Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2019, 22:16   #11921
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Wel, we zullen eens zien wat ge hebt geschreven:



Als er tijdens de eerste ronde gesjoemeld werd, waarom zou er dan niet tijdens de tweede ronde gesjoemeld zijn?
Wat een domme vraag! Is dit uw 'bewijs'?? Een vraag?

Bovendien is het gesjoemel in de eerste ronde (in 1 district!) niet eens bewezen, maar gewoon een nog te onderzoeken kwestie.
Gij zit hier te liegen onder enig gewetensprobleem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nogmaals ik ben de enige hier die mijn woorden staaft met bewijzen. U doet dat bijna nooit.
HAHAHA! Uw woorden?? Uw ziekelijke propaganda!
En ik zie nergens een bewijs, hoor. Niemand ziet dat hier.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Ik heb geschreven dat hij zei dat de Krim nu Russisch is, dat hij dat niet aanvaardt, maar daar ook geen oorlog over zal beginnen.
NEE! Ge hebt dit geschreven:
Wat de Krim betreft heeft Zelensky al gezegd dat de Krim Russisch is en blijft en dat Oekraïne stom zou zijn om daar over een oorlog te beginnen.
LEUGENS LEUGESN LEUGENS



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Zoals ik al zei ik ben de enige die zo goed als alles dat ik zeg staaf met verwijzingen naar betrouwbare bronnen. Waarschijnlijk een beroepsmisvorming als historicus. U mag mij nog tienduizend keer een leugenaar noemen, ik moet wat U betreft de eerste ernstige verwijzing naar serieuze bronnen om wat U beweert te staven nog zien.
Maar ik hoef niets te staven want ik zit hier niet om anderen te bekeren zoals gij.
gij zit hier al 15 haar op dezelfde nagel te kloppen. Ik denk niet dat er hier een katholieke fundamentalist of vlaams nationalist is op dit forum die het al zolang volhoudt als gij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Leugenaar, etc. en ander soort beledigingen, dat toont enkel uw zwakte aan.
Je kunt het niet met argumenten halen, dus speel je op de man en word je agressief. Zo oud als de straat.
ik ben nog véél te vriendelijk voor u.

De walgelijke zaken die gij hier durft te schrijven! Zoals het goedpraten van het barbaarse regime in noord Korea. Ik ben dat niet vergeten!

En ik stel voor dat ge stopt met liegen , dan schrijf ik ook niet meer dat ge liegt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 22:24   #11922
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zie dit als amusement heb het nooit echt serieus genomen.
15 jaar dezelfde propaganda verspreiden, gij ziet dat als amusement?? Voor degenen die het moeten lezen ook?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Ik ben Belg, woon en werk hier, waarom zou ik moeten verhuizen, omdat ik het niet met U eens ben?
administratief zijt gij een belg, maar voor de rest zijt gij een rus. er klopt dus iets niet.
Alles wat gij hier schrijft is vanuit een soviet/russisch standpunt, vermomd als 'belg'.
want welke belg schrijft constant slechte zaken over zijn vaderland?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Dus U zou iedereen die het niet met U eens is deporteren.
En dan maar zeggen dat U de westerse waarden aanhangt en tegen Rusland bent omdat het totalitair is...
nee, want dan is belgie leeg, ik ben het nameilijk oneens met iedereen.
maar ik vind dat gij moet vertrekken omdat ge gebruik maakt van onze democratische waarden om dit land te ondermijnen.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht



Ik zie wel enkele verschillen. Ik ben voor een egalitaire maatschappij waar ieder individu met respect behandeld wordt.
HAHAHA! Ik geloof er niets van!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zie veel gelijkenissen tussen U en Belkacem. Het enige verschil is dat U mensen die het niet met U eens zijn wil verbannen en Belkacem wil ze vermoorden.
Ik wil u niet verbannen. Gij moogt zoveel ge wilt naar belgie komen...met een toeristen visum.
Belcacem beweert trouwens hetzelfde als u: 'ik ben een belg, ik heb het recht om hier te wonen.'

Niet dus.

en ik ben een legalist. Ik ben het eens met de wet om mensen die persistent de waarden van een land ontkennen, de nationaliteit afgepakt mogen worden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht



Een ticket naar Moskou is maar 60 euro met pobedy vanuit Oostende. Als ik zin heb om naar Rusland te gaan zal ik dat doen, ik zal mijn beslissing heus niet laten afhangen van een internet trol.
Oh, 60 euro wil ik zeker betalen! De beste 60 euro die ik ooit zal besteden!

