Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2018, 08:29   #18501
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ken dan ook maar één West-Europees land dat politieke gevangenen telt, en deze uitspeelt voor een middeleeuwse gedachte dat kleine culturen versmoord moeten worden ten voordele van iets "una grande libre".
Geen enkel west europees land heeft politieke gevangenen.

Citaat:
Ik ken wel een Europese partij, waartoe ook onze tsjeven behoren, die omwille van de macht, liever zoete broodjes bakken met Franco jr., dan iets te geven omtrent vrijheden zoals het hebben van politieke meningen, of van vrije meningsuiting.
Ik ken een Belgische partij die deel uitmaakt van de federale regering die achter spanje staat in dit dispuut. Die Belgische partij noemt N-VA.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 09:08   #18502
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Ik ga in deze ja-neen-ja-neen-draad nogmaals een weekje vrijaf nemen.

Misschien is het volgende nieuwsitem een Duitse, b. of Schotse beslissing. Misschien nog maar eens een repressief Rajoy-optreden, of wie weet een kletterende ruzie tussen Rajoy en zijn minister van financiën.
Tot dan, en in afwachting:
Testiculis canis est.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 12:55   #18503
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Volgens de pers zou er een 4e naam op tafel komen : Elsa Artadi.
Goede zet : eindelijk een realistische voordracht, zodat nutteloze nieuwe verkiezingen kunnen vermeden worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 13:02   #18504
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volgens de pers zou er een 4e naam op tafel komen : Elsa Artadi.
Goede zet : eindelijk een realistische voordracht, zodat nutteloze nieuwe verkiezingen kunnen vermeden worden.
Elsa? Ilsa?
../...
Videoke beschikbaar?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 13:16   #18505
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volgens de pers zou er een 4e naam op tafel komen : Elsa Artadi.
Goede zet : eindelijk een realistische voordracht, zodat nutteloze nieuwe verkiezingen kunnen vermeden worden.
30 seconden googel
Citaat:
Artadi is also one of Puigdemont’s closest allies
http://www.thenational.scot/news/159...nia_president/

ik vrees dat rayoj da ni zie zitten,
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 17:16   #18506
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
30 seconden googel

http://www.thenational.scot/news/159...nia_president/

ik vrees dat rayoj da ni zie zitten,
Dat speelt dan ook geen enkele rol. Wie het van in het begin volgde weet dat de naam Artadi altijd al op tafel heeft gelegen, en ja zij is de poulain van Puigdemont. Waarom zou dat een probleem zijn ? Zij is geen verdachte van enig misdrijf, is in het bezit van haar politieke rechten en is verkozen. Als ze haar voordragen is zij volgende week de MP van catalonië. (en ik hoop oprecht dat die klote anarchisten van CUP de boel niet saboteren)
Puigdemont & company hebben nu al extreem veel tijd naar de kloten geholpen, dringend tijd dat er terug een regering komt.
Het is politiek veelzeggend dat twee jailbirds (Orihol en Jordi) vanuit hun cel zitten te communiceren dat Puigdemont zijn koppigheid moet uit de weg zetten en ten allen koste de automatische uitschrijving van nieuwe verkiezingen op mei moet vermijden. Die gasten zitten vanuit de bak de vluchteling Puigdemont op te roepen om zijn zever te stoppen en de realiteit terug te laten overnemen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 17:17   #18507
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
30 seconden googel

http://www.thenational.scot/news/159...nia_president/

ik vrees dat rayoj da ni zie zitten,
En sta mij toe om op te merken dat als het echt waar is dat je de naam Artadi moest opzoeken via google dat je een totale leek bent in de catalaanse kwestie...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:24   #18508
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En sta mij toe om op te merken dat als het echt waar is dat je de naam Artadi moest opzoeken via google dat je een totale leek bent in de catalaanse kwestie...
ik ben ook een volstrekte leek in de Tibetaanse kwestie, toch is de chinese bezetting verwerpelijk

ik ben een leek in de Koreaanse kwestie, toch eigen ik mij het recht toe het N-Koreaanse regime te veroordelen

mag ik dat niet zeggen? of is er geen probleem als ik eenzijdig de kaart van Madrid trek en politieke gevangenen aanmoedig, aanmoedig dat er geen scheiding de machten meer is, de kleur geel verboden is, een caferuzie plots terrorisme is, de spaanse politiediensten blijkbaar in de eu burgers beginnen schaduwen?
dan maakt het waarschijnlijk niet uit dat ik een leek ben
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:49   #18509
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik ben ook een volstrekte leek in de Tibetaanse kwestie, toch is de chinese bezetting verwerpelijk

ik ben een leek in de Koreaanse kwestie, toch eigen ik mij het recht toe het N-Koreaanse regime te veroordelen

mag ik dat niet zeggen? of is er geen probleem als ik eenzijdig de kaart van Madrid trek en politieke gevangenen aanmoedig, aanmoedig dat er geen scheiding de machten meer is, de kleur geel verboden is, een caferuzie plots terrorisme is, de spaanse politiediensten blijkbaar in de eu burgers beginnen schaduwen?
dan maakt het waarschijnlijk niet uit dat ik een leek ben
Dan verkoop je gewoon cafépraat, en dat is uiteraard niet wettelijk verboden.
Doe gerust voort !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 21:37   #18510
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan verkoop je gewoon cafépraat, en dat is uiteraard niet wettelijk verboden.
Doe gerust voort !
ik wou dat ik cafepraat verkocht

een gerecht dat, op bevel vd regering en politiediensten, uitleveringsbevelen uitvaardigt en intrekt is per definitie niet onpartijdig.


