Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2018, 12:55   #121
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik denk niet dat er nog een moderne zuinige turbobenzine directe inspuiting bestaat van minder dan 80 PK of het moet bij een mini zijn of stadswagen in de 3,5m klasse ofzo of nog kleiner?

De nog zwakkere motoren 60-75 PK zijn in de regel altijd atmosferisch.

Een VW up (3,54 m) biedt 90/115 PK uit 1000 cc aan, die laatste wordt al GTI genoemd voor de Marinas.
Daarnaast nog atmosferische basismoteurtjes 60 en 75 PK uit dezelfde 1000 cc.

De kleine Fiat 500 biedt een 875 cc turbo-di aan met 85 en 105 PK.
Niet echt een wagen voor op de snelweg... lol.
(alhoewel men ook Smartjes ziet)
- - - - - - - -

"Eerder-niet-snelweg-wagens" zou men vooral electrisch moeten aanbieden, wat de ICE-constructeurs natuurlijk niet doen, zeker niet aan fatsoenlijke prijzen.

Ze zouden immers eens wat minder winst kunnen voorleggen aan hun aandeelhouders... triestig.

Of vanaf 2020 wel? Is een wat oud bericht maar toch...


Het vetgedrukte is de nagel op de kop in deze draad, dealers zijn dikwijls het blok aan hun been. Smijt ze vroeg of laat buiten (die 2/3 die niet willen) zou ik zeggen en biedt die Smartjes online aan, dat prutsje service kan gedaan worden bij normale Mercedes garages.
Heb op het saloon in Brusseleen offerte gevraagd gehad bij smarts zowel voor een EV als een ICE, het prijsverschil was meer dan 10.000€ voor hetzelfde model.
Je kan net geen 2 ICE Smarts voor de prijs van een E-Smart.
Voor de prijs van een E-Smart koop je echter wel 2 gelijkwaardige voertuigen van een ander merkt en heb je nog voldoende overschot om met het gezin op reis te gaan naar de VS.

Vele onwetenden denken dat als ze de verkoop van ICE-voertuigen stoppen de mensen wel zullen overstappen op EV's, doch niets is minder waar.
De eigenaars van de kleine ICE's gaan gewoon veel langer met hun voertuig blijven rijden.
Vandaag zijn er al veel mensen die langer met hun oude ICE's blijven rijden, gewoon vanwege de computers die in nieuwe wagens zitten en verhinderen dat ze zelf het onderhoud kunnen doen.
Het aantal inschrijven van old-timers is dan ook in stijgende lijn.
En als bijkomend probleem, de klanten voor die kleine stadsvoertuigen, zijn ook de mensen die in dicht bebouwde gebieden wonen en dus geen garage of parkeerplaats hebben aan hun woning. Zij kunnen hun EV dus niet opladen.

De garagisten geraken de EV's dus enkel kwijt aan rijkere milieugekken, die denken dat een EV goed is voor het milieu.

Voor de garagisten hebben de EV's nog een bijkomend probleem, hun huidige mecaniekers kunnen die niet onderhouden.
Daar hebben ze hoger opgeleide mensen met kennis in de elektromechanica voor nodig, mensen die nu al schaars zijn op de arbeidsmarkt.
Dat zijn knapen die zonder discussie maandlonen van + 5000€ bruto krijgen binnen de industrie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 13:02   #122
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Heb op het saloon in Brusseleen offerte gevraagd gehad bij smarts zowel voor een EV als een ICE, het prijsverschil was meer dan 10.000€ voor hetzelfde model.
Je kan net geen 2 ICE Smarts voor de prijs van een E-Smart.
Voor de prijs van een E-Smart koop je echter wel 2 gelijkwaardige voertuigen van een ander merkt en heb je nog voldoende overschot om met het gezin op reis te gaan naar de VS.

Vele onwetenden denken dat als ze de verkoop van ICE-voertuigen stoppen de mensen wel zullen overstappen op EV's, doch niets is minder waar.
De eigenaars van de kleine ICE's gaan gewoon veel langer met hun voertuig blijven rijden.
Vandaag zijn er al veel mensen die langer met hun oude ICE's blijven rijden, gewoon vanwege de computers die in nieuwe wagens zitten en verhinderen dat ze zelf het onderhoud kunnen doen.
Het aantal inschrijven van old-timers is dan ook in stijgende lijn.
En als bijkomend probleem, de klanten voor die kleine stadsvoertuigen, zijn ook de mensen die in dicht bebouwde gebieden wonen en dus geen garage of parkeerplaats hebben aan hun woning. Zij kunnen hun EV dus niet opladen.

De garagisten geraken de EV's dus enkel kwijt aan rijkere milieugekken, die denken dat een EV goed is voor het milieu.