BYE BYE

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 april 2019 om 22:26.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 23:09   #11923
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

geertvdb



Citaat:
Bovendien is het gesjoemel in de eerste ronde (in 1 district!) niet eens bewezen, maar gewoon een nog te onderzoeken kwestie.
Gij zit hier te liegen onder enig gewetensprobleem
.

Natuurlijk is het nog niet bewezen. Dat wil zeggen dat de verantwoordelijken voor een rechtbank veroordeeld worden. (en dan nog in veel landen is justitie een grap). Niets is bewezen ook de vele zaken die u beweert over Rusland zijn niet bewezen.




Citaat:
NEE! Ge hebt dit geschreven:
Wat de Krim betreft heeft Zelensky al gezegd dat de Krim Russisch is en blijft en dat Oekraïne stom zou zijn om daar over een oorlog te beginnen.
LEUGENS LEUGESN LEUGENS
Dat zei hij ook. Ik heb nergens gezegd dat hij de Russische aanhechting van de Krim aanvaardde maar hij wil er geen oorlog om voeren.



Citaat:
Maar ik hoef niets te staven want ik zit hier niet om anderen te bekeren zoals gij.
U hoeft niets te staven maar het feit dat u dat nooit doet maakt dat we uw argumenten niet al te serieus moeten nemen.



Citaat:
ik ben nog véél te vriendelijk voor u
.

U zit mij nu al te beledigen en te zeggen dat ik België moet verlaten. Nu goed u doet maar ik ben daar immuun voor vind het zelfs amusant (zoals ik ook een circusvoorstelling of little Britain amusant vind) en het komt uw geloofwaardigheid allerminst ten goede.
Citaat:
De walgelijke zaken die gij hier durft te schrijven! Zoals het goedpraten van het barbaarse regime in noord Korea. Ik ben dat niet vergeten!
Zaken in perspectief plaatsen is niet goedpraten.
Citaat:
En ik stel voor dat ge stopt met liegen , dan schrijf ik ook niet meer dat ge liegt.
Iedereen die het niet met u eens is liegt. Mn 10 jarige zoon vindt dat ook. En als hij niet wint bij monopolie wil dat zeggen dat de anderen vals hebben gespeeld...Voor iemand van uw leeftijd bent u bijzonder immatuur.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 april 2019 om 23:10.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 01:04   #11924
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Tussen haakjes ik ben hier niet om iemand te bekeren.
Wel om informatie te geven die veel mensen niet weten of kennen, waarna ze mogelijk hun standpunt bijstellen.
Ik ben het niet eens met alles dat Poetin doet. Maar als je de situatie op de voet volgde sinds de jaren 90 zoals ik, zie je wat hij doet niets anders is dan reageren op totaal scheefgetrokken situaties. Het Westen heeft Rusland en de ex-Sovjet-Unie niet eerlijk behandeld, en heeft dus de morele autoriteit in deze verloren. Daarom steunt de overgrote meerderheid van de Russen nog steeds Poetin.
Oekraïne is een land met enorme verschillen tussen oost en west, en zou dus idealiter een federatie moeten worden, net als België. Dat sommige Oekraïners en ook in het Westen daar een heilige schrik van hebben toont aan dat ze het niet goed voorhebben.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 22:18   #11925
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

