Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2019, 11:34   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
soms ben ik 'autistisch' eerlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 12:07   #22
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Ik heb nog nooit een CV gemaakt maar ronduit liegen over diploma's en vorige werkgevers lijkt me geen goeie route, je kunt wel zelf aangeleerde kennis wat aandikken maar hoe dan ook gaan ze het vlug merken als je niet geschikt bent.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 23:39   #23
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard, zou ik denken. Het zou dom zijn om niet te liegen.
Inderdaad.
De waarheid wilt men graag horen - echter ook niet te veel -, maar dan word je opzij gezet.
Men kijkt alleen nog maar naar het feit als je een 'ronkend titeltje' hebt gehad, als je management termen gebruikt, als je aan veel mensen leiding hebt gegeven, of met veel geld hebt omgegaan...
Al de rest, als je in een kleiner bedrijf hebt gewerkt waardoor de kansen beperkter zijn, als je een baas gehad hebt die het niet waard is om baas te zijn... telt allemaal niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het enige probleem daarmee is als je wel aangenomen wordt.
Hoezo, het is een probleem dat je wordt aangenomen als men liegt???
Je krijgt een kans, en een inkomen. Dus wat is het probleem??

LIEG
LIEG

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je mag dan pas door de mand vallen nadat je al voldoende je waarde voor het bedrijf op een andere manier hebt bewezen. Maar dat is toch meestal het geval.
En dat is het juist. Je hebt de kans gekregen, je kan dit op je cv zetten, en de volgende keer moet je misschien niet meer liegen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Is dat niet typisch Vlaams-nationalistische kinderachtigheid? Jobs die niet via de 'ons kent ons route' ingevuld kunnen worden zijn shitjobs.
Hmm..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mensen die via de 'ons kent ons route' aan een job geraken zijn meestal ook niet de uitblinkers op de arbeidsmarkt.
Maar ondertussen hebben ze de job ingenomen van iemand die wel gemotiveerd is, die wel capabel is, die wel capaciteiten heeft...
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 13 november 2019 om 23:44.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 00:31   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een goeie cv met balans werkt contraproductief.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 07:50   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Maar ondertussen hebben ze de job ingenomen van iemand die wel gemotiveerd is, die wel capabel is, die wel capaciteiten heeft...
.
Die je zelden effectief gaat vinden omdat in zoveel CV's gelogen of overdreven wordt, dan is het logisch dat je voor jobs iemand zoekt die je kent of familie is zodat je ten minste weet wat die kan en wat niet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 15:37   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die je zelden effectief gaat vinden omdat in zoveel CV's gelogen of overdreven wordt, dan is het logisch dat je voor jobs iemand zoekt die je kent of familie is zodat je ten minste weet wat die kan en wat niet.
Inderdaad, en dat komt voor een stuk omdat eens aangenomen, het nogal moeilijk is om er vanaf te geraken. Iemand aanwerven is een enorm risico. Human resources zijn zeveraars die veel blabla verkopen, maar niet echt efficient zijn om "goeie personen" te vinden (ik zou bijna zeggen, in tegendeel). CV's staan vol leugens, en een aanwervingsprocedure is vaak heel tijdsrovend, voor een heel beperkte test capaciteit: je weet ergens dat de beste leugenaar het zal halen, en dat je bijna gegarandeerd gerold gaat worden.

Als dusdanig moet je steunen op andere ankers van vertrouwen, en ja, ons kent ons is een beter anker van vertrouwen dan human resources zever en de slopende en grotendeels inefficiente selectie procedures.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 17:39   #27
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, en dat komt voor een stuk omdat eens aangenomen, het nogal moeilijk is om er vanaf te geraken. Iemand aanwerven is een enorm risico. Human resources zijn zeveraars die veel blabla verkopen, maar niet echt efficient zijn om "goeie personen" te vinden (ik zou bijna zeggen, in tegendeel). CV's staan vol leugens, en een aanwervingsprocedure is vaak heel tijdsrovend, voor een heel beperkte test capaciteit: je weet ergens dat de beste leugenaar het zal halen, en dat je bijna gegarandeerd gerold gaat worden.

