![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De zes staten naast Washington DC zijn Alaska, Vermont, Oregon, New Jersey, Colorado en New Mexico.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf ben ik voorstander van totale depenalisering, wat momenteel politiek behoorlijk utopisch is, maar dat belet me niet daarvoor te willen ijveren. Je vraag is eigenlijk niet te beantwoorden, it is in the eye of the beholder. Maar om toch een poging te doen : neen, het lijkt me niet ernstig om iemand die wel pro 18 weken is dan in een maximalistisch opgerekte argumentering te gaan wegzetten als conservatief enkel maar omdat hij niet pro volledige keuzevrijheid van de vrouw wil gaan zonder enige limiet in de tijd. Dan zijn we met een elastiek bezig die even weinig met de realiteit te maken heeft dan de Pro Vita kliek die altijd maar weer met hun onbestaand scenario van 'abortus tot net voor de geboorte' afkomen. Praktisch : wie in het vraagstuk 12 weken behouden of evolueren naar de consensus van het expertenrapport (dus 18 weken) kiest voor 12 weken neemt een conservatief standpunt in, wie pro 18 weken kiest neemt een progressief standpunt in. Het eerste limiteert de vrijheid van de vrouw, het tweede maakt die net breder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd dat die evidentie uitgelegd moet worden. Dus lees gewoon eens de discussie daarover in NL.
https://www.eur.nl/nieuws/waarom-abo...van-strafrecht Citaat:
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 12 maart 2025 om 11:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw geijver voor totale depenalisering maakt dat nochtans helemaal mogelijk, evenals het plegen van abortus met huis, tuin en keukenmiddeltjes (met alle mogelijke gezondheidsgevolgen van dien...)
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 12 maart 2025 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En engeltjesmakerij is een fenomeen dat enkel maar bestaat in omstandigheden waarin een vrouw op geen enkele legale manier een abortus kan krijgen. Derdewereld toestanden, of toestanden zoals vroeger in Polen, of nu jammer genoeg terug in sommige VS staten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'moeten' bevallen is een onaanvaardbaar concept. Behalve natuurlijk in de obscure denkwereld van tante nonnekes. ![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 maart 2025 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan beginnen lullen over paapsheid en wetenschappelijke ontkenning. Je moet het maar doen haar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Engeltjesmakerij zal overigens een fenomeen blijven in families waar abortus niet toegelaten is en dat heeft niets met de wetgeving te maken en heeft al zeker niets te maken met de uitbreiding van 12 naar 18 weken. Dus van zodra ze die depenalisering uit het wetsvoorstel halen druk ik op het knopje ja. Zolang de 'progressieven' dat weigeren krijgen ze een nee. Maar nogmaals, negeer al die realiteiten maar hoor. Ik begrijp zeer goed dat het de enig manier is om jezelf progressief liberaal voor te doen. We weten immers allemaal dat je geen liberaal bent.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 13 maart 2025 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een interview met minister van Asiel en Migratie Anneleen Van Bossuyt (N-VA) in De Zondag leren we dat ze pas laat haar passie voor politiek ontdekte. Aanvankelijk zag ze het nonnenbestaan wel zitten. “Tot de derde kleuterklas was dat mijn droom.” Ze legt ook uit waarom. “Omdat mijn juffrouw een non was. Ik dacht dus dat je non moest zijn om voor de klas te staan.”
https://www.standaard.be/cnt/dmf20250209_96155274 ![]() Anneleen Van Bossuyt (N-VA): “Eigenlijk wou ik non worden”
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De beste manier om zulke negatieve gedachten te onderdrukken is eens goed van bil gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen' |
|
![]() |
![]() |