http://euromaidanpress.com/2019/04/1...-the-evidence/

De euromaidan trash haat Zelensky. Zegt dat hij geen patriot is, grotendeels pro-Russisch, door sommige Russische partijen gesteund. Ze vinden het ook vreselijk dat hij geen nationalist is en de status van het Russisch in Oekraïne wil promoten. Sommige van zn adviseurs zijn openlijk pro-Russisch en verheerlijken het Sovjet verleden. Uit alles blijkt hun voorkeur voor Poroshenko.
Uit analyse van de verkiezingen blijkt dat Donbas massaal op Boyko stemde, die openlijk pro-Russisch, pro-Putin is en sympathie heeft voor de separatisten. BOYKO haalde bijna evenveel stemmen als Poroshenko. Het centrum en zuiden stemde en masse voor Zelensky. Enkel in het nationalistische en anti-Russische westen haalde Poroshenko veel stemmen.
Nog confronterender voor de euromaidan 'ers is dat Zelensky in zijn programma Oekrainse nationalisten racisten noemt. Ze zijn duidelijk niet blij, ik denk dat parcival ook niet blij is het met resultaat. De washington post kon ook hun teleurstelling niet verbergen, net zomin als foreign policy en politico.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 22:53   #11926
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik wist dat die reactie ging volgen.
De 3 landjes Litouwen, Letland en Estland worden in de ex-sovjet-Unie niet echt gezien als ex-Sovjet-Unie. Zelfs in de Sovjet-tijd vond men dat "het Westen" en "Europa". Het zijn landen met een grote Duitse, Poolse en Scandinavische invloed.
Zoals letterlijk alles wat gij schrijft, is dit ook weer leugens leugens leugens:
“Russia is a threat,” the defence minister, Raimundas Karoblis, said. “They are saying our capital Vilnius should not belong to Lithuania because between the first and second world wars it was occupied by Poland. It’s history of course, but Russia is using this pretext.
https://www.theguardian.com/world/20...ntual-invasion
Two Russian deputies have addressed the General Prosecutorassuming the decision of the State Soviet that recognized the independence of Lithuania, Latvia and Estonia in 1991 was illegal
https://eastwest.eu/en/opinions/ridi...ke-the-baltics


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Daarom dat ze zo vlot en vlug integreerden in de EU.
Oekraïne en Georgië daarentegen zijn wel volbloed "Sovjet" landen.
En je ziet dat de westerse oriëntatie die landen niet veel goeds gebracht heeft.
De oreintatie naar het westen van oekraine is onvermijdelijk.
De soviet tijd komt nooit meer terug!

God zij dank!

Misschien wel het meest onmenselijke regime uit de wereldgeschiedenis.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 22:57   #11927
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tussen haakjes ik ben hier niet om iemand te bekeren.
Wel om informatie te geven die veel mensen niet weten of kennen, waarna ze mogelijk hun standpunt bijstellen.
Ik ben het niet eens met alles dat Poetin doet. Maar als je de situatie op de voet volgde sinds de jaren 90 zoals ik, zie je wat hij doet niets anders is dan reageren op totaal scheefgetrokken situaties. Het Westen heeft Rusland en de ex-Sovjet-Unie niet eerlijk behandeld, en heeft dus de morele autoriteit in deze verloren. Daarom steunt de overgrote meerderheid van de Russen nog steeds Poetin.
Oekraïne is een land met enorme verschillen tussen oost en west, en zou dus idealiter een federatie moeten worden, net als België. Dat sommige Oekraïners en ook in het Westen daar een heilige schrik van hebben toont aan dat ze het niet goed voorhebben.
Oekraïne een federatie lijkt me een goed idee.

Het feit dat de Russen achter Poetin aanlopen is niet opzienbarend.
Russen lopen al eeuwen achter dictators aan.
Een democratie zoals in het Westen hebben ze nooit gekend.
Daarom hoort Rusland ook niet bij Europa en niet bij het Westen.

Laatst gewijzigd door cato : 27 april 2019 om 23:03.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 22:59   #11928
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
g

Natuurlijk is het nog niet bewezen. Dat wil zeggen dat de verantwoordelijken voor een rechtbank veroordeeld worden. (en dan nog in veel landen is justitie een grap). Niets is bewezen ook de vele zaken die u beweert over Rusland zijn niet bewezen.
Dat zei hij ook. Ik heb nergens gezegd dat hij de Russische aanhechting van de Krim aanvaardde maar hij wil er geen oorlog om voeren.
U hoeft niets te staven maar het feit dat u dat nooit doet maakt dat we uw argumenten niet al te serieus moeten nemen.
Ik ben niet in de greep van 1 of ander extremistische ideologie. Is dat niet geweldig? ik stel voor dat u mijn voorbeeld volgt.