Voor de garagisten hebben de EV's nog een bijkomend probleem, hun huidige mecaniekers kunnen die niet onderhouden.
Daar hebben ze hoger opgeleide mensen met kennis in de elektromechanica voor nodig, mensen die nu al schaars zijn op de arbeidsmarkt.
Dat zijn knapen die zonder discussie maandlonen van + 5000€ bruto krijgen binnen de industrie.

Klopt niet, opleidingen genoeg die deze mecaniekers de nodige certificaten bezorgen om aan deze auto´s te mogen werken.
Zelfs ik behaalde de nodige certificaten al in 2012 om aan deze wagens te mogen werken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 13:04   #123
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

https://www.qrios.be/opleidingen/tec...oertuigen.html
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 16:13   #124
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Je kent pas iets van wagens als die geen enkel geheim meer hebben Anders is iedereen gewoon een bevooroordeeld persoon die wat aan het lullen is. Aan wat googelen, kopieer en plakwerk is niet veel aan. Misschien ook op de dop gaan staan en een cursus volgen? Blijkbaar kom ik zelfs in aanmerking voor een opleiding van 4 jaar autotechnieken - carrosserie. VIER JAAR volle pot betaald en GRATIS opleiding mogen volgen. 1600 euro/maand om naar school te gaan. Op amper een klein 14 kilometer van mijn deur. Dus met de fiets of zelfs al joggend er direct zijn

Aiaiai weer veel grote woorden van de kleine man.
Details en details . Verslikt er u niet in.

Maar als het u kan sussen ik heb mijn diploma's hoor.

Bon ik ga u een beetje laten want ik moet nadenken over welke auto ik wel of niet ga verkopen. En voor hoeveel en zo.

Toedeloe

Speel nog een beetje met uw zakkende aandelen anders.
Misschien bestaat er wel ergens een cursus " hoe verlies ik snel geld op de beurs"?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 mei 2018 om 16:24.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 16:16   #125
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Geen Tyrrell P34 meer staan voor een prikkie zeker hè? Jammer...
Nee maar wel nog 9 anderen f1
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 mei 2018 om 16:17.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 16:27   #126
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Klopt niet, opleidingen genoeg die deze mecaniekers de nodige certificaten bezorgen om aan deze auto´s te mogen werken.
Zelfs ik behaalde de nodige certificaten al in 2012 om aan deze wagens te mogen werken.
Ach laat ze doen.

Nogal veel aan gelegen om er aan te werken.
Het is simpel comme bonjour.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 01:19   #127
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Klopt niet, opleidingen genoeg die deze mecaniekers de nodige certificaten bezorgen om aan deze auto´s te mogen werken.
Zelfs ik behaalde de nodige certificaten al in 2012 om aan deze wagens te mogen werken.
Je bezit dus de nodige certificaten om aan EV's te MOGENwerken.
Begrijp je nu het probleem voor garagehouders?
Zij moeten mensen hebben die aan E-voertuigen mogen werken, terwijl ze voor ICE-voertuigen mensen in dienst hebben die deze voertuigen Kunnenonderhouden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 06:49   #128
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je bezit dus de nodige certificaten om aan EV's te MOGENwerken.
Begrijp je nu het probleem voor garagehouders?
Zij moeten mensen hebben die aan E-voertuigen mogen werken, terwijl ze voor ICE-voertuigen mensen in dienst hebben die deze voertuigen Kunnenonderhouden.
Mogen, kunnen = mierengeneuk.

Iedere dealer stuurt zijn personeel naar opleidingen, zijn ze trouwens toe verplicht.
Het behalen van die certificaten is mits een klein beetje inzet goed haalbaar.

En daarna mag die zijn kennis ook in de praktijk omzetten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 06:52   #129
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ach laat ze doen.

Nogal veel aan gelegen om er aan te werken.
Het is simpel comme bonjour.
Inderdaad, daarom zie ik ook geen probleem voor een goede mechanieker om de nodige certificaten te behalen om aan hybride en electrische wagens te mogen werken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 08:20   #130
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Aiaiai weer veel grote woorden van de kleine man.
Details en details . Verslikt er u niet in.

Maar als het u kan sussen ik heb mijn diploma's hoor.

Bon ik ga u een beetje laten want ik moet nadenken over welke auto ik wel of niet ga verkopen. En voor hoeveel en zo.