Als dusdanig moet je steunen op andere ankers van vertrouwen, en ja, ons kent ons is een beter anker van vertrouwen dan human resources zever en de slopende en grotendeels inefficiente selectie procedures.
Assessments en psychotechnische testen zijn ook lachwekkend. Drugstesten komen bijna standaard voor in Amerika. Ik weet niet hoe het nu met Belgie zit.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 17:53   #28
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Assessments en psychotechnische testen zijn ook lachwekkend.
Die zijn ideaal om een doorsnee werknemer te selecteren. Iemand die zomaar op zijn gevoel die testen aflegt zonder context te kennen. Dus iemand die zeker niet al te kritisch ingesteld is. Een volger dus. Een brave domme ziel, een ja-knikker in hart en nieren.
Stel nooit extra vragen bij zo'n test want dan ben je een dwarsligger die zijn/haar baas te veel op de proef zou kunnen stellen. Daar houden ze niet van
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 19:53   #29
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Ik heb eigenlijk niet veel gesolliciteerd, maar moest ooit eens tests afleggen bij accountemps (wat een gedoe, eerst thuis, dan ter plaatse nog...). De grote bazin had zelfs de volgende dag al een jobke voor me gevonden. Natuurlijk, ze zou als interimbureau haar management loon verdienen op mijn rug. Uiteindelijk was die job voor mij niet meer nodig, waarna ze me nog maanden heeft gepest, en ik via de telefoon nog op haar vragen moest antwoorden. Ik vond haar nog wel correct en tof maar omgekeerd... We zullen er 10 jaar over laten gaan.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 14 november 2019 om 19:53.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 19:55   #30
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mij niet nee, maar ik heb weet dat het gebeurt.
Promotion canape eveneens, vaker dan men denkt.
Ocharme, in wat voor cirkels verkeer jij nu? Je moet trouwens met de vrouwen aanpappen, he
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 19:57   #31
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
juist ja. En als de promotie binnen is, #meetoo klagen.
Touche.

(--> zie die in m'n forum avatar, maar oké, andere tijden, minder vrouwen aan de top...)

Laatst gewijzigd door Guinevere : 14 november 2019 om 20:06.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 20:06   #32
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
juist ja. En als de promotie binnen is, #meetoo klagen.
Eén voordeel van meer vrouwelijke bazen: de mannen maken ook kans op een canapépromotie.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 20:17   #33
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Bembem opent graag gruwelmuseums
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 20:27   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ocharme, in wat voor cirkels verkeer jij nu? Je moet trouwens met de vrouwen aanpappen, he
Geen, ik verkeer al enige tijd ih parallel universum vd semi-gedwongen onledigheid aka ziekenkas o-0

Niettemin I like it... a lot even, het bevalt me hoe langer hoe meer
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 20:29   #35
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Geen, ik verkeer al enige tijd ih parallel universum vd semi-gedwongen onledigheid aka ziekenkas o-0

Niettemin I like it... a lot even, het bevalt me hoe langer hoe meer
Halloween is al voorbij, he.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 20:45   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Assessments en psychotechnische testen zijn ook lachwekkend. Drugstesten komen bijna standaard voor in Amerika. Ik weet niet hoe het nu met Belgie zit.
Inderdaad, al die psychotesten zijn belachelijk, vooral als ge weet hoe ze werken, en ge ze wilt manipuleren. Eigenlijk gaat ge de eerlijksten er eerst uit stampen, op die manier.

De enige "testen" die een beetje werken is voor eerder technische jobs, waar je de kandidaten in een min of meer reele job probleem situatie zet, en ermee praat, om te zien hoe hij er al dan niet bekwaam op reageert.
Bijvoorbeeld, voor een technicus electronicus, hem een defect circuit geven, beschrijven hoe het circuit verondersteld is van te werken, en hem de panne laten vinden, niet in "examen" situatie, maar "in discussie met collega's". De bedoeling is niet zozeer om te zien of hij erin lukt of niet, maar om uit de conversaties met de kandidaat zijn niveau van vakkennis kunnen te peilen, kijken of hij alle instrumentatie goed kan aanwenden, of hij pertinent kan redeneren in de probleemsituatie en zo, en of hij algemene vakkennis heeft die hij kan aanwenden in een concrete situatie.
Dat kan je niet teveel formaliseren, maar meestal krijgen de collega's wel vrij snel een idee of de kandidaat bekwaam is of niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 11:35   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Vroeger schreef je het bedrijf zelf aan en doorgaans mocht je eens langskomen en bv een proef doen.
Als dat redelijk was deed je 14 dagen uw werk op proef en dan was het wel in orde doorgaans.

Nu zit je met die kierewitten die je Facebook uitpluizen en zo.

Niet goed bezig momenteel vind ik.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be