.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

U zit mij nu al te beledigen en te zeggen dat ik België moet verlaten.
Sinds wanneer is een reisadvies een belediging?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nu goed u doet maar ik ben daar immuun voor vind het zelfs amusant (zoals ik ook een circusvoorstelling of little Britain amusant vind) en het komt uw geloofwaardigheid allerminst ten goede.
Nogmaals, Waarom zou ik geloofwaardig moeten zijn. Ik probeer hier niet mijn wereldbeeld op te dringen aan anderen. al 15 jaar probeer ik dat niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Zaken in perspectief plaatsen is niet goedpraten.
Euh, toch wel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Iedereen die het niet met u eens is liegt. Mn 10 jarige zoon vindt dat ook. En als hij niet wint bij monopolie wil dat zeggen dat de anderen vals hebben gespeeld...Voor iemand van uw leeftijd bent u bijzonder immatuur.
Ik ben jonger dan gij, remember!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 23:05   #11929
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tussen haakjes ik ben hier niet om iemand te bekeren.
Wel om informatie te geven die veel mensen niet weten of kennen, waarna ze mogelijk hun standpunt bijstellen.
Dat is bekeren hé!

Denkt gij niet dat getuigen van jehova NET hetzelfde beweren?? Die willen ook 'informatie geven' over de heer Jezus, zodat mensen 'mogelijk hun standpunt bijstellen', hé!!

Hallooooo??

En precies of gij iets weet dat de rest van de wereld niet weet!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben het niet eens met alles dat Poetin doet. Maar als je de situatie op de voet volgde sinds de jaren 90 zoals ik, zie je wat hij doet niets anders is dan reageren op totaal scheefgetrokken situaties. Het Westen heeft Rusland en de ex-Sovjet-Unie niet eerlijk behandeld, en heeft dus de morele autoriteit in deze verloren. Daarom steunt de overgrote meerderheid van de Russen nog steeds Poetin.
Nee, dat is omdat russen achterlijk zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Oekraïne is een land met enorme verschillen tussen oost en west, en zou dus idealiter een federatie moeten worden, net als België.
Dat is een mythe. Eigenlijk is heel Oekraine Oekrains. Overal van west naar oost wordt op het platteland oekrains gesproken, zelfs naar het oosten tot in krasnodar, ver in russisch grondgebied. Enkel in de steden naar het oosten is Russisch de voertaal, zoals in Brussel de voertaal Frans is, omringd door vlaamse gemeenten.

En weet ge wie dat mij heeft verteld? 2 russisch sprekende oekrainers uit Dnipro. Het is alsof franstalige brusselaars de vlaamse zaak verdedigen.
ZO HARD haten ook russisch sprekende oekrainers rusland.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 27 april 2019 om 23:07.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 00:44   #11930
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

En precies of gij iets weet dat de rest van de wereld niet weet!
Nee, dat is omdat russen achterlijk zijn.
Dat is een mythe. Eigenlijk is heel Oekraine Oekrains. Overal van west naar oost wordt op het platteland oekrains gesproken, zelfs naar het oosten tot in krasnodar, ver in russisch grondgebied. Enkel in de steden naar het oosten is Russisch de voertaal, zoals in Brussel de voertaal Frans is, omringd door vlaamse gemeenten.

En weet ge wie dat mij heeft verteld? 2 russisch sprekende oekrainers uit Dnipro. Het is alsof franstalige brusselaars de vlaamse zaak verdedigen.
ZO HARD haten ook russisch sprekende oekrainers rusland.
Klopt niet. In Donbas, Kharkov en de regio Odessa spreekt iedereen Russisch zelfs op het platteland. Ze hebben wel een Oekraïens accent als ze Russisch spreken, maar dat Oekraïens accent vind je ook in sommige Russische regio's.
Zoals opiniepeilingen aantonen, de meerderheid van de Oekraïners haat Rusland niet. Bijna evenveel Oekraïners stemden op de pro-Putin Boyko als op president Poroshenko. Zelensky spreekt Russisch als moedertaal en gebrekkig Oekraïens.

Als ik erover nadenk heb ik wel m'n twijfels over de politiek van Putin in 2014. Door de Krim simpelweg in te lijven heeft hij veel pro-Russische Oekraïners geschoffeerd. Zelfs de pro-Russische ex-president Yanukovich weigert de Russische inlijving van de Krim te erkennen.
Maar anderzijds de Krim inwoners zelf willen bij Rusland, en wat in 2014 gebeurde in Kiev was allesbehalve OK. Actie reactie noemt zoiets.