Toedeloe

Speel nog een beetje met uw zakkende aandelen anders.
Misschien bestaat er wel ergens een cursus " hoe verlies ik snel geld op de beurs"?
Ik heb geen aandelen en ga daar ook nooit mee spelen
Maar ik heb wel interesse in welke wagens jij verkoopt
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 13:58   #131
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Inderdaad, daarom zie ik ook geen probleem voor een goede mechanieker om de nodige certificaten te behalen om aan hybride en electrische wagens te mogen werken.
Binnen mijn directe omgeving zijn er +/-6 automechaniekers, doch slechts 1 van hen heeft de capaciteit om zowel mechaniek als elektronica te begrijpen.
Daarnaast zijn er veel mensen die zelf hun auto onderhouden, wat door de elektronica onmogelijk is geworden.
Tegenwoordig is het zelfs niet meer mogelijk zelf een wiel te vervangen bij een platte band onderweg, er zit namelijk geen reserve wiel meer in de wagens.
Een thuisbrenger is tegenwoordig al een optie bij veel merken en als je van winter naar zomer banden gaat, loop je nog de kans dat je langst de garage moet voor een reset van de computer.

Men is binnen de autoindustrie steeds meer naar High-tech aan het gaan, terwijl de mensen juist eenvoud willen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 17:22   #132
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

< LOL


Laatst gewijzigd door Micele : 25 mei 2018 om 17:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 21:04   #133
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Binnen mijn directe omgeving zijn er +/-6 automechaniekers, doch slechts 1 van hen heeft de capaciteit om zowel mechaniek als elektronica te begrijpen.
Daarnaast zijn er veel mensen die zelf hun auto onderhouden, wat door de elektronica onmogelijk is geworden.
Tegenwoordig is het zelfs niet meer mogelijk zelf een wiel te vervangen bij een platte band onderweg, er zit namelijk geen reserve wiel meer in de wagens.
Een thuisbrenger is tegenwoordig al een optie bij veel merken en als je van winter naar zomer banden gaat, loop je nog de kans dat je langst de garage moet voor een reset van de computer.

Men is binnen de autoindustrie steeds meer naar High-tech aan het gaan, terwijl de mensen juist eenvoud willen.
Dat het steeds ingewikkelder is aan het worden is een feit, maar die evolutie heeft niks met e-wagens te maken maar door de gebruikte bussystemen.

Heb je bandendruk sensoren op je wagen of is het van horen zeggen ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 03:02   #134
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat het steeds ingewikkelder is aan het worden is een feit, maar die evolutie heeft niks met e-wagens te maken maar door de gebruikte bussystemen.

Heb je bandendruk sensoren op je wagen of is het van horen zeggen ?
Ik heb op 2 wagens bandendruksensoren en heb met 1 wagen last gehad na het wisselen van de wielen. Bij de tweede was er geen enkel probleem.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 11:25   #135
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je bezit dus de nodige certificaten om aan EV's te MOGENwerken.
Begrijp je nu het probleem voor garagehouders?
Zij moeten mensen hebben die aan E-voertuigen mogen werken, terwijl ze voor ICE-voertuigen mensen in dienst hebben die deze voertuigen Kunnenonderhouden.
Dat is eigenlijk niet waar en trouwens zelden van toepassing in eender welke sector.

Wanneer je niet over de nodige attesten (diploma of eender) beschikt mag en kan je perfect werken en zelfs factureren van zodra je de vermelding kunt maken "onder toezicht van ..."

Dus bv als je 1 iemand kent die daar zijn fiat voor geeft, kan je in principe eender welke vorm van dienst dan ook verlenen.

Na een aantal jaar ervaring ben je dan "gelijk gesteld" door ervaring.
Vroeger was dat 5 jaar dacht ik en nu mss 3 jaar. Heel juist weet ik het nu eventjes niet maar het zal zoiets zijn.

Idem voor wie zich wil vestigen.
Het kan dat je niet over de nodige scholing in je bezit bent maar iemand weet die dan "Peter of meter" is die dat wel heeft.
In theorie houd die het "toezicht".
En na x aantal tijd is dat niet meer nodig.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 mei 2018 om 11:34.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 11:38   #136
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Binnen mijn directe omgeving zijn er +/-6 automechaniekers, doch slechts 1 van hen heeft de capaciteit om zowel mechaniek als elektronica te begrijpen.
Daarnaast zijn er veel mensen die zelf hun auto onderhouden, wat door de elektronica onmogelijk is geworden.
Tegenwoordig is het zelfs niet meer mogelijk zelf een wiel te vervangen bij een platte band onderweg, er zit namelijk geen reserve wiel meer in de wagens.
Een thuisbrenger is tegenwoordig al een optie bij veel merken en als je van winter naar zomer banden gaat, loop je nog de kans dat je langst de garage moet voor een reset van de computer.

Men is binnen de autoindustrie steeds meer naar High-tech aan het gaan, terwijl de mensen juist eenvoud willen.
Dat komt omdat auto mechanica en elektronica eigenlijk 2 verschillende beroepen zijn.

Jawel de meeste weten zowel van het een of het ander, maar de finesse ligt in het verschil .
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 11:42   #137
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard Snelle geldwinst is prioritair op de gezondheid en het milieu.

