters reeds Arabisch gezongen op de Grote markt gisteren.

De Arabisering is in volle vaart bezig.

Enkel Israel probeert zich daartegen te verzetten.

Prima. Ik vind het moedig van het piepkleine landje dat met alleen maar vijanden omringd is.

Leuk dat je er zoveel aandacht aan geeft.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 21:03   #15
Ploertendoder
Banneling
 
 
Ploertendoder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 1.110
Standaard

Ik wil ook een pralinneke!
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 21:04   #16
stonaar
Banneling
 
 
stonaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Locatie: achter menne pc
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Wat hadden jouw Pallietjes gisteren te maken met het Mumbai drama, in de topic over het Mumbai drama?
Omdat u naar de Pallies verwees! Terwijl de Pallies niets te maken hadden met de aanslagen in Mumbai.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik vind het prima dat Israel Gaza binnenvalt.
En Libanon voor mijn part.
Je zult maar omringd zijn met allemaal teringburen.
Ofwel zijn het toevallig allemaal teringburen ofwel ben je zelf een tering.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Gelukkig is België binnenkort ook bezet.
Zo heeft Bart Peters reeds Arabisch gezongen op de Grote markt gisteren.
De Arabisering is in volle vaart bezig.
Idd, gelukkig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Enkel Israel probeert zich daartegen te verzetten.
Prima. Ik vind het moedig van het piepkleine landje dat met alleen maar vijanden omringd is.
Leuk dat je er zoveel aandacht aan geeft.
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 21:09   #17
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stonaar Bekijk bericht
Wat jij vrede noemt, is geen vrede, maar buigen voor de kolonisten.
Wij buigen niet voor de Palestijnen. Het Joodse volk woont al eeuwen op het stuk grond waar jullie zoveel tamtam om maken. Wees blij dat we jullie nog niet naar Jordanië of Syrië hebben getransfereerd...Aanpassen of Opkrassen Nazi scum!!

Laatst gewijzigd door Sinistra : 12 juli 2006 om 21:09.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 21:11   #18
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Israël is dat 'krediet' allang kwijt. Maar goed ook.
Denk ik niet, wat doe je me de vs, dubbelzinnige liberalen?
Joodse lobby's, overal ter wereld hebben nog heel wat invloed.

Citaat:
Men verkiest ervoor om krediet te geven aan de algemene Arabische wereldoverheersing
waar de Saoedi's de Palestijntjes (een mix van Libanezen en...?) gretig voor gebruiken.
Prima. Het gaat hem allemaal om de olie.
Ik ben er ook tegenstander van dat Vlaanderen beetje bij beetje gekoloniseerd wordt. Kan best begrip opbrengen voor de palestijnen. Ik vind alleen hun methode's verkeerd.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 21:13   #19
stonaar
Banneling
 
 
stonaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Locatie: achter menne pc
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Wij buigen niet voor de Palestijnen. Het Joodse volk woont al eeuwen op het stuk grond waar jullie zoveel tamtam om maken. Wees blij dat we jullie nog niet naar Jordanië of Syrië hebben getransfereerd...Aanpassen of Opkrassen Nazi scum!!
Jullie?

Griekenland was het voorbeeld voor de andere Balkanlanden, bij hun strijd tegen de Turken .. Wij hebben ons niet laten vernederen door de Turken. Gaan de enkele joodse bomas Griekenland bombarderen?

Normaal gezien ben ik niet te spreken over de nazis, en wil nooit met hen geassociëerd worden. Maar jij bent een speciaal geval. Jij mag mij zelfs Hitler Jr noemen!

Laatst gewijzigd door stonaar : 12 juli 2006 om 21:16.
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 21:16   #20
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

ISRAEL VALT ZUID LIBANON BINNEN.

Israelische grondtroepen zijn Libanon binnengetrokken in een poging om twee militairen op te sporen. Die werden door de Hezbollah ontvoerd, na een aanval op een Israelische grenspost. Drie Israelische soldaten werden daarbij gedood.

Bij de gevechten in Libanon zijn vijf Israelische soldaten omgekomen.

Het is voor het eerst in zes jaar dat Israel Libanon is binnengevallen.

Hezbollah zegt dat het de ontvoering al lang geleden heeft gepland. Doel van de actie is om Israel te dwingen tot een gevangenenruil.

De VN en de EU hebben opgeroepen om de soldaten vrij te laten.

****Zo, nog wat anders hé, dan dat zielige gedoe hierboven*****

Dit was het bericht op NOS Teletekst van vanavond.

Groeten van Polly en ga zo door.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be