Laatst gewijzigd door tomm : 28 april 2019 om 00:49.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 11:24   #11931
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Klopt niet. In Donbas, Kharkov en de regio Odessa spreekt iedereen Russisch zelfs op het platteland. Ze hebben wel een Oekraïens accent als ze Russisch spreken, maar dat Oekraïens accent vind je ook in sommige Russische regio's.

zoals altijd hebt gij 100% ongelijk.

Dit was de verspreiding van het oekrains begin vorige eeuw.
Grote delen van rusland zijn eigenlijk Oekrains.

Dit is het nu.

Overal wordt oekrains gesproken, buiten in steden in het oosten, zie de witte cirkeltjes.

Eigenlijk is dit een mirakel, want russen hebben actief het oekrains bestreden sinds 1804.
barbaars.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:09   #11932
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Poetin krijgt een koekje van eigen deeg.

citaat VK:
Nog voordat de onlangs verkozen Volodymyr Zelenski is beëdigd, gaat hij al de (woorden)strijd aan met zijn Russische evenknie. Poetin bood vorige week het Russische paspoort aan aan pro-Russische separatisten in Oekraïne, Zelenski biedt op zijn beurt Oekraïense paspoorten aan aan Russen.

De Russische president Vladimir Poetin hoeft er volgens zijn aanstaande Oekraïense collega Volodymyr Zelenski niet op te rekenen dat veel Oekraïense staatsburgers het Russische paspoort zullen aanvragen. Poetin had dit weekend gezegd dat paspoort aan alle Oekraïners te willen aanbieden, een affront voor Oekraïne dat al sinds 2014 oorlog voert tegen opstandige pro-Russische separatisten in het oosten van het land.

Op zijn beurt bood de onlangs tot president verkozen Zelenski, een voormalig komiek, Russische staatsburgers het Oekraïense paspoort aan. ‘Wij hebben namelijk, anders dan Rusland, vrijheid van meningsuiting, vrije media en vrij internet’, stelde Zelenski op Facebook. ‘Wij zullen het Oekraïense staatsburgerschap verstrekken aan vertegenwoordigers van alle volkeren die zuchten onder autoritaire en corrupte regimes’, aldus Zelenski. ‘In de eerste plaats de Russen, die vandaag de dag waarschijnlijk het meeste lijden.’


https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...-aan~b837af31/

Laatst gewijzigd door cato : 28 april 2019 om 22:10.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 23:18   #11933
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Poetin krijgt een koekje van eigen deeg.

citaat VK:
Nog voordat de onlangs verkozen Volodymyr Zelenski is beëdigd, gaat hij al de (woorden)strijd aan met zijn Russische evenknie. Poetin bood vorige week het Russische paspoort aan aan pro-Russische separatisten in Oekraïne, Zelenski biedt op zijn beurt Oekraïense paspoorten aan aan Russen.

De Russische president Vladimir Poetin hoeft er volgens zijn aanstaande Oekraïense collega Volodymyr Zelenski niet op te rekenen dat veel Oekraïense staatsburgers het Russische paspoort zullen aanvragen. Poetin had dit weekend gezegd dat paspoort aan alle Oekraïners te willen aanbieden, een affront voor Oekraïne dat al sinds 2014 oorlog voert tegen opstandige pro-Russische separatisten in het oosten van het land.

Op zijn beurt bood de onlangs tot president verkozen Zelenski, een voormalig komiek, Russische staatsburgers het Oekraïense paspoort aan. ‘Wij hebben namelijk, anders dan Rusland, vrijheid van meningsuiting, vrije media en vrij internet’, stelde Zelenski op Facebook. ‘Wij zullen het Oekraïense staatsburgerschap verstrekken aan vertegenwoordigers van alle volkeren die zuchten onder autoritaire en corrupte regimes’, aldus Zelenski. ‘In de eerste plaats de Russen, die vandaag de dag waarschijnlijk het meeste lijden.’


https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...-aan~b837af31/
Eens benieuwd hoeveel er bereid zullen zijn 3 keer minder te verdienen of pensioen te krijgen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 00:09   #11934
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Eens benieuwd hoeveel er bereid zullen zijn 3 keer minder te verdienen of pensioen te krijgen ...
Niemand.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 21:22   #11935
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Eens benieuwd hoeveel er bereid zullen zijn 3 keer minder te verdienen of pensioen te krijgen...
Keert Rusland dan alleen pensioenen uit aan burgers met de Russische nationaliteit?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2019, 17:01   #11936
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Keert Rusland dan alleen pensioenen uit aan burgers met de Russische nationaliteit?
Ik weet niet hoe het juist zit, maar ik denk dat degene die aan z'n Russische nationaliteit verzaakt, ook de voordelen die daarmee gepaard gaan verliest.


Ik heb nog niet gehoord van een geval die z'n Russische nationaliteit opgaf voor een Oekraïense. Omgekeerd daarentegen heeft bijna heel Donbas de Russische nationaliteit aangevraagd. Op de Krim heeft al 95% de Russische nationaliteit.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2019, 17:11   #11937
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
zoals altijd hebt gij 100% ongelijk.

Dit was de verspreiding van het oekrains begin vorige eeuw.
Grote delen van rusland zijn eigenlijk Oekrains.

Dit is het nu.

Overal wordt oekrains gesproken, buiten in steden in het oosten, zie de witte cirkeltjes.

Eigenlijk is dit een mirakel, want russen hebben actief het oekrains bestreden sinds 1804.
barbaars.
Meer zelfs in sommige regio's van Siberië werd eind 19de eeuw Oekraïens gesproken.
Die onderste map klopt niet volledig, zelfs in Krivoi Rog(waar Zelensky vandaan komt), Dnyepropetrovsk, etc. wordt geen Oekraïens gesproken.

Wel een soort overgangstaal (die ook Verka Serduchka spreekt).
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2019, 23:27   #11938
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Echte Russische nationalisten...

https://www.youtube.com/watch?v=uHsjrcOoHkM
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2019, 11:41   #11939
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Echte Russische nationalisten...

https://www.youtube.com/watch?v=uHsjrcOoHkM
Complete idioten natuurlijk, die geen fluit weten van geografie of geschiedenis en/of die gewoon een showtje geven voor de separatistenleider die mee aan tafel zit en kijkt of de propaganda-video wel goed wordt ingezongen.

Dat is natuurlijk standaard onder Russische nationalisten: een totaal gebrek aan geografisch en historisch inzicht.

https://www.facebook.com/volunteerin...1394015706025/

"Warschau : Russian City.
Vilnius : Russian City
Talinn : Russian City
Berlin : Russian City
Istanbul : Russian City...."

Dat krijg je van teveel rusissche TV + vodka zonder einde.

Laatst gewijzigd door parcifal : 13 mei 2019 om 11:48.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2019, 18:57   #11940
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Complete idioten natuurlijk, die geen fluit weten van geografie of geschiedenis en/of die gewoon een showtje geven voor de separatistenleider die mee aan tafel zit en kijkt of de propaganda-video wel goed wordt ingezongen.

Dat is natuurlijk standaard onder Russische nationalisten: een totaal gebrek aan geografisch en historisch inzicht.

https://www.facebook.com/volunteerin...1394015706025/

"Warschau : Russian City.
Vilnius : Russian City
Talinn : Russian City
Berlin : Russian City
Istanbul : Russian City...."

Dat krijg je van teveel rusissche TV + vodka zonder einde.
Ze zeggen NAVO, Amerika luister goed. Mijn land is van Odessa tot de Koerillen (aan de grens met Japan), van Slavyansk tot Kamchatka, van Alaska (lol) tot de Krim.
We willen niets afpakken maar gewoon terugnemen wat van ons is.
Het zijn eigenlijk Oekrainers maar van de extreem pro-Russische soort.
(een Oekraïense vriendin uit Odesa heeft als haar Facebook profiel een hamer en sikkel, en heel veel foto's van Putin). Dat is haar welgemeende opgestoken vinger naar Poroshenko die vkontakte, tot dan veel populairder dan Facebook in Oekraïne, verbood.
Zelinsky wil het verbod terug opheffen. Zelf stemde ze op de pro-Putin Boyko, die bijna evenveel stemmen haalde als Poroshenko, en een meerderheid van de stemmen in door Kiev gecontroleerde delen van Donbas en in Kharkov. Blijkbaar is de door u gesteunde "heropvoeding " van de bevolking in pro-Russische delen van Oekraïne niet zo goed gelukt...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be