cafegewijs samengevat?
Carles zit in belgie? bevel rap intrekken want we hebben ongelijk
hij zit in Finland? geen bevel
hij zit in duitsland? rap een bevel want daar hebben we misschien een kans

en het gerecht springt gelijk een goed afgericht schoothondje

Laatst gewijzigd door 1207 : 2 mei 2018 om 21:38.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 00:08   #18511
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik wou dat ik cafepraat verkocht

een gerecht dat, op bevel vd regering en politiediensten, uitleveringsbevelen uitvaardigt en intrekt is per definitie niet onpartijdig.


cafegewijs samengevat?
Carles zit in belgie? bevel rap intrekken want we hebben ongelijk
hij zit in Finland? geen bevel
hij zit in duitsland? rap een bevel want daar hebben we misschien een kans

en het gerecht springt gelijk een goed afgericht schoothondje
cafepraat
stop met dat gezever
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 00:49   #18512
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
...een gerecht dat, op bevel vd regering en politiediensten, uitleveringsbevelen uitvaardigt en intrekt is per definitie niet onpartijdig....
Kan je dat ergens staven, want dat is een nogal 'gedurfde' uitspraak....
Doet me denken aan den toog van het lokaal caféetje hier.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 07:20   #18513
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Kan je dat ergens staven, want dat is een nogal 'gedurfde' uitspraak....
Doet me denken aan den toog van het lokaal caféetje hier.
nieuws ni gevolgd?
hij zit in Belgie en Spanje trekt bevel in vooraleer ze van Belgische rechers op hun kloten krijgen.
hij verlaat belgie en onmiddellijk wordt het bevel gereactiveerd
toeval? uiteraard

o, er zal wel een legalistische zever komen waarom het toevallig zo gelopen is
just gelijk die Spaanse geheimagent eigenlijk op congé naar Zweden was toen 'm toevallig Carles zag passeren in Duitsland.
stonden waarschijnlijk samen aan het tankstation aan te schuiven
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 08:14   #18514
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
nieuws ni gevolgd?
hij zit in Belgie en Spanje trekt bevel in vooraleer ze van Belgische rechers op hun kloten krijgen.
hij verlaat belgie en onmiddellijk wordt het bevel gereactiveerd
toeval? uiteraard

o, er zal wel een legalistische zever komen waarom het toevallig zo gelopen is
just gelijk die Spaanse geheimagent eigenlijk op congé naar Zweden was toen 'm toevallig Carles zag passeren in Duitsland.
stonden waarschijnlijk samen aan het tankstation aan te schuiven

Dat is geen 'legalistische zever' maar een zeer bewuste keuze van rechter Llarena. Is uitvoerig in de spaanse pers toegelicht. Kort samengevat : hij wil zijn kansen op effectieve uitlevering voor (liefst) alle spaanse aanklachten maximaliseren. In België zat dat laatste er niet meer in (rebellie zou vervallen als aanklacht) dus koos hij tactisch om het bevel in te trekken. Duitsland was dan weer een opportuniteit, die hij dan ook genomen heeft. (er is een vergelijkbaar misdrijf in het duitse strafrecht).
En nu is het wachten op de beslissing in beroep in duitsland.
Indien die negatief is, zit Llarena met een probleem.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 08:37   #18515
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volgens de pers zou er een 4e naam op tafel komen : Elsa Artadi.
Goede zet : eindelijk een realistische voordracht, zodat nutteloze nieuwe verkiezingen kunnen vermeden worden.
wie heeft die nutteloze verkiezingen laatst geïnitieerd mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 08:42   #18516
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wie heeft die nutteloze verkiezingen laatst geïnitieerd mss?
De laatste verkiezingen waren helemaal niet nutteloos. Nu is er een nieuw parlement, maar die moeten hun job doen : een lokale regering installeren.
Na maanden tijdverlies, lijkt het erop dat ze dat nu toch eindelijk gaan doen. Pro forma gaan ze dit weekend nog eens met Jommeke in Berlijn praten, en dan volgende week een investituur. Deadline : 22 mei.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 08:46   #18517
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De laatste verkiezingen waren helemaal niet nutteloos. Nu is er een nieuw parlement, maar die moeten hun job doen : een lokale regering installeren.
Na maanden tijdverlies, lijkt het erop dat ze dat nu toch eindelijk gaan doen. Pro forma gaan ze dit weekend nog eens met Jommeke in Berlijn praten, en dan volgende week een investituur. Deadline : 22 mei.
je hebt gedeeltelijk gelijk, hoewel de zittende coalitie absoluut niet afgestraft werd, werd de partij van Rajoy gedecimeerd. dus niet helemaal nutteloos.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 09:02   #18518
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je hebt gedeeltelijk gelijk, hoewel de zittende coalitie absoluut niet afgestraft werd, werd de partij van Rajoy gedecimeerd. dus niet helemaal nutteloos.
De afstraffing van Rajoy was bijkomende winst, bovenop een zeer nodige en nuttige verkiezing.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 11:21   #18519
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
dus koos hij tactisch om het bevel in te trekken.
tactisch betekent politiek en rechters horen zich neit met politiek bezig te houden.
heeft 'm redenen voor het bevel dan blijft het geldig en heb ej geen redenen komt er geen bevel. om politieke redenen wijzigen, io van de regering, is schothondjesgedrag en bewijst het totale gebrek aan onafhankelijkheid van diene mens.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 11:33   #18520
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
tactisch betekent politiek en rechters horen zich neit met politiek bezig te houden.
heeft 'm redenen voor het bevel dan blijft het geldig en heb ej geen redenen komt er geen bevel. om politieke redenen wijzigen, io van de regering, is schothondjesgedrag en bewijst het totale gebrek aan onafhankelijkheid van diene mens.
Tactisch betekent m.i. hier ,trachten de Spaanse wet toe te passen, ondanks verschillen in de EU.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be