Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 09:10   #281
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En bovendien: dat ik de wedergeboren Christus ben is niets dan de waarheid.
En ook die ouwe Jezus zou er blij om moeten zijn....
Ware Hij niet zo'n ouwe knorrepot die alleen van zichzelf houdt....
Oud Gisteren, 09:12   #282
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het godsidee.

Het eerdere gevoel Jezus te zijn en mijn atoomtheorie.

Toen ik mijn atoomtheorie ontdekt had, besefte ik natuurlijk wel meteen dat ik daarmede het bestaan van God gevonden had, als zijnde een oneindig aantal levende wezens, waaruit het heelal bestaat.
Het had ook alles te maken met mijn gevoel Jezus te zijn, dat ik al voordien had, en wel vanaf mijn pubertijd (zie daarvoor mijn levensverhaal). Dus zou dat dan toch waar zijn?
Mijn atoomtheorie was eigenlijk ook het uit godsbegrip ontstaan en namelijk, zoals ik dat van Börger had gehoord dat God Geest is.
Oud Vandaag, 09:45   #283
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

God als oneindige veelheid kon mij niet bekoren.

Maar met de idee van mijn atoomtheorie dat God dan een eindeloze veelheid van levende wezens is, daar was ik dan niet echt tevreden mee, want die veelheid wilde ik dan samenvatten als eenheid. Maar hoe zou God zich dan als oneindige eenheid bewust kunnen worden, want het bewustzijn gaat immers van het individu uit, want deze heeft hersens om te denken, maar de oneindige eenheid zelf niet. Deze bestaat wel objectief voor het individu, maar niet als subject voor zichzelf.
Oud Vandaag, 10:04   #284
Bach
Staatssecretaris

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het hoeft niet, hoor!

Dat maak jij er allemaal van.
Zoals jij reageert, inderdaad.
Geen pretentie, maar de waarheid van mijn atoomtheorie.
U zegt dat God u dankbaar zou dienen te zijn. Daaruit begrijp ik dat u iets mist, dat u recht meent te hebben wat u niet heeft of krijgt. Namelijk dankbaarheid. Het "hoeft" niet zegt u nu. Dat klinkt niet als een 'verlicht' persoon allemaal. Dat klinkt als uw normaal menselijke zwakheden niet willen toegeven aan de buitenwereld.

Doet me denken aan hoe eenzaam het kan zijn in de narcistische illusie te verkeren. Onbegrepen zich voelend maar de schuld is steeds de ander.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 10:54   #285
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U zegt dat God u dankbaar zou dienen te zijn.
Niet als een moeten, maar wel vanuit de logica van de drie-eenheid, want mijn atoomtheorie is de derde als heilige geest.
Maar zoals de joden Jezus niet wilden en willen geloven, zo willen de christenen nu mij niet geloven.
Het zij zo.
Citaat:
Daaruit begrijp ik dat u iets mist, dat u recht meent te hebben wat u niet heeft of krijgt.
Het gaat mij niet om een recht, dat is de sfeer van Jahweh.
Alleen als het van harte is uit een begrijpen van de waarheid van mijn atoomtheorie.
Citaat:
Namelijk dankbaarheid. Het "hoeft" niet zegt u nu. Dat klinkt niet als een 'verlicht' persoon allemaal. Dat klinkt als uw normaal menselijke zwakheden niet willen toegeven aan de buitenwereld.
Het is precies andersom dat de "buitenwereld" , dat wil zeggen de joden en christenen in deze mijn atoomtheorie niet willen lezen.
Jammer dan.
Citaat:
Doet me denken aan hoe eenzaam het kan zijn in de narcistische illusie te verkeren.
Ik ben geen narcist noch ben ik eenzaam.
Citaat:
Onbegrepen zich voelend maar de schuld is steeds de ander.
Inderdaad ligt de schuld hier bij de wereld en de oude goden.
Maar om dat te kunnen begrijpen moet je mijn nieuwe Bijbel gaan lezen.
En dat zal je vast niet hebben gedaan, vandaar dat je partij trekt voor de wereld.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be