Citaat:
https://www.ad.nl/auto/autofabrikant...jten~a6393581/

'Autofabrikanten vertragen elektrische auto om dieselvoorraad te slijten'

Autofabrikanten worden beschuldigd van het uitstellen van de introductie van schonere hybride en elektrische voertuigen tot de huidige voorraad diesels is verkocht.

De beschuldigende instantie is milieu-instituut Transport & Environment, een in Brussel gevestigde organisatie die zich bezighoudt met milieuvraagstukken in de Europese auto- en transportsector. In 2021 moeten fabrikanten de gemiddelde CO2-uitstoot van hun personenauto's terugbrengen tot 95 gram per kilometer. Volgens Transport & Environment liggen alle serieuze automerken - afgezien van Fiat - op koers om die doelstellingen te halen met de komst van een reeks nieuwe elektrische modellen. Er werd echter beweerd dat deze voertuigen al eerder konden worden gelanceerd, maar dat de fabrikanten de boel vertragen om op die manier hun winst te maximaliseren met bestaande SUV's en diesels.


De groei van het aantal nieuwe elektrische auto's gaat volgens milieuonderzoekers verdacht langzaam. Pas in 2021 als er nieuwe wetgeving komt, halen alle fabrikanten plotseling toch hun doelstellingen door de introductie van zeer veel elektrische auto's. © Transport & Environment

CO2-uitstoot

Uit een analyse van de 50 best verkopende modellen in Europa bleek dat vorig jaar slechts zes modellen - oftewel twaalf procent van deze populaire auto's - een volledige model-upgrade had gekregen. Dat is veel minder dan gemiddeld. Ook zijn er vorig jaar maar heel weinig nieuwe plug-in hybride of elektrische voertuigen gelanceerd. Volgens het instituut is dat de ware reden dat vorig jaar voor het eerst in tijden de CO2-uitstoot voor het eerst in tien jaar weer is toegenomen.

Schaamteloos

Op dit moment zijn er slechts 20 elektrische auto's te koop in Europa, in 2021 zullen dat er meer dan honderd zijn. Greg Archer, directeur schone voertuigen bij de milieuorganisatie: ,,Autofabrikanten zijn schaamteloos, ze zeuren dat ze hun CO2-doelstellingen niet kunnen halen zeggen dat dit komt door de dalende dieselverkoop, terwijl ze oude, inefficiënte, krachtige SUV's pushen om hun winst te maximaliseren. De consument en het milieu betalen daarvoor de prijs."
Sjoemelen, liegen en bedriegen.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 mei 2018 om 11:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 08:32   #138
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat komt omdat auto mechanica en elektronica eigenlijk 2 verschillende beroepen zijn.

Jawel de meeste weten zowel van het een of het ander, maar de finesse ligt in het verschil .
Binnen de auto-mechanica heb je al heel veel verschillen.
Maar met de huidige voertuigen zit je eigenlijk met meerdere beroepen.
Niet alleen mechanica en elektronica, maar ook informatica is zeer belangrijk geworden.
En het is zelfs voor de verstandigste onder ons onmogelijk om in al de benodigde beroepsrichtingen goed te zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 08:51   #139
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Binnen de auto-mechanica heb je al heel veel verschillen.
Maar met de huidige voertuigen zit je eigenlijk met meerdere beroepen.
Niet alleen mechanica en elektronica, maar ook informatica is zeer belangrijk geworden.
En het is zelfs voor de verstandigste onder ons onmogelijk om in al de benodigde beroepsrichtingen goed te zijn.
Dat is al altijd zo geweest.
Maar het programmeren zelf is niet meteen een onderdeel van wie aan autos werkt.
Wel heb je programma's die je toelaat diagnose te stellen en een en ander bij te stellen of resetten en zo.
En die worden steeds toegankelijker.

Maar het programmeren zelf ....laat dat maar aan de fabriek over.
Komt trouwens niet vaak voor dat je iets moet programmeren.
Wel foutcodes uitlezen en zo maar dat is vrij simpel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 09:13   #140
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is al altijd zo geweest.
Maar het programmeren zelf is niet meteen een onderdeel van wie aan autos werkt.
Wel heb je programma's die je toelaat diagnose te stellen en een en ander bij te stellen of resetten en zo.
En die worden steeds toegankelijker.

Maar het programmeren zelf ....laat dat maar aan de fabriek over.
Komt trouwens niet vaak voor dat je iets moet programmeren.
Wel foutcodes uitlezen en zo maar dat is vrij simpel.
Mijn schoonzoon doet niet anders dan;
fouten in de informatica opsporen.
stuurprogramma's controleren en aanpassen.
computers herprogrammeren.

En die werkt in een garage.
Hoewel, nee, die werkt in de afdeling electronica van een